Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

All about LA!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

holiday comfort in is 80 dollar pn, ook parkeren en ontbijt. En dicht bij een metrostation die je door heel hollywood kan brenge. Het Orchid, dat door velen hier geprezen wordt is iets duurder, maar aan de foto's te zien ietsjes luxer...zeg maar het middensegment. Bij ebookers, expedia, bookings.com, hotel.com zijn zat goedkope hotels, het is alleen even de juiste voor jezelf vinden
Jenkrino
Amerika-ontdekker

Bericht door Jenkrino »

Vandaag verscheen dit artikel in de krant: Dit doe je beter niet in Los Angeles
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 120222_184

groetjes,
Jenny
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

De tip van landen op Burbank. Hmmm, als de vluchttijden goed zijn en de prijzen ook, dan is het een optie. Ik heb wel eens gezocht, maar Burbank ging me meer kosten dan LAX, een paar honderd euro meer, en dan kies ik toch wel voor LAX.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Fairmont Miramar Hotel
Ehh ik heb eens even op dit hotel bij mijn reisdata gezocht en het begint bij $340 pn, niet echt mijn nachtgage voor een bed.

Als ik nu een vlucht naar LA vergelijk en die naar Burbank vanuit Amsterdam, scheelt me dat bij wtc maar 15 euro... wel via Seattle en 3u langer reizen

Ook over die straat mbt uitkijkpunt Hollywoodsign? Ik weet persoonlijk niet of je met de auto op de deronda drive 3500 kunt komen, maar daar is de view nog beter
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Dikke vette onzin dat je niet op LAX zou moeten vliegen. Ben er al enkele keren aangekomen en weer vertrokken en het is eerlijk gezegd best een efficiënte luchthaven. Meestal lagen de koffers al op de band als we aan kwamen lopen. Dat heb ik op Schiphol en Brussel nog nooit meegemaakt. En Burbank? Is dat niet net zoiets als Rotterdam Airport?

En dat wordt er aangeraden niet buiten 'het centrum' te slapen, maar wat valt in LA dan in hemelsnaam onder 'het centrum'? We hebben het hier over een stad die misschien net zo groot is als Rotterdam, Delft, Den Haag en Leiden bij elkaar. Dus dat vind ik nu niet echt een tip.

Verder wel een aantal tips die overeenkomen met degenen die ik gaf in het LA artikel: Doe geen sterrentour en forget about Rodeo Drive!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Wat een waardeloos artikel in die Belgische krant. :lol:

Duidelijk iemand die niet van wandelen houdt. :roll:

Vorige maand verbleef ik 2 nachten in Glendale (nabij Burbank). Hele prettige omgeving, nabij de grote trekpleisters. Ook naar Griffith Park (en Observatory) geweest. Wat is dat toch een geweldig park waar je heerlijk kunt lopen, ook naar het Hollywood Sign! Echt een aanrader!

Was er graag nog enkele dagen langer gebleven. Volgende keer maar weer inplannen in de route. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Rudy78
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Rudy78 »

Wij zijn aan het kijken wat we begin juni in LA allemaal kunnen doen. Er wordt hier gesproken over de Mullholland drive.
Als ik nu op die weg ga zoeken is het een hele lange weg, maar is nu de hele weg interessant? Of welk gedeelte is het interessants?
Wij blijven 1 dag in LA (2 nachten), ons hotel ligt in Santa Monica.
2005 West Canada
2007 Thailand
2009 Noorwegen
2012 West Amerika
2013 Java en Bali - Indonesië
2014 Cruise Italië - Griekenland
2014 New York
2015 - 2024 voornamelijk campings in Frankrijk
2025 Florida (VS)
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Je zou vanuit Santa Monica de San Diego Freeway richting het noorden kunnen nemen, dan vrij snel de afslag Mulholland nemen, ergens ter hoogte van The Getty Center. Dan ga je oostwaarts rijden, dat zijn zo'n beetje de Hollywood Hills. Een mooie omgeving.

De vraag is alleen of je dit wilt doen als je maar 1 dag in LA bent. Het is meer het soort uitstapje dat ik zou aanraden als je echt een flink aantal dagen in de stad doorbrengt en even aan de drukte wilt ontsnappen. Maar als jullie van dit soort uitstapjes houden zou je ook een bezoekje aan Griffith Park, met de Observatory, kunnen overwegen. Overigens, als LA jullie startpunt van de reis is dan heb je vermoedelijk een flinke jetlag waardoor je erg vroeg wakker bent. In dat geval is een ritje door de bergen of langs het strand sowieso een goed idee.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik las vandaag in de ANWB Kampioen over Runyon Canyon. Deze ligt in LA. Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar het past wel als tip in dit topic. Zie hier de wikipedia pagina over dit park.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Als iemand een kaartje vindt van runyon canyon, dan graag de link a.u.b.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je in de link op park klikt en dan op hike dan zie je het in google maps.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Bedankt voor de toevoeging aan dit topic Hockey! Voor een volgend bezoek aan LA staat 'ie op mijn to-do-list (net als Pop's Soda, waar iemand een poosje terug dat filmpje van plaatste!).
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar voor LA een paar things-to-see:

Bij Santa Monica de walk-in camera (als ik me goed herinner bij een dagcentrum voor senioren).

In centrum Angels Flight (schuin trammetje heuvel op-af) tussen Hill Street en Olive Street.
Vlak daarbij, op de hoek van 3rd Street en Broadway is de Bradbury Building, retro future (gebruikt in laatste scènes Blade Runner).
Dit niet te ver van de al genoemde MOCA.
bartdierckx
Amerikafan

Bericht door bartdierckx »

Die Bradbury Building is wel leuk. Kan je daar heel de dag gewoon binnen? Of zijn er bepaalde openingsuren?

Op website heb ik even gekeken, maar vind niet meteen iets.
Afbeelding
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dit vond ik op een sites (weet niet hoe current de info is):
Lobby typically open seven days a week from 9 a.m. to 5 p.m.
Ik dacht dat er kantoren ed. nu in gevestigd waren en eventueel de hogere verdiepingen bewoond ?

Als je geinteresseerd ben in historische gebouwen in LA:
www.laconservancy.org/index.php
bartdierckx
Amerikafan

Bericht door bartdierckx »

Thanks voor de info!
Afbeelding
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Had iemand hier het Gene Autry Museum if the West al genoemd ? zo niet - dan bij dezen.
OrangeDaisy
Amerikafan

Bericht door OrangeDaisy »

Om mee te beginnen: RiverCola, bedankt voor de info!

Verder heb ik nog een paar vragen:
1) Ik wil met de auto naar Hollywood gaan. Waar kan ik dan het beste parkeren? Ik zag zelf het Hollywood & Highland Center als goede optie, maar dit topic *klik* brengt me in verwarring. Een quote uit dat topic:
brendao schreef:
Bedankt voor jullie snelle reactie. Met deze parkeergarage bedoelen jullie niet die onder het Renaissance Hotel (Highland Avenue), 5 star Public Parking Hollywood & Highland?
Nee die wordt niet bedoeld. Ik had die nl ook eerst op mijn lijstje staan, maar toch voor de genoemde parkeergarage gekozen.
Maar welke wordt dan bedoeld? En wat kost die garage en zitten er parkeergarages in de buurt waar ik niet moet gaan parkeren?

Nog een quote:
Let hierbij op dat je niet de bovengrondse parkeerplaats opdraait, maar echt het straatje in (een klein stukje verder). Je zou niet de eerst zijn die die fout maakt.
2) Ik lees regelmatig dat het verkeer in LA nogal hectisch is. Is het wel makkelijk om de weg te vinden? En om te draaien als je de afslag hebt gemist? En hoe zit het met rijden in het donker, is dat goed te doen? Wellicht dat ik toch het OV ga gebruiken...
Groet, Gerda

A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.

Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

In LA is het prima rijden, prettiger dan grote steden in NL. Afslagen missen kan soms wat extra rijden betekenen, maar dat hangt ook af van waar je bent. En in het donker is het ook geen probleem.
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

OV in LA?
Dat kan ik je ten zeerste afraden...
Ja we kennen Traffic Jams in LA, maar over het algemeen is het erg goed rijden in LA, en beter dan in Europeese steden..
If you can dream it...
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer