Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Venice Beach (parkeren)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
LoontjeUSA
Amerika-ontdekker

Venice Beach (parkeren)

Bericht door LoontjeUSA »

Nadat ik super goed geholpen ben met mijn vragen m.b.t. Yosemite NP, nu een volgende vraag :)

Wij slapen in LA 2 nachten in Inglewood en hebben nu een dag gepland voor strand. Wij willen graag naar Venice Beach (vrijdag 27 juli)
het is zo'n 20 minuten rijden volgens Google Maps.

We willen er vroeg heen gaan, zodat we (hopelijk) nog ergens kunnen parkeren. Koffers kunnen we (gelukkig) in het hotel achterlaten, aangezien we daar nog een nachtje blijven.

Mijn vraag: iemand ervaring met parkeren bij Venice Beach? Ik las dat het zo'n 10 tot 15 dollar kost? Da's natuurlijk geen probleem.

Ik zou graag een parking willen op een redelijk goede plek... Niet in een hele shabby buurt, zeg maar :wink:
Is het aan te raden 's middags bijvoorbeeld nog naar Santa Monica te gaan by car, of ben ik bij voorbaat kansloot daar een parking space te vinden?

Alvast bedankt voor de hulp!!
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Re: Venice Beach (parkeren)

Bericht door mvangils27 »

hoi loontje,

parjeren gaat prima en is goed te betalen.
hier even een link naar de pagina van mijn site waar ik iets schrijf over het parkeren, moet je de straat maar even opzoeken op google maps. in Venice moet je gewoon zo dicht mogelijk langs het strand rijden en dan rijd je vanzelf langs parkeerplaatsen, lijkt misschien shabby maar is het echt niet....

http://lingetjes-at-westusa.reismee.nl/ ... -spots-la/
1999 Zuidwest USA rondreis
2008 Florida rondreis
2010 Zuidwest USA rondreis Http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 West Canada en USA Http://www.lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb geen ervaring met parkeren bij Venice Beach, maar wel bij Marina del Rey en bij Santa Monica. Vooral bij Santa Monica is het goed te doen er is een enorm parkeerterrein bij de pier. Je zou daar naar toe kunnen gaan en dan fietsen huren en naar Venice Beach fietsen. Maar je kunt ook kijken of er bij Venice Beach plaats is, zo vlak langs het strand vind je voldoende (betaalde) parkeerplaatsen.

Marianne
Dommel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Dommel »

Toen wij in 2010 in LA waren gingen we de eerste dag ook naar Venice beach. We hadden alleen geen muntgeld bij ons en dat hadden we nodig voor de parkeerautomaat. Er zijn plaatsen genoeg maar zorg wel dat je quarters bij je hebt.

Wij konden trouwens in een restaurant een paar dollar wisselen, ze vonden het geen probleem, erg vriendelijke mensen daar. :clap:

Els
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hoe lang wil je er blijven?

Afgelopen januari ben ik er ook geweest. Heb er een uurtje rondgelopen en kon de auto heel dichtbij Venice Beach kwijt langs de kant van de weg. Was slechts enkele quarters kwijt. :)

Weet geen maximum parkeertijd als je je auto langs de kant van de weg parkeert.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jvandijk65
Amerikafan

Bericht door jvandijk65 »

Zorg wel dat je er vroeg bent. Wij waren er op een zondagmiddag in het hoogseizoen, en wilden gewoon een uurtje rondkijken. Het was al enorm druk om er te komen, konden geen parkeerplaats vinden langs de straat. Uiteindelijk op een parkeerplaats gezet, waar inderdaad ruimte zat was. Maar dan is 15 dollar voor een uurtje wel veel!
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

LoontjeUSA schreef: Ik zou graag een parking willen op een redelijk goede plek... Niet in een hele shabby buurt, zeg maar :wink:
Als je in Inglewood verblijft kan het bij Venice Beach niet veel erger zijn. Ik weet precies waar je in Inglewood verblijft maar de buurt staat slecht bekend.

Bij Venice Beach wordt het overdag vaak redelijk druk, maar als je even zoekt is er iets van het strand af nog wel parkeerruimte te vinden.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Ik weet natuurlijk niet waar je verblijft maar je kan ook altijd eens kijken of Venice Beach niet met de bus te bereiken is.
Wij hebben vorig jaar onze auto geparkeerd in Santa Monica (2u gratis parking in de meeste grote overdekte parkings daar en je hoeft maar vanaf het 3e uur te betalen) en namen na wat rond gewandeld te hebben de bus naar Venice Beach...
Koste ons niet overdreven veel en waren na 15min bus in Venice...

Groetjes,
Elisa
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
vnvmouse
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door vnvmouse »

Hoi, hier ook een goede ervaring met parkeren in Venice Beach. In juli 2011 op doorreis halt gehouden voor een bezoekje van een uur of 2 aan het strand, en een drankje.
Op 100m van het strand onmiddellijk een plaatsje gevonden, ging heel gemakkelijk. Wel kleingeld meenemen.
vnvmouse
Kerst-Nieuwjaar 2009-2010 : Florida
Juli-aug 2011 : Westcoast + New York
Juli 2014 : Canadian Rockies + Yellowstone
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Zowel Venice Beach als Santa Monica kan je een parkeerplek vinden. Doch het kost geld en hoe gemakkelijk je er een kan vinden hangt af van de tijd en de dag. In het weekend en op vrije dagen is het een stuk lastiger.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Info over parkeren in Venice Beach, de kosten én de adressen:

http://www.venicebeach.com/parking.php

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer