Je Nederlandse rijbewijs is gewoon geldig in de USA en als een of andere agent dat niet weet, is dat zijn probleem; maak het dan niet jouw probleem door voor "de zekerheid" een nietszeggend document aan te schaffen, dat bij weer een andere agent mogelijk weer niet bekend is
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Internationaal rijbewijs nodig in Californië?
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Internationaal rijbewijs nodig in Californië?
Dat deze discussie elke keer weer gevoerd wordt, verbaast mij
Je Nederlandse rijbewijs is gewoon geldig in de USA en als een of andere agent dat niet weet, is dat zijn probleem; maak het dan niet jouw probleem door voor "de zekerheid" een nietszeggend document aan te schaffen, dat bij weer een andere agent mogelijk weer niet bekend is
Behalve in Georgia, daar is het internationale rijbewijs wel verplicht...
en Kentucky ook volgens mij?
Maar dat doen ze daar alleen omdat de agenten niet alle rijbewijzen(Congo, Nigeria, Ivoorkust, Georgië etc.) ter wereld kennen maar volgens mij moet een EU rijbewijs ook in die staten geen probleem zijn. Tenzij het een mierenneuker is natuurlijk dan wel.
Ik zit trouwens even te kijken en op het Europees rijbewijs staat alleen "Driving License" voor de rest niks in het Engels
Niet dat er nou zo heel veel op staat, een foto, naam, geboortedatum, gemeente, geldigheid. Er staat ook niks in het NL op aan de voorkant alleen nummertjes die dan weer verwijzen naar de achterkant waar staat "1 staat voor naam, 3. staat voor geboortedatum etc".
Maar dat doen ze daar alleen omdat de agenten niet alle rijbewijzen(Congo, Nigeria, Ivoorkust, Georgië etc.) ter wereld kennen maar volgens mij moet een EU rijbewijs ook in die staten geen probleem zijn. Tenzij het een mierenneuker is natuurlijk dan wel.
Ik zit trouwens even te kijken en op het Europees rijbewijs staat alleen "Driving License" voor de rest niks in het Engels
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Misschien moeten de woorden 'Internationaal Rijbewijs' maar geblocked worden hier...DVDGuy schreef:Dat deze discussie elke keer weer gevoerd wordt, verbaast mij![]()
Heb na 20 reizen naar Amerika 4x te maken gehad met politie in 4 verschillende staten en nog nooit is het Internationaal Rijbewijs nodig geweest. Afgelopen januari was daar weer een goed voorbeeld van tijdens de aanrijding. Enkel mijn rijbewijs (type creditcard) overhandigen was voldoende. Geen enkele vraag wat e.e.a. betekende. Oftewel, het rijbewijs is dusdanig duidelijk dat men daar wel mee uit de voeten kan.
En komen ze er niet uit, kun je altijd zelf nog e.e.a. toelichten. Al meerdere malen gedaan bij de autoverhuur.
Roland
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Hoe ziet die "nieuwe versie" er dan uit?markgoestoamerica schreef:Dat is afhankelijk of je nog dat oude papieren rijbewijs hebt of de nieuwe versie in pasvorm...
Heb je de nieuwe versie dan heb je in de gehele USA GEEN internationaal rijbewijs meer nodig...
Ik heb dat roos ding en da's onbeperkt geldig...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Ik zie dat België iets achter loopt met de invoering. Maar zie hier.
Nederlandse(voorkant):

Belgische(voor en achterkant):

Nederlandse(voorkant):

Belgische(voor en achterkant):

- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
In B is het inderdaad een 'roos ding'. 
We zijn hier nog wat achter.
We zijn hier nog wat achter.
Groetjes,
Carine
Carine
Ik vraag me af of ze in Georgia ook zo moeilijk doen tegenover een EU rijbewijs uit het VK...alles staat in het Engels... 

