Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis christa&john: Zuid West met de kids en opa & oma
-
christa&john
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Reis christa&john: Zuid West met de kids en opa & oma
Die Balcony tour daar haak ik dan wel voor af (ik vond in Vietnam de Cu Chi Tunnels ook al niet echt mijn ding en daar kon je nog gebukt doorheen!) De andere laten we dus open en zien we hoe we qua tijd zitten.
Ik zou wel graag in DV overnachten omdat ik oa benieuwd ben naar de prachtige sterrenhemel maar ga voor alle zekerheid toch even de camping van Pahrump op mijn programma vermelden ; je weet maar nooit.
@ Marianne : Je weet toevallig de naam niet meer die campground in Pahrump ? Terrible's Lakside RV Resort ? Nevada Treasure RV Resort (ziet er mooi uit !)
De voormiddag willen we toch graag voor Bodie uittrekken, het lijkt me zeker de moeite waard. Vroeg op weg dus, ik zie dat Bodie al vanaf 08.00 u open zou zijn. Dus plannen in functie van een prachtige dag denk ik dan. Bodie+Tioga Pass+aankomst Yosemite Valley.
Het beeld van Tenaya Lake is me ook inderdaad van een 10tal jaar geleden erg bijgebleven. Vond het toen ook een zeer prachtige omgeving. We waren er toen ook einde mei en het kristalheldere meer, de bergen eromheen ! Prachtig.
We kunnen daar misschien een late picknick stop inplannen, een korte wandeling maken aan het meer. Vanuit Bodie is dit via google een 1.19 min, dus met camper mssch rekenen op 2u ? Verder door naar de Valley nog eens 2u ?
Zijn er tussen Tenaya Lake en Yosemite nog meerdere stops die de moeite waard zijn ?
Ik zou wel graag in DV overnachten omdat ik oa benieuwd ben naar de prachtige sterrenhemel maar ga voor alle zekerheid toch even de camping van Pahrump op mijn programma vermelden ; je weet maar nooit.
@ Marianne : Je weet toevallig de naam niet meer die campground in Pahrump ? Terrible's Lakside RV Resort ? Nevada Treasure RV Resort (ziet er mooi uit !)
De voormiddag willen we toch graag voor Bodie uittrekken, het lijkt me zeker de moeite waard. Vroeg op weg dus, ik zie dat Bodie al vanaf 08.00 u open zou zijn. Dus plannen in functie van een prachtige dag denk ik dan. Bodie+Tioga Pass+aankomst Yosemite Valley.
Het beeld van Tenaya Lake is me ook inderdaad van een 10tal jaar geleden erg bijgebleven. Vond het toen ook een zeer prachtige omgeving. We waren er toen ook einde mei en het kristalheldere meer, de bergen eromheen ! Prachtig.
We kunnen daar misschien een late picknick stop inplannen, een korte wandeling maken aan het meer. Vanuit Bodie is dit via google een 1.19 min, dus met camper mssch rekenen op 2u ? Verder door naar de Valley nog eens 2u ?
Zijn er tussen Tenaya Lake en Yosemite nog meerdere stops die de moeite waard zijn ?
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Voor Pahrump kan ik je Nevada Treasure Luxury RV Park & Spa aanraden daar hebben wij in 2010 gestaan is echt een top campground.
Zie: http://www.robenannie.nl/reisverslag2010.html dag 3
Zie: http://www.robenannie.nl/reisverslag2010.html dag 3
-
christa&john
- Amerikakenner
@ Rob : ziet er wel de moeite uit idd. Is dat nog ver van Furnace Creek ? Want gezien die Furnace Creek Campground gesloten is ben ik op zoek naar alternatieven. In de Ranch overnachten was er één van. Tot Stovepipe Wells rijden is té ver, want we komen dan al van Zion ! Marianne opteerde die een leuke campground in Pahrump maar dan missen we de sterrenhemel waar ik zo benieuwd naar ben ? Of is die niet anders dan bv in Capitol Reef ?
Nog een vraagje ivm het BBQ stel . Zijn er in de Walmart od handige mini-variaties te koop ? Van die grootte dat je ze bv op tafel kan zetten ?
Nog een vraagje ivm het BBQ stel . Zijn er in de Walmart od handige mini-variaties te koop ? Van die grootte dat je ze bv op tafel kan zetten ?
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Langsa de Tioga Road is een korte wandeling over de Tuolumne Meadows ook prettig, bijvoorbeeld heen en terug naar Soda Springs. Lekker om even de benen te strekken. Bij Olmsted Point heb je een geweldig uitzicht; kan vanaf de parkeerplaats, maar je kunt ook even een stukje lopen naar een viewpoint. Leuk klauteren over de rotsen. Wij hebben in 2008 ook de wandeling naar May Lake gemaakt, maar dat kost weer wat meer tijd.
Ik weet niet meer welke camping in Pahrump het was, het stond in het reisverslag van kennissen van ons die we in 2008 ook ontmoet hebben tijdens de vakantie, maar ik zie dat er geen naam bij staat.
Edit: Zie dit topic.
Marianne
Ik weet niet meer welke camping in Pahrump het was, het stond in het reisverslag van kennissen van ons die we in 2008 ook ontmoet hebben tijdens de vakantie, maar ik zie dat er geen naam bij staat.
Edit: Zie dit topic.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 04 mar 2012, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Tuolumne Meadows kan ik beamen. Dat deden wij in 2008. Wij zagen er coyotes en herten.
Leuke stop!
Bart
Leuke stop!
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
60 mile een kleine 1,5 uur rijden.christa&john schreef:@ Rob : ziet er wel de moeite uit idd. Is dat nog ver van Furnace Creek ?
Wij kopen altijd een BBQ met gastank bij de Walmart kost rond de $ 25,-- je hebt zo ook waar je houtskool in moet doen die zijn rond de $ 20,--.Nog een vraagje ivm het BBQ stel . Zijn er in de Walmart od handige mini-variaties te koop ? Van die grootte dat je ze bv op tafel kan zetten ?
Als je onze verslagen leest kom je wel ergens een foto tegen waar ik heb in elkaar zet b.v. voorjaar 2008 verslag.
Deze kan je gewoon op de picknicktafel zetten.
-
christa&john
- Amerikakenner
Bedankt ! Ik heb de foto's gevonden
En op de Walmart website even al gecheckt, we vinden er dus vast en zeker een BBQ stelletje
En op de Walmart website even al gecheckt, we vinden er dus vast en zeker een BBQ stelletje
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Meestal vind je ze bij de "Garden"afdeling
-
christa&john
- Amerikakenner
Ok super Rob dan vinden we ze snel, nu ja bij de eerste winkelaankopen slenteren we toch de hele Walmart af 
-
christa&john
- Amerikakenner
@ Rob :
In 2010 hebben wij de Scenic route in Capitol Reef NP niet volledig durven rijden, we dachten - zonder navraag te doen - dat het geen geschikte weg was voor een camper. We hebben dus na een aantal mile rechtstomkeer gemaakt en misschien was dat helemaal niet nodig !
Binnenkort zijn we daar dus weer
Kan iemand me zeggen of die weg helemaal tot het einde haalbaar is voor een 30 ft camper ?
En aan het einde dien je te keren ? Gaat dat vlotjes ? Want ik heb gelezen dat het geen doorlopende weg is dat je dus terug dient dezelfde weg terug te nemen ? Klopt dat ?
In 2010 hebben wij de Scenic route in Capitol Reef NP niet volledig durven rijden, we dachten - zonder navraag te doen - dat het geen geschikte weg was voor een camper. We hebben dus na een aantal mile rechtstomkeer gemaakt en misschien was dat helemaal niet nodig !
Binnenkort zijn we daar dus weer
Kan iemand me zeggen of die weg helemaal tot het einde haalbaar is voor een 30 ft camper ?
En aan het einde dien je te keren ? Gaat dat vlotjes ? Want ik heb gelezen dat het geen doorlopende weg is dat je dus terug dient dezelfde weg terug te nemen ? Klopt dat ?
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Onderstaande schreef ik op dag 24 van ons 2009 verslag http://www.robenannie.nl/Reisverslag2009.html
Je moet wel de weg ook weer terug rijden want de South Draw Road die op de UT-12 uitkomt is alleen voor 4X$ te berijden.
Wij waren daar met een 31 ft.Vervolgens gaan we de Scenic Road op, deze begint net na de campground, tegenwoordig staat er een selfpaystation waar je $ 5,00 in een enveloppe moet doen en een stukje van die enveloppe achter het raam van de auto moet leggen, als je een geldige pass hebt hoeft dat niet en kan je zo doorrijden.
Deze weg hebben we al een paar keer gereden maar hij blijft mooi, na vorige keren niet verder dan het asfalt gedeelte gedaan te hebben gaan we nu door het dirtroad deel op de Capitol Gorge in, ook deze twee mile lange weg is goed onderhouden wel wat smal op een paar plaatsen maar nergens zo dat je elkaar niet kan passeren, hoewel dat met twee campers mogelijk wel moeilijker wordt, het probleem kan hem op het eind zitten, als het daar druk is kan je waarschijnlijk niet draaien met een camper langer dat 21 ft, nu geen probleem.
Het is een schitterend stukje canyon met torenhoge zijwanden, op het eind van de weg kan je verschillende trails lopen,
Je moet wel de weg ook weer terug rijden want de South Draw Road die op de UT-12 uitkomt is alleen voor 4X$ te berijden.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik moet voorop stellen, dat ik geen camperervaring heb.
Afgelopen september hebben wij de Scenic Drive in het Capitol Reef NP gereden. De weg is opnieuw geasfalteerd en lag er prima bij.
Het stuk dat daarna komt, is het onverharde stuk door de Capitol Gorge. Dat was in erbarmelijke staat, vol met kuilen/gaten en ik heb daar met onze tweewielaangedreven personenauto (Dodge Journey - crossover) heel erg langzaam moeten rijden want lang niet alle gaten waren te ontwijken. Toen wij eenmaal op het parkerterreintje kwamen aan het einde was er voor ons nog net een plekje, omdat er iemand net vertrok. Even later moest een pick-up truck achteruit steken en keren en dat heeft heel wat voeten in de aarde gehad, voordat die weg kon rijden. Het was vol gebouwd met auto's en de vrije middenbaan was te smal om comfortabel te kunnen keren.
Dat onverharde deel zou ik niet aanraden met een camper, maar ik kan mij niet meer herinneren of er aan het einde van de geasfalteerde weg ruimte is, om met een grote camper makkelijk te keren.
Afgelopen september hebben wij de Scenic Drive in het Capitol Reef NP gereden. De weg is opnieuw geasfalteerd en lag er prima bij.
Het stuk dat daarna komt, is het onverharde stuk door de Capitol Gorge. Dat was in erbarmelijke staat, vol met kuilen/gaten en ik heb daar met onze tweewielaangedreven personenauto (Dodge Journey - crossover) heel erg langzaam moeten rijden want lang niet alle gaten waren te ontwijken. Toen wij eenmaal op het parkerterreintje kwamen aan het einde was er voor ons nog net een plekje, omdat er iemand net vertrok. Even later moest een pick-up truck achteruit steken en keren en dat heeft heel wat voeten in de aarde gehad, voordat die weg kon rijden. Het was vol gebouwd met auto's en de vrije middenbaan was te smal om comfortabel te kunnen keren.
Dat onverharde deel zou ik niet aanraden met een camper, maar ik kan mij niet meer herinneren of er aan het einde van de geasfalteerde weg ruimte is, om met een grote camper makkelijk te keren.
-
christa&john
- Amerikakenner
Het onverharde deel zullen we niet met de camper doen. We moeten ons ook geen problemen op de nek halen.
De vraag is dus maar, kunnen we keren als het geasfalteerde gedeelte stopt ????
De vraag is dus maar, kunnen we keren als het geasfalteerde gedeelte stopt ????
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, er is ruimte genoeg om te keren daar met een camper, wel een keer achteruit steken maar dat zal hopelijk geen probleem zijn er zit een achteruit op hoewel ik soms het idee krijg dat niet veel Amerikanen dat weten 
-
christa&john
- Amerikakenner
Neen dat zal wel lukken, mijn man is niet zo paniekerig als ik op dat vlak
Ben er nu gerust in
Ben er nu gerust in
Die is dan ook een dikke USA-truck gewend hé 
Grts, Bart
-
christa&john
- Amerikakenner
Hahaha, inderdaad 
Het lijkt op de site van Walmart dat de gastank er nog niet bij zit. Kun jij die nog los kopen of moet je een tankje kopen en die vullen bij een tankstation?Wij kopen altijd een BBQ met gastank bij de Walmart kost rond de $ 25
@Christa en John...zijn jullie al aan het aftellen
-
christa&john
- Amerikakenner
Ja hoor, wij beginnen toch al een beetje af te tellen ! Behalve de ESTA nog in orde te brengen denk ik dat ik wel bijna helemaal rond ben met de voorbereiding.
De campground Lo Lo Mai Spring heb ik uiteindelijk geboekt via telefoon maar heb nooit bevestiging per mail van teruggekregen, niettegenstaande ik het had gevraagd.
Ik hoop nu maar dat alles in orde zal zijn.
Over één zaak weet ik het nog niet goed : de tickets voor Alcatraz ? Nu boeken of ginder op de bonnefooi ? Ochtendticket of avondtoer ?
De campground Lo Lo Mai Spring heb ik uiteindelijk geboekt via telefoon maar heb nooit bevestiging per mail van teruggekregen, niettegenstaande ik het had gevraagd.
Ik hoop nu maar dat alles in orde zal zijn.
Over één zaak weet ik het nog niet goed : de tickets voor Alcatraz ? Nu boeken of ginder op de bonnefooi ? Ochtendticket of avondtoer ?
Ik durfde de gok niet te nemen voor Alcatraz, want ik zou het zonde vinden als er geen tickets meer te krijgen zijn.
De avondtour blijkt wel erg indrukwekkend te zijn, maar dat zie ik met onze zoon niet zitten. Als we samen waren geweest, had ik die tour waarschijnlijk wel geboekt. Nu heb ik maar 1 van de eerste ochtendtours geboekt. Dan is het nog niet zo druk en past het meer in zijn ritme.
Ik heb ook geen bevestiging van Lo Lo Mai ontvangen. Volgens mij had ze ook wat moeite met ons 'Nederlandse' mailadres.
De Esta's hebben wij ondertussen ook aangevraagd. We zijn goedgekeurd
De avondtour blijkt wel erg indrukwekkend te zijn, maar dat zie ik met onze zoon niet zitten. Als we samen waren geweest, had ik die tour waarschijnlijk wel geboekt. Nu heb ik maar 1 van de eerste ochtendtours geboekt. Dan is het nog niet zo druk en past het meer in zijn ritme.
Ik heb ook geen bevestiging van Lo Lo Mai ontvangen. Volgens mij had ze ook wat moeite met ons 'Nederlandse' mailadres.
De Esta's hebben wij ondertussen ook aangevraagd. We zijn goedgekeurd
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1227 Weergaves
-
Laatste bericht door MarcoUSAUSA
-