Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis ingrid1985: advies gevraagd: mei-juni 2012 LA-LV-SF
Re: Advies reisschema gevraagd: mei-juni 2012 LA-LV-SF
Ik zou zo snel mogelijk logies vastleggen. Zeker in de parken is dat nodig. Veel zal al volgeboekt zijn.
Lilo
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Hier kan je beter Grand Canyon > Page (Antelope) > Monument Valley > Moab > Bryce van maken je komt namelijk langs Page onderweg naar MV en zoals jij het nu wil doen moet je de route Moab > Monument Valley ook weer terug rijdendag 5 Grand Canyon (evt inruilen voor extra dag Page)
dag 6 Grand Canyon - Monument valley
dag 7 Monument Valley - Moab
dag 8 Moab
dag 9 Moab - Page (onderweg Tour Antelope Canyon)
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die landing is niet in Grand Canyon NP daar is het namelijk verboden om onder de rim te vliegen laat staan dat je er mag landen, je zal dus ergens in de buurt van Lake Mead in een van de vele zij canyons landen wat dus totaal niet op de echte Grand Canyon lijkt.ingrid1985 schreef:De reden dat we een helicopter tour vanaf LV wilden doen, is dat je daar tours kunt boeken inclusief een landing op de bodem van de Grand Canyon.
Dat kan ik bij een tour die bij de Grand Canyon zelf vertrekt niet vinden. Of is die landing de moeite niet waard?
Zonde van je tijd en je geld.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 29
- Contacteer:
Ik denk dat je gelijk hebt want in de "echte" Grand Canyon mag niet geland worden door helicopters, in de buurt van de West Rim mag dit wel, blijft het feit dat dit niet het mooiste deel is. Vrienden van ons hebben de heli vanuit Las Vegas genomen en zijn inderdaad geland bij de West Rim, hebben daar een "cowboy-show en een soort bbq met champagne gehad. Kostte ongeveer 400 dollar pp toen. Ze vonden het wel leuk....ingrid1985 schreef:De reden dat we een helicopter tour vanaf LV wilden doen, is dat je daar tours kunt boeken inclusief een landing op de bodem van de Grand Canyon.
Dat kan ik bij een tour die bij de Grand Canyon zelf vertrekt niet vinden. Of is die landing de moeite niet waard?
Wij zelf hebben een jaar of 2 geleden gewoon een heli vlucht vanuit Tusayan gedaan, en we hebben genoten!
-
ingrid1985
- Amerika-ontdekker
Bedankt! Dit wist ik niet. We gaan dan echt overwegen om toch vanaf de GC zelf een helicoptervlucht te boeken.Rob schreef:Die landing is niet in Grand Canyon NP daar is het namelijk verboden om onder de rim te vliegen laat staan dat je er mag landen, je zal dus ergens in de buurt van Lake Mead in een van de vele zij canyons landen wat dus totaal niet op de echte Grand Canyon lijkt.
Oke. Dat de parken druk bezocht en lastig te boeken zouden zijn, wisten we al. Voor de rest wilden we (muv LV) eigenlijk niet teveel van tevoren boeken.Lilo schreef:Ik zou zo snel mogelijk logies vastleggen. Zeker in de parken is dat nodig. Veel zal al volgeboekt zijn.
Maar het is dus verstandiger om het meeste wel al te boeken? Maakt dat qua gebied nog uit (begreep uit een eerdere tip al dat monument valley en page ook het best flink op tijd geboekt moeten worden)?
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maob zeker in het weekend is ook altijd erg druk.
- lyan
- Amerikakenner
- Contacteer:
Je moet er van uit gaan dat je alle plekken waar veel toeristen komen beter van te voren kan boeken. Vooral in de weekenden zou ik niet op de bonnefooi gaan. Reserveer hotels die je ook kosteloos kan annuleren want als je dan nog iets beters tegenkomt kan je nog veranderen.
Vegas hoef je niet vooraf te boeken. Er is altijd wel ergens plaats, maar de walk-in rates zijn vaak wel een pak duurder dan vooraf boeken. Zeker weekendprijzen swingen wel eens de pan uit.
http://www.smartervegas.com is een goede site, met vaak promoties.
Lilo
http://www.smartervegas.com is een goede site, met vaak promoties.
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
-
Dommel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij hebben in met/juni 2010 ongeveer zo'n zelfde route gedaan.
Volgens mij kun je een nacht 'winnen' doordat je op dag twee vroeg wakker zult zijn. Als je op tijd vertrekt naar Joshua Tree kun je na dit park best ook nog een eind rijden tot bijvoorbeeld Needles en dan op dag drie aankomen bij Grand Canyon. Dan heb je later in je route als je misschien niet meer zo vroeg op wil staan een extra nachtje.
Wij zijn ook in 1 keer van Las Vegas naar death valley gereden, is goed te doen!
Verder vind ik het wel een mooie route.
Veel plezier.
Els
Volgens mij kun je een nacht 'winnen' doordat je op dag twee vroeg wakker zult zijn. Als je op tijd vertrekt naar Joshua Tree kun je na dit park best ook nog een eind rijden tot bijvoorbeeld Needles en dan op dag drie aankomen bij Grand Canyon. Dan heb je later in je route als je misschien niet meer zo vroeg op wil staan een extra nachtje.
Wij zijn ook in 1 keer van Las Vegas naar death valley gereden, is goed te doen!
Verder vind ik het wel een mooie route.
Veel plezier.
Els
-
ingrid1985
- Amerika-ontdekker
Oke, superbedankt voor de tips allemaal.
Als ik dit forum niet had geraadpleegd, hadden we waarschijnlijk de meeste dingen pas in de VS zelf geboekt.
Maar nu gaan we toch een aantal dingen (vooral de weekenden en de drukbezochte plaatsen) zo snel mogelijk boeken.
@ Els, bedankt voor de tip over de jetlag! Dagen 'extra' zijn natuurlijk altijd welkom.
@ Lilo, bedankt voor de tip. Over die site had ik in het forum al meer gelezen. Zie nu een aanbieding voor het Palazzo doordeweeks van 109 dollar per nacht (plus 20 dollar resort fee).
@ Rob, Thanks! Dat is inderdaad veel logischer. Ik neem het mee.
Nog één vraagje: slaan we iets belangrijks over op onze route? Of is er een must-see die we missen?
Als ik dit forum niet had geraadpleegd, hadden we waarschijnlijk de meeste dingen pas in de VS zelf geboekt.
Maar nu gaan we toch een aantal dingen (vooral de weekenden en de drukbezochte plaatsen) zo snel mogelijk boeken.
@ Els, bedankt voor de tip over de jetlag! Dagen 'extra' zijn natuurlijk altijd welkom.
@ Lilo, bedankt voor de tip. Over die site had ik in het forum al meer gelezen. Zie nu een aanbieding voor het Palazzo doordeweeks van 109 dollar per nacht (plus 20 dollar resort fee).
@ Rob, Thanks! Dat is inderdaad veel logischer. Ik neem het mee.
Nog één vraagje: slaan we iets belangrijks over op onze route? Of is er een must-see die we missen?
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dingen overslaan ontkomt niemand aan of je moet een jaar de tijd hebben om in het zuidwesten rond te kijken, zelfs de ervaren zuidwesten reizigers vinden iedere keer weer nieuwe dingen.
Wat op je route van Moab naar Bryce ligt en zeker een bezoek waard is is Capitol Reef NP bij Torrey maar dan moet je wel ergens ruimte vinden om het in te passen.
Wat op je route van Moab naar Bryce ligt en zeker een bezoek waard is is Capitol Reef NP bij Torrey maar dan moet je wel ergens ruimte vinden om het in te passen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou nog een nacht tussen Death Valley en Yosemite doen, het is erg veel om dat in 1 dag te rijden en je kunt veel doen onderweg. Ik weet niet precies wanneer jullie er zijn, maar er bestaat eeen kans dat de Tioga Pass gesloten is. Ook dan is wat extra tijd tussen DV en Yosemite erg handig.
Yosemite is erg mooi en dus populair in mei/juni. Het is handig om in het park te zitten want dat scheelt je veel reistijd, maar het zal wel moeilijk zijn om nog iets te vinden daar. Kijk voor reserveringen op http://www.yosemitepark.com .
Marianne
Yosemite is erg mooi en dus populair in mei/juni. Het is handig om in het park te zitten want dat scheelt je veel reistijd, maar het zal wel moeilijk zijn om nog iets te vinden daar. Kijk voor reserveringen op http://www.yosemitepark.com .
Marianne
-
ingrid1985
- Amerika-ontdekker
Re: Reis ingrid1985: advies gevraagd: mei-juni 2012 LA-LV-SF
We zijn ergens begin juni bij Yosemite. We gaan er eigenlijk wel van uit dat de Tioga Pass open is.
Bedankt voor de tips!
We denken er nog even over na wat we wel/niet reserveren omdat we graag zoveel mogelijk vrijheid willen.
We maken waarschijnlijk wel wat reserveringen bij de NP's voor zover die zonder kosten geannuleerd kunnen worden.
Ook voor LV willen we reserveren. De meeste hotels daar kunnen ook gratis geannuleerd worden.
Bedankt voor de tips!
We denken er nog even over na wat we wel/niet reserveren omdat we graag zoveel mogelijk vrijheid willen.
We maken waarschijnlijk wel wat reserveringen bij de NP's voor zover die zonder kosten geannuleerd kunnen worden.
Ook voor LV willen we reserveren. De meeste hotels daar kunnen ook gratis geannuleerd worden.
- lyan
- Amerikakenner
- Contacteer:
De Tioga Pass ging in 2011 pas open op 18 juni, en in 2010 op 5 juni, dus ik zou wel even in de gaten houden of hij echt open is begin juni.
-
ingrid1985
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de tip over de Tioga Pass.
We hebben nog 1 vraagje: is het te doen om meteen als je aankomt in LA de auto te huren en naar Palm Springs te rijden?
We zouden de eerste nacht graag in Palm sprins overnachtend omdat we dan een stuk dichter bij Joshua tree zijn, maar we twijfelen of het slim is om direct als je uit het vliegtuig komt 2 uur te gaan rijden.
We hebben nog 1 vraagje: is het te doen om meteen als je aankomt in LA de auto te huren en naar Palm Springs te rijden?
We zouden de eerste nacht graag in Palm sprins overnachtend omdat we dan een stuk dichter bij Joshua tree zijn, maar we twijfelen of het slim is om direct als je uit het vliegtuig komt 2 uur te gaan rijden.
- jvandijk65
- Amerikafan
Het ligt er denk ik wel een beetje aan of je een rechtstreekse vlucht hebt en hoe laat je dan aankomt in LA. Wij hadden een tussenlanding in Philadelphia, en landden rond 19 uur plaatselijke tijd in LA. Daarna nog de auto ophalen wat langer duurde als verwacht. Wij waren zo gaar als boter bij aankomst, wilden alleen nog maar slapen. Zou het dus niet aanraden om nog een stuk te gaan rijden in een onbekende auto en in een onbekende grote en drukke stad. Moet er wel bij zeggen dat we in het vliegtuig helemaal niet konden slapen, als je dat wel goed kunt, voel je je misschien beter. Maar dan nog.....
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Die twijfel is mijn inziens terecht. Maar het verschilt echt per persoon hoe duf/gaar je uit een vliegtuig komt. Heb je onderweg een aantal uren goed geslapen bijvoorbeeld. Kom je al redelijk in de middag aan, of pas tegen de avond?
Let op dat het met een directe vlucht al zo'n 11.5uur vliegen is. Ik vlieg in April via Houston en ben met stop zo'n 16 uur onderweg. Tel er 9 uur tijdsverschil bij en je bent gewoon een volle dag aan het reizen geweest. Mijns inziens is het dan niet verstandig om hele grote afstanden te gaan reizen. Ga er ook vanuit dat je in LA in de file komt te staan en dat de 2uur die google maps aangeeft niet helemaal klopt. Ik zou persoonlijk niet al te ver meer gaan rijden. Het gevoel dat een flink aantal mensen schijnen te hebben is dat het lijkt als rijden onder invloed. Verder is ook de omgeving wrs onbekend en zul je dus ook nog even moeten zoeken in het drukke LA verkeer. Ik ga zelf ook nog ruim een half uur rijden naar het hotel dat wij in hollywood hebben en wij komen aan tegen 18u, maar om nou een flinke rit na zo'n vlucht naar PS te maken weet ik niet of het verstandig is..
Ik zou in jullie geval WEL de auto al ophalen en dan in de buurt van het vliegveld overnachten. De dag erna ben je hoogstwaarschijnlijk bijtijds wakker en kun je voor dag en dauw dan de weg op!
Let op dat het met een directe vlucht al zo'n 11.5uur vliegen is. Ik vlieg in April via Houston en ben met stop zo'n 16 uur onderweg. Tel er 9 uur tijdsverschil bij en je bent gewoon een volle dag aan het reizen geweest. Mijns inziens is het dan niet verstandig om hele grote afstanden te gaan reizen. Ga er ook vanuit dat je in LA in de file komt te staan en dat de 2uur die google maps aangeeft niet helemaal klopt. Ik zou persoonlijk niet al te ver meer gaan rijden. Het gevoel dat een flink aantal mensen schijnen te hebben is dat het lijkt als rijden onder invloed. Verder is ook de omgeving wrs onbekend en zul je dus ook nog even moeten zoeken in het drukke LA verkeer. Ik ga zelf ook nog ruim een half uur rijden naar het hotel dat wij in hollywood hebben en wij komen aan tegen 18u, maar om nou een flinke rit na zo'n vlucht naar PS te maken weet ik niet of het verstandig is..
Ik zou in jullie geval WEL de auto al ophalen en dan in de buurt van het vliegveld overnachten. De dag erna ben je hoogstwaarschijnlijk bijtijds wakker en kun je voor dag en dauw dan de weg op!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Het zal best te doen zijn maar of het verstandig is???ingrid1985 schreef:We hebben nog 1 vraagje: is het te doen om meteen als je aankomt in LA de auto te huren en naar Palm Springs te rijden?
Zoals anderen aangeven zal het er helemaal vanaf hangen hoe laat je aankomt. Zou ik pas tegen de avond/'s avonds aankomen dan zou ik het zeker niet doen. En ik denk zelf (ken mijzelf na zo'n lange reisdag) al zou ik 's middags op tijd aankomen dan zou ik het nog niet doen.
Dan liever op tijd naar bed en de andere dag er heel vroeg af (je bent waarschijnlijk toch al vroeg wakker) en dan op tijd (07:00 uur zou ik zo in de auto kunnen zitten) naar Joshua Tree NP rijden.
Roland
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt het ter plekke bekijken. Afgelopen december zijn wij na aankomst in LA nog naar Riverside gereden. Palm Springs lijkt me wel wat ver, maar het hangt er inderdaad van af hoe je je voelt. Leg niets vast en kijk hoe ver je komt. Het al geen probleem zijn om een motel te vinden onderweg.
Marianne
Marianne
Zou het misschien niet beter zijn om op phoenix te vliegen en dan sedona erbij voegen ? Of is joshua tree echt een must ?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 2949 Weergaves
-
Laatste bericht door Inge
-
- 13 Reacties