Ik denk het niet. Volgens mij moet het daar in het Engels geschreven zijn, terwijl dit in de andere staten niet nodig is.
- DVDGuy
- Amerika-expert
Op een Nederlands rijbewijs staat in het Engels dat het een rijbewijs is en daarmee is (voor mij
) de kous af; in de USA kent men maar één rijbewijs en je hebt het of niet
dus alles wat er verder in het Nederlands op staat, doet dus niet ter zake.
Daar denken ze in Georgia anders over. Daar moet alles in het Engels staan. Als je op internet zoekt vind je genoeg verhalen van mensen die daar in de problemen zijn geraakt. Voor de andere staten zou ik er ook geen halen, maar vorig jaar hebben wij er voor Georgia voor de zekerheid wel een gehaald.
Ik heb een keer mijn rijbewijs icm mijn paspoort laten zien. Van het paspoort begreep die minder dan het rijbewijs...
De vraag was "waar staat jouw geboortedatum?"
De vraag was "waar staat jouw geboortedatum?"
- DVDGuy
- Amerika-expert
Van de officële site van de DDS (Georgia Department of Driver Services)
Drivers From Other Nations
Georgia recognizes valid driver licenses issued to and held by residents of other countries as long as the "Out Of Country" license is valid (not expired). Generally, you may drive in Georgia for up to one year on a valid foreign or International license.
Mij is nog nooit een camper of huurauto geweigerd en behalve in 1986 heb ik nimmer een Internationaal Rijbewijs gehad.
Drivers From Other Nations
Georgia recognizes valid driver licenses issued to and held by residents of other countries as long as the "Out Of Country" license is valid (not expired). Generally, you may drive in Georgia for up to one year on a valid foreign or International license.
Er staan ook verhalen op dat je geen huurauto kunt meenemen als je geen Internationaal Rijbewijs zou hebben en weet je wat nu zo leuk is; je moet naast je Internationale Rijbewijs, altijd je originele rijbewijs kunnen overleggen naast het Internationale Rijbewijswoutervg schreef:Daar denken ze in Georgia anders over. Daar moet alles in het Engels staan. Als je op internet zoekt vind je genoeg verhalen van mensen die daar in de problemen zijn geraakt. Voor de andere staten zou ik er ook geen halen, maar vorig jaar hebben wij er voor Georgia voor de zekerheid wel een gehaald.
Mij is nog nooit een camper of huurauto geweigerd en behalve in 1986 heb ik nimmer een Internationaal Rijbewijs gehad.
Maar een regel daaronder staat dikgedrukt dat alle documenten in het Engels moeten zijn...
A nonresident who is at least 16 years of age and who has in his or her immediate possession a valid license issued to him or her in his or her home state or country. However, any restrictions that would apply to a Georgia driver’s license as a matter of law would apply to any person who has an out-of-state license. If the license is in a language other than English, a valid international driving permit must also be carried at all times.
Bron: http://www.dds.ga.gov/docs/forms/fulldriversmanual.pdf
A nonresident who is at least 16 years of age and who has in his or her immediate possession a valid license issued to him or her in his or her home state or country. However, any restrictions that would apply to a Georgia driver’s license as a matter of law would apply to any person who has an out-of-state license. If the license is in a language other than English, a valid international driving permit must also be carried at all times.
Bron: http://www.dds.ga.gov/docs/forms/fulldriversmanual.pdf
Ja zoals ik al zei, als die wilt kan die er moeilijk over doen.
Alleen ik denk, maar dat is mijn mening, dat ze die regel vooral zullen gebruiken als ze dit tegen komen:

ipv een standaard EU rijbewijs want die zullen ze vast wel een paar keer gezien hebben. Net zoals een NL agent wel eens een USA rijbewijs heeft gezien.
Alleen ik denk, maar dat is mijn mening, dat ze die regel vooral zullen gebruiken als ze dit tegen komen:

ipv een standaard EU rijbewijs want die zullen ze vast wel een paar keer gezien hebben. Net zoals een NL agent wel eens een USA rijbewijs heeft gezien.
Ik wilde toen alleen voor die paar euro het risico niet nemen. Als je wordt aangehouden in Georgia en je hebt een lastige agent die je niet door laat rijden omdat je rijbewijs niet in het Engels is, dan heb je een behoorlijk probleem...
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Heb je daar wat linkjes van?woutervg schreef:Als je op internet zoekt vind je genoeg verhalen van mensen die daar in de problemen zijn geraakt.
Ik heb al zo vaak gevraagd om voorbeelden van mensen die daardoor echt in de problemen zijn gekomen in Georgia. Hier op het forum nog niemand.
Wellicht omdat we allemaal een fatsoenlijk en duidelijk leesbaar rijbewijs hebben???
Roland
Zal nog eens zoeken. Ik heb hier naar gezocht voordat we naar Georgia gingen en heb daardoor besloten voor die reis wel een internationaal rijbewijs te halen. Voor de komende reis door het noordwesten laat ik dit rijbewijs thuis, aangezien we dan niet in Georgia zullen komen. (op de tussenstop in Atlanta na dan
)
Is jullie rijbewijs echt onbeperkt geldig?Q-BiC schreef: Hoe ziet die "nieuwe versie" er dan uit?
Ik heb dat roos ding en da's onbeperkt geldig...
Ik heb ook de oude NL versie, die op deze lijkt. Maar wij moeten eens per 10 jaar ons rijbewijs vernieuwen. Ik mag dus nog 2 jaar met mijn papieren versie doen
Ik vind het een wonder dat je die bij jou na 10 jaar nog heel is. Ik ben na 3 officiele waarschuwingen maar een pasje gaan halen, ik had namelijk 3 losse pagina's van de papieren versie op het laatst. 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2027 Weergaves
-
Laatste bericht door Resetovic
-
- 6 Reacties