Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigreren naar Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Nog wat....

Volgens mij, correct me als ik het verkeerd begrijp, aangenomen worden en beginnen met werken zodra je je work authorization hebt en je SSN aanvraag hebt ingediend.
I applied for a Social Security card today. What do I tell my employer?

Question
I just received a work authorization card from Department of Homeland Security (DHS) and I applied for a Social Security card today. What do I tell my employer?

Answer
If you received a receipt from the Social Security Administration when you applied for a Social Security card, you should show it to your employer. In lieu of a receipt, your employer may ask for some identifying information such as your name, address, date of birth, sex and parents' name.

You should immediately tell your employer your correct Social Security number once you receive it. It is your employer’s responsibility to correctly record your Social Security number on their payroll records.

If you’re a noncitizen, we must verify your documents with the Department of Homeland Security (DHS) before we issue a replacement SSN card. We will issue the card within two days of receiving verification from DHS. Most of the time, we can quickly verify your documents online with DHS. If DHS can’t verify your documents online, it may take several weeks or months to respond to Social Security's request
.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Ik was ook al op die site aan het lezen, Daisydog. Het wordt hoog tijd dat ik mijn Favorites weer eens ga organiseren, want ik kan door de "bomen" mijn links niet meer vinden. Ergens in het woud van sites heb ik nog meer over de samenstelling van een SSN, maar ik heb geen idee waar. :roll:

Hopelijk is mijn hierboven beschreven ervaring niet de norm.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

daisydog schreef:Nog wat....

Volgens mij, correct me als ik het verkeerd begrijp, aangenomen worden en beginnen met werken zodra je je work authorization hebt en je SSN aanvraag hebt ingediend.
Ja, dat is de theoretische situatie en het zou inderdaad moeten kunnen. De praktijk heeft mij echter geleerd dat men je niet aanneemt zonder SSN.

Uiteraard bestaat de mogelijk dat een werkgever het toch wil doen, ondanks het gemis van een SSN, maar ik ben er toen geen tegengekomen.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

OK mensen, kijk eens wat ik in mijn mailbox vond nadat ik me weer eens in het zweet had gewerkt in de GYM

4 mailtjes van de USCIS maar dubbel verzonden (volgens mij mijn schuld, maar goed)

numero uno:

Application Type: I131 , APPLICATION FOR BCIS TRAVEL DOCUMENT

Current Status:

This case has been approved. On August 6, 2004, an approval notice was mailed. If 14 days have passed and you have not received this notice, you may wish to verify or update your address. To update your address, please call the National Customer Service Center at (800) 375-5283.

numero dos:

Application Type: I765 , APPLICATION FOR EMPLOYMENT AUTHORIZATION

Current Status:

On August 6, 2004, after approving your application, we ordered you a new card. Your card will be mailed to you as soon as it is ready.

Nou ze hebben de petitie dus goedgekeurd (mag ook wel met wat mijn vrouw verdient) en dus maar een nieuwe "werk" kaart voor me aangemaakt, ik ben echter wel benieuwd waar de "OUDE" dan gebleven is, haha.

al met al, het ziet er zonnig uit hier in BAMA, misschien kan ik binnenkort gaan soliciteren om weer eens in de Apache te stappen

Een al veel optimistischere (spelcheck!!!)

Richard

P.S. het mag nog even wachten nu, want ik ben nog bezig met mijn derde jetski, ik heb hem al opnieuw gespoten, nu nog in elkaar zetten!!!
Laatst gewijzigd door rperre op 08 aug 2004, 03:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik ga trouwens maandag ook meteen weer naar het SS office om te kijken of ze nu dan wel een SSN voor me kunnen aanvragen, de I-130 is goedgekeurd, dus zou moeten kunnen (theoretisch dan). Jammer dat ik het te laat wist vandaag anders was ik meteen gegaan!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Hey Richard,

Gefeliciteerd me je vorderingen.
Ik denk niet dat het jouw fout is van die dubbele emails, want ik krijg ze ook aldoor in 2-voud!

Ik ben erg jaloers op jouw employment authorization!!
Maar jij hebt dus nooit eerder een wervergunning gehad, en nu gaan ze die van jou vernieuwen??

Ik zit nog elke dag met smart te wachten op mijn werkvergunning!! Jij bent dus 22 july voor je fingerprints, en je hebt nu al bericht terug....
ik heb de fingerprints al veel eerder gedaan en het laatste aanvullende informatie hebben ze 29 juni ontvangen....en ikheb nog niks... :cry:

In ieder geval, proficiat!! :)
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

ja ik weet ook niet wat er nu ineens aan de hand is, misschien is de brief die ik gestuurd heb wel in goede aard gevallen, maar die was voor mijn reispapieren en niet voor mijn werkvergunning, ik weet het dus niet.

Maar die van jouw komen ook, en ik hoop snel, ik heb er in ieder geval weer vertrouwen in gekregen.

kop op daisydog, die e-mail kan zomaar ineens komen!!!!

Richard
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

rperre schreef:...ik ben echter wel benieuwd waar de "OUDE" dan gebleven is, haha. :D
Daar zal een 'illegal alien' wel mee aan de haal zijn gegaan. :D

Weer een paar stapjes dichterbij je doel, Richard! :doublethumb: Nou die 3e jetski nog even afmaken en je bent een tevreden mens...

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

daisydog schreef:...en ikheb nog niks... :cry:
Jouw beurt komt ook, Daisydog. Geen twijfel mogelijk! :toocool:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Nou ze hebben de petitie dus goedgekeurd
Ik moet mezelf even rechtzetten, de e-mailtjes waren voor mijn REISpapieren en WERKvergunning, niet voor de petitie! Is eigenlijk nog beter dan ik dacht, de rest komt "hopenlijk" nu ook wel terecht!

Richard
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Goeie zaak, Richard. Het begint ergens op te lijken!
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

rperre schreef:Ik moet mezelf even rechtzetten, de e-mailtjes waren voor mijn REISpapieren en WERKvergunning, niet voor de petitie! Is eigenlijk nog beter dan ik dacht, de rest komt "hopenlijk" nu ook wel terecht!

Richard
Dat is precies wat ik eruit begrepen had, Richard. 8)

gr. Redneck
Georgia on My Mind
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

:idea: Rperre....ik denk dat jij de enige was die niet door had dat het om je werkvergunning ging!

Daarom was ik zo jaloers!! :P

Maar klopt het dus dat je al wel eerder ooit een werkvergunning hebt gehad en dat ze die nu gaan vernieuwen?
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

daisydog schreef:Maar klopt het dus dat je al wel eerder ooit een werkvergunning hebt gehad en dat ze die nu gaan vernieuwen?
Nog nooit gehad, dus ik snapte die regel niet helemaal, maar goed ik hoop het deze week binnen te krijgen.

Ik heb besloten om te wachten met het SS office totdat ik de brief/kaart binnen heb, zodat ik bewijs heb dat het allemaal door is, ben al te vaak daar geweest :roll: Alhoewel het echt wel goede mensen zijn hier, erg behulpzaam moet ik zeggen!

Richard

P.S. het is we beschamend dat jullie het eerder door hadden dan ik :oops: LOL
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

rperre schreef:P.S. het is we beschamend dat jullie het eerder door hadden dan ik :oops: LOL
Bejje gek, joh. Kan iedereen gebeuren. Ik heb ook wel eens over een INS document gebogen gezeten en pas na 5 of 6 keer goed lezen begon het door te dringen waar ze het precies over hadden. ;) :mrgreen:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Guess what, krijg ik vandaag WEER 2 e-mailtjes van de USCIS

maar precies hetzelfde als de eerste, LOL. Stuur die brieven nou maar!!!

Richard
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

LoL :lol:

DIe lui daaar zijn volledig nieuw met computers en automatisering....
Ik vind al dat ze aardig hun best doen....

Ik heb voor de zekerheid maar een nieuwe afspraak gemaakt om naar het INS kantoor in Miami te gaan. Ik heb 17 Mei de laatste brief ontvangen en als ik na 3 maanden na deze brief mijn werkvergunning nog niet had, zou ik een tijdelijke werkvergunning op kunnen halen.....ik ben benieuwd

Ik zag ook dat het INS kantoor in Miami verplaatst is. Ik moet nu naar een ander adres...20 Augustus heb ik mijn afspraak :)
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

rperre schreef:Guess what, krijg ik vandaag WEER 2 e-mailtjes van de USCIS

maar precies hetzelfde als de eerste, LOL. Stuur die brieven nou maar!!!

Richard
:lol: Misschien kom je twee keer voor in hun computerbestand? Ik zou er maar van uitgaan dat je twee werkvergunningen krijgt. :mrgreen:

gr. Redneck

P.S. Wij hadden vanmiddag meer dan 4" neerslag in een paar uur. Hoe is het in D.?
Georgia on My Mind
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

daisydog schreef:LoL :lol:

DIe lui daaar zijn volledig nieuw met computers en automatisering....
Ik vind al dat ze aardig hun best doen....

Ik heb voor de zekerheid maar een nieuwe afspraak gemaakt om naar het INS kantoor in Miami te gaan. Ik heb 17 Mei de laatste brief ontvangen en als ik na 3 maanden na deze brief mijn werkvergunning nog niet had, zou ik een tijdelijke werkvergunning op kunnen halen.....ik ben benieuwd

Ik zag ook dat het INS kantoor in Miami verplaatst is. Ik moet nu naar een ander adres...20 Augustus heb ik mijn afspraak :)
Nieuw kantoor? Uh oh... Als ze maar geen ordners zijn kwijtgeraakt. ;)

Ben benieuwd hoe dat gesprekje afloopt. In elk geval wens ik je alvast veel succes.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

hmm ik ben zo overijverig om hier te posten dat ik weer mailtjes heb gehad en WEER niet helemaal correct gelezen, haha

De eerste was:

Current Status:

On August 6, 2004, after approving your application, we ordered you a new card. Your card will be mailed to you as soon as it is ready.

Deze is als volgt:

Current Status:

This case has been approved. On August 10, 2004, an approval notice was mailed. If 14 days have passed and you have not received this notice, you may wish to verify or update your address. To update your address, please call the National Customer Service Center at (800) 375-5283.

Dus volgens mij hebben ze de vrijdag de kaart besteld en maandag de brief verstuurd!

Vraagje nog Redneck (of anderen) Moet je allebei deze papieren op gaan halen, of hoe zit dat precies, ik bedoel hier de Advanced parole en de Work Authorization Card!

Later,

Richard

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer