Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Lauwie: per camper met kleine kinderen in Californië

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
lauwie
Amerika-ontdekker

Reis Lauwie: per camper met kleine kinderen in Californië

Bericht door lauwie »

Hallo allemaal,

Wij gaan over minder dan 3 maanden al naar Californië! We gaan nu omdat onze dochter van 3,5 jaar nog niet naar school hoeft en we dus buiten het hoogseizoen kunnen en omdat het ook financieel behoorlijk scheelt dat onze zoon dan nog geen 2 is (maar 16 maanden). Het betekent wel dat we niet heel veel voorbereidingstijd hebben. Vlucht en camper zijn geboekt en we hebben een idee van de route, maar ik hoor graag jullie tips!

Onze kinderen zijn niet dol op autorijden dus we hebben een route bedacht waarbij we steeds 2 a 3 uur (uiterlijk 3,5 uur) rijden. Dat betekent dat we wel veel dagen rijden. We willen dan 's ochtends iets bekijken en in het begin van de middag rijden zodat de jongste (en misschien ook soms de oudste :-)) dan kan slapen. Vandaar mijn indeling in ochtend en middag.

Dag ochtend middag
Ma 7 mei Vliegen AMS-SFO San Francisco
Di 8 mei San Francisco San Francisco
Wo 9 mei Camper halen (vroeg) Rijden naar Monterey
Do 10 mei Walvistocht Rijden naar Hearst Castle
Vr 11 mei Hearst Castle Rijden naar ca Santa Barbara
Za 12 mei Strand Strand
Zo 13 mei Strand Strand
Ma 14 mei Strand Rijden naar Los Angeles/Anaheim
Di 15 mei LA LA
Wo 16 mei Disney Disney
Do 17 mei LA Rijden naar San Diego
Vr 18 mei Sea World Sea World
Za 19 mei Legoland/Zoo? Legoland/Zoo?
Zo 20 mei San Diego Rijden naar Palm Springs
Ma 21 mei Palm Springs Palm Springs
Di 22 mei Palm Springs Rijden naar Barstow
Wo 23 mei Calico Rijden naar Bakersfield
Do 24 mei ? Rijden naar Sequoia
Vr 25 mei Sequoia NP Rijden naar Yosemite
Za 26 mei Yosemite Yosemite
Zo 27 mei Yosemite Yosemite
Ma 28 mei Yosemite Rijden naar onder Stockton oid
Di 29 mei ? Rijden naar Oakland
Wo 30 mei Camper inl. voor 11u Oakland -SF
Do 31 mei Vliegveld -> Amsterdam

Zoals jullie zien hebben we sowieso nog wat vraagtekens in onze plannen:
* Kun je een strand vlakbij (boven of ter hoogte van) LA adviseren?
* Welke delen van LA vond je het meest de moeite waard? En waarom?
* In San Diego, dag 2: Legoland, de Zoo of de stad San Diego in met kinderen van 3,5 en bijna 1,5?
* Wat vond je bij Palm Springs het meest de moeite waard? En waarom?
* De meeste mensen slaan het gedeelte tussen Barstow en Sequoia over lijkt het. Wij willen echter niet teveel rijden op 1 dag en ca halverwege een tussenstop maken. Iemand een tip waar we dat zouden kunnen doen, waar ook iets te doen/beleven is? Al is het een mooie camping met speeltuin of zwembad (is het daar eind mei warm genoeg voor??).
* Yosemite: We zijn natuurlijk veel te laat voor een camping in Yosemite. Ik heb wel info gevonden over campings net buiten Yosemite, bijv de Mariposa KOA of de High Sierra RV park. Nog tips welke we het beste kunnen kiezen? Het gaat me eigenlijk vooral om: hoe bezoek je het park als je er niet in verblijft? Het lijkt me geen doen om elke keer met die camper van 30 ft het park in te gaan. Zijn er campings die nog te reserveren zijn, waar een shuttle bus gaat? Of is een auto huren een idee? Of parkeer je die toch meteen weer op een parkeerplaats omdat het in mei te druk is in het park?
Ik vind het idee om met zulke kleine kinderen een beer tegen te komen ook niet tof. Op safari in Afrika begreep ik dat wilde dieren kleine kinderen als uitstekende prooi zien. Ook slangen word ik een beetje zenuwachtig van. Kunnen we korte trails onze dochter gewoon laten lopen of is dat onverantwoord? Is het handiger om (grotendeels) per auto het park te verkennen?
* Tips voor een tussenstop tussen Yosemite en Oakland bij SF waar we de camper weer inleveren? 4 uur is wat te lang rijden voor ons, zeker omdat die 2 smurfen de dag erna weer 11 uur in het vliegtuig moeten zitten. Liefst tips voor een tussenstop waar ze even goed uit kunnen razen :-).

Excuses als ik vragen stel die ik had kunnen vinden op het forum. Het is zoveel info dat het me allemaal een beetje duizelt en ik wil me in de korte tijd die we hebben zo goed mogelijk voorbereiden.

Zoals jullie zien een reis die behoorlijk is afgestemd op de kinderen, maar waar wij ook enorm veel zin in hebben!
Alvast bedankt voor reacties en tips!
Groetjes, Laura
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Camperrondreis Lauwie met kleine kinderen in Californie

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk eens hier voor campings bij Yosemite. Indian flat ligt dichter bij het park dan de KOA in Mariposa denk ik.
Je zult met de camper het park in moeten, er gaan wel bussen, maar dat is niet handig. Als je op tijd in het park bent zal parkeren geen probleem zijn. In de vallei kun je met de shuttlebus overal komen.
Kijk eens op de NPS-site voor Sequoia; er zijn momenteel beperkingen voor campers langer dan 22 ft; ik weet niet hoe lang dat duurt. Zoalgn die beperkingen gelden kun je niet van zuid naar noord door het park rijden wat een bezoek niet aantrekkelijk maakt.
Tussen Palm Springs en Barstow kun je een sutk van Joshua TRee NP meenemen, ga bij Joshua Tree het park in en rij er bij 29Palms er weer uit.
Tussen Barstow (waarom Barstow, alleen voor Calico?) en Sequoia kun je bij Lake Isabella staan. Wij hebben er eens met de tent gestaan maar ik weet niet meer waar. Bedenk wel dat de campings over het algemeen eenvoudig zijn en veel minder voorzieningen hebebn dan campings in Europa.
Het lijkt me een beetje zonde van de tijd om tussen Yosemite en Oakland nog een stop te maken, als je onderweg een stop maakt is 4 uur rijden toch wel te doen?

Marianne
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Reis Lauwie: per camper met kleine kinderen in Californi

Bericht door jolanxyz »

Zo'n walvistocht kan uitlopen qua tijd en behalve dat kun je in Monterey ook het aquarium bezoeken.

De beperkingen die Marianne aan geeft voor Sequoia zijn wel iets om even uit te zoeken. Maar voor beide parken te bezoeken (Sequoia en King's Canyon) is 1 overnachting misschien wat te weinig. Ik zou liever daar een dag blijven als in Palm Springs, waar het al behoorlijk heet kan zijn.

4 uur rijden kan lang zijn, al hoef je dat natuurlijk niet aan een stuk te doen. Er is vast wel ergens een stop te maken om even te spelen. Maar als je er dan toch een overnachting tussen doet dan zou ik niet zomaar een nietszeggend plaatsje in het midden pakken, maar dan zou ik naar Sacremento rijden. Sacremento is de hoofdstad van Californië en je zou dus het Capitol kunnen bezoeken, de stad bekijken etc. en vandaar uit kun je dan de volgende dag naar S.F.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Het komt op mij nogal gehaast over.
Kinderen zitten wellicht liever niet te lang in de auto, maar elke dag een stuk rijden gaat ze meer op breken is mijn ervaring.

