Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV2012: Inge67

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: DV2012: Inge67

Bericht door kastelke »

Je kan kinderen inderdaad niet inschrijven vooraleer je een huis hebt, want de scholen krijgen hun geld via je property taxes (die in de huur inbegrepen zijn). Dus als jij daar geen taxes betaald in hun school boundary, willen ze ook je kind niet inschrijven want zij krijgen dan geen geld.

Hier werd door sommige scholen ook niet ons eerste huurcontract aanvaard, dat slechts 4 maanden liep. Want de datum waarop de taxes vastgesteld werd, viel buiten die 4 maanden. Dus waren ze niet zeker van je geld. Geen idee of dat ginder ook mee speelt.

Je zal je dochter moeten voorbereiden om 2 keer van school te veranderen, of je moet echt heel erg veel geluk hebben dat je ook je 2de huis binnen dezelfde boundary vindt.
Wat soms ook werkt: als je eerste school bevalt, en ze zijn nog niet volzet, dan kan het ooit wel zijn dat ze je kind toch toestaan om te blijven, ook al woon je niet meer in hun boundary. Maar dat is enkel onder voorwaarde dat ze niet volzet zijn voor het jaar waarin je kind zit, dus wat dit jaar kan, kan volgend schooljaar misschien niet meer. En in ieder geval ga je dan voor het eigen transport moeten zorgen, dus niks geen gele schoolbus voor je kind, maar jij over-en-weer rijden. Dat ben ik nu bijna 1,5 jaar lang ook aan het doen. Geen pretje, want het maakt het voor mij onmogelijk om zelf voor een job te gaan kijken (ik kan werken tussen 9am en 2pm, daar zitten ze nou echt op te wachten. NOT).

Wij hebben een gemeubelde woning gehuurd (zo'n 'executive rental' zoals ze dat zo mooi noemen, of je kan ook zoeken onder 'short time rental'). Als je in een streek gaat met veel internationale bedrijven moet je dat makkelijk kunnen vinden. Maar de prijzen zijn hier in ieder geval ook vaal 'executive'. :lol: voor die dingen.
Ondertussen was onze container met meubels en kledij en zo op weg naar hier. Weet niet meer van buiten, die heeft er denk ik 5 of 6 weken over gedaan.
Wij hadden voor 4 maanden gehuurd. Na 2,5 maanden had mijn man werk gevonden, en we hebben de week voor dat hij tekende ons huis gekocht, in dezelfde streek.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gast

Bericht door Gast »

Nog voordat we zijn gaan kijken hebben we via internet een drietal schooldistricten uitgezocht (info via greatschools.com, plaatselijke kranten, forum van city-data.com). Een paar maanden voor vertrek zijn we op huizenjacht geweest in die schooldistricten. Tijdens die week kwam echter een ander schooldistrict in beeld. De huizen/wijken/omgeving daar bevielen ons ook beter. Zo zie je maar, je kunt niet alles vantevoren plannen :lol:

We hebben uiteindelijk een huis gekocht in dat schooldistrict (hypotheek mbv werkgever), via internet (dus nooit van binnen gezien, wel hadden we de wijk bezocht) en terwijl ons huis nog te koop stond :shock: . Ik wilde het mijn kinderen niet aan doen twee keer te moeten verhuizen en weer aan een andere school te laten wennen (weer afscheid nemen).
Ben dus zelf ook niet vies van een beetje risico.

Toen we in mei kwamen konden we de kinderen gelijk inschrijven in het goede district. De overtocht van onze spullen kregen we vergoed, dus dan neem je gewoon alles mee. We hebben tijdelijk ons huis ingericht met Ikea-spullen. Heel minimaal allemaal maar goed te doen, met 1000,- euro kom je een heel eind en het is toch maar voor een relatief korte periode. Veel spullen kun je niet meenemen zoals huishoudelijke apparaten, tv's, lampen etc. Die moet je opnieuw kopen.

Ik denk niet dat een vakantiehuis of short time rental als permanente woning geldt voor immigrations. Het is bedoeld voor vakantie/korte tijd en dat is nou juist wat je niet wilt dat ze denken.

Wat je nu zou kunnen doen is schooldistricten gaan uitzoeken (let op dat ze een ESL-programma hebben), informatiepakketten opvragen, bellen met vragen en dan in september de scholen bezoeken. Voor bezoek aan de school moet je waarschijnlijk vantevoren een afspraak maken, je kunt niet zomaar binnenwandelen. Ook heb ik via internet wijken onderzocht. Via city-data forum krijg je een aardig goed beeld van hoe het is om daar te wonen (tabje California, dan zoeken op Santa Barbara). Plaatselijke kranten en sites/blogs hebben ook geholpen.

Tijdens jullie bezoek een beslissing nemen waar te wonen/naar school en in dat district een huurwoning vinden. Het lastige is dat je nu nog geen idee hebt waar je gaat werken. Een centrale ligging lijkt me dus ook belangrijk. Alhoewel, mijn man moet drie kwartier tot een uur rijden naar zijn werk. Bewuste keuze omdat we perse in dit schooldistrict wilden wonen.
Laatst gewijzigd door Gast op 19 mar 2012, 22:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

Weer een aanvulling. Zoek inderdaad ook uit of de school voor busvervoer zorgt. En hoe het geregeld is met voor/naschoolse opvang e.d.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wij hebben trouwens ook gekocht vooraleer een job te hebben. Ik lach weleens dat dat was omdat huren te duur was, maar nu betalen we niks af, en als we huurden zaten we aan minstens $2,000/maand. Als je dan een jaar huurt, ben je $24,000 armer en de prijzen van de huizen gingen hier op jaarbasis makkelijk met 10% omhoog. Dus na een jaar huren zouden we veeeeel minder huis gehad hebben.
We hebben bekeken waar de meeste werkgelegenheid was voor mijn echtgenoot. Die had in het jaar voor onze verhuis veel research gedaan, veel contacten gelegd. Dan keken we naar de autostrades, en hier hebben we ook nog eens de commutertrein die erg interessant was omdat het financial district aan dat station ligt. En zo kwamen we uit dat Oakville de perfecte plaats was om ons te vestigen: de beste scholen van Ontario, 3 autostrades die naar alle uithoeken vertrekken liggen op minder dan 15 minuten rijden, en de commutertrein ligt op 7' en brengt ons downtown op minder dan een half uur. De grootste tewerkstellingspolen liggen echt helemaal rondom ons, allen op minder dan een uur rijden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Als ik het me goed herinner hadden wij geen huurcontract nodig om onze zoon op school in te schrijven, maar wel een address-proof, in ons geval een energierekening geloof ik. Dus hoe dan ook heb je een woning nodig. En die woning zul je dus weer moeten laten afhangen van de bijbehorende school, wij hebben in een beperkt aantal wijken gezocht, alleen daar waar een goede school was.

Het stond ons ook tegen om hem na een paar maanden alweer van school te laten wisselen, wij hebben daarom al in april bij ons eerste bezoek een woning gehuurd vanaf 1 mei, terwijl we pas 2 maanden later in de VS aankwamen. Toen we aankwamen was de school dicht, dus we hebben hem in augustus kunnen inschrijven (maar we hadden geen haast, hij zou daar toch naar school gaan aangezien we daar woonden). Voor de inschrijving heb je ook een bewijs van benodigde inentingen nodig, maar je kunt wel al navragen wat je nodig hebt (wij hadden in april al wel het inschrijvingspakket meegekregen), dus dat kun je allemaal in Belgie al laten doen.

Wat betreft de overbrugging totdat je inboedel aankomt, ook wij zijn voor IKEA gegaan, paar matrassen, wat beddengoed, basis keukeninventaris, en je bent al een eind. daarnaast hadden wij veel spullen achtergelaten in ons oude woonland, dus dat moest toch nieuw worden gekocht. Tafel en stoelen en een bank konden we derhalve ook gewoon kopen. Uiteindelijk hebben wij maar 6 dagen in een hotel gezeten, en toen zijn we al in ons huis gaan wonen.
Terug in Texas!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Een paar dingen begrijp ik niet helemaal, Inge. Je wilt de immigration officer een brief van je Belgische werkgever laten zien ? Wat ik van onze inreis met 'de envelop' herinnerde was dat we moesten gaan zitten - op bankjes met voetboeien eronder - en onze mond houden. De enveloppes werden opengemaakt en alles werd bekeken. Als ik me goed herinner werd mijn man om verduidelijking van een of twee dingen gevraagd. We konden echt niet eigen dingen gaan inbrengen.

Wat ik ook niet snap is je dat je zegt 'we gaan vanaf dat we landen belasting betalen'. Je betaalt belasting als je werkt en boven een bepaald bedrag verdient. Vlgs. mij heb je nog niet gewerkt, ergo geen belasting betaald. En dat je straks net zo belasting betaalt als iedereen hier, prima, maar je krijgt er geen extra punten voor. Of bedoelde je iets anders ? (Wat dan ?)

Wat betreft woonruimte. Er zijn hier - bij mijn weten - geen vakantiewoningen. Er zijn hotels en motels met extended stay, en misschien zijn er trailers te huur voor enige tijd. Als je een huis of appartement huurt is dat zelden gemeubileerd - er zijn bedrijven die meubels verhuren, maar met enkele maanden ben je al goedkoper uit als je bij een 'close-out' store wat meubilair bij elkaar raapt. De laatste keer dat ik gemeubileerd huurde - het was voor twee maanden - waren de spullen zo afgeragd en smerig het leek of eea bij het grof vuil was weggehaald. Plus je moet zelf regelen beddengoed en keukenlinnen, kopjes, borden, pannen & potten, want als je dat gaat huren betaal je al snel een paar keer de waarde van het goed.
Ik weet niet hoe goed jullie ruggen zijn, wij kochten twee eenpersoons high quality oppomp-matrassen (Coleman als ik me goed herinner), luchtbedden zeg maar, en hebben daar een paar weken prima op geslapen. Tuinmeubilair is tegenwoordig high quality, niet duur over het alg., en heel goed een tijdje binnen te gebruiken. Prima winkels voor goedkoop spulletjes: Big Lots, Tuesday Morning, HomeGoods, Ross, en als het nog bestaat in SoCal, PicNSave. En er is Graigslist.

Kastelke. Zolang de huizenprijzen stijgen zit je goed, zodra ze gaan dalen kan het je kosten. Wij hebben de afgelopen acht jaar netzoveel hypotheekrente betaald als het huis aan huur gekost zou hebben. Ja er is aftrek, maar we hadden ook: onroerend goed belasting, onderhoud tuin, onderhoud huis plus reparaties, onderhoud airco/verwarming, aanschaf wasser/droger/koelkast e.d., verzekering huis voor calamiteiten enz. We hebben het huis onlangs verkocht zoals je wee, en kregen $ 125.000 minder dan we acht jaar geleden betaalden. Daarbovenop betaalden we bijna $ 20.000 aan de makelaars, escrow co. en nog zo wat.
Als ik het omreken hebben we dus ong. 1750 per maand betaald aan rente en bovengenoemde kosten, plus nogmaals bijna hetzelfde bedrag aan waardevermindering.
Er is geen alg. regel te geven wat beter is, huren of kopen. Het hangt van een aantal factoren af wat voor iemand in zijn/haar situatie de beste optie is (of lijkt - niemand kan in de toekomst kijken).
Laatst gewijzigd door USInsider op 20 mar 2012, 03:54, 1 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

@Oortjes: we hebben het huis cash betaald. Op de bank brengt het geld ook niet op.
Elke
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Wow. Is even stil... Maar jullie voorbeeld - cash - is denk ik niet maatgevend voor de gem. deelnemer hier. En het beschermt je niet tegen waardevermindering van je huis. Het kan alleen niet 'onder water' raken.
Je schreef "$ 10.000 omhoog in een jaar". In de dagen dat wij naar SanJ.Valley migreerden gingen de huizen hier met ong. 10.000 dollar per maand omhoog. Het was volslagen bespottelijk en mede daarom dat het zo volslagen in elkaar gestort is.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wij konden gewoonweg geen lening krijgen, zelfs niet voor 10% van de waarde van het huis. Geen credit history, geen job.

