Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reclamebalk Google op het forum/poll over donaties
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reclamebalk Google op het forum/poll over donaties
Wat ik wel eens gezien heb: als je een kleiner bedrag geeft, dan krijg je gewoon de naam 'sponsor 2012' bij je avatar staan. Geef je een groter bedrag (ik vermoed dat het dan om 50 euro gaat), dan krijg je een speciale avatar dat je 'gold sponsor' bent.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nog even een aanvulling: er is daar wel eens een rel geweest omdat er een paar mensen waren die sponsorden, maar die niet wilden dat er dan nog zo'n reclame banners gebruikt werden. Dus die vonden toen dat je of het ene moest doen, of het andere. Maar de meeste forumleden hebben zich daar niks van aangetrokken, die vonden dat beide kon.
Elke
- Aricon
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Ik heb ja gestemd. Niet omdat ik graag gevrijwaard wil blijven van reclame, maar omdat ik het geen enkel probleem vind om jaarlijks een bedragje te betalen voor een forum waar ik dagelijks met veel plezier kom. 

Ook hier een ja stemmer. Persoonlijk heb ik geen moeite met een jaarlijkse donatie voor een site waar ik met veel plezier kom en lees en voor onze vorige en komende reis veel informatie heb gevonden.
Overigens ben ik iemand die inderdaad zonder in te loggen las en pas als ik wilde reageren en/of vragen wilde stellen inlogde. Tcoh maar even de automatische inlog aanzetten!
Wel twijfel ik of mensen die voor de eerste keer komen in staat zijn om door de banner heen te kijken en verder te zoeken. Ik kan me herinneren dat ik bij de eerste paar dat ik hier kwam juist aangetrokken werd door de snelle en duidelijke manier waarop je bij de informatie kwam.
Ik vermoed dat dit altijd een dilemma blijft.
Groet,
Sandra
Overigens ben ik iemand die inderdaad zonder in te loggen las en pas als ik wilde reageren en/of vragen wilde stellen inlogde. Tcoh maar even de automatische inlog aanzetten!
Wel twijfel ik of mensen die voor de eerste keer komen in staat zijn om door de banner heen te kijken en verder te zoeken. Ik kan me herinneren dat ik bij de eerste paar dat ik hier kwam juist aangetrokken werd door de snelle en duidelijke manier waarop je bij de informatie kwam.
Ik vermoed dat dit altijd een dilemma blijft.
Groet,
Sandra
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik wil er ook wel voor betalen maar zolang niet duidelijk wordt hoe hoog de donatie/bijdrage moet
zijn kan ik niet met ja stemmen.
Trouwens mij stoort die ene balk bovenaan helemaal niet in kom alleen maar ingelogd op het forum.
Ik log nooit uit en als ik naar het AA-forum ga ben ik automatisch ingelogd. Dan zie ik tenminste altijd
direct waar nieuwe berichten geplaatst zijn en kan ik ook direct naar het Off-topic en Spellenforum
gaan. Vandaar dat het voor mij geen verschil maakt.
zijn kan ik niet met ja stemmen.
Trouwens mij stoort die ene balk bovenaan helemaal niet in kom alleen maar ingelogd op het forum.
Ik log nooit uit en als ik naar het AA-forum ga ben ik automatisch ingelogd. Dan zie ik tenminste altijd
direct waar nieuwe berichten geplaatst zijn en kan ik ook direct naar het Off-topic en Spellenforum
gaan. Vandaar dat het voor mij geen verschil maakt.
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Wat zou je ervoor over hebben?
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik snap het opzich wel, een druk bezocht forum draaiende houden kost nou eenmaal geld. Wat begint als hobby kan uitgroeien tot zoiets, waar duizenden mensen gratis veel plezier en genot van hebben kan voor de eigenaar soms gigantisch in de papieren lopen en niet iedereen beseft dat.
Ik ken de achtergronden niet, maar ik vind het niet onlogisch om een kleine reclame balk op het forum te weergeven zoals die nu is. Ook zou ik best een klein bedrag in de vorm van donatie willen geven, ik heb er immers zelf ook plezier van!
Het moet niet de bedoeling zijn voor de eigenaar om winst te maken met een site als deze, maar ik ben best bereid mee te betalen om het op zn minst kosten dekkend te maken.
Ook snap ik dat het voor sommige mensen vervelend c.q. irritant is. Ik denk dat het een kwestie van wennen is..........
Ik ken de achtergronden niet, maar ik vind het niet onlogisch om een kleine reclame balk op het forum te weergeven zoals die nu is. Ook zou ik best een klein bedrag in de vorm van donatie willen geven, ik heb er immers zelf ook plezier van!
Het moet niet de bedoeling zijn voor de eigenaar om winst te maken met een site als deze, maar ik ben best bereid mee te betalen om het op zn minst kosten dekkend te maken.
Ook snap ik dat het voor sommige mensen vervelend c.q. irritant is. Ik denk dat het een kwestie van wennen is..........

- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
RNA schreef: Het moet niet de bedoeling zijn voor de eigenaar om winst te maken met een site als deze, maar ik ben best bereid mee te betalen om het op zn minst kosten dekkend te maken.
Volgens mij is de site allesamerika.com de broodwinning van Dennis, dus het lijkt me zeker de bedoeling om winst te maken als hij een goed belegde boterham wil hebben.

- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik wou ht net zeggen, volgens mij is de site van Dennis allang kostendekkend 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Adverteren op het forum
Ik zie allemaal advertenties over bomen (trees care, nursery trees, etc).Coyote schreef:Niet 'iemand' houdt het in de gaten maar wel jouw computer.![]()
Dit is de nieuwe manier van adverteren. Aan de hand van de opgeslagen cookies worden reclameuitingen in beeld gebracht.
Toch sneu als je hier als man/vrouw of vriend/vriendin beide het forum bezoekt via dezelfde pc en ineens geconfronteerd wordt met 'vreemde' advertenties omdat de ander een bepaalde site heeft bezocht...![]()
Roland
Nog aardig onschuldig gelukkig.

Ik ga met Martin eeens de bijdrage bespreken, we kunnen maar 1 keer stemmen.
Marianne
ooooo nu begrijp ik al die berichten over paaldanseressen...
Ik ga mijn cookies maar eens verwijderen...
Ik ga mijn cookies maar eens verwijderen...
- tcoppers
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt ook een AdBlocker gebruiken dat kun je gewoon verder zoeken naar
paaldansen.
paaldansen.
Groetjes Theo.

Kijk aan zulke adviezen heb je tenminste ietstcoppers schreef:Je kunt ook een AdBlocker gebruiken dat kun je gewoon verder zoeken naar
paaldansen.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Ik heb op nee gestemd.
Een forum is een open plaats waar ik informatie haal en uitwissel. Ik kijk over de advertenties heen merk ik (ben altijd ingelogd). Nu ik dit topic lees zie ik opeens die blauwe balk met 5 links. Vanuit Dennis gezien begrijp ik dat hij gesponsorde links op het forum zet. (server moet betaald worden en gewoon iets willen verdienen)
Op het moment dat vrijwillige bijdrage de site advertentie vrij zou houden, krijg je toch er is deze maand XXXX euro opgehaald en daarmee hebben we XXXX % van ons doel voor 2012 gehaald. Dan krijg je toch een druk bij de bezoeker die het forum vrij van reclame wil houden.
ik zou wel een vrijwillige bijdrage willen geven voor de extra geleverde diensten of omdat ik dit een prettige site vind.
Bijv de routekaartjes, waar mensen vrijwillig met hun eigen software tijd stoppen in iets dat alleen voor mij interessant is. (Alleen zou ik dan willen dat het bij de kaartjes makers terecht kwam zodat ze de goede en actuele programma's aan kunnen schaffen ).
Een forum is een open plaats waar ik informatie haal en uitwissel. Ik kijk over de advertenties heen merk ik (ben altijd ingelogd). Nu ik dit topic lees zie ik opeens die blauwe balk met 5 links. Vanuit Dennis gezien begrijp ik dat hij gesponsorde links op het forum zet. (server moet betaald worden en gewoon iets willen verdienen)
Op het moment dat vrijwillige bijdrage de site advertentie vrij zou houden, krijg je toch er is deze maand XXXX euro opgehaald en daarmee hebben we XXXX % van ons doel voor 2012 gehaald. Dan krijg je toch een druk bij de bezoeker die het forum vrij van reclame wil houden.
ik zou wel een vrijwillige bijdrage willen geven voor de extra geleverde diensten of omdat ik dit een prettige site vind.
Bijv de routekaartjes, waar mensen vrijwillig met hun eigen software tijd stoppen in iets dat alleen voor mij interessant is. (Alleen zou ik dan willen dat het bij de kaartjes makers terecht kwam zodat ze de goede en actuele programma's aan kunnen schaffen ).
-
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
AllesAmerika.com is inderdaad mijn broodwinning (zelfs voor de volle 100% sinds ik mijn part-time baan verloor in 2009). Ik weet niet of je het "winst maken" kan noemen aangezien ik geen enorm bedrijf run, maar ik probeer wel degelijk in mijn levensonderhoud te voorzien, ja. Dat is de enige reden waarom mijn vrouw het oogluikend toestaat dat ik op zondag nou alweer drie uur aan het werk ben.Harry schreef:Volgens mij is de site allesamerika.com de broodwinning van Dennis, dus het lijkt me zeker de bedoeling om winst te maken als hij een goed belegde boterham wil hebben.

Nu begrijp je het toch verkeerd, denk ik. De vrijwillige donatie (ik merk dat "bijdrage" toch echt het verkeerde woord is) is iets waarmee je voor jezelf het forum reclamevrij kan houden. Dat heeft dus geen enkele invloed op hoe andere AA-leden het forum zien! Er is dan ook zeker geen percentage dat ik aanhou of wat dan ook.EvdB schreef:Op het moment dat vrijwillige bijdrage de site advertentie vrij zou houden, krijg je toch er is deze maand XXXX euro opgehaald en daarmee hebben we XXXX % van ons doel voor 2012 gehaald. Dan krijg je toch een druk bij de bezoeker die het forum vrij van reclame wil houden.
Nogmaals: het forum blijft altijd gratis en er is niets dat dat zal veranderen. Je zult nooit een cent hoeven te betalen om het forum te bezoeken. Je zult dan wel genoegen moeten nemen met wat advertenties, net als op andere sites en fora. Maar als jij, persoonlijk, geen advertenties wilt zien, dan heb je straks die keuze ook. Ik plaats jou na ontvangst van een kleine donatie dan in een speciale groep, waardoor jij de advertenties niet zult zien; en de rest van de leden, die de ads niet erg vindt, ziet ze gewoon wel.
Heb ik het zo beter uitgelegd?
- Animar
- Amerikakenner
Ik vind het heel begrijpelijk en totaal niet storend dat er wat reclame op de site komt, zeker in de huidige vorm. Op heel het internet heb je met reclame te maken, overal waar je komt.
Ik kom ook al jaren op dit forum, heb er al veel aan gehad. Dat Dennis daar "wat" aan wil verdienen, vind ik niet meer dan normaal, geef hem groot gelijk. Dit is natuurlijk geen storende reclame. Er zijn fora die bol staan van reclame, ook tussen berichten door. Dat vind ik soms wel storend, maar daar ga ik niet voor weg blijven. Het ís nou eenmaal zo.
Verder ben ik van mening; het is de site van Dennis. Hij is oprichter, beheerder en betaald de kosten die nodig zijn. Als hij een verandering doorvoert (zeker in deze mate), dan is dat zijn beslissing. In mijn ogen hebben wij met z'n allen die maar te respecteren. Ben je het zo vreselijk oneens, dan ga je toch elders op het internet je informatie zoeken?
Dit vind ik weer wel typisch Nederlands; als er ergens iets veranderd, op welk vlak dan ook, is het per definitie niet goed. Eerst tegenaan schoppen, later soms na gaan denken en dan nog heel soms toegeven dat het wel meevalt.
"Wij" Hollanders zijn, netjes gezegd, zeurkousen, en zijn daar (helaas) goed in.
En daar schop ik dan weer tegenaan....
Ik kom ook al jaren op dit forum, heb er al veel aan gehad. Dat Dennis daar "wat" aan wil verdienen, vind ik niet meer dan normaal, geef hem groot gelijk. Dit is natuurlijk geen storende reclame. Er zijn fora die bol staan van reclame, ook tussen berichten door. Dat vind ik soms wel storend, maar daar ga ik niet voor weg blijven. Het ís nou eenmaal zo.
Verder ben ik van mening; het is de site van Dennis. Hij is oprichter, beheerder en betaald de kosten die nodig zijn. Als hij een verandering doorvoert (zeker in deze mate), dan is dat zijn beslissing. In mijn ogen hebben wij met z'n allen die maar te respecteren. Ben je het zo vreselijk oneens, dan ga je toch elders op het internet je informatie zoeken?
Dit vind ik weer wel typisch Nederlands; als er ergens iets veranderd, op welk vlak dan ook, is het per definitie niet goed. Eerst tegenaan schoppen, later soms na gaan denken en dan nog heel soms toegeven dat het wel meevalt.
"Wij" Hollanders zijn, netjes gezegd, zeurkousen, en zijn daar (helaas) goed in.
En daar schop ik dan weer tegenaan....

Anita
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Hieronder iets wat mij vanochtend opviel. Lijkt misschien onschuldig maar wellicht wel iets om rekening mee te houden.
- Ik zag toen ik uitgelogd was een advertentie tussen het eerste en tweede bericht in (toevallig) dit topic. (Had zelf nog niet begrepen dat er reclame tussen de berichten zou kunnen staan als je uitgelogd bent).
- De bewuste advertentie was van een commerciële site die de ESTA aanvraag voor je verzorgt. Iedereen hier op het forum weet dat wij zulke sites nooit zullen aanraden maar altijd naar de officiële site van ESTA zullen verwijzen. Als een argeloze bezoeker via die bewuste advertentie/site zijn ESTA regelt maar later via dit forum te horen krijgt dat het veel goedkoper via de officiële site kan, zou zo iemand er een rare nasmaak aan kunnen overhouden. In mijn ogen dus een beetje tegenstrijdig als zulke advertenties hier getoond worden. Wellicht kan Dennis dit niet zomaar voorkomen maar ik zou toch nadenken of je het zo wilt.
Zie schermafdruk met bewuste advertentie (klik afbeelding voor grotere weergave):

Roland
- Ik zag toen ik uitgelogd was een advertentie tussen het eerste en tweede bericht in (toevallig) dit topic. (Had zelf nog niet begrepen dat er reclame tussen de berichten zou kunnen staan als je uitgelogd bent).
- De bewuste advertentie was van een commerciële site die de ESTA aanvraag voor je verzorgt. Iedereen hier op het forum weet dat wij zulke sites nooit zullen aanraden maar altijd naar de officiële site van ESTA zullen verwijzen. Als een argeloze bezoeker via die bewuste advertentie/site zijn ESTA regelt maar later via dit forum te horen krijgt dat het veel goedkoper via de officiële site kan, zou zo iemand er een rare nasmaak aan kunnen overhouden. In mijn ogen dus een beetje tegenstrijdig als zulke advertenties hier getoond worden. Wellicht kan Dennis dit niet zomaar voorkomen maar ik zou toch nadenken of je het zo wilt.
Zie schermafdruk met bewuste advertentie (klik afbeelding voor grotere weergave):

Roland
Ik heb er niet zo'n probleem mee, die reclame..... Ik zie bij mij bovenin een heel smal balkje, leeg , zonder tekst of wat dan ook..... Ik zie geen links staan bovenin, doe ik dan iets verkeerd?????
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Oef ja die ESTA bedrijven(indirect toch een beetje oplichting) zullen het imago van het forum niet echt goed doen. Volgens mij kan Dennis bij zijn Google opties bepaalde bedrijven of categoriën uitsluiten.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Die kan Dennis gewoon uitsluiten. Lijkt me wel zo handig om dat te doen: http://support.google.com/adwords/bin/a ... wer=116275
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/