Ik zou wat minder plaatsen in je reis proppen en je beperken tot een aantal dingen. Ben je al vaker geweest? Wat wil je graag zien en waarom?

Sequoia naar Yosemite redt je niet in 3,5 uur. Dat is veel klimmen (als dat al kan want je zit met de beperking voor campers zoals Marianne terecht zegt), dalen, stijgen en kronkelweggetjes. Nu hebben wij dit afgelegd per auto, maar we vonden het behoorlijk pittig.

Ik zou persoonlijk meer rust in bouwen want je hebt ook te maken met jetlag, kinderen moeten acclimatiseren etc.

Ik zou bijv beginnen met 2 dagen Monterey. 1e dag Monterey Bay Aquarium en verder relaxen. Dag 2 de walvistocht. Laat je goed informeren, niks erger dan zieke kinderen op vakantie. (spreek uit ervaring)

Succes!
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Ik zou ook minder plaatsen aandoen en daar langer blijven. Dan maar wat langere reisdagen er tussen. Met tussenstops is dat best te doen. Onze kids zitten ook liever minder vaak wat langer in de auto dan heel vaak korter (en in de ogen van kinderen is 2 uur rijden ook al heel lang). Wij zorgen meestal op vakantie voor meerdere overnachtingen, anders krijgen we echt te horen: 'gaan we nou alweer rijden?! Ik wil vandaag niet in auto!' ;) Halverwege even een paar uurtjes er uit, lekker rennen, dan hebben ze nog het idee dat ze iets leuks hebben gedaan en vallen ze op het vervolg van de reis misschien in slaap van vermoeidheid...

Nog wat tips voor tijdens de langere ritte : koop een draagbaar dvd-spelertje voor ze, dat houdt de oudste in ieder geval wel uren zoet. Computerspelletjes zijn ook fijn voor onderweg, voor de oudste dan. Stickerboekjes doen het ook goed tijdens lange ritten en gewoon boekjes ook.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Vwb je strandverblijf lees even dit voor de May Grey en June Gloom. http://meteora.ucsd.edu/cap/gloom.html
Legoland is tussen LA en SD in Carlsbad.
lauwie
Amerika-ontdekker

Bericht door lauwie »

Dank voor de tips!
Ik ga er nog eens goed over nadenken. Afgelopen zomer naar Frankrijk rijden was eigenlijk alleen 's nachts rijden een succes. Dochter kan zich wel in de auto vermaken met een dvdtje, maar zoonlief was alleen maar aan het huilen. Dat was een hele arelaxte terugrit overdag. 's Nachts rijden gaan we nu natuurlijk niet doen en omdat hij 's middags 2 uur slaapt leek het me een goede oplossing om dan te rijden en nog maar een uur gehuil te hebben. De rust zoeken we meer in dat we 3 weken in dezelfde camper slapen.

De relaxdagen hadden we bij het strand gepland. Dochter verheugt zich heel erg op het strand.
Yeehaw, dank voor de waarschuwing mbt de zon in mei. Dan laten we maar van het weer afhangen of we de rustdagen al bij bijv Monterey pakken of dat we naar het strand doorrijden.

Marianne, dank voor de site. We zijn er met Memorial Day, zou parkeren dan ook lukken denk je?
Goeie tip van de camperlengte voor Sequoia! Ga ik eens uitzoeken. Door een aanbieding was deze grote camper goedkoper dan een kleine, maar aan dit nadeel heb ik niet gedacht.
Wat betreft Barstow, we willen graag tussenstops en dan het liefst waar iets te zien is. Calico leek ons interessant en leuk voor de kinderen. Is het niet de moeite waard?
Joshua Tree NP en Lake Isabella gaan we doen!

Jolanx, de walvistocht lijkt me heel gaaf, maar was inderdaad nog een uitzoekpunt of dit niet te lang zou duren voor de kinderen. Sea Aquarium klinkt als een goed alternatief!
En hitte in Palm Springs is niks inderdaad, dan kunnen we die dag gebruiken voor Sequoia/Kings Canyon of om de afstand naar Yosemite te overbruggen.
Sacramento klinkt goed, maar is ook nog best een eind omrijden zag ik.

Dimple, dank voor de tip dat Sequioa - Yosemite niet in 3,5 u te rijden is! Kan het me voorstellen met hoe de wegen er op de kaart uitzien. Heb er net een dag aan toegevoegd ipv Palm Springs.
Waren jouw kinderen ziek door jetlag/vermoeidheid/ acclimatiseren? Hoe lang duurde dat? En hoe oud waren je kinderen?
We zijn niet eerder geweest en hebben Californie uitgezocht ivm de grote afwisseling: steden, strand, NP met watervallen/bos, woestijn en parken als Disney en Sea Aquarium. Het lijkt ons ook een reis die voor de kinderen veel leuks biedt.

Iertje, dat soort dingen had ik ook bedacht voor in het vliegtuig/onderweg in de auto. Over de oudste maak ik me niet zoveel zorgen, maar de jongste is het snel zat. Hopelijk komen we met slapen en een baby tv dvdtje een heel eind.

Nog wat vragen over Sequoia:
Als je niet door Sequoia NP en King's Canyon kan dan rijd je er langs en bezoek je de parken via Visalia/ Fresno?
Is campings in Sequoia / King's Canyon boeken nog mogelijk of gaat dit hetzelfde als Yosemite?
Iemand nog een handige link voor de toegankelijkheid met een grote camper?

Andere adviezen zijn ook welkom!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

The construction zone is a steep and winding, one-lane section of the Generals Highway between Hospital Rock Picnic Area and the Giant Forest Museum. Vehicles longer than 22 feet (6.7 m) are prohibited. For vehicles towing trailers, the combined length must not exceed 22 feet. Longer vehicles should come through the Kings Canyon entrance on Highway 180.
Komt van: http://www.nps.gov/seki/index.htm
Je kan dus wel via Kings Canyon het park in maar niet via Tree Rivers (Sequoia)
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Vergeet niet dat je jongste dan alweer een stuk ouder is, hè! Als ik terugdenk, huilde onze oudste ook altijd in de auto toen ze een baby was. Toen ze iets ouder was (zo rond anderhalf) begon ze het leuk te vinden in de auto. Hopelijk is dat bij jullie ook zo! (want uren rijden met een krijsend kind is niet zo gezellig ;))
Laatst gewijzigd door iertje007 op 14 feb 2012, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Wij zijn in 2009 geweest met ons zoontje van toen 20 maanden. Dat was een appeltje eitje. Makkelijk kind, vond het allemaal even geweldig, heeft zich de hele vakantie perfect gedragen. Wat we tijdens deze reis hebben geleerd is wel om minimaal 2 dagen aan het begin de tijd te nemen te acclimatiseren. Dus eerst even dichtbij de camping te blijven, de kinderen in hun eigen doen te laten zonder van alles te moeten.

In 2011 waren de kinderen 1,5 en 3,5 jaar. Ze hadden de 1e week allebei een longinfectie en last van benauwdheid (astma) Dat was geen feestje. Lees anders maar eens in mijn blog. Maar dat had ons thuis natuurlijk ook kunnen overkomen.

Met name het reizen in de auto zal verschillen dan met de camper. Jij zelf kan bij de kinderen zitten, ze bezig houden met drinken, fruit, boekjes, tekenen en filmpje. In de auto zitten ze tegen je rug aan te kijken en kan je zelf weinig. Dus ik schat zo in dat dat het reizen wel makkelijker maakt.
Onze ervaring is in ieder geval niet elke dag een stuk in de auto te hoeven. Als je nl boodschappen wil doen, iets in het park wil doen ga je ook al km's maken met je eigen vervoer oid. Dus dan moeten ze ook al mee reizen. Vergis je daar niet in hoeveel km's je aflegt in een park! Dan ben je nog niet eens verplaatst van de ene naar de andere camping.

