Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Hinko&Carlijn: sept 2012 LA-SF-LV-PH
Re: Reis Hinko&Carlijn: sept 2012 LA-SF-LV-PH
Zo kleine update:
Inmiddels alle parken die wij gaan bezoeken geregeld en in Death Valley gaan we nu naar Furnace Creek ipv Stove Pipe Wells.
Dag 1 Amsterdam - LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA
Dag 4 LA - Morro Bay
Dag 5 Morro Bay - Monterey
Dag 6 Monterey - San Francisco
Dag 7 San Francisco
Dag 8 San Francisco
Dag 9 San Francisco - Yosemite NP Verblijf: Cabin Curry Village
Dag 10 Yosemite NP Verblijf: Cabin Curry Village
Dag 11 Yosemite NP Verblijf: Cabin Curry Village
Dag 12 Yosemite NP -Mammoth Lakes
Dag 13 Mammoth Lakes - Furnace Creek Verblijf: Cabin
Dag 14 Furnace Creek - Las Vegas
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas - Grand Canyon Verblijf: Bright Angel lodge, cabin with partial view
Dag 17 Grand Canyon - Sedona
dag 18 Sedona - Phoenix
dag 19 Phoenix - Amsterdam
@ Harriesch
Ik denk een motel6 daar. Schijnt prima te zijn.
Inmiddels alle parken die wij gaan bezoeken geregeld en in Death Valley gaan we nu naar Furnace Creek ipv Stove Pipe Wells.
Dag 1 Amsterdam - LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA
Dag 4 LA - Morro Bay
Dag 5 Morro Bay - Monterey
Dag 7 San Francisco
Dag 8 San Francisco
Dag 9 San Francisco - Yosemite NP Verblijf: Cabin Curry Village
Dag 10 Yosemite NP Verblijf: Cabin Curry Village
Dag 11 Yosemite NP Verblijf: Cabin Curry Village
Dag 12 Yosemite NP -Mammoth Lakes
Dag 13 Mammoth Lakes - Furnace Creek Verblijf: Cabin
Dag 14 Furnace Creek - Las Vegas
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas - Grand Canyon Verblijf: Bright Angel lodge, cabin with partial view
Dag 17 Grand Canyon - Sedona
dag 18 Sedona - Phoenix
dag 19 Phoenix - Amsterdam
@ Harriesch
Ik denk een motel6 daar. Schijnt prima te zijn.
Afgelopen september hebben we ook overnacht in Furnace Creek, dit was helemaal fantastisch! Alhoewel ik Stovepipe Wells alleen maar ken van doorheen rijden, was ik achteraf toch blij om in FC te overnachten.
Curry Village is ook super, de signature tents bevielen trouwens ook prima daar. En in GC de Bright Angel Lodge, dat was een van onze toppertjes. Geweldig om op 25 meter van de rim te overnachten, echt een ervaring.
Ik denk dat jullie je route goed voor elkaar hebben zo! Nog veel voorpret met alle voorbereiding..
Curry Village is ook super, de signature tents bevielen trouwens ook prima daar. En in GC de Bright Angel Lodge, dat was een van onze toppertjes. Geweldig om op 25 meter van de rim te overnachten, echt een ervaring.
Ik denk dat jullie je route goed voor elkaar hebben zo! Nog veel voorpret met alle voorbereiding..
Grtz Ingrid
Sept 2011: NY-SF-YO-DV-LV-ZI-BR-PA-GC-NE-SLO-MO-SF pauleningrid.reismee.nl
Leuk!
Ja eerst wilden wij naar StovePipe Wells, las toen her en der wat reviews en besloot toen om toch maar FC te boeken.
Hoewel sommige mensen overal over zeiken had ik een beter gevoel bij FC.
In Yosemite meteen geboekt toen het kon, cabin met bad/douche voor 2 personen. Toen ik de volgende dag keek was dit al weg!! Geen idee hoeveel cabin's er zijn voor 2 personen maar dacht wel wow, we hebben hem
GC, dat geloof ik graag, toen ik keek was met partial view nog beschikbaar dus meteen geboekt haha. Zeker zin in.
Nu langzaam kijken naar tickets, ook leuk
@GritGrut, trouwens ga even jullie reisverslagen lezen binnenkort.
Leuk he New York? 
Ja eerst wilden wij naar StovePipe Wells, las toen her en der wat reviews en besloot toen om toch maar FC te boeken.
Hoewel sommige mensen overal over zeiken had ik een beter gevoel bij FC.
In Yosemite meteen geboekt toen het kon, cabin met bad/douche voor 2 personen. Toen ik de volgende dag keek was dit al weg!! Geen idee hoeveel cabin's er zijn voor 2 personen maar dacht wel wow, we hebben hem
GC, dat geloof ik graag, toen ik keek was met partial view nog beschikbaar dus meteen geboekt haha. Zeker zin in.
Nu langzaam kijken naar tickets, ook leuk
@GritGrut, trouwens ga even jullie reisverslagen lezen binnenkort.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die cabins gaan inderdaad razendsnel. Wij hadden in 2008 een cabin met bad/douche, in ons reisverslag staan wat foto's.
Marianne
Marianne
Veel plezier met ons reisverslag, je kunt er volop tips uithalen denk ik zo. Je kunt me ook altijd een pb'tje sturen als je nog specifieke vragen hebt. En NY vonden we absoluut een geweldige stad, achteraf zo enorm blij dat we dit aan het begin van onze vakantie gepland hadden gezien de drukte/warmte en hectiek.
Grtz Ingrid
Zo jongens en meisjes, het schiet op. Nog maar 6 maanden wachten.
Afgelopen weekend zijn we lekker aan het plannen geweest qua dagplanning. We hebben nu zes dagen klaar.
Dag 1 Los Angeles
Aankomst, 15.00 uur, auto ophalen, buurt verkennen, beetje boodschappen doen.
Dag 2 Los Angeles
fietsen venice beach / santa monica
Dag 3 Los Angeles
Studio tour Warner Bros ( 2,5 uur)
Griffith Observatory en park
Walk of Fame
Tour Beverly Hills + Bel Air, zelf bedenken en rijden.
Dag 4 Los Angeles - Pismo beach
Camarillo, outlet shops. Uggs voor Carly.
Ventura
Santa Barbara
Solvang
Pismo beach
Dag 5 Pismo beach - Monterey
Morro Bay
Julia Pfeiffer Burns State Park, trail naar McWay Falls
Point lobos state national reserve, 2 korte trails. Sea Lion Point Trail en Cypress Grove Trail
Carmel, 17 mile drive
Monterey
Monterey, bezoek aquarium
Santa Cruz, boardwalk
Mountain View, even op de foto bij Google
San Francisco
Dit is planning tot en met dag 6. In sommige plaatsen zullen we maar kort zijn, zoals bijv Morro Bay en Ventura.
Iemand tips en/of opmerkingen?
Afgelopen weekend zijn we lekker aan het plannen geweest qua dagplanning. We hebben nu zes dagen klaar.
Dag 1 Los Angeles
Aankomst, 15.00 uur, auto ophalen, buurt verkennen, beetje boodschappen doen.
Dag 2 Los Angeles
fietsen venice beach / santa monica
Dag 3 Los Angeles
Studio tour Warner Bros ( 2,5 uur)
Griffith Observatory en park
Walk of Fame
Tour Beverly Hills + Bel Air, zelf bedenken en rijden.
Dag 4 Los Angeles - Pismo beach
Camarillo, outlet shops. Uggs voor Carly.
Ventura
Santa Barbara
Solvang
Pismo beach
Dag 5 Pismo beach - Monterey
Morro Bay
Julia Pfeiffer Burns State Park, trail naar McWay Falls
Point lobos state national reserve, 2 korte trails. Sea Lion Point Trail en Cypress Grove Trail
Carmel, 17 mile drive
Monterey
Monterey, bezoek aquarium
Santa Cruz, boardwalk
Mountain View, even op de foto bij Google
San Francisco
Dit is planning tot en met dag 6. In sommige plaatsen zullen we maar kort zijn, zoals bijv Morro Bay en Ventura.
Iemand tips en/of opmerkingen?
Nope geen tips, ziet er goed uit. Op 1 ding na. Jij bent veel te optimistisch aangaande wat je allemaal kan doen op een dag. Dag 3 wordt krap. Dag 4 red je niet. Dag 5 red je ook niet. Dag 6 ook weer teveel willen.
Je zal op die 3 dagen moeten gaan kiezen. Qua afstand is alles berijdbaar, maar veel activiteiten kosten teveel tijd en kunnen dus niet allemaal op 1 dag.
Je zal op die 3 dagen moeten gaan kiezen. Qua afstand is alles berijdbaar, maar veel activiteiten kosten teveel tijd en kunnen dus niet allemaal op 1 dag.
Klopt, 3 4 en 5 is te doen, maar dan niet op je gemak. Ik zou zeker per dag 1 activiteit schrappen. Beter iets niet zien en de rest wel op je gemak, dan alles snel snel snel. Dag 3 bijvoorbeeld, schrap daar de BH tour maar. Enige wat je ziet zijn heggen. Snap eigenlijk niet wat er leuk aan gevonden worden. Zo bijzonder is BH en Bel Air niet hoor. Leuk om even door heen te rijden maar een hele tour, zou ik niet doen. Je kunt bijvoorbeeld wat door heen touren op de dag dat je naar Venice gaat.
Laatst gewijzigd door Rob op 06 mar 2012, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Die tour bedoel ik ook mee, zelf even door heen rijden.
Ik bedoel eigenlijk dit een soort roadtrip zie post Rivercola in haar All about LA post
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=36456
Ik bedoel eigenlijk dit een soort roadtrip zie post Rivercola in haar All about LA post
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=36456
Dag 4 stond bij ons Ventura op de lijst om niet te doen. Dag 5 de 17 mile drive. Die gaan we doen als we het redden en zo niet dan maar niet.Leuk om te rijden is een route door Beverly Hills en Bel Air. Je hoeft geen tour te boeken want met enkele adressen op zak kun je zelf rijden. Rij eerst een stukje door Beverly Hills (Melrose/Wilshire/Sunset) en bekijk de grote huizen langs de boulevards, maar vooral ook de tussenliggende straatjes. Rij dan verder naar het westen Bel Air in en vooral even langs het terrein van UCLA (de universiteit), het is een prachtig gebouw op mooi terrein. Wij zijn bv ook nog even langs de Playboy-mansion gereden! Ook een leuke plek om even te stoppen is het Greystone park, een prachtige tuin met daarin een oude Mansion. Het huis is indrukwekkend, net als de tuinen, maar ook het uitzicht over de lager gelegen stad is waanzinnig! (http://www.greystonemansion.org/)
Zelfs als je die dingen schrapt red je het niet. Je kan het proberen, maar het lijkt me niet onverstandig om per dag een prioriteitenlijstje te maken.
- Carly Cupcake
- Amerikafan
- Partner van: Hinko
We hebben een prioriteitenlijstje hoor Hockey
We hebben gewoon opgeschreven wat we graag willen zien en als we iets niet redden dan is het jammer maar helaas.
Het is voor ons ook de 1e x dat we die kant op gaan en je leest hier en in reisboekjes zoveel leuke dingen, helaas hebben we gewoon niet de tijd om alles te zien. We weten voor onszelf wat we écht willen en de rest is mooi mee genomen
Oeeeeh ik heb er zoveel zin in!!
Oh en de San Francisco in dag 6 is aankomst in SF, we hebben daar verder niks gepland voor die dag...
We hebben gewoon opgeschreven wat we graag willen zien en als we iets niet redden dan is het jammer maar helaas.
Het is voor ons ook de 1e x dat we die kant op gaan en je leest hier en in reisboekjes zoveel leuke dingen, helaas hebben we gewoon niet de tijd om alles te zien. We weten voor onszelf wat we écht willen en de rest is mooi mee genomen
Oeeeeh ik heb er zoveel zin in!!
Oh en de San Francisco in dag 6 is aankomst in SF, we hebben daar verder niks gepland voor die dag...
http://usaroadtrip2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://backtothewest.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; komt eraan!
en
http://backtothewest.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; komt eraan!
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Zorg juist dat je niet alles kunt zien... want dan moet je - heel vervelend - nog een keer terug!Carly Cupcake schreef:helaas hebben we gewoon niet de tijd om alles te zien.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
zo stof er even afgeblazen.
Zondag is het zover, onze reis gaat beginnen.
Je kunt ons volgen via ons reisblog
Zondag is het zover, onze reis gaat beginnen.
Je kunt ons volgen via ons reisblog
Onze reis is bijna ten einde. We wachten nu op het vliegveld van Phoenix, erg ontspannen luchthaven trouwens.
Dank iedereen voor de tips en het meedenken.
Het was een mooie reis. Erg genoten. Zie ons blog voor de verhalen en foto's
http://usaroadtrip2012.wordpress.com/
Dank iedereen voor de tips en het meedenken.
Het was een mooie reis. Erg genoten. Zie ons blog voor de verhalen en foto's
http://usaroadtrip2012.wordpress.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1610 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne