Ik ben nu bijna een week terug van mijn bezoekje aan NYC

Iedereen bedankt voor de tips enzo van tevoren, en het beantwoorden van mijn vragen.
Inmiddels kan ik zelf ook wat tips geven, of in elk geval vertellen wat misschien voor een ander van pas komt.
De taxirit van JFK naar ons hotel in Chinatown/Little Italy in Manhattan kostte 45 dollar 50. (exclusief fooi)
Dat is een vastgestelde prijs.
De terugrit, met de taxi naar Newark airport was 82 dollar (exclusief fooi)
Wij hebben (vooral vanwege onverwachte blessure aan mijn voeten) veel gebruik gemaakt van de metrocard (29 dollar) waarmee we ook met de bus hebben gereisd. kan het iedereen (naast het lopen) aanraden. We kochten de kaart in een metrostation bij een apparaat (wijst zichzelf) en betaalden met creditcard (al wilde het apparaat soms wel eens weigeren).
De wachttijd voor een (prachtig) uitzicht 's avonds om 19 uur op het ESB was : nul minuten. Heerlijk.
Een echte aanrader: basketbalwedstrijd bijwonen van bv de Knicks. Was echt een leuke show en weer eens heel wat anders dan de bezienswaardigheden.
De show startte om 19.30, en we zijn ongeveer 2,5 uur binnen geweest.
De kaartjes heb ik van tevoren gekocht via stubhub, en dat ging allemaal prima.
Het hotel (Hotel Mulberry) is een ABSOLUTE AANRADER.
Mensen die een betaalbaar hotel zoeken in Manhattan, dichtbij winkeltjes, bezienswaardigheden, parkje recht voor de deur, netjes en gewoon luxe, goede grote bedden, ruime badkamer, dan zou ik zeker eens kijken naar dit hotel. prima behulpzaam personeel ook. Na uitchecken gratis bagagedepot.
Het inbegrepen ontbijtje is natuurlijk niet superluxe, maar je hoeft niet met een lege maag op pad.
(wij boekten via booking.com)
Wat we allemaal gedaan hebben deze dagen in NY:
Ontelbare eekhoorns gezien, en enkele blue jays

vrijheidsbeeld en immigratie museum
9-11 memorial
wallstreet
brooklyn bridge
supermarkt in Harlem bezocht
basketbalwedstrijd
ESB
Top of the rock
Entrepid schip bezocht
anderhalf uur op een hondenspeelplaats gekletst met new yorkers

geshopt
Times Square
Broadway
Central park (heerlijk rustig)
American Museum of Natural History (groooooot)
Bibliotheek (ook binnen)
Chrystler building
VN gebouw (was helaas dicht vanwege feestdag)
Grand Central Station (saaie winkels daar, mooi gebouw)
Bloomingdales, e.d. bezocht (niet mijn ding, vind de gewone malls leuker)
Mmmm de milkshakes van mac Donalds zijn in NY veel lekkerder dan hier

Dus: mocht iemand iets willen weten over een van deze dingen, dan hoor ik het wel.
Vlucht met delta is prima bevallen, goed verzorgd, en netjes op tijd allemaal.
Groetjes!