Kinderen vinden het fijn om dingen te herkennen als ze 2 dagen ergens zijn.

Heb je ook gedacht aan bijv Zion of Bryce?
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Oh en Caligo hoef je niet heen :wink: Het is er bloedheet en het is gewoon een ding voor toeristen. Wij vonden het niet de moeite waard zeg maar :wink:
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Even paar korte ideeën
•Strand zou ik zo zuidelijk mogelijk doen. Bij San Diego... Huntington/ Laguna Beach (Chica Bolsa of Bolsa Chica State Park aan het strand met elektra). Misschien beter een strand dagje en dan nog een dagje relaxen bij Palm Springs op camping met zwembad. Ook in Yosemite kun je zwemmen of spelenvaren in rivier (frrriisss).

* strand en water... het water is koud!! koude golfstroom

* LA kun je ook naar Knotts Berry Farm gaan pretpark ik weet niet of het voor kleintjes leuk is. iig wel wat anders dan Disney dat ook in Europa is.

* 3-4 uur op zee met kleine lijkt mij geen hobby wij waren met 2 tieners dat ging prima (zie wk 1 bij onze 2010 reis). Aquarium lijkt me een betere keuze. Wel 's morgens vroeg al zijn anders is hetschijnbaar druk.

* Persoonlijk zou ik Palm Springs overslaan. Liever vanuit SD / LA naar Lake Isabella rijden en dan naar Sequoia.

* Als Tioga pass open is zou ik via die kant rijden... (is vanuit SD wel verder) gaan Las Vegas??? Lekker warm in mei... Vanuit LA - Las Vegas in 2 dagen en dan naar Death Valley en naar Yosemite.

* camping In Yosemite moet je nog maar eens even kijken op http://www.recreation.gov/welcome.do?topTabIndex=Home of er nog plekken zijn op cranes Flat en misschien zelfs op ene van de pines in de vallei. Daar moet je eigenlijk staan maar de reservering ervan is al een tijd open en het kan al vrij vol zijn. Let op dat je de lengte van RV opgeeft.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
lauwie
Amerika-ontdekker

Bericht door lauwie »

Bedankt voor jullie antwoorden!

Het klopt dat ze ouder zijn en dat gaat vast helpen inderdaad. En ik had me nog niet gerealiseerd dat ik ook achterin kan zitten bij ze. Dat scheelt vast ook heel erg!

We gaan de reisafstand niet langer maken door naar LV te gaan. Ik heb me nog niet verdiept in of we veel willen zien bij Palm Springs, maar het lijkt ons al lekker om daar te kunnen zwemmen etc. We hebben besloten dat we gewoon nog een keer terug moeten naar LV, DV, Zion, Bryce, etc :wink:

Rob, dank voor de info!

Ik ben er steeds niet uit om te schuiven met de planning. Ik zou daarom het liefst nog niets reserveren (campings om met de camper te staan). Ook omdat we nog niet weten hoe het rijden gaat en of de kinderen bijv last hebben van warmte of ergens juist erg genieten. Of hoe het weer zal zijn als wij naar het strand willen. Maar ik zou het wel vervelend vinden als we straks daar stress van krijgen omdat campings vol zijn.
Met de zoekfunctie kan ik moeilijk vinden of dat voor ons zal gelden. Wel begrijp ik dat het meest moeilijke zal zijn het weekend van 12 mei aan het strand bij LA (maar mogelijk gaan we zuidelijker en dus iets later) en het weekend van Memorial Day bij Yosemite.
In Yosemite is echt kansloos, maar moet ik wel dat weekend iets net buiten Yosemite reserveren, ook ivm Memorial Day?