Ik schreef niet $10,000, maar 10%. Dat is een pak meer dan die $10,000.
En ja, er kan natuurlijk altijd vanalles gebeuren, maar voorlopig ziet het er niet naar uit de markt hier in gaat storten, Oakville is een zeer gegeerde plaats om te wonen, tegen de green belt aan. Het wordt als een van de leukste plekken in deze regio gezien. Tenminste, een van de leukste plekken in de bewoonde wereld, je kan natuurlijk altijd in the middle of nowhere gaan wonen. We hebben een veel jongere bevolking dan wat gemiddeld standaard is, er mogen geen echte high rises gebouwd worden, het is de groenste streek van de ganse GTA, de scholen behoren tot de top van Ontario (zoon zijn school staat op de 6de plaats in de provincie). En ze zijn hier op 1km van ons huis begonnen met de bouw van een nieuw hospitaal ( 1.6 million sq. ft) en de aanleg van een Research & Technology Park. Ook niet echt slecht voor de huizenmarkt, lijkt me. We wonen ook op 500 m van 16 mile creek, een geweldig mooi natuurgebied dat beschermd is. Dus ja, ik gok er hier op dat we nooit veel geld zullen verliezen aan dit huis. De nieuwe developments liggen op kleinere stukken grond, we hebben een dubbele garage, en op 300 m van ons huis staat de Franse school, iets wat ook een grote trekpleister is en de huizenprijzen omhoog laat gaan. (al besef ik dat het in delen van CA en FL ooit ook veel beter geweest is dan nu)
Elke
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Heel erg waardevol al deze verhalen. Ik probeer het allemaal te verwerken maar het is heel wat. Maar echt goeie tips, bedankt daarvoor allemaal.

@Oortjes, vanaf het moment dat je 'land' wordt je permanent resident en vanaf het moment dat je permanent resident bent moet je in de US belasting betalen op je wereldinkomen, tenzij ik het verkeerd begrepen heb.
En wanneer ik het heb over bewijs van mijn werkgever en belastingaangifte, dan heb ik het niet over het moment van landen, maar het moment van definitief emigreren juli 2013. Er wordt altijd aangegeven om zoveel mogelijk 'bewijs' mee te nemen dat je wel degelijk 'permanent' resident bent. Indien we aan de grens moeilijkheden zouden krijgen omdat er 9/10 maanden zit tussen het landen en de volgende keer dat we het land binnenkomen, zou ik dat soort zaken als 'bewijs' meenemen.
Verder kan je via vrbo.com wel degelijk een vakantiewoning huren. Ook in en rond Santa Barbara. Het is niet goedkoop, maar je spaart natuurlijk een reisje Ikea uit. In die woning zit alles in.

@Cinijansen: het is nog niet zeker dat we in september naar California gaan. Het zou kunnen dat we een weekje naar New York gaan. Dus dat wil zeggen dat we nog niet naar scholen en dergelijke kunnen gaan kijken. Maar bedankt voor de tips, ik ga er zeker induiken.

@Hemmie: dat is dus voor ons ook inderdaad het overwegen waard: huren in mei om in juli te verhuizen. Ik ben ook zeer huiverig om Caroline 2x van school te veranderen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar wat zijn ze met het bewijs van je Belgische ex-werkgever?
- Dat je werkloos bent: dat maakt hun niet zoveel uit, er zijn wel meer mensen werkloos die niet de intentie hebben om Amerika als hun hoofdland te zien
- Dat je niet eerder kon komen: je had je ontslag kunnen geven vlak na je interview, en geen enkele arbeidsrechter zal je zo'n lange opzegtermijn geven, dus je had eerder kunnen vertrekken
Elke
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Ik zeg niet dat ze er iets mee zijn, maar baat het niet dan schaadt het niet. Maar ik heb er 23 jaar gewerkt, misschien kan dat de omstandigheden verzachten toch?

Aangezien er geen vàste regel bestaat van wat er mag en niet mag, is er ook niet vàst iets dat je kan meenemen. Uit artikels die ik hier heb doorverwezen gekregen heb ik kunnen opmaken dat alles wat eventueel zou kunnen helpen, nuttig zou kunnen zijn.

Uiteraard heb ik geen garantie dat het zal helpen, maar kwaad kan het ook niet, toch?
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Het zal zeker niet schaden, maar ik durf je op een briefje te geven dat ze er totaal niet naar zullen kijken. Immigrations and customs hier zijn alleen maar geinteresseerd in formulieren uit de VS die bewijzen dat wat jij zegt klopt. Het feit dat jij 23 jaar ergens gewerkt hebt, dat zal ze (helaas) niks uit maken.

Ik heb dit wel eens eerder gepost (misschien zelfs in dit topic), maar vergeet die Duitse kennis van mij niet, die dus wel mooi haar green card kwijt raakte. Haar Amerikaanse man was op orders in Duitsland gestationeerd, en ze gingen eens per jaar voor twee maanden op vakantie naar de VS. Toen ze na een maand of 10, 11 dus weer eens terug naar de VS kwam, werd haar green card ter plekke in genomen. Haar mans pleidooi, zijn military ID, zijn orders, het maakte allemaal niks uit, dat moest ze maar met een judge uitvechten vond de officier. En huppakee, kaart weg. Nu kon zij zo een nieuwe aanvragen (en een klacht indienen), maar in jouw geval zal dat anders lopen. Wederom, het zal misschien zo'n vaart niet lopen, maar ik denk dat aannemen dat een brief van een Belgische werkgever zou kunnen helpen echt een illusie is. Sorry als dit een beetje hard overkomt, maar het is echt belangrijk dat je, en iedereen, zich realiseert dat die immigratie beambtes echt menens zijn.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Ik neem hier elk advies ter harte. En ik ga er ook niet van uit dat 'het allemaal wel zal volstaan'.
Maar in ons geval gaat het om een éenmalige tijdspanne van 9-10 maanden tussen landen en uiteindelijke emigratie. Niet elk jaar 1x op vakantie naar de VS.
Dus ik neem inderdaad aan dat het zo'n vaart niet zal lopen, maar tegelijkertijd heb ik ook niet de illusie dat de immigratie officier alles wat ik zeg zomaar zal aannemen
Gast

Bericht door Gast »

Die 23 jaar zal niks uitmaken in een land waar je na 40 jarige dienst de volgende dag ontslagen kan worden. De regels zijn hier anders. Hoe het in Europa is weten de meeste niet eens.
Aangezien er geen vàste regel bestaat van wat er mag en niet mag, is er ook niet vàst iets dat je kan meenemen. Uit artikels die ik hier heb doorverwezen gekregen heb ik kunnen opmaken dat alles wat eventueel zou kunnen helpen, nuttig zou kunnen zijn.
Maar Inge, die zijn er wel: http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... 2ca60aRCRD
Does travel outside the United States affect my permanent resident status?
Permanent residents are free to travel outside the United States, and temporary or brief travel usually does not affect your permanent resident status. If it is determined, however, that you did not intend to make the United States your permanent home, you will be found to have abandoned your permanent resident status. A general guide used is whether you have been absent from the United States for more than a year. Abandonment may be found to occur in trips of less than a year where it is believed you did not intend to make the United States your permanent residence. While brief trips abroad generally are not problematic, the officer may consider criteria such as whether your intention was to visit abroad only temporarily, whether you maintained U.S. family and community ties, maintained U.S employment, filed U.S. income taxes as a resident, or otherwise established your intention to return to the United States as your permanent home. Other factors that may be considered include whether you maintained a U.S. mailing address, kept U.S. bank accounts and a valid U.S. driver’s license, own property or run a business in the United States, or any other evidence that supports the temporary nature of your absence.
Je blijft maar vasthouden aan dat jaar. Er staat toch duidelijk dat na een jaar je je status kwijtraakt. Alles minder dan een jaar zul je moeten bewijzen dat het je intentie is te emigreren. Hoe ga je dat bewijzen dan? Het enige wat je hebt is dan je belastingaangifte waarin je wereldinkomen opgegeven is. Hierin staat dan ook dat je een huis en een baan in NL hebt. Dit werkt toch alleen maar tegen je?

Iedereen brengt hier bewijzen aan om je ervan te overtuigen dat het heel erg fout kan gaan. Als we het nou eens omdraaien? Laat dan eens zien waar het wel goed is gegaan?
Gast

Bericht door Gast »

Maar in ons geval gaat het om een éenmalige tijdspanne van 9-10 maanden tussen landen en uiteindelijke emigratie
Zou je misschien je planning nog een keer willen vermelden? Ik dacht dat jullie pas zomer 2014 definitief over gingen?

Edit: sorry, al gevonden, het is 2013!
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Cincijansen ik lees ook alles wat er gestuurd wordt. Incluis info op de uscis website. Hier staat ook weer dat er normaal gezien wordt uitgegaan van een jaar maar dat je wanneer je minder dan een jaar weg bent, er vragen kunnen worden gesteld. Dat heb ik allemaal heel goed begrepen. En ik weet dus dat het fout zou kunnen gaan.

Ik neem echter ook aan dat indien ik kan aantonen dat we onze emigratie niet op 123 geregeld kregen, dat men dat dan kan aannemen. Niet dat ze dat ook moeten doen. Ik interpreteer het echter zoals ik al eerder hier schreef:
inge67 schreef:
Besluit blijft echter de enige regels (etched in stone) is dat je maximum 1 jaar mag wegblijven. De rest is het besluit van de immigration officer. En dat begrijp ik ook. Want als er alleen de regel zou zijn, dan kan iemand die dat wil dat ten volle uitbuiten en inderdaad 364 dagen wegblijven. Of 3/4 jaar. Of iets daartussen. Ze geven m.i. de immgration officer die 'macht' om misbruiken uit te sluiten.

Ik hoor jullie ook zeggen 'wil je dat risico' lopen. En je hebt daar ook gelijk in. Helemaal ben ik er nog niet uit. Maar aangezien het over de immigration officer ter plaatse zal gaan, kan ik me niet voorstellen dat die een gezin, dat net alles heeft verkocht (en daarvan bewijzen bij heeft) terug zal sturen. Of onze greencard zal afpakken. Misschien worden we aan de tand gevoeld, misschien worden we verwittigd...maar afpakken?

Nergens staat het vast, vandaar dat ook een immigration lawyer ons niet zal kunnen helpen, want het 'hangt af van...'
Verder heb ik heel veel reacties gelezen op andere fora ivm studenten die enkel in de zomervakantie naar huis gaan en nooit problemen hebben gehad om het land binnen te geraken, of green card houders die in het buitenland wonen en 1x per jaar naar de US gaan.

Niet dat ik ervan uit ga dat dat allemaal lukt, je zal het maar net meemaken. Maar er zijn dus ook zat gevallen waar het wel lukt.
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Wat zul jij je voor je kop rammen als het uiteindelijk allemaal niet doorgaat...
Huis verkocht, boot verkocht, job opgezegd, spullen in een container naar de USA... en dan mag je het land niet in... :shock:

Ik heb heel veel respect voor je lef en het tarten van het lot, ik denk dat weinigen het lef hebben om zo "pushing the limits" om te gaan met dat droom papiertje!
Ik hoop dat het je lukt, Ik duim voor je, en ondanks dat ik best voorstander ben van crossing the borders, doe ik jou dit never te nooit na! want Bij mij zul je zien dat het tarten van het lot verkeerd zal gaan.
Maar de ene heeft geluk, de andere niet, daarom heb jij die DV-Lottery gewonnen en ik niet. :crybaby:

Heel veel succes!
Laatst gewijzigd door markgoestoamerica op 20 mar 2012, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
If you can dream it...
Gast

Bericht door Gast »

Maar zelfs op de ambassade is het je afgeraden! Je hebt natuurlijk recht op je eigen mening, maar ik haak nu af.

Je zegt zelf al dat het voor je man niet zo hoeft (dit zou ik zelf heel verontrustend vinden). En je twee oudste zonen blijven in Belgie wonen?. Ik snap het gewoon niet dat je het risico wilt nemen met je hele gezin.

Maar zoals ik al eerder zei, het is jullie emigratie en wie ben ik om te oordelen. Heel veel succes!
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Ik kan inhoudelijk geen verdere tips geven, denk dat het meeste al genoemd is. Als voor jullie de mogelijke nadelen opwegen tegen de voordelen dan denk ik dat er weinig meer is wat men kan zeggen. Ik wens jullie in ieder geval het allerbeste toe en hoop heel erg dat alles goed komt!
inge67 schreef: Verder kost een reis naar Amerika met z'n 5-en ons tussen de 5000 en 10000 euro. In september/oktober wordt dat gelijk een pak goedkoper.
Als jullie er okey mee zijn om te vliegen naar de oostkust, dan zou je voor €2,747.95 met zijn vijven kunnen vertrekken. Brussel-Philadelphia rechtstreeks van 4 juli tot 11 juli (je kunt ook langer/korter) met US Airways. Geen slechte prijs voor in het hoogseizoen lijkt me!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer