Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis ingrid1985: advies gevraagd: mei-juni 2012 LA-LV-SF
-
ingrid1985
- Amerika-ontdekker
Reis ingrid1985: advies gevraagd: mei-juni 2012 LA-LV-SF
Hallo allemaal,
Mijn vriend en ik willen in mei-juni in 4 weken een mooi rondje maken in het zuidwesten van Amerika.
Na wat speurwerk hebben we het volgende voorlopige reisschema gemaakt. Iemand tips?
1 Amsterdam - Los Angeles
2 Los Angeles - Joshua Tree National Park
3 Joshua Tree - Scottsdale
4 Scottsdale - Grand Canyon
5 Grand Canyon
6 Grand Canyon - Monument valley
7 Monument Valley -(onderweg Tour Antelope Canyon) Moab
8 Moab
9 Moab - Page
10 Page - Bryce Canyon
11 Bryce Canyon - Zion
12 Zion - Las Vegas
13 Las Vegas
14 Las Vegas
15 Las Vegas - ?
16 ? - Death valley
17 Death Valley - Yosemite
18 Yosemite
19 Yosemite - San Fransisco
20 San francisco
21 San Francisco
22 Pacific Highway
23 Pacific Highway
24 Pacific Highway
25 Anaheim (disney)
26 Los Angeles
27 Los Angeles
28 Los Angeles - Amsterdam
We willen graag afwisseling tussen natuur en steden en niet 8 uur per dag in de auto zitten.
Alvast bedankt!
Groetjes Ingrid
Mijn vriend en ik willen in mei-juni in 4 weken een mooi rondje maken in het zuidwesten van Amerika.
Na wat speurwerk hebben we het volgende voorlopige reisschema gemaakt. Iemand tips?
1 Amsterdam - Los Angeles
2 Los Angeles - Joshua Tree National Park
3 Joshua Tree - Scottsdale
4 Scottsdale - Grand Canyon
5 Grand Canyon
6 Grand Canyon - Monument valley
7 Monument Valley -(onderweg Tour Antelope Canyon) Moab
8 Moab
9 Moab - Page
10 Page - Bryce Canyon
11 Bryce Canyon - Zion
12 Zion - Las Vegas
13 Las Vegas
14 Las Vegas
15 Las Vegas - ?
16 ? - Death valley
17 Death Valley - Yosemite
18 Yosemite
19 Yosemite - San Fransisco
20 San francisco
21 San Francisco
22 Pacific Highway
23 Pacific Highway
24 Pacific Highway
25 Anaheim (disney)
26 Los Angeles
27 Los Angeles
28 Los Angeles - Amsterdam
We willen graag afwisseling tussen natuur en steden en niet 8 uur per dag in de auto zitten.
Alvast bedankt!
Groetjes Ingrid
Laatst gewijzigd door ingrid1985 op 03 mar 2012, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Advies reisschema gevraagd: mei-juni 2012 LA-LV-SF
Scottsdale/Phoenix zou ik overslaan misschien een stukje R-66 doen en dan overnachten in Williams.
Is niet handig, Antelope Canyon ligtbij Page dus (ruim twee uur) voor Monument Valley.Monument Valley -(onderweg Tour Antelope Canyon) Moab
-
ingrid1985
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor je snelle reactie!
Dus Antelope kunnen we beter in dag 9 of 10 inpassen?
Oh ja, het is de eerste keer dat we die kant opgaan. En aanvullende vraag:
is het noodzakelijk om hotels te reserveren? Wij dachten dat het misschien handig was om vast in Las Vegas te boeken alleen zitten we dan in het midden van de reis wel ergens aan vast..
Dus Antelope kunnen we beter in dag 9 of 10 inpassen?
Oh ja, het is de eerste keer dat we die kant opgaan. En aanvullende vraag:
is het noodzakelijk om hotels te reserveren? Wij dachten dat het misschien handig was om vast in Las Vegas te boeken alleen zitten we dan in het midden van de reis wel ergens aan vast..
Laatst gewijzigd door ingrid1985 op 03 mar 2012, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, Antelope doe je best vanuit Page.
Van Vegas naar Death Valley kan je gemakkelijk zonder daartussen te overnachten. Bij Zion en Moab zou ik telkens 1 dag bijdoen. Om van San Francisco naar LA langs hwy 1 te rijden, zou ik 1 nacht minder voorzien.
Lilo
Van Vegas naar Death Valley kan je gemakkelijk zonder daartussen te overnachten. Bij Zion en Moab zou ik telkens 1 dag bijdoen. Om van San Francisco naar LA langs hwy 1 te rijden, zou ik 1 nacht minder voorzien.
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 29
- Contacteer:
Voor Page zou ik (als ik jullie was) wel even kijken naar een hotel, ze zijn duur in juni (in vergelijking met vorige jaren), misschien iets proberen via Priceline?
Ook in Monument Valley (en omgeving) zijn niet veel hotels, dus als je zeker wilt zijn van een overnachtingsplek zou ik daar ook boeken.
Ook in Monument Valley (en omgeving) zijn niet veel hotels, dus als je zeker wilt zijn van een overnachtingsplek zou ik daar ook boeken.
Eerste tip: correcte speling van San FranCisco is met een C.
Tweede tip: Je neemt als ik het goed lees 3 dagen voor de kustroute. Mijns inziens erg veel als je dit niet besteed met wat bezoekjes onderweg. Zo zou je op de eerste dag van deze 3 dagen kunnen stoppen in Monterey, daar het aquarium bekijken en daar dan overnachten, of daarna nog een heel klein stukje doorrijden tot Big Sur, dus voordat je het echt mooie stuk gaat bekijken.
De volgende dag kan je dan doorrijden tot Cambria, mooi plaatsje, maar nog flink eind rijden tot LA. Of iets verder tot Morro Bay, verblijf dan wel in het deel aan de haven. Of nog iets verder tot Pismo Beach. Of nog iets verder tot Solvang, mooi Deens stadje. Doch hier verblijven is redelijk duur, dan is het buurdorp Buellton een stuk goedkoper.
Derde tip: Of beter gezegd, vraag, op dag 25 heb je Anaheim staan. Zijn jullie van plan om daar 1 nacht te blijven en dan alle andere dagen elders in LA te overnachten? Eventueel kan je, afhankelijk van je vertrektijd op de laatste dag ook besluiten Anaheim op de een na laatste dag te doen.
Tweede tip: Je neemt als ik het goed lees 3 dagen voor de kustroute. Mijns inziens erg veel als je dit niet besteed met wat bezoekjes onderweg. Zo zou je op de eerste dag van deze 3 dagen kunnen stoppen in Monterey, daar het aquarium bekijken en daar dan overnachten, of daarna nog een heel klein stukje doorrijden tot Big Sur, dus voordat je het echt mooie stuk gaat bekijken.
De volgende dag kan je dan doorrijden tot Cambria, mooi plaatsje, maar nog flink eind rijden tot LA. Of iets verder tot Morro Bay, verblijf dan wel in het deel aan de haven. Of nog iets verder tot Pismo Beach. Of nog iets verder tot Solvang, mooi Deens stadje. Doch hier verblijven is redelijk duur, dan is het buurdorp Buellton een stuk goedkoper.
Derde tip: Of beter gezegd, vraag, op dag 25 heb je Anaheim staan. Zijn jullie van plan om daar 1 nacht te blijven en dan alle andere dagen elders in LA te overnachten? Eventueel kan je, afhankelijk van je vertrektijd op de laatste dag ook besluiten Anaheim op de een na laatste dag te doen.
-
ingrid1985
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor alle reacties!
@ Hockey, Oeps, heb de spelling van San Francisco in het schema (thuis in de excel-sheet) meteen aangepast!
Antelope canyon verplaatsen we naar dag 9 of 10. En we gaan ook even kijken hoe lang het vanuit Vegas naar Death Valley is in 1 dag.
We willen tijdens de pacific highway inderdaad een aantal plaatsen bezoeken, maar we weten nog niet precies welke, daarom staan er zoveel dagen voor.
Maar na jullie tips denken we dat we toch een dag minder daarvoor gaan nemen. Bedankt! Monterey lijktonse interessant. Daarnaast lijkt Santa Barbara ons leuk.
Anaheim staat eigenlijk alleen in het schema staan omdat we graag een dag naar Disneyland willen. Het leek ons het handigst om te zorgen dat je dan de ochtend al in Anaheim wakker wordt en dan zo vroeg mogelijk in Disney bent. Het vliegtuig terug naar Nederland vertrekt als het goed is om 19.50 vanaf LA airport. Vandaar dat we Disney voor LA hebben gepland zodat we de laatste dag nog in LA door kunnen brengen. Maar we gaan toch even nadenken over de tip om Disney en LA om te draaien. We weten eerlijk gezegd ook niet wat er nog meer in Anaheim te doen is (moeten we nog even checken).
@Iyan: dank voor de tip. In priceline moet ik me nog iets meer verdiepen. Ik weet dat er op het forum een introductie is, maar heb alleen de eerste post daarvan gelezen.
@ Hockey, Oeps, heb de spelling van San Francisco in het schema (thuis in de excel-sheet) meteen aangepast!
Antelope canyon verplaatsen we naar dag 9 of 10. En we gaan ook even kijken hoe lang het vanuit Vegas naar Death Valley is in 1 dag.
We willen tijdens de pacific highway inderdaad een aantal plaatsen bezoeken, maar we weten nog niet precies welke, daarom staan er zoveel dagen voor.
Maar na jullie tips denken we dat we toch een dag minder daarvoor gaan nemen. Bedankt! Monterey lijktonse interessant. Daarnaast lijkt Santa Barbara ons leuk.
Anaheim staat eigenlijk alleen in het schema staan omdat we graag een dag naar Disneyland willen. Het leek ons het handigst om te zorgen dat je dan de ochtend al in Anaheim wakker wordt en dan zo vroeg mogelijk in Disney bent. Het vliegtuig terug naar Nederland vertrekt als het goed is om 19.50 vanaf LA airport. Vandaar dat we Disney voor LA hebben gepland zodat we de laatste dag nog in LA door kunnen brengen. Maar we gaan toch even nadenken over de tip om Disney en LA om te draaien. We weten eerlijk gezegd ook niet wat er nog meer in Anaheim te doen is (moeten we nog even checken).
@Iyan: dank voor de tip. In priceline moet ik me nog iets meer verdiepen. Ik weet dat er op het forum een introductie is, maar heb alleen de eerste post daarvan gelezen.
Hmm, met een vertrektijd van 19.50 uur, NIET de laatste dag Anaheim doen. Gebruik die tijd dan voor LA zelf, en hou dit schema aan. Je dient dan om 16.50 uur op de luchthaven te zijn, moet je auto nog inleveren en zal last hebben van files. Dan kan je beter al in LA zijn en daar tot de vroege middag besteden.
-
ingrid1985
- Amerika-ontdekker
Dan komen we nog 1 nacht tekort, waar zou je die afhalen?Lilo schreef:Bij Zion en Moab zou ik telkens 1 dag bijdoen. Om van San Francisco naar LA langs hwy 1 te rijden, zou ik 1 nacht minder voorzien.
En wordt het zo niet heel veel natuur? We zijn geen superfanatieke wandelaars.
Scottsdale laten we waarschijnlijk vallen. Op het forum en internet zijn we ook veel goede dingen tegengekomen over Sedona. Williams zegt me nog iets minder, maar ik zie via google maps dat dat ook in de buurt ligt en dat daar nog een historische stuk van de route 66 (nu grotendeels vervangen door de I-40 geloof ik) te vinden is. Bedankt voor de tip.
Ik zou persoonlijk een nachtje Vegas inruilen voor een extra nacht in Zion. Hier kun je makkelijk twee dagen doorbrengen.
Tevens zou ik op dag 15 van Vegas naar Death Valley rijden, zo heb je een extra dag te besteden in Yosemite.
Tevens zou ik op dag 15 van Vegas naar Death Valley rijden, zo heb je een extra dag te besteden in Yosemite.
Groetjes,
Mac
2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
Mac
- laguna62
- Amerikafan
- Partner van: Lyan
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Hoi,
Leuk rondje is goed te doen,maar persoonlijk zou ik een nacht GC inleveren voor een extra nacht Page en ook een extra nacht in Zion doen en een nacht minder nemen tussen SF en LA,is een hele mooie rit langs de kust,maar daar 3 dagen voor uittrekken is misschien teveel van het goeie.
Albert.
Leuk rondje is goed te doen,maar persoonlijk zou ik een nacht GC inleveren voor een extra nacht Page en ook een extra nacht in Zion doen en een nacht minder nemen tussen SF en LA,is een hele mooie rit langs de kust,maar daar 3 dagen voor uittrekken is misschien teveel van het goeie.
Albert.
-
ingrid1985
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor alle nieuwe reacties weer.
Mijn vriend wil heel graag een tijdje in Vegas blijven, dus daar lever ik liever geen nacht in.
De aangepaste route ziet er voorlopig als volgt uit:
dag 1 Amsterdam - Los Angeles
dag 2 Los Angeles - Joshua Tree National Park
dag 3 Joshua Tree - Sedona/Williams
dag 4 Sedona/Williams - Grand Canyon
dag 5 Grand Canyon (evt inruilen voor extra dag Page)
dag 6 Grand Canyon - Monument valley
dag 7 Monument Valley - Moab
dag 8 Moab
dag 9 Moab - Page (onderweg Tour Antelope Canyon)
dag 10 Page - Bryce Canyon
dag 11 Bryce Canyon - Zion
dag 12 Zion
dag 13 Zion - Las Vegas
dag 14 Las Vegas
dag 15 Las Vegas
dag 16 Las Vegas - Death Valley
dag 17 Death valley (evt. Inruilen voor extra dag Yosemite)
dag 18 Death Valley - Yosemite
dag 19 Yosemite
dag 20 Yosemite - San Francisco
dag 21 San Francisco
dag 22 San Francisco
dag 23 Pacific Highway - (incl. Monterey) Big Sur?
dag 24 Pacific Highway - Anaheim
dag 25 Anaheim (disney) - Los Angeles
dag 26 Los Angeles
dag 27 Los Angeles
dag 28 Los Angeles - Amsterdam
We willen vanuit LV een helicopter tour over de GC doen. Misschien is het dan beter om een dag GC in te leveren voor Page?
We willen inderdaad graag een stukje over de route 66 rijden. Heb scottsdale dus laten vallen.
Mijn vriend wil heel graag een tijdje in Vegas blijven, dus daar lever ik liever geen nacht in.
De aangepaste route ziet er voorlopig als volgt uit:
dag 1 Amsterdam - Los Angeles
dag 2 Los Angeles - Joshua Tree National Park
dag 3 Joshua Tree - Sedona/Williams
dag 4 Sedona/Williams - Grand Canyon
dag 5 Grand Canyon (evt inruilen voor extra dag Page)
dag 6 Grand Canyon - Monument valley
dag 7 Monument Valley - Moab
dag 8 Moab
dag 9 Moab - Page (onderweg Tour Antelope Canyon)
dag 10 Page - Bryce Canyon
dag 11 Bryce Canyon - Zion
dag 12 Zion
dag 13 Zion - Las Vegas
dag 14 Las Vegas
dag 15 Las Vegas
dag 16 Las Vegas - Death Valley
dag 17 Death valley (evt. Inruilen voor extra dag Yosemite)
dag 18 Death Valley - Yosemite
dag 19 Yosemite
dag 20 Yosemite - San Francisco
dag 21 San Francisco
dag 22 San Francisco
dag 25 Anaheim (disney) - Los Angeles
dag 26 Los Angeles
dag 27 Los Angeles
dag 28 Los Angeles - Amsterdam
We willen vanuit LV een helicopter tour over de GC doen. Misschien is het dan beter om een dag GC in te leveren voor Page?
We willen inderdaad graag een stukje over de route 66 rijden. Heb scottsdale dus laten vallen.
Laatst gewijzigd door ingrid1985 op 03 mar 2012, 17:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Vergis je niet in route 1, de kustroute. De tijd die Google maps aangeeft is misleidend, je zal meer tijd nodig hebben. Dus je zal slechts zeer beperkt tijd hebben in Monterey.
En het stuk Anaheim naar LA valt heel erg mee. Ga wel na de files rijden en dan ben je er met een uurtje.
En het stuk Anaheim naar LA valt heel erg mee. Ga wel na de files rijden en dan ben je er met een uurtje.
-
ingrid1985
- Amerika-ontdekker
Op dag 23 vertrekken we dus vanuit San Francisco via San Jose naar Monterey.
We willen ook graag Via Santa Barbara. We zijn nu wel een beetje bang dat we op dag 24 heel lang moeten rijden, misschien is het beter om in dag 23 door te rijden naar Morro bay?
Dus:
dag 23 San Francisco via San Jose naar Monterey (doorrijden tot big sur of Morro bay)
dag 24: Big Sur/Morro Bay naar Anaheim. In annaheim hoeven we pas later op de avond aan te komen.
Op dag 23 vertrekken we dus vanuit San Francisco via San Jose naar Monterey.
We willen ook graag Via Santa Barbara. We zijn nu wel een beetje bang dat we op dag 24 heel lang moeten rijden, misschien is het beter om in dag 23 door te rijden naar Morro bay?
Dus:
dag 23 San Francisco via San Jose naar Monterey (doorrijden tot big sur of Morro bay)
dag 24: Big Sur/Morro Bay naar Anaheim. In annaheim hoeven we pas later op de avond aan te komen.
Als je vanuit Las Vegas de helicoptertour gaat doen, zou ik idd een nachtje GC inruilen voor Page. Is wel lekker om hier een relax dagje in te passen. Je kan dan op je gemak naar de Antelope Canyon en naar het meer toe.
Groetjes,
Mac
Mac
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 29
- Contacteer:
Ik zou niet vanuit Las Vegas de helicoptertour doen, maar vanuit de Grand Canyon zelf (Tusayan), die tours zijn en goedkoper en je vliegt echt over de Grand Canyon. De tour vanuit Las Vegas gaat niet over het mooiste deel van de Grand Canyon, maar over de West Rim.
Dan is 1 nacht aan de Grand Canyon wel genoeg. Komende van Sedona of Williams heb je nog genoeg tijd om de uitkijkpunten te bezichtigen.ingrid1985 schreef: We zijn geen superfanatieke wandelaars.
Ik zou de helicoptertour niet vanuit Vegas doen, maar die zou ik dan de volgende morgen van de canyon zelf. Met papillon zijn er flights vertrekkende vanaf Grand Canyon NP airport.
Lilo
-
ingrid1985
- Amerika-ontdekker
De reden dat we een helicopter tour vanaf LV wilden doen, is dat je daar tours kunt boeken inclusief een landing op de bodem van de Grand Canyon.
Dat kan ik bij een tour die bij de Grand Canyon zelf vertrekt niet vinden. Of is die landing de moeite niet waard?
Dat kan ik bij een tour die bij de Grand Canyon zelf vertrekt niet vinden. Of is die landing de moeite niet waard?
Van die landing op de bodem van de canyon weet ik niets. Hierover kan ik jullie niet helpen.
Lilo
Lilo
Ik denk dat Morro Bay wel kan als overnachtingsplaats. Waar je tegenaan gaat lopen is dat Monterey (en ook Big Sur) te dicht bij is vanaf SF, en de volgende dag het inderdaad een behoorlijk lange rit wordt. Maar de rit Morro Bay naar Anaheim is een flink stuk korter en veelal snelweg, en minder mooi.
Uiteindelijk is er geen echt perfecte plek die de rit qua rijden in tweeën opdeelt. Een van beide dagen zal toch langer zijn dan de andere.
Uiteindelijk is er geen echt perfecte plek die de rit qua rijden in tweeën opdeelt. Een van beide dagen zal toch langer zijn dan de andere.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 2947 Weergaves
-
Laatste bericht door Inge
-
- 13 Reacties