En het tweede is: ik wil me wel graag orienteren op campings rond de plekken waar we graag willen overnachten. Ik lees wel dat in de camper 2 handige campinggidsen zitten. Is er een handige gids die ik hier vast kan bestellen? Ik kom alleen maar gidsen van een bepaalde organisatie tegen. Dus gidsen van KOA of Good Sam. Het zou ook nog fijn zijn als het niet een enceclopedie is om mee te slepen.. We hebben alleen van Californie nodig.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Er zijn heel wat websites met campings zie onder en daarnaast kun je ook met google maps bij een plek gaan staan en dan woord campground of RV park intypen...dan zoekt ie in de buurt.
http://www.rvparkreviews.com/
http://www.allcampgrounds.com/state.html
http://www.woodalls.com/
http://www.internetcampgrounds.com/
http://www.trailerlifedirectory.com/
http://www.freecampgrounds.com/

Woodalls is een grote campinggids (soort oude dikke telefoonboeken) en Trailerlife ook. Good Sam is een organisatie waar campings lid van kunnen zijn ik weet niet of daar 'alle' campings instaan.
Dat geldt nog meer voor KOA dat is een beperkte groep campings. Je kunt ze ook op internet vinden.

Wat betreft je route ik zou toch iets meer gaan bepalen wat je gaat doen en sommige plekken vastleggen. Het ergste wat je dan kan gebeuren is dat je een keer moet annuleren (dat kan vaak tot 24u tevoren) en in parken ben je hoogstens $20 kwijt voor een keer is dat niet zo'n ramp (vinden wij). Je zegt zelf al ter plekke de stress (en met kleine kinderen) of je nog een fatsoenlijke camping hebt lijkt me waardeloos (mij lijkt het ook niks... kinderen druk ik kribbig en manlief ook sjacherijnig; niet echt vakantie). Als je met zijn 2 bent is dat anders kun je ook bij Wall mart gana staan.. EN ja het is echt anders dan in Frankrijk waar je ook een dorp verderop ook een campinkje hebt. In USA is dat soms iets verder dan 20 km.... Het mei weekeinde aan de kust zou ik wat reserveren wij hadden in gewoon weekeinde al moeite om iets te vinden (6wk voor we weg gingen!). Vakantie is dan gewoon genieten van de hele dag en 's avonds op je plek aankomen en niet een middag stressen.
Denk er goed over na het is jouw keuze.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Trailerlive = Good Sam (of andersom :wink: ) daar staan (bijna) alle campgrounds in ook die in de National en State Parks zitten.
Gebruik dit telefoonboek grote ding al vanaf onze tweede camperreis maar is inderdaad een heel gewicht in de carry-on.
De laatste jaren gebruik ik hem voornamelijk tijdens de reis als we de route ineens omgooien , thuis zet ik een route uit in Streets & Trips kijk dan ook in S&T naar campgrounds op de route en bekijk hun beoordeling op http://www.rvparkreviews.com/
Op die site kan je trouwens ook heel gemakkelijk rechtstreeks zoeken door eerst je staat en daarna je stad uit te kiezen.
lauwie
Amerika-ontdekker

Bericht door lauwie »

we hebben een campingboek aangeschaft en met deze gids en de internetpagina's de meeste campings geboekt.
ons reisplan hebben we ook aangepast. een paar langere reisdagen en 2 tot 4 nachten per camping met een 1 uitzonderingen waar we onderweg 1 nacht staan.

ons reisplan nu:
Ma 7 mei Vliegen AMS-SFO San Francisco
Di 8 mei San Francisco
Wo 9 mei Camper vroeg halen, boodschappen en rijden naar Monterey 200km (zonder camper halen)
Do 10 mei Monterey: Dolfijnen/zeeotters kijken en rust
Vr 11 mei Rijden naar Santa Barbara, onderweg Hearst Castle 390km
Za 12 mei Strand/Santa Barbara
Zo 13 mei Rijden naar LA (bolsa chica state beach) 200
Ma 14 mei LA Strand
Di 15 mei LA Hollywood/Beverly Hills
Wo 16 mei LA Disney
Do 17 mei strand Rijden naar San Diego 150
Vr 18 mei San Diego Sea World
Za 19 mei San Diego zoo of strand
Zo 20 mei Rijden naar Palm Springs 219
Ma 21 mei Palm Springs
Di 22 mei Rijden naar Bakersfield (onderweg Calico bekijken?) 383
Wo 23 mei zwembad Rijden naar camping bij Sequoia, ca Fresno/Kingsburg 143
Do 24 mei Kings canyon/ sequoia
Vr 25 mei rivier Rijden naar Yosemite (oakhurst) 112
Za 26 mei Yosemite
Zo 27 mei Yosemite
Ma 28 mei Rijden naar Napa? 383
Di 29 mei Napa omgeving en rust en inpakken
Wo 30 mei Vanuit Napa: Camper inleveren voor 11u Oakland -SF 81
Do 31 mei Vliegveld -> Amsterdam

Ik hoop dat het leesbaar is, heb het gekopieerd van mijn word tabel en er wat in geknipt.
Misschien handig om nog een keer aan de hand van de campings te doen:
Hotel Holiday Inn
Hotel Holiday Inn
Carmel by the River
Carmel by the River
Carpinteria (ca Santa Barbara)
Carpinteria
Bolsa chica state beach LA
Bolsa chica state beach
Bolsa chica state beach
Bolsa chica state beach
Campland San Diego
Campland SD
Campland SD
Happy Traveler Palm Springs
Happy Traveler Palm Springs
Onderweg ca Bakersfield?
Sequoia?
Sequoia?
High sierra RV
High sierra RV
High sierra RV
Napa?
Napa?
Hotel Holiday Inn SF

De plaatsen met ? zijn nog niet gereserveerd, de rest wel.
De kinderen zijn dol op strand, dus daar staan we zo veel mogelijk.
Kunnen we soms ook voor of na een uitstapje nog naar het strand.

Waar ik niet uit kom is Sequoia/Kings Canyon. We hebben een 30ft RV (snap nu waarom daar een aanbieding voor was :roll: ). Campings voor RV's langer dan 22ft zijn niet te reserveren. zijn die in mei (doordeweeks vlak voor memorial day) nog beschikbaar als we daar niet heel vroeg aankomen? Ik weet niet of ik het risico wil nemen. Is het park de moeite waard als je alleen via de 180 naar binnen kunt? Of is het dan net zo leuk om in Yosemite de sequoia's te bekijken?
Nog tips voor een camping in Kings Canyon of vlak bij de 180 entrance?

En is het te doen om 's ochtends vanuit Petaluma bij Napa over de golden gate naar Oakland te rijden om de camper in te leveren? Of moeten we dan rekening houden met heel veel drukte in de spits? Er is een alternatieve route, maar het lijkt me zo leuk als afsluiting van de vakantie om over de brug terug te rijden.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

In sequoia is er zo te zien nog plek zat op Lodgepole campground. Een grote camping, maar wel mooi en met wat faciliteiten. Nog mooier (misschien wel de mooiste van de hele vakantie) vonden wij Stony Creek Campground in Sequoia National Forest (tussen Kings Canyon en Sequoia). Echt prachtig. Beiden te reserveren via Recreation.gov. Maar het is wel een eind rijden van Fresno voor maar 1 nachtje.
Hou rekening met eventuele sneeuw in Sequoia en Kings Canyon (en ook in de hoger gelegen delen van Yosemite). Toen wij begin juni de gordijnen van onze camper openden, lag er een laag van 3 centimeter...
Mocht je besluiten niet naar Sequoia te gaan, dan is Columbia State Park misschien een leuk alternatief voor de kinderen. Ik heb er ooit in een reisverslag over gelezen, maar zelf konden we het niet inpassen. > marble quarry campground

Boven SF zijn wij in 1 vakantie 2 keer naar de KOA in Petaluma geweest. Prijzig, maar wel erg leuk met kleintjes. Een mooie grote speeltuin en een fijn zwembad. Tip: de hoekplekken zijn echt heel ruim.
De laatste nacht zijn we toen naar Anthony Chabot gereden. Een heerlijke natuurcamping, maar wel met full hook-up, wat wij voor de laatste nacht wel handig vonden.
Ten zuiden van SF zijn we naar de Casa de Fruta RV park geweest (vraag dan naar een plek bij de speeltuin). Een uitgebreid terrein, met een echt asfalt RV park. De plekken bij de speeltuin kijken uit over een ruim grasveld en aan de achterkant bomen. Verder dus een leuk speeltuintje, een lekker zwembad en als je een stukje over het terrein loopt een groente- en een snoepwinkel. En een treintje. Hier had ik op voorhand de eerste twee campernachten geboekt en zeker geen spijt van gehad. Even een dagje rust voor die kleine dame voordat we weer gingen rijden.
lauwie
Amerika-ontdekker

Bericht door lauwie »

Inge, hartstikke bedankt voor je reactie!
we willen graag 2 nachten op dezelfde camping in sequoia/ kings canyon. en dan het liefst niet te ver het park in vanaf de ingang op de 180.
ik heb net even op de site gekeken die je noemde maar beide campings is geen plek op 23 en 24 mei.
op geen enkele camping in sequoia/kings canyon trouwens..
jammer! want zeker die stony creek campground klinkt goed!

De camping bij Columbia State Park ziet er leuk uit, maar is nogal uit de route.

Casa de Fruta zier er ook leuk uit! Even over nadenken omdat het dan nog wel een vroege rit is om de camper voor 10.30 af te leveren.
We zouden ook 1 nacht kunnen doen, maar dan wordt het aan het einde van de reis toch nog onrustig.
Dank voor je tips!

Nog iemand tips voor een camping met te reserveren plekken voor een 30ft RV in of vlak buiten Sequoia (ingang vd 180)? Of advies over wel of niet Sequoia bezoeken als er geen camping in of vlakbij beschikbaar is?

Of iemand die me kan vertellen of de ochtendspits in San Francisco zo druk is dat je het liever wil mijden als je een deadline hebt voor het inleveren voor je camper?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou een van de Grant Grove campings kunnen proberen. Allemaal first come first served, maar volgens de NPS-site heb je er buiten het weekend wel kans op een plekje.
Wij zaten in 2006 2 nachten in Grant Grove (geen camping), misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Als alternatief zou je iets ten zuiden van Yosemite kunnen zoeken, bijvoorbeeld in de buurt van Bass Lake.

Wat willen jullie in Palm Springs doen, is dat om Joshua Tree te bezoeken? Misschien is overnachten in Twentynine Palms dan handiger.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 17 mar 2012, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
lauwie
Amerika-ontdekker

Bericht door lauwie »

Marianne, bedankt! Goed om te horen dat je daar buiten het weekend nog wel kans maakt.

In Palm Springs willen we de omgeving bekijken, met het kabelbaantje omhoog, in de spa/pool liggen. Of vooral in het zwembad liggen als het te warm is voor de kinderen.
We twijfelen nog over Joshua Tree NP. Hoe lang doe je erover om er door te rijden zonder stops? En wat zou de ideale tijd zijn om er voor uit te trekken?
Ik las in jullie reisverslag dat jullie die omgeving niks vonden, maar ik ben wel benieuwd naar hoe ze daar 'nieuwe oases' in de woestijn bouwen.
Erg leuk om jullie verslag te lezen trouwens. Wat spannend van die beer in Yosemite zeg!!

Dank voor het meedenken!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer