Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
hulp bij reisplanning Californië okt-'06
hulp bij reisplanning Californië okt-'06
Hoi,
wat oorspronkelijk gepland was als een familiebezoek (mijn vriend zijn zus woont in San José). Is ondertussen al geëvolueerd naar een kleine rondreis in Califorië.
Nu, we gaan maar 11 dagen, dus ik weet niet of alles wat wij willen doen wel mogelijk is.
De planning is als volgt:
05 oktober : aankomst LAX
06 oktober : LA
07 oktober : DEATH VALLEY
08 oktober: Terug naar kust om via BIG SUR naar SF te rijden
09 oktober: BIG SUR
10 oktober: SF - SAN JOSE
11 oktober: SF - SAN JOSE
12 oktober: SF - SAN JOSE
13 oktober: YOSEMITE
14 oktober: SF - SAN JOSE
15 oktober: vertrek SF AIRPORT
Is deze planning mogelijk? Wat zouden jullie aanpassen? (aankomst in LA en vertrek in SF liggen al vast, dus dat kan ik niet meer veranderen)
Tips voor verblijfplaatsen?
Hieronder nog enkele vragen waar wij al een tijdje mee zitten:
Waar in LA logeren wij het best? (willen vooral een half dagje zee en een half dagje getty center doen)
Hoe lang rijd je van LA naar Death Valley?
Hoe is het weer in Death Valley begin Oktober?
Waar (in welk dorp-stad-hotel...) logeren wij best de avond na Death Valley, aangezien we de dag erna terug naar de kust moeten?
Vanaf waar is de kust richting SF de moeite? (ik bedoel als we van death valley komen, naar welke plek aan de zee rijden we dan het best om vanaf daar naar boven te rijden?)
Kan je de Big sur op 1 dag doen, of moet je ergens blijven slapen halverweg? (en waar dan best?)
Ik heb de tijd in SF en SAN JOSE samen laten staan omdat het volgens mij wel te doen is om regelmatig van San JOSE naar SF te gaan, niet?
Misschien kiezen we er toch wel voor om een nachtje in SF te slapen...
Is Yosemite de moeite in Oktober?
Hoe lang is het rijden van SAN JOSE naar Yosemite?
Ik weet dat het héél véél vragen zijn? maar omdat het zo'n korte tijd is zou ik graag goed voorbereid vertrekken...
Alvast ongelofelijk bedankt om te antwoorden....
Els en nout
wat oorspronkelijk gepland was als een familiebezoek (mijn vriend zijn zus woont in San José). Is ondertussen al geëvolueerd naar een kleine rondreis in Califorië.
Nu, we gaan maar 11 dagen, dus ik weet niet of alles wat wij willen doen wel mogelijk is.
De planning is als volgt:
08 oktober: Terug naar kust om via BIG SUR naar SF te rijden
09 oktober: BIG SUR
10 oktober: SF - SAN JOSE
11 oktober: SF - SAN JOSE
13 oktober: YOSEMITE
Is deze planning mogelijk? Wat zouden jullie aanpassen? (aankomst in LA en vertrek in SF liggen al vast, dus dat kan ik niet meer veranderen)
Tips voor verblijfplaatsen?
Waar in LA logeren wij het best? (willen vooral een half dagje zee en een half dagje getty center doen)
Hoe lang rijd je van LA naar Death Valley?
Hoe is het weer in Death Valley begin Oktober?
Waar (in welk dorp-stad-hotel...) logeren wij best de avond na Death Valley, aangezien we de dag erna terug naar de kust moeten?
Vanaf waar is de kust richting SF de moeite? (ik bedoel als we van death valley komen, naar welke plek aan de zee rijden we dan het best om vanaf daar naar boven te rijden?)
Kan je de Big sur op 1 dag doen, of moet je ergens blijven slapen halverweg? (en waar dan best?)
Ik heb de tijd in SF en SAN JOSE samen laten staan omdat het volgens mij wel te doen is om regelmatig van San JOSE naar SF te gaan, niet?
Misschien kiezen we er toch wel voor om een nachtje in SF te slapen...
Is Yosemite de moeite in Oktober?
Hoe lang is het rijden van SAN JOSE naar Yosemite?
Ik weet dat het héél véél vragen zijn? maar omdat het zo'n korte tijd is zou ik graag goed voorbereid vertrekken...
Alvast ongelofelijk bedankt om te antwoorden....
Els en nout
- repelsteeltje
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Re: hulp bij reisplanning Californië okt-'06
Ik heb even gekeken met de routeplanner van microsoft streets and trips en die geeft aan dat het bijna 5 uur rijden is.(via I-15 en 127)Hoe lang rijd je van LA naar Death Valley?
Ik heb even gekeken met de routeplanner van microsoft streets and trips en die geeft aan dat het 3 uur rijden is. (via 580-205-120-108)Hoe lang is het rijden van SAN JOSE naar Yosemite?
Monique

Hiya,
San Jose is een hele saaie stad, ik heb daar voor 8 jaren gewoond.
Daar gaat een trein naar SF maar het duurt lang en het schedule is not very good.
Je kan beter naar Fremont rijden en neem BART.
Bart is ( Bay Area Rapid Transit System).
Voor een schedule,Map ,prices en meer info, Google on Bart.
San Jose is een hele saaie stad, ik heb daar voor 8 jaren gewoond.
Daar gaat een trein naar SF maar het duurt lang en het schedule is not very good.
Je kan beter naar Fremont rijden en neem BART.
Bart is ( Bay Area Rapid Transit System).
Voor een schedule,Map ,prices en meer info, Google on Bart.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hoi Els en Nout,elsennout schreef:Nu, we gaan maar 11 dagen, dus ik weet niet of alles wat wij willen doen wel mogelijk is.
Mijn route zou er als volgt uitzien als ik in jullie schoenen stond tenminste.

Hopelijk heb je wat aan deze informatie. Veel plezier met de planning.05 oktober : aankomst LAX (overnachten St. Monica. Dit is relatief in de buurt van Paul Getty Museum en aan het strand)
07 oktober : DEATH VALLEY (Overnachten op Furnace Creek, of Stove Pipe Wells of evt. Lone Pine). Afstand naar Furnace Creek is 291 mijl en reken op 5 uur reistijd.
08 oktober: Lee Vinning (met bezoek aan Mono Lake en/of Bodie). Afstand is 228 mijl en 5 uur zuivere reistijd. Je kunt ook evt. overnachten in Mammoth Lakes of June Lake.
09 oktober: Hele dag voor Yosemite (via Tioga Pas, Glacier Point en Zuidkant er weer uit) en slapen in bijv. Oakhurst. Afstand is 144 mijl en 3 uur zuivere reistijd.
10 oktober: Via Fresno (shoppen), San Luis Obispo (Utopia Bakery en Madonna Inn) naar Morro Bay. Dit is een leuke plaats om te overnachten met die schitterende Morro Rock voor de kust. Leuke boulevard met haven. Afstand is plm 200 mijl en 3,5 uur rijden
11 oktober: SF - SAN JOSE Via Hwy 1 langs de kust. Dit is een schitterende weg met prachtige kustlijn, rotsen, uitzichten en State Parks. Bezoek aan Nepenthe restaurant bij Bis Sur. Evt. 17-milesdrive bij Monterey en nog veel meer. Dit is in een dag te doen. Wij hebben dit 10 dagen geleden nog gedaan en dat kun je nalezen op mijn liveverslag bij 29 juni. De afstand is ook plm 200 mijl en een kleine 4 uur zuivere reistijd, maar hier moet je een hele dag over gaan doen.
13 oktober: SF - SAN JOSE
Op deze manier rijd je ook geen dubbele of overbodige afstanden en spring je wat zuiniger om met je tijd.
Hoe is het weer in Death Valley begin Oktober? Veel beter (lees dragelijker) dan in de zomer
Is Yosemite de moeite in Oktober? Zeker weten! De watervallen zijn iets minder trouwens. Met een beetje geluk is de Tiogapas nog open en is er nog niet (geen) veel sneeuw gevallen. Die kans is best nog wel groot in de eerste helft van oktober.
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Echt ongelofelijk bedankt voor de snelle reacties!hekkie schreef:
Hopelijk heb je wat aan deze informatie. Veel plezier met de planning.
Groetjes Marjan
Marjan, dat is echt een heel leuke planning die jij voor ons gemaakt hebt, zo hadden wij het nog niet bekeken
We gaan deze route zeker in overweging nemen... (eerst nog wat extra info verzamelen natuurlijk)
Als er nog mensen zijn met nuttige informatie en tips....
Wij kijken er al naar uit....
Thank you
-
matthijs en rian
- Amerikafan
Zou LV doen ipv death valley
2N LA
2N LV
1N mammoth lakes
1N oakhurst
1N morrobay
1N monterey
zou 1 welverder volgend dan salinas, echt helemaal door rijden naar noorden (voorbij santa cruz) dan rechtsaf de 84 en dan uitkomen bij redwood city net boven San Jose, dan naar San Jose voor familie
San Jose - SF is te doen maar moet je niet elke dag heen en weer doen, denk dat uur of 2 is.
hotel tips
LA - orchid suites
LV - aladdin
Mammoth lakes - ???
Oakhurst - Best Western Yosemite Gateway Inn
Morro Bay - ???
Monterey - Sand Dollar Inn
San Jose - familie
SF - Sherator at the Wharff.
Succes!
2N LA
2N LV
1N mammoth lakes
1N oakhurst
1N morrobay
1N monterey
zou 1 welverder volgend dan salinas, echt helemaal door rijden naar noorden (voorbij santa cruz) dan rechtsaf de 84 en dan uitkomen bij redwood city net boven San Jose, dan naar San Jose voor familie
San Jose - SF is te doen maar moet je niet elke dag heen en weer doen, denk dat uur of 2 is.
hotel tips
LA - orchid suites
LV - aladdin
Mammoth lakes - ???
Oakhurst - Best Western Yosemite Gateway Inn
Morro Bay - ???
Monterey - Sand Dollar Inn
San Jose - familie
SF - Sherator at the Wharff.
Succes!
Hoi, bedankt voor jullie reacties... maar ik denk echt dat we Las Vegas gaan houden voor een volgende reis (wegens tijdgebrek).
Na nog wat puzzelen en nadenken zijn we tot deze route gekomen (nog eens bedankt Marjan):
Overnachten in Santa Monica
06 oktober : LA : Getty museum en strand
Overnachten in Lone Pine
08 oktober: Mono lake + YOSEMITE
Overnachten in Oakhurst
09 oktober: YOSEMITE Hele dag voor NP
Overnachten in Oakhurst
10 oktober: BIG SUR Via Fresno, Morro Bay langs Big sur naar CARMEL
Overnachten in Carmel
11 oktober: CARMEL via o.a. 17th miles drive naar SAN JOSE
Overnachten in San Jose
12 oktober: San Francisco - SAN JOSE
Overnachten in San Jose
13 oktober: San Francisco
Overnachten in San Francisco
14 oktober: San Francisco - SAN JOSE
Overnachten in San Jose
Hopelijk is dit haalbaar....
Opmerkingen, Tips en info zijn nog altijd welkom, aangezien dat we nog geen hotels geboekt hebben.
We hadden wel al enkele hotels in gedachten, misschien heeft iemand hier al ervaring mee?
Bayside Hotel - Santa monica
Dow villa Motel - Lone pine
Best Western Yosemite Gateway Inn - Oakhurst
Lobos Lodge - Carmel
Groetjes Els en Nout
Na nog wat puzzelen en nadenken zijn we tot deze route gekomen (nog eens bedankt Marjan):
06 oktober : LA : Getty museum en strand
Overnachten in Lone Pine
08 oktober: Mono lake + YOSEMITE
Overnachten in Oakhurst
09 oktober: YOSEMITE Hele dag voor NP
Overnachten in Oakhurst
10 oktober: BIG SUR Via Fresno, Morro Bay langs Big sur naar CARMEL
Overnachten in Carmel
11 oktober: CARMEL via o.a. 17th miles drive naar SAN JOSE
Overnachten in San Jose
12 oktober: San Francisco - SAN JOSE
Overnachten in San Jose
13 oktober: San Francisco
Overnachten in San Francisco
14 oktober: San Francisco - SAN JOSE
Overnachten in San Jose
Hopelijk is dit haalbaar....
Opmerkingen, Tips en info zijn nog altijd welkom, aangezien dat we nog geen hotels geboekt hebben.
We hadden wel al enkele hotels in gedachten, misschien heeft iemand hier al ervaring mee?
Bayside Hotel - Santa monica
Dow villa Motel - Lone pine
Best Western Yosemite Gateway Inn - Oakhurst
Lobos Lodge - Carmel
Groetjes Els en Nout
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties