Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite (beginner... help!)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Yosemite (beginner... help!)

Bericht door Jostravels »

Van El Portal naar Stovepipe Wells kan echt makkelijk in 1 dag, mits je niet naar Bodie gaat. Ja, je moet wat dingen overslaan, maar ik vind het beter dan maar 1 nacht in El Portal en 1 nacht in Bishop, dan doe je alles net niet. Nu kunnen ze 1 volledige dag volop van Yosemite genieten en dan daarna een rijdagje.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

Om even het "Yosemite(beginner...help!)" te kapen ...
Wij slapen in Mammoth lakes, Is dit mogelijk als je smorgens om 6 uur vertrekt richting TiogaPass, korte foto stops , naar de vallei naar de watervallen , korte stop en doorrijden naar glacier point om s'avonds laat in Oakhurst te slapen?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Het is mogelijk om zo een globale indruk van het park te krijgen, maar of je alles kunt doen wat jij hier beschrijft zal ook afhangen van in welke periode jullie reizen. Hoe fors zullen de watervallen nog zijn? Is de weg naar Glacier Point open? Kijk gewoon wat je op die dag kan doen. Aan de zuidkant kan je ook nog de sequoiabomen bezoeken in de Mariposa Grove.
Zorg wel dat je voor donker in Oakhurst bent, want de weg vanaf de zuidingang van Yosemite NP is een prachtige, maar erg bochtige weg.
Ik weet niet of je na de overnachting in Oakhurst de volgende dag nog weer het park in gaat.

Tijdens onze eerste Amerikareis in het jaar 2000 reisden wij op één dag van Lee Vining via het Yosemite NP naar Oakhurst. Een paar jaren later zijn wij nog eens teruggegaan, want in één dag kan je onmogelijk het park goed bezoeken.

Reisverslag 2000, dag 19
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

We zitten er in juli, dus de volle lading bezoekers.Het is trouwens ook onze eerste zuidwest reis en willen gewoon de hoogtepunten zien zonder veel te wandelen .Een soort kennismaking met de westkust.Indien we echt voelen dat we dit park of andere parken echt willen uitkammen kunnen we de jaren erop onze reis herdoen met de punten dat we nu vlug overgaan.We zijn er nog niet uit.Als we nog de bomen in mariposa grove willen zien zal dit in de voormiddag zijn nadat we in Oakhurst hebben geslapen.We twijfelen tussen dat en tussen vroeg vertrekken naar SF via Monterey om een stukje kust te doen.De laatste nachten zijn voor SF.met volle dagen denk ik wel dat je een goede indruk hebt van SF.Dus dag Oakhurst-SF wordt waarschijnlijk een reisdag met kust en laat aankomen.Goed idee?
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Ze willen niet wandelen, dus Bodie zit er dan niet in.
Hey Mariane daar volg ik niet? Waarom zouden ze Bodie overslaan? Dat is een paar honderd meter wandelen, toch?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Tja, ik weet niet hoever ze willen/kunnen lopen, maar het is niet zo dat je Bodie vanuit de auto kunt bekijken.

Marianne
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Dat is waar maar dat geldt ook voor Glacier point, Mariposa grove, Bridalveil falls...
Ik heb hier wel eens gelezen dat je vroeger een heel eind moest stappen van de parking van Bodie naar het dorpje zelf, maar dat was vorig jaar niet (meer?) het geval.

@Loontje: met betrekking tot Death Valley herinner ik me, achtereenvolgens: Stovepipe wells, Mesquito Sand dunes, Furnace Creek, Devil's golf course, Badwater, rechtsomkeer, Artist Drive, overnachting Furnace Creek, daags nadien Zabriski point, Twenty Mule Canyon, Dantes View (vond ik het hoogtepunt), vandaar naar LV. Dat is maar een stukje van het park maar wel de meeste hoogtepunten geloof ik. Allemaal geen of heel weinig wandelwerk.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is 10 jaar geleden dat wij in Bodie waren, dus misschien is het nu anders. Het staat mij bij dat het best een eindje lopen was, en vooral erg heet.
Voor de Mariposa Grove had ik ook de tram aangeraden. De wandeling bij GP is niet ver, en Bridalveil Fall ook niet.

Marianne
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

In de planning die ik aangaf, is geen tijd voor Mono Lake en Bodie. Maar met de weinige tijd die er is, moet je keuzes maken en dan is de anderhalve dag voor Yosemite belangrijker. Tioga Road rijden ze dan sowieso en dus kunnen ze een paar kleine stops doen. De vermelde reistijd is tot aan Stovepipe Wells binnen in Death Valley. Ik heb gelezen dat de Dunes bij zonsondergang zeer mooi zijn.
LoontjeUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door LoontjeUSA »

Bedankt iedereen, wij zijn er uit voor onze Yosemite planning :-) We gaan o.a. een nachtje in Bishop overnachten. Bedankt!
mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door mvangils27 »

daar ga je tentijde van je reis nog veel blijer van worden! goede keus!
1999 Zuidwest USA rondreis
2008 Florida rondreis
2010 Zuidwest USA rondreis Http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 West Canada en USA Http://www.lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer