Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
wijziging KLM/Delta wat zou jij doen?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: wijziging KLM/Delta wat zou jij doen?
Nou ik heb net gebeld met klm en de start haven kan volgens hun niet gewijzigt worden dus ik denk dat jullie mazzel hebben gehad!!!
Hadden jullie trouwens met klm of met delta gebeld? Weet niet of dat scheelt maar je weet maar nooit
Gr Laura
Hadden jullie trouwens met klm of met delta gebeld? Weet niet of dat scheelt maar je weet maar nooit
Gr Laura
onze reis in 2012 http://huwelijksreisamerika2012.wordpress.com/
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik denk niet dat hun startluchthaven veranderd is... Ik denk dat ze nu Vanuit Brussel via AMS vliegen.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
-
- Amerikafan
Dat klopt onze luchthaven van vertrek blijft hetzelfde nl. Brussel. Maar de overstap luchthaven is verandert van Atlanta naar Amsterdam. Ik heb met KLM gebeld want ik heb ook ben hen geboekt, alleen werd oorspronkelijk de vlucht uitgevoerd door Delta maar nu daar KLM zelf.
-
- Amerikakenner
Nou onze vlucht is vandaag weer veranderd. Nu vertrekken we om 11:35 vanuit brussel naar Atlanta. Daar hebben we 1:30 om over te stappen naar Phoenix waar we om 18uur aankomen. De anderhalf uur is wel kort maar we gaan het proberen. In ieder geval weet ik dat er nog een vlucht achteraan komt. We komen aan en vertrekken vanaf terminal F dus ga zo maar even kijken hoe groot die precies is.
Gr laura
Gr laura
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
1,5 uur schijnt te doen te zijn. Probeer vast stoelen vast te leggen van de heenreis dan kun je proberen wat meer bij deur te zitten. En snel uit het vliegtuig te kunnen.
Wij hadden bij Vliegwinkel geboekt en zij heeft gebeld naar KLM (3/4 uur in de wacht) maar wel veranderd naar een iets rustigere overstap en een ander vlucht vanaf Denver. Dat kan niet zomaar want blijkbaar zijn er prijs- /klasseverschillen in de stoelen... ook al zit je in een zelfde soort stoel.
Wij hadden bij Vliegwinkel geboekt en zij heeft gebeld naar KLM (3/4 uur in de wacht) maar wel veranderd naar een iets rustigere overstap en een ander vlucht vanaf Denver. Dat kan niet zomaar want blijkbaar zijn er prijs- /klasseverschillen in de stoelen... ook al zit je in een zelfde soort stoel.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Amerikakenner
Ik heb geloof ik al een keer of 6 met delta en klm aan de telefoon gezeten omdat ik er gek van werd dat ze maar bleven veranderen maar omdat we met een baby reizen heb ik nu een familierij gereserveerd met bedje erbij ookal weet ik niet zeker of ze er dan nog in past maar dat zien we dan wel weer. Ik heb ook gelijk vermeld dat het onze huwelijksreis is en dat hebben ze er nu bijgezet en krijgen we misschien wel een verassing in het vliegtuig
dus ik ben erg benieuwd!!

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Het is wel raak met al die vluchtwijzigingen. Schreef ik in een ander topic dat ik daar nog nooit last van gehad had........ Inmiddels in 10 dagen tijd 2 wijzigingen doorgekregen. Overigens om 3x niks. Vertrektijd 5 minuten later...........
-
- Amerikakenner
ja ze zijn lekker bezig!!! Helaas was het bij ons 1 keer 45 minuten en 1 keer 20 minuten dus dat scheelt nogal en kan erg vervelend zijn als je een volgende vlucht moet halen. Maar duimen dat het nu voorbij is.....
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
Bij ons was de vlucht van Delta al een maand geleden verschoven van 11:15 naar 11:35.
Sindsdien is er buiten een vliegtuigtype niets meer veranderd. Ik ga er vanuit dat het nu zo blijft. Hopelijk doen ze bij jou extra moeite om je de overstap te doen halen als je met een baby vliegt. 

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- gera_r
- Amerikakenner
Misschien mag ik even inbreken op dit topic met mijn eigen "probleem", hij is wel direct gerelateerd...
Het is zo. Ik ben er net gisteren achter gekomen dat ook wij een vluchtwijziging hebben. Onze vlucht vanaf Dusseldorf met Lufthansa naar Chicago is een uur later gezet, waardoor onze comfortabele overstaptijd van 3 uur naar de volgende vlucht is veranderd in 1:55 uur. Dus een kleine twee uur. Dit zal misschien krap aan, maar net voldoende zijn? Ik lees hier ergens een opmerking over een speciale pas waarbij je bij de douane en alles voorrang krijgt? Hoe kom je aan die pas? Moet je je daarvoor bij iemand melden? Zijn daar criteria voor?
Ik weet ook dat er 3 uur na onze vervolgvlucht nog een 1 andere vlucht gaat. Maar wat, als die onverhoopt vol blijkt te zitten? Ik moet zeggen, dat ik er knap onrustig door word...
Het is zo. Ik ben er net gisteren achter gekomen dat ook wij een vluchtwijziging hebben. Onze vlucht vanaf Dusseldorf met Lufthansa naar Chicago is een uur later gezet, waardoor onze comfortabele overstaptijd van 3 uur naar de volgende vlucht is veranderd in 1:55 uur. Dus een kleine twee uur. Dit zal misschien krap aan, maar net voldoende zijn? Ik lees hier ergens een opmerking over een speciale pas waarbij je bij de douane en alles voorrang krijgt? Hoe kom je aan die pas? Moet je je daarvoor bij iemand melden? Zijn daar criteria voor?
Ik weet ook dat er 3 uur na onze vervolgvlucht nog een 1 andere vlucht gaat. Maar wat, als die onverhoopt vol blijkt te zitten? Ik moet zeggen, dat ik er knap onrustig door word...

Voor reisverslagen:
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
-
- Amerikakenner
hoi geen probleem hoor.
2 uur moet makkelijk te doen zijn. Het langste is de immigrations maar zelfs als je daar een uur staat moet het nog te doen zijn.
Ik weet niet of je ook met kinderen reist maar ik zal proberen een stoel voor in het vliegtuig vast te leggen dat kan volgens mij makkelijk een kwartier schelen. Over die pas ben ik ook wel benieuwd die kunnen wij ook wel goed gebruiken volgens mij. Hoewel de vorige keer waren we 1 van de eerste bij immigrations en waren we er in 20 minuten al door maar het kan ook heel anders.
Gr Laura
2 uur moet makkelijk te doen zijn. Het langste is de immigrations maar zelfs als je daar een uur staat moet het nog te doen zijn.
Ik weet niet of je ook met kinderen reist maar ik zal proberen een stoel voor in het vliegtuig vast te leggen dat kan volgens mij makkelijk een kwartier schelen. Over die pas ben ik ook wel benieuwd die kunnen wij ook wel goed gebruiken volgens mij. Hoewel de vorige keer waren we 1 van de eerste bij immigrations en waren we er in 20 minuten al door maar het kan ook heel anders.
Gr Laura
- gera_r
- Amerikakenner
Nee, geen kinderen mee. We moeten wel een treintje pakken naar een andere terminal. Ik heb stoelen gekozen een klein eindje (3/4 rijen) achter de vleugel. Meer naar voren kan niet; is business en de rest al bezet.
Voor reisverslagen:
-
- Amerikakenner
Ik heb geen idee hoelang zo'n treintje er over doet gelukkig moeten wij in 1 terminal blijven. Als je nog info vind over die passjes dan hoor ik het graag!!!
Gr Laura
Gr Laura
Hoi breek ook even in
Wij gaan 5 mei vanuit amsterdam via atlanta naar phoenix(geboekt klm) vlucht word uitgevoerd door delta.
Vraag is krijg je bij wijzigingen altijd bericht of moet je dit ook zelf in de gaten houden?
Wij hebben overigens op atlanta 1.40 uur moet lukken.
Zie dat er ook al plaatsen (stoel nr) in het vliegtuig gereserveerd zijn , volgens mijn reservering gaat dat pas 24 uur van te voren.
Of mis ik iets?
gr carmen
Wij gaan 5 mei vanuit amsterdam via atlanta naar phoenix(geboekt klm) vlucht word uitgevoerd door delta.
Vraag is krijg je bij wijzigingen altijd bericht of moet je dit ook zelf in de gaten houden?
Wij hebben overigens op atlanta 1.40 uur moet lukken.
Zie dat er ook al plaatsen (stoel nr) in het vliegtuig gereserveerd zijn , volgens mijn reservering gaat dat pas 24 uur van te voren.
Of mis ik iets?
gr carmen
Reisverslag http://www.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; dan bij zoeken hugoencarmen

-
- Amerikakenner
hoi,
Wij werden elke keer netjes gebeld door klm als er een wijziging was, maar op de KLM site kan je met je boekingscode het zelf ook in de gaten houden. Meestal zag ik het eerst op de website en werden we een paar dagen later ook gebeld door klm.
90 dagen voor vertrek kan je al stoelen uitkiezen (dit doe je op de Delta site als dat je heen vlucht is). 24 uur van te voren kan je alvast inchecken dit is zodat je niet naar de balie hoeft maar alleen je koffers hoeft af te geven. Hoop dat het zo duidelijk is. (ik heb het ook allemaal van deze site hoor
)
Gr Laura
Wij werden elke keer netjes gebeld door klm als er een wijziging was, maar op de KLM site kan je met je boekingscode het zelf ook in de gaten houden. Meestal zag ik het eerst op de website en werden we een paar dagen later ook gebeld door klm.
90 dagen voor vertrek kan je al stoelen uitkiezen (dit doe je op de Delta site als dat je heen vlucht is). 24 uur van te voren kan je alvast inchecken dit is zodat je niet naar de balie hoeft maar alleen je koffers hoeft af te geven. Hoop dat het zo duidelijk is. (ik heb het ook allemaal van deze site hoor

Gr Laura
- Doockles
- Amerika-expert
Bij Klm is dat inderdaad 90 dagen, maar ik zou toch eens proberen met je boekingsnummer bij Delta in te loggen. Bij Delta kan je immers langer dan 90 dagen op voorhand stoelen uitkiezen.
Onze reisverslagen:
Oke bedankt ga ik dat van die stoelen nog eens proberen , kan ik ook gelijk de stand van zaken zien wat betreft eventuele wijzigingen
Reisverslag http://www.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; dan bij zoeken hugoencarmen

- Doockles
- Amerika-expert
Je kan daar ook een e-mailadres opgeven zodat je langs die weg op de hoogte gebracht wordt van wijzigingen. 

Onze reisverslagen:
Heb ik vorig jaar ook gehad, maar ook op Delta site kan het niet eerder. Ook niet als je bij Delta geboekt hebt en inlogt op de Delta site.Doockles schreef:Bij Klm is dat inderdaad 90 dagen, maar ik zou toch eens proberen met je boekingsnummer bij Delta in te loggen. Bij Delta kan je immers langer dan 90 dagen op voorhand stoelen uitkiezen.
Als Delta een vlucht uitvoert kun je gelijk stoelen reserveren.
Als KLM een vlucht uitvoert kan het pas 90 dagen tevoren (voor dat stuk van je reis).
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
- Doockles
- Amerika-expert
Ik heb nochtans vorige week nog op de website van Delta mijn stoelen weer aangepast (2e keer al) omdat er een wijziging was in vliegtuigtype.
En onze vlucht vertrekt pas half juni. We hadden trouwens geboekt via Connections, dus niet eens via Delta zelf.

Onze reisverslagen:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties