Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Met dochter van 12 naar New York
Met dochter van 12 naar New York
In mei ga ik 4 dagen met mijn dochter van 12 naar NYC. Mijn concrete vraag is: mag zij in alle restaurants naar binnen (vanwege leeftijd) en hoe zit met café's cq bars? Ik vind het toch wel gezellig om ook in een café/bar 's avonds (niet al te laat) een wijntje te drinken....
20 x USA (1986, 1993, 1995, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012 (2x), 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019 (2x) en 2020. Meestal Florida, af en toe 'uitstapjes naar de westkust, Canada en/of de noordoost kust.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Re: Met dochter van 12 naar New York
Restaurants: ja, bars/cafe's: nee (alleen in koffiebars zoals Starbucks).
In het algemeen geldt: geen bewijs dat je boven de 21 bent, geen drank. En als je ouder bent dan 21 maar er jonger uitziet, zul je je paspoort moeten laten zien.
In het algemeen geldt: geen bewijs dat je boven de 21 bent, geen drank. En als je ouder bent dan 21 maar er jonger uitziet, zul je je paspoort moeten laten zien.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ook in Nederland zou in kroegen jouw kind van 12 worden geweigerd 's avonds. Althans, in alle kroegen waar ik ooit geweest ben.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ja, gaat denk ik niet lukken...
ik zat met mijn neef van 19 in een comedy bar, maar zelfs ik mocht geen alcohol nuttigen en dat werd (zeer discreet) regelmatig gecontroleerd...
zelfs toen ik vroeg of het wel mocht als ik het op de tafel naast mij neerzette, was het een 'nee'...
zelf een flesje wijn kopen en voor het slapen gaan op de hotelkamer wat nuttigen, dan maar...
Is trouwens geen gekke optie, want een glas wijn is schreeuwend duur in the Big Apple....
oh, en trouwens, ik moest me zelfs legitimeren toen ik bij een honkbalwedstrijd van de Yanks een pilsje kocht....en ik zie er echt niet jong meer uit....

ik zat met mijn neef van 19 in een comedy bar, maar zelfs ik mocht geen alcohol nuttigen en dat werd (zeer discreet) regelmatig gecontroleerd...
zelfs toen ik vroeg of het wel mocht als ik het op de tafel naast mij neerzette, was het een 'nee'...
zelf een flesje wijn kopen en voor het slapen gaan op de hotelkamer wat nuttigen, dan maar...
Is trouwens geen gekke optie, want een glas wijn is schreeuwend duur in the Big Apple....
oh, en trouwens, ik moest me zelfs legitimeren toen ik bij een honkbalwedstrijd van de Yanks een pilsje kocht....en ik zie er echt niet jong meer uit....
Ik heb een keer in de rij gestaan bij een NHL wedstrijd en de meneer voor mij, die al duidelijk een gepensioneerde leeftijd had bereikt, kreeg geen biertje mee omdat hij zich niet kon legitimerenmeyem schreef:oh, en trouwens, ik moest me zelfs legitimeren toen ik bij een honkbalwedstrijd van de Yanks een pilsje kocht....en ik zie er echt niet jong meer uit....
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ja, en als je zo'n verhaal aan Amerikanen verteld, worden ze nog boos ook...omdat jij het niet begrijpt... 
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Volgens mij vragen ze ook legitimatie aan ouderen om leeftijdsdiscriminatie te voorkomen.....
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
De winkeltjes waar je alcahol kan kopen weten de prijzen ook wel hoor.
En volgens mij waren we in New york op een zondag bier aan het kopen mocht alcohol niet op zondag verkocht worden.
Op andere dagen moesten we onze legitimatie tonen al lijken we geen 21.
Met je dochter mag je dus echt geen gelegenheid met bar in zelfs niet in je hotel.
En volgens mij waren we in New york op een zondag bier aan het kopen mocht alcohol niet op zondag verkocht worden.
Op andere dagen moesten we onze legitimatie tonen al lijken we geen 21.
Met je dochter mag je dus echt geen gelegenheid met bar in zelfs niet in je hotel.
Ben net terug van NY met mijn dochter van 12.
Wij hebben 's avonds (19.00 keer om 20.30 uur) gegeten in restaurants, en ook in een pub die achterin een eetgedeelte had.
Geen enkel probleem. Mijn partner bestelde een pilsje, wij fris.
Ik weet niet of je het veel later op de avond ook gaat lukken
groetjes en heel heel veel plezier!
Wij hebben 's avonds (19.00 keer om 20.30 uur) gegeten in restaurants, en ook in een pub die achterin een eetgedeelte had.
Geen enkel probleem. Mijn partner bestelde een pilsje, wij fris.
Ik weet niet of je het veel later op de avond ook gaat lukken
groetjes en heel heel veel plezier!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht