Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ongeval huurauto. Extra bestuurders niet aangemeld!

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Danielle*
Amerika-ontdekker

Ongeval huurauto. Extra bestuurders niet aangemeld!

Bericht door Danielle* »

Hallo allemaal, ik ben Danielle en nieuw op het forum.

Ik heb me hier aangemeld omdat ik en wat van mijn vrienden een stomme fout gemaakt hebben en we ween nu niet wat we ermee aanmoeten.... Afgelopen maand zijn we op roadtrip geweest door Amerika, we hadden onze auto gehuurd bij Hertz. Daar we alle onder de 24 zijn hadden we besloten om maar een iemand als bestuurder aan te geven, maar we hebben wel allemaal gereden. Een van mijn vrienden die dus niet de bestuurder was heeft toen een ongeluk gehad met de auto en Hertz vergoed dit niet daar het contractbreuk betreft. Nou hadden we allemaal een reisverzekering, maar die denkt geen gehuurde zaken.... De bestuurder moet dus nu betalen voor de schade... We hebben recent een brief ontvangen uit Amerika waar dit alles in staat, kan iemand van hier ons advies gegeven hierover??

Alhoewel het onze eigen domme schuld is zitten we nu aardig in de stress :( !!

Alvast heel erg bedankt!!
Laatst gewijzigd door kastelke op 24 feb 2012, 21:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat dit onderwerp later in zoekopdrachten makkelijker teruggevonden kan worden.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ongeluk met huurauto!

Bericht door DVDGuy »

Het is natuurlijk heel vervelend wat er gebeurd is; betreft het alleen blikschade of zijn er ook personen gewond geraakt?
Is al bekend wat de totale schade is?

Ik ben bang dat er geen enkele andere oplossing is dan te betalen (geen enkele verzekering zal dit namelijk dekken) en ik zou me kunnen voorstellen dat jullie de rekening met zijn allen betalen, maar juridisch gezien, is de bestuurder verantwoordelijk en daarmee aansprakelijk.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik vrees dat het gewoon betalen wordt.
Jullie hebben willens en wetens iets gedaan waarvan je het risico wist en het is in dit geval niet goed gegaan, het was een gok en die is verkeerd uitgepakt.
Je had beter via usareisen.de een U-25 pakket bij Alamo kunnen nemen (voor een prima prijs), dan waren alle bestuurders verzekerd geweest, maar dat is nu mosterd na de maaltijd.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Wat staat er precies in de brief ?
Is het een verzoek om een bepaald bedrag te betalen of is het een aansprakelijkheidsstelling ?

Als het een verzoek is tot betaling van wie komt die ?
Van de verhuurder van de auto, van de tegenpartij of van een verzekeringsmaatschappij ?
Wat wordt er geclaimd dat je moet betalen ?

Ik zou even voorzichtig hiermee omgaan omdat het een begin van een lange reeks brieven zou kunnen zijn.
Niet om jullie bang te maken, maar wel voorzichtig: we praten over een ander soort aansprakelijkheidssysteem met andere bedragen dan hier in Nederland.
Als de bestuurder/veroorzaker een rechtsbijstandverzekering heeft zou ik die aanspreken en de brieven laten bekijken voordat er iets betaald wordt.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Inderdaad, zelf rechtsbijstand (als hij die heeft) laten inschakelen en het e.a laten uitzoeken. Ik ben bang dat het een kwestie wordt van betalen. Eigen keuze, bewust het risico genomen dus tja..........

Succes in ieder geval.
Danielle*
Amerika-ontdekker

Bericht door Danielle* »

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties.
In de brief staat dat ze onderzoek gedaan hebben naar de claim en dat ze er achter zijn gekomen dat iemand anders dan de bestuurder de auto bestuurde op moment van het ongeluk. Het resultaat hiervan is dat de verzekering die bij Hertz genomen is vervalt door de breach of contract.

Over wat we zouden moeten betalen staat er:

This will constitute a breach of this agreement making you responsible to the fullest extent permitted by law, for actual and consequential damages to the Hertz corporation caused by the breach, together with the Hertz corporation related costs and attorneys fees.

Er staat verder dat onze eigen verzekering op de hoogte moet worden gesteld en dat we hun de verzekeringsgevens (die we dus niet hebben) en wat de verzekering dekt moeten opsturen.

Zou iemand meer duidelijkheid kunnen geven over het Engelse stuk hierboven? De auto betreft een Toyota Corolla uit 2011, en de voorkant was aardig naar de knoppen.... Op wat voor bedrag denken jullie dat we zouden moeten rekenen?

:(
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

Over het bedrag kun je alleen maar speculeren en dat levert m.i. op dit moment niets op.

Was er behalve aan jullie huurauto nog meer schade (andere auto, eigendommen van een ander, personen?)
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Je wordt in ieder geval aansprakelijk gesteld voor de schade aan de auto, en de schade aan Hert omdat de auto gedurende de reparatie niet verhuurd kan worden.(gemis aan huurinkomsten) En dan nog eventuele schade aan derden.
Danielle*
Amerika-ontdekker

Bericht door Danielle* »

We kwamen in botsing met een SUV, die niet veel schade geleden heeft aan de buitenkant, terwijl onze auto er ernstig aan toen was.... Wel moest er wat onder de motorkap vervangen worden dat ongeveer 1000 dollar zou gaan kosten.
Danielle*
Amerika-ontdekker

Bericht door Danielle* »

Harry schreef:Je wordt in ieder geval aansprakelijk gesteld voor de schade aan de auto, en de schade aan Hert omdat de auto gedurende de reparatie niet verhuurd kan worden.(gemis aan huurinkomsten) En dan nog eventuele schade aan derden.
Jeetje, het bedrag gaat dus aardig oplopen.
Wat voor stappen moeten we nu zetten? Wat gebeurt er indien we niet kunnen betalen?
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Danielle* schreef:Wat gebeurt er indien we niet kunnen betalen?
Dat lijkt me geen optie, Hertz zit ook gewoon in NL dus dan sturen ze via die kant wel mensen (advocaten, schuldeisers, etc) op je af.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Jantina
Amerika-ontdekker

Bericht door Jantina »

Harry schreef:Je wordt in ieder geval aansprakelijk gesteld voor de schade aan de auto, en de schade aan Hert omdat de auto gedurende de reparatie niet verhuurd kan worden.(gemis aan huurinkomsten) En dan nog eventuele schade aan derden.
Wellicht komen daar ook nog de afsleepkosten van jullie auto bij...

Hebben jullie foto's gemaakt van de schade aan de auto? Zou handig kunnen zijn bij het bepalen of de kosten die Hertz jullie doorbelast wel redelijk zijn.
Soms willen bedrijven in Amerika (schadeherstel, afsleepbedrijf, etc.) werken met geschatte of opgepompte bedragen (spreek uit eigen ervaring) en dan kan het handig zijn als je tegenargumenten hebt en zo kunt onderhandelen over de hoogte van het schadebedrag.

Maar goed, ik neem aan dat jullie rechtsbijstandsverzekering ook dit soort dingen wel weet en onderzoekt?
Afbeelding

2012: SF - LA - GC - MV - Bryce - LV - DV - Yosemite - SF
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Mack schreef:
Danielle* schreef:Wat gebeurt er indien we niet kunnen betalen?
Dat lijkt me geen optie, Hertz zit ook gewoon in NL dus dan sturen ze via die kant wel mensen (advocaten, schuldeisers, etc) op je af.
Dan zal je in stukken moeten terugbetalen, of wordt een deel van je loon ingehouden.

En bij niet betaling wordt het een probleem om ooit nog de US binnen te komen.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Een vervelend geval. :(

Ik ben bang dat je op dit moment niets anders kunt doen dan afwachten wat de volgende stap van Hertz is. (Ondertussen natuurlijk laten informeren/informatie zoeken).

Is de rechtmatige bestuurder aansprakelijk gesteld? Lijkt mij van wel omdat hij/zij contractbreuk heeft gepleegd en dus verantwoordelijk is voor de auto.

Hopelijk nemen jullie alle 4 je verantwoordelijkheid en delen jullie de kosten. Wellicht dat het op die manier nog te behappen is.

Houd je ons op de hoogte van de stand van zaken? Lijkt mij een zeer nuttig onderwerp hier op het forum waar we allemaal van kunnen leren.

Succes en sterkte ermee!

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Danielle*
Amerika-ontdekker

Bericht door Danielle* »

Dan zal je in stukken moeten terugbetalen, of wordt een deel van je loon ingehouden.

En bij niet betaling wordt het een probleem om ooit nog de US binnen te komen.

Lilo
We zijn allen studenten, dus ik hoop dat ze ons die optie geven...
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Er is al een heel goed advies gegeven hier, rechtsbijstand. En wellicht tijd om jullie ouders eens in te lichten en te kijken of zij nog mensen kennen die jullie kunnen helpen.
En ga eens met alle vrienden die erbij waren samen zitten en schrijf precies op wat er gebeurd is. Zorg dat je alle informatie verzamelt.

Als er geen gewonden zijn en geen punitive damages worden geëist, dan draai je op voor de schade aan de tegenpartij en jullie huurauto.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Gezien jullie studenten zijn , is het niet mogelijk om bij jullie ouders te informeren naar rechtsbijstand bij hun gezinspolis? Ook al zal rechtsbijstand niet betalen, ze zullen jullie misschien wel een gratis advocaat bezorgen of goed juridisch advies geven.

Ik zou niets tekenen zonder degelijk jurisische back up.
Dit kan wel uitdraaien op een heel grote som geld.
Groetjes,
Carine
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Ik denk niet dat er ook maar 1 verzekering is die dit gaat dekken, als je tegen beter weten in (om geld uit te sparen) maar 1 bestuurder opgeeft, dan neem je dus een enorm risico als er anderen rijden. Een erg goede les voor anderen om dit dus echt niet te doen!
Voor jullie erg zuur, maar (achteraf) ook wel onverstandig om zo'n besluit te nemen.
Ik zou de kosten delen, en blij zijn dat er niemand gewond is geraakt, dan was je helemaal aan de beurt geweest!
Wel een jurist raadplegen en je verlies nemen.
Heel veel succes met de afhandeling. Ik hoop voor jullie dat het meevalt.
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Richt Hertz zich naar de bestuurder van de auto, of naar de huurder?

Je moet zeker juridisch advies inwinnen. Indien huurder/bestuurder geen inkomsten hebben, zit Hertz wel met een probleem. Een kei kan je niet stropen...
Wellicht kan je wel een deal afsluiten met Hertz. Je kan bv. voorstellen om de schade aan de auto's te betalen, maar niet alle andere kosten en fees die Hertz zal proberen door te rekenen. Zo'n overeenkomst moet je uiteraard door raadsman laten opstellen.

Hopelijk zijn jullie zo fair om de uiteindelijke kost te delen. Dan zou het nog kunnen meevallen, en is het tegelijk een goede les.
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

jerommeke10 schreef:Richt Hertz zich naar de bestuurder van de auto, of naar de huurder?
Lijkt me de huurder, daar hebben zij een contract mee en die is voor de verhuurder de aansprakelijke partij; met de bestuurder t.t.v. het ongeluk, heeft de verhuurder juridisch gezien, geen band.
jerommeke10 schreef: Indien huurder/bestuurder geen inkomsten hebben, zit Hertz wel met een probleem.
In Nederland en dan zonder inkomsten? Is niet erg waarschijnlijk.
Laatst gewijzigd door DVDGuy op 24 feb 2012, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer