Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Churches - Restricties voor het gebruik ervan
-
Rogier van der Maas
- Amerika-ontdekker
Churches - Restricties voor het gebruik ervan
Een korte vraag:
Is het mogelijk om in de states een church te gebruiken voor andere doeleinden (zoals een inn) of zit er op zulke gebouwen een vast bestemming type. Weet iemand dit?
Is het mogelijk om in de states een church te gebruiken voor andere doeleinden (zoals een inn) of zit er op zulke gebouwen een vast bestemming type. Weet iemand dit?
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Churches - Restricties voor het gebruik ervan
Wat wil je tijdens je reis in een kerk doen? Zoek je hotels/motels/inns die in voormalige kerken gevestigd zijn? Wil je een kerkgebouw kopen om er een inn in te vestigen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ik weet niet of het toegestaan is om een inn in een kerk te maken maar wat ik wel weet is dat je in Amerika vaak gebieden hebt die een bepaalde bestemming hebben. Zo zitten winkels vaak bij elkaar op commercial grond, huizen bij elkaar voor residential etc.
Dus zelfs al zou het toegestaan zijn om een inn in een kerk te maken dan zou ik zeker ook wel nagaan of de grond waar de kerk op staat commercie ook toestaat want dat zijn 2 verschillende dingen.
Dus zelfs al zou het toegestaan zijn om een inn in een kerk te maken dan zou ik zeker ook wel nagaan of de grond waar de kerk op staat commercie ook toestaat want dat zijn 2 verschillende dingen.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ligt eraan wat je onder "Church" verstaat. Kerken zitten hier in allerlei gebouwen, bijvoorbeeld in een voormalige supermarkt niet ver bij ons vandaan. Meestal zijn echter kerkgebouwen, dus die er aan de buitenkant ook uitzien als een kerk, bezet door een kerkgemeenschap. Je zult dus niet vaak een leeg kerkgebouw tegenkomen. Maar er zijn ook minder regels zoals "bestemmingsplannen" die in NL voorkomen. Je ziet ook vaak dat voormalige "warehouses" worden verbouwd tot mooie appartementen. Mogelijk dat je dus wel een hotel of iets dergelijks kunt beginnen in een ouwe kerk, echter een zijn wel vaak restricties aan etablisementen waar drank geschonken mag worden, dus een drankvergunning zul je mogelijk niet kunnen krijgen om deze reden. De regels verschillen per staat, per stad en per gemeente (county), wat mag bij de een is weer helemaal onmogelijk bij de ander.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Er is een verschil tussen een kerk en een kerkgebouw.
Een kerk is een plek waar mensen bij elkaar komen en een god aanbidden. Dat kan een traditioneel kerkgebouw zijn, of een lege winkel in een winkelcentrum, een tent, of zelfs een open weiland. Een groep die zo'n plek als kerk gebruikt betaalt geen belasting over zijn activiteiten.
Een kerkgebouw kan een echte kerk zijn, met diensten dus, maar ook een voormalige kerk, waarbij het gebouw er als een kerk uitziet, maar geen echte kerk (meer) is. Die gebouwen worden soms omgebouwd tot een serie appartementen, een atelier voor bijvoorbeeld een schilder of beeldhouwer, een hotel, of een andere commerciele toestand. Dan is het dus geen kerk meer, maar een gebouw en daar moet dan gewoon belasting over betaald worden.
Ik ken minstens 1 kerkgebouw in Brooklyn Heights, dat tot een aantal woningen is omgebouwd.
Een ander mooi voorbeeld van een voormalige kerk is vereeuwigd in 'Alice's Restaurant', een lied van Arlo Guthrie. (Voor de liefhebbers en ouderen onder ons: Alice's Restaurant is 18,5 minuten lang, het beroemde 'gat' in de bandjes van Nixon is ook 18,5 minuten lang. Toeval?, heb ik Alro wel eens horen zeggen).
Een kerk is een plek waar mensen bij elkaar komen en een god aanbidden. Dat kan een traditioneel kerkgebouw zijn, of een lege winkel in een winkelcentrum, een tent, of zelfs een open weiland. Een groep die zo'n plek als kerk gebruikt betaalt geen belasting over zijn activiteiten.
Een kerkgebouw kan een echte kerk zijn, met diensten dus, maar ook een voormalige kerk, waarbij het gebouw er als een kerk uitziet, maar geen echte kerk (meer) is. Die gebouwen worden soms omgebouwd tot een serie appartementen, een atelier voor bijvoorbeeld een schilder of beeldhouwer, een hotel, of een andere commerciele toestand. Dan is het dus geen kerk meer, maar een gebouw en daar moet dan gewoon belasting over betaald worden.
Ik ken minstens 1 kerkgebouw in Brooklyn Heights, dat tot een aantal woningen is omgebouwd.
Een ander mooi voorbeeld van een voormalige kerk is vereeuwigd in 'Alice's Restaurant', een lied van Arlo Guthrie. (Voor de liefhebbers en ouderen onder ons: Alice's Restaurant is 18,5 minuten lang, het beroemde 'gat' in de bandjes van Nixon is ook 18,5 minuten lang. Toeval?, heb ik Alro wel eens horen zeggen).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
Rogier van der Maas
- Amerika-ontdekker
Het zou echt voor een commercieel doel gebruikt worden, namelijk het runnen van een Inn en het is inderdaad een kerkgebouw wat ik zou willen. Zo'n typisch Amerikaans wit kerk(je). Zi e het al helemaal voor me. Geweldig. Altijd al een groot fan geweest van het gebruik van aparte gebouwen zoals watertorens, kerken, barns and so on.
Het is goed om te weten dat er dan een belastingplicht op zit, maar dat is ook niet verrassend wanneer er sprake is van een commercieel bedrijf.
Dank jullie wel voor jullie hulp en goede feedback.
Het is goed om te weten dat er dan een belastingplicht op zit, maar dat is ook niet verrassend wanneer er sprake is van een commercieel bedrijf.
Dank jullie wel voor jullie hulp en goede feedback.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je ergens zo'n kerkje ziet dat te koop staat, kijk dan naar de plaatselijke bylaws/zoning restrictions/...
Elke
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Zo'n Amerikaans wit kerkje zie je voornamelijk in het oosten en die kerkjes zijn veelal historisch. Ik ken er verscheidene in onze omgeving. Ik denk niet dat het je gaat lukken daar een inn van te maken, want Amerikanen zijn zeer kien op hun historische gebouwen. Maar wie weet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- buur
- Amerikakenner
Ik heb gelezen, dat soms de caucus in een kerk plaatsvindt.
Groetjes, Thomas.
De 2 kerkjes in ons dorp zijn verkocht. In het ene was een tijd een kunstmuseum, maar die arme man kocht het net voordat de economie slecht ging worden, en is na een jaar gestopt. Het andere kerkje weet ik niet zeker wat ze mee willen doen, maar ik heb gehoord dat ze er een workshop in willen maken. Het zou erg jammer zijn als het karakter verloren ging, maar de kerkgemeenschap het gebouw niet meer. Ze hebben een groot lelijk gebouw neergezet dat meer op een loods lijkt. Het oude gebouw was te klein voor hun doel geworden, en kostte ook heel veel aan onderhoudt en stookkosten.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Grappig, de Presbyterian kerk in ons plaatsje heeft dat ook gedaan, maar het oude kerkje staat nog vast aan de nieuwe "loods" (wat een enorme kerk is dat geworden!). Dat vind ik wel mooi dan. Zonde om die oude kerkjes te laten vervallen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- DixieChick
- Amerika-expert
Nou, als je een kerk zoekt om in te wonen, ik ken er hier in de buurt twee die te koop staan. Het zijn van die snoezige witte gebouwtjes, en volgens mij zit er hier geen bescherming op wat je er mee kan doen 
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 2606 Weergaves
-
Laatste bericht door Tanja