Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Elkur: Phoenix - SFO in 3,5 weken
Re: Reis Elkur: Phoenix - SFO in 3,5 weken
Je kan een stukje gaan wandelen door de lavafields van Sunset Crater en een bezoek brengen aan Wupatki. Het hotel in Hopi is hier:
http://www.hopiculturalcenter.com/
Whitney Portal zijn we wel eens opgereden in april maar het hangt van de weersomstandigheden af. Slecht sneeuwjaar in de Sierras.
http://www.hopiculturalcenter.com/
Whitney Portal zijn we wel eens opgereden in april maar het hangt van de weersomstandigheden af. Slecht sneeuwjaar in de Sierras.
Wij hadden geen problemen om aan het trailhead te geraken. We hadden op onze hike ook geen kompas of GPS bij of zo, wel hadden we een topografische kaart bij die we in het Visitor Centre hadden gehaald. Je kan er misschien 1 van het internet afdrukken. Ik herinner mij dat ik toch op een paar punten schrik had om te verdwalen. Wij zijn tijdens onze wandeling 1 groepje van 4 of 5 mensen tegengekomen en voor de rest niemand. Wij hebben die hike gedaan in juli '09, en waren eigenlijk te laat begonnen. Het was al bijna middag en het was heet. Als ik er ooit nog eens aan begin zou ik toch ons, inmiddels aangekocht, mini-GPSje meenemen.elkur schreef:
@Lilo: We zouden vroeg willen starten met de Chesler Park hike, vroeger dan de opening van het Visitor Centre dus we zullen geen info kunnen gaan vragen. Is de weg naar de Elephant Hill trailhead en de trails zelf altijd goed berijdbaar/begaanbaar? Is de trail moeilijk te volgen? Ik las in Henriëtte haar verslag dat ze de trail in het begin moeilijk terugvonden. Hadden jullie dat ook? Zijn kompas en/of topo kaart aangewezen?
Zorg dat je in elk geval genoeg water bij hebt.
Het is wel een SUPER HIKE met een FENOMENAAL ZICHT!
Jullie gaan ook naar canyon de chelly. Daar kan je 1 hike doen: white house ruins trail, is ook de moeite, niet zo zwaar en niet zo lang, alleen in het terugkomen is het ff bergop.
Als je niet aan tickets geraakt voor de wave, kan je een combinatie doen van Buckskin gulch en de confluence met paria canyon. Dat staat bij ons op het programma in mei. Ziet er ook super uit.
Veel plezier,
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
-
elkur
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
ok, ik ga eens op het internet op zoek naar een topografische kaart van the Needles.
Een GPS hebben wij momenteel nog niet.
De white house ruin trail staat op het programma voor Canyon de Chelly.
We zijn niet uitgeloot voor de wave. Als we ter plaatse ook geen permit krijgen, is Buckskin gulch ons alternatief.
Waarschijnlijk zullen we dan de canyon een eind volgen, maar langs dezelfde weg terugkeren. De confluence met paria canyon (en ev.daar weer omhoog naar White house trailhead) lijkt me te ver voor een day hike en ik las dat er in de laatste miles voor de confluence een paar moeilijke passages zitten met te overbruggen hoogteverschillen en diepe poelen.
Gaan jullie hem helemaal doen?
Wij zijn eind mei in de omgeving van Page.
Een GPS hebben wij momenteel nog niet.
De white house ruin trail staat op het programma voor Canyon de Chelly.
We zijn niet uitgeloot voor de wave. Als we ter plaatse ook geen permit krijgen, is Buckskin gulch ons alternatief.
Waarschijnlijk zullen we dan de canyon een eind volgen, maar langs dezelfde weg terugkeren. De confluence met paria canyon (en ev.daar weer omhoog naar White house trailhead) lijkt me te ver voor een day hike en ik las dat er in de laatste miles voor de confluence een paar moeilijke passages zitten met te overbruggen hoogteverschillen en diepe poelen.
Omdat jullie van lange wandelingen houden zou ik in sedona de bear mountain hike aan willen raden , dit was 1 van de hoogtepunten van onze 5 weekse trip . Wat de chesler park trail betreft , vond ik dat de trail gemakkelijk was te volgen en alles werd goed aangegeven . Je zou bijvoorbeeld nog kunnen overwegen om de druid arch hike erbij te doen , naar mijn mening de moeite waard , alhoewel je dan wel snel rond de 22-24 km onderweg bent dacht ik . suc6!!!
-
elkur
- Amerikafan
haha, ik heb al gekeken om druid arch er bij te nemen, maar ik kwam uit op 17mi/27km round trip als je vanaf de chesler park loop de 3mi naar Druid Arch erbij neemt. Dat vond ik toch teveel van het goede.
Je zou rond24km uitkomen als je bij Elephant Canyon meteen naar Druid Arch gaat en dan nadien doorloopt naar de chesler park loop. Maar mis je dan geen geweldige uitzichten op het Chesler Park?
In Sedona willen we ook zeker gaan wandelen, maar daar hebben we nog niet echt een keuze gemaakt.
De bear mountain hike ga ik opzoeken. Bedankt voor de tip!
Je zou rond24km uitkomen als je bij Elephant Canyon meteen naar Druid Arch gaat en dan nadien doorloopt naar de chesler park loop. Maar mis je dan geen geweldige uitzichten op het Chesler Park?
In Sedona willen we ook zeker gaan wandelen, maar daar hebben we nog niet echt een keuze gemaakt.
De bear mountain hike ga ik opzoeken. Bedankt voor de tip!
De uitzichten op chesler park zijn echt prachtig , wij hebben de devils kitchen niet gedaan dus daar zou niks over durven te zeggen. Hiken naar druid arch kan best pittig zijn , er moet een ladder beklommen worden en nog wat klauter werk voordat je bij de druid arch aankomt. Ik vond de joint trail , chesler park overlook en de druid arch toch wel de mooiste highlights. De Devils bridge trail in sedona is ook wel een aanrader .
Laatst gewijzigd door Remmos op 08 mar 2012, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ons plan is het volgende: starten aan White house trailhead= 2 mile op weg van paria ranger station,eerst naast hek, dan in wash en dan smaller tot aan slide rock en einde van buckskin, 7 m verder is samenvloeiing van paria river en buckskin gulch.elkur schreef:ok, ik ga eens op het internet op zoek naar een topografische kaart van the Needles.![]()
De confluence met paria canyon (en ev.daar weer omhoog naar White house trailhead) lijkt me te ver voor een day hike en ik las dat er in de laatste miles voor de confluence een paar moeilijke passages zitten met te overbruggen hoogteverschillen en diepe poelen.
Als je start aan WIRE PASS TH is de hike 14mile one way, van aan de WHITE HOUSE TH is het 7 mile one way. De moeilijke stukken zijn in het deel dat begint bij de wire pass.
Wij zijn 17,18 en 19 mei in Page.
17 mei: cottonwood canyon road: yellow rock en cottonwood canyon narrows
18 mei: confluence
19 mei: Buckskin Gulch + Wirepass canyon lake powell
Op 89 vanuit page tussen MM 7 en 8 naar rechts, pijl big water city volgen, dan 0,3 mile verder naar glen canyon nat.rec.area, hwy 12, dan 4,6 mile onverhard (ook te doen indien droog met 2WD)naar wiregrass canyon backcountry use area, daar parkeren, 3 mile one-way naar lake powell langs verschillende arches en drop-offs, volg steentjes en padjes die gevormd zijn, gewoon wash volgen tot beneden, een 4 tal uur hiken.
In Sedona: volgende hikes:Broken arrow TH and chapel of holy cross loop, Boynton canyon trail, Fay canyon trail, Bellrock, courthouse rock loop, Brins mesa-soldier pass loop, West fork (oak?)trail, Wilson mtn trail 5,5 M, strenouos, 2400 ft elevation,
Wilson canyon trail, 2,2 M, Jim thompson trail = 3 M naar brins mesa trailhead
Huckaby trail, 2,6 M naar schnebly hill trailhead. Wij zijn 14, 15 en 16 mei in Sedona. We hebben heel veel op het programma staan en beseffen dat we waarschijnlijk niet alles kunnen doen. Maar met verschillende trails kan je ter plekke nog altijd kiezen. We vertrekken altijd zo vroeg mogelijk, hiken tot 's middags, rusten een uur, hiken dan tot ongeveer 18u. Zo'n dagen vinden wij geweldig!
Lilo
-
elkur
- Amerikafan
Jullie zijn duidelijk geoefende en fervente wandelaars.
Wij houden ook enorm van wandelen, maar ik denk dat we iets minder geoefend zijn. We wisselen de wandeldagen meestal af met bezoekdagen zeg maar. Ik vind wandelen en in de natuur zijn de leukste manier om een omgeving te verkennen. Je neemt de omgeving dan veel meer in je op.
De keuze aan trails is in Sedona zo groot, dat wij ook ter plekke een keuze zullen maken. Alle beschrijvingen meenemen en dan zien we wel. We willen daar ook nog enkele uitzichtpunten gaan bekijken, dus misschien doen we daar telkens een halve dag wandelen of zo.
Wij zijn 16 en 17 mei in Sedona. Misschien komen we elkaar nog tegen
28/29/30 mei zijn we in de buurt van Page.
Wij gaan aan de Wire Pass TH starten, de foto's van dat gedeelte trekken mij heel erg. We zien dan wel hoever we komen. Zal afhangen van het weer en hoeveel water er in de canyon staat. Ik pas als we door erg diepe plassen moeten waden. Als ik de beschrijvingen lees, dan zou het goed kunnen dat de 'cesspool' ons eindpunt wordt.
Van de wiregrass canyon backcountry use area heb ik nog niet gehoord. Ook maar weer opzoeken
Wij houden ook enorm van wandelen, maar ik denk dat we iets minder geoefend zijn. We wisselen de wandeldagen meestal af met bezoekdagen zeg maar. Ik vind wandelen en in de natuur zijn de leukste manier om een omgeving te verkennen. Je neemt de omgeving dan veel meer in je op.
De keuze aan trails is in Sedona zo groot, dat wij ook ter plekke een keuze zullen maken. Alle beschrijvingen meenemen en dan zien we wel. We willen daar ook nog enkele uitzichtpunten gaan bekijken, dus misschien doen we daar telkens een halve dag wandelen of zo.
Wij zijn 16 en 17 mei in Sedona. Misschien komen we elkaar nog tegen
28/29/30 mei zijn we in de buurt van Page.
Wij gaan aan de Wire Pass TH starten, de foto's van dat gedeelte trekken mij heel erg. We zien dan wel hoever we komen. Zal afhangen van het weer en hoeveel water er in de canyon staat. Ik pas als we door erg diepe plassen moeten waden. Als ik de beschrijvingen lees, dan zou het goed kunnen dat de 'cesspool' ons eindpunt wordt.
Van de wiregrass canyon backcountry use area heb ik nog niet gehoord. Ook maar weer opzoeken
Wij proberen inderdaad een gans jaar in goede conditie te zijn om daar dan tijdens onze wandelingen optimaal van te kunnen profiteren. ALs je tijdens een hike constant moet denken 'wat ben ik moe', kan je niet meer van de omgeving genieten, en daar doe je het tenslotte toch voor.elkur schreef:Jullie zijn duidelijk geoefende en fervente wandelaars.![]()
Ziet er inderdaad geweldig uit he! Ja, je moet altijd ter plaatse zien wat kan en wat niet, dat moet ieder voor zichzelf uitmaken. Als wij op een plaats komen waarvan we denken dat het te gevaarlijk is, draaien we ook terug.elkur schreef: Wij gaan aan de Wire Pass TH starten, de foto's van dat gedeelte trekken mij heel erg. We zien dan wel hoever we komen.
Ik wens jullie nog veel voorbereidingsplezier en een goede conditie tijdens jullie reis. Zal wel lukken!
Lilo
-
elkur
- Amerikafan
@Lilo: bedankt, ben er ook zeker van dat dat gaat lukken hoor 
-
elkur
- Amerikafan
We overwegen om op dag 16 al uit Page te vertekken en de North Rim van de Grand Canyon mee te pikken.
's ochtends zouden we in Page nog Antelope Canyon willen bezoeken en daarna richting de North Rim rijden. We zouden dan in Jacob Lake overnachten.
Met de tijden van Google Maps komen we pas rond 3.30 pm aan de North Rim aan.
Is dit idee dan wel de moeite? hoeveel tijd raden jullie aan voor een bezoek aan de North Rim?
's ochtends zouden we in Page nog Antelope Canyon willen bezoeken en daarna richting de North Rim rijden. We zouden dan in Jacob Lake overnachten.
Met de tijden van Google Maps komen we pas rond 3.30 pm aan de North Rim aan.
Is dit idee dan wel de moeite? hoeveel tijd raden jullie aan voor een bezoek aan de North Rim?
Page naar Jacob Lake is 1,5 uur rijden. Je kan er veel langer over doen als je stops maakt (Navajo Bridges, Marble Canyon, Lees Ferry, Rock houses bij Cliffdwellers, House Rock Valley) Dan is het nog een uur naar North Rim. Niet aanbevolen om deze weg in het donker te rijden. Vergeet niet om cookies te kopen in de Jacob Lake Inn.
Als je om 15u30 aan de north rim aankomt, zou ik zeker nog achter de lodge bright angel point bekijken, Cape royal en Point imperial zou ik ook doen.
Het is iets meer dan 1u rijden naar Jacob lake. Het is rond 19u30 donker. Normaal gezien heb je dus nog wat tijd voor die uitzichten, en ze zijn de moeite!
Lilo
Het is iets meer dan 1u rijden naar Jacob lake. Het is rond 19u30 donker. Normaal gezien heb je dus nog wat tijd voor die uitzichten, en ze zijn de moeite!
Lilo
Hallo Elkur,
Zie dat je/jullie weer terug op het forum bent/zijn. Ik vroeg me af hoe jullie reis verlopen is. Zijn de hikes goed gegaan?
Lilo
Zie dat je/jullie weer terug op het forum bent/zijn. Ik vroeg me af hoe jullie reis verlopen is. Zijn de hikes goed gegaan?
Lilo
-
elkur
- Amerikafan
Hallo,
Ja, ik ben weer terug op het forum
Onze reis was super maar nadien heb ik even wat 'decompressie' nodig gehad: even geen zin in het forum omdat het voor ons 'voorbij' was. Maar ik ben alweer aan het bijdraaien
De hikes zijn heel goed gegaan. De mooiste vond ik Chesler Park, dat was ook wel de lastigste omdat het die dag heel heet was en daar kan ik niet zo goed tegen. Ik was echt wel aan het eind van mijn latijn toen we weer aan de auto waren.
Van de kortere hikes vond ik Yellow rock heel memorabel en ook Gooseberry in Canyonlands (steil maar geweldig uitzicht) is me bijgebleven.
Met de tips van het forum hebben we echt een fijne vakantie gehad. Als er ooit een vervolg komt, zullen we zeker nog meer hikes inplannen want we hadden nu vaak dat we eigenlijk nog die of die hike wilden doen maar alweer naar het volgende park gingen.
Hoe is jullie reis geweest? nieuwe hikes gevonden die je aanbeveelt?
groetjes, elke
PS - de cookies van Jacob Lake Inn zijn ECHT geweldig
Ja, ik ben weer terug op het forum
Onze reis was super maar nadien heb ik even wat 'decompressie' nodig gehad: even geen zin in het forum omdat het voor ons 'voorbij' was. Maar ik ben alweer aan het bijdraaien
De hikes zijn heel goed gegaan. De mooiste vond ik Chesler Park, dat was ook wel de lastigste omdat het die dag heel heet was en daar kan ik niet zo goed tegen. Ik was echt wel aan het eind van mijn latijn toen we weer aan de auto waren.
Van de kortere hikes vond ik Yellow rock heel memorabel en ook Gooseberry in Canyonlands (steil maar geweldig uitzicht) is me bijgebleven.
Met de tips van het forum hebben we echt een fijne vakantie gehad. Als er ooit een vervolg komt, zullen we zeker nog meer hikes inplannen want we hadden nu vaak dat we eigenlijk nog die of die hike wilden doen maar alweer naar het volgende park gingen.
Hoe is jullie reis geweest? nieuwe hikes gevonden die je aanbeveelt?
groetjes, elke
PS - de cookies van Jacob Lake Inn zijn ECHT geweldig
Onze reis was ook super! Echt nieuwe hikes zijn het niet, toch niet in die zin dat je er nog nooit van gehoord hebt. Voor ons waren volgende hikes nieuw (dus de eerste keer dat we ze deden): down south kaibab trail en up bright angel trail: dit is toch wel een beest van een hike, maar super! In juist geen 10u waren we terug boven, daar waren we wel een beetje fier op! Havasupai falls: geweldig mooi! Buckskin gulch: de gemakkelijkste van deze 3, maar ook heel indrukwekkend, voor ons de mooiste slotcanyon!
In september gaan we voor 3 weken naar Yellowstone, Grand Teton en Glacier NP (in de 2 laatste zijn we nog nooit geweest!) ook hier staan een hele hoop hikes op de planning. We kijken er echt naar uit!
Lilo
In september gaan we voor 3 weken naar Yellowstone, Grand Teton en Glacier NP (in de 2 laatste zijn we nog nooit geweest!) ook hier staan een hele hoop hikes op de planning. We kijken er echt naar uit!
Lilo
-
elkur
- Amerikafan
Jullie laten er geen gras over groeien
Geniet ervan!
groetjes, elke
Geniet ervan!
groetjes, elke