Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Huurauto in New York (betaalbaar) parkeren?
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Huurauto in New York (betaalbaar) parkeren?
Omdat wij (nog) geen oplossing hebben voor het probleem dat wij tijdens onze trip in mei 2012 (5 t/m 10 mei) onze huurauto moeten parkeren, zoeken wij op dit moment eigenlijk uitsluitend in Brooklyn naar overnachtingsplaatsen (vaak kun je daar namelijk vrij parkeren), maar misschien heeft iemand een (betaalbare) oplossing om je auto in NY te parkeren.
Misschien is een overnachting buiten NYC of in de buurt van een van de luchthavens een optie, maar dan heb je weer het probleem van vervoer van en naar de stad.
Mocht je daar ervaring mee hebben of tips, dan horen wij dat ook graag.
Wie denkt met ons mee?
Misschien is een overnachting buiten NYC of in de buurt van een van de luchthavens een optie, maar dan heb je weer het probleem van vervoer van en naar de stad.
Mocht je daar ervaring mee hebben of tips, dan horen wij dat ook graag.
Wie denkt met ons mee?
Re: Huurauto in New York (betaalbaar) parkeren?
Laatste keer in NY sliepen wij in de Upper West Side (dacht ongeveer op 94th straat) en daar kon je gewoon op straat vrij parkeren. Het was wel even zoeken naar een vrij plekje. Ook moet je goed rekening houden met de brandkranen. Je mag niet binnen een bepaalde afstand parkeren. Wij hebben op straat aan iemand gevraagd of onze auto zo goed stond. Ook moet je goed kijken op de borden wanneer de "Sweep" komt. Meestal 2x per week moet je de auto verplaatsen naar de andere kant van de straat. Doe je dit niet dan word je auto weggesleept. Tot de sweep komt kun je auto gewoon laten staan
- DVDGuy
- Amerika-expert
Bedankt voor je antwoord
Het fenomeen brandkraan en parkeren hebben wij in 1995 aan den lijfe ondervonden: toen wij parkeerden in Brooklyn, was er alleen een enorme stapel vuilniszakken te zien; toen wij 's avonds terugkwamen was er slechts een brandkraan te zien en was onze (huur)auto weg gesleept.
Later hoorden we dat elke auto van buiten New York (zichtbaar aan de kentekenplaat), standaard wordt weg gesleept, ongeacht of je nu wel of niet fout geparkeerd staat; iedereen heeft haast en betaalt dus de boete, want je blijft geen dagen in NY om via een rechter je gelijk te halen
Aan dat geintje hebben we wel een hele leuke vriendschap met een echte New Yorker over gehouden
Het fenomeen brandkraan en parkeren hebben wij in 1995 aan den lijfe ondervonden: toen wij parkeerden in Brooklyn, was er alleen een enorme stapel vuilniszakken te zien; toen wij 's avonds terugkwamen was er slechts een brandkraan te zien en was onze (huur)auto weg gesleept.
Later hoorden we dat elke auto van buiten New York (zichtbaar aan de kentekenplaat), standaard wordt weg gesleept, ongeacht of je nu wel of niet fout geparkeerd staat; iedereen heeft haast en betaalt dus de boete, want je blijft geen dagen in NY om via een rechter je gelijk te halen
Aan dat geintje hebben we wel een hele leuke vriendschap met een echte New Yorker over gehouden
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Langs de straat parkeren hebben wij ook wel eens gedaan, wel een gedoe ... Heb je ook al naar parkeergarages gekeken ? Er is een website die alle parkeergarages met tarieven weergeeft voor de periode die je gaat. Heb ik ook wel eens de goedkoopste parkeergarage in buurt hotel mee uitgezocht. Weet even website niet meer, maar met Google vind je die vast snel. Datzelfde was er ook voor andere steden in de buurt, zoals Washington, Philly, etc. Ik vond het erg handig.
Geen optie om bij aankomst auto gewoon in te leveren en bij vertrek weer opnieuw te huren ?
Geen optie om bij aankomst auto gewoon in te leveren en bij vertrek weer opnieuw te huren ?
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- DVDGuy
- Amerika-expert
@Robert-Jan: de auto is al vast gelegd voor die maand en ik heb eigenlijk geen idee of ik daar nog onderuit kan, maar een mailtje sturen kan natuurlijk altijd.
Vergeet "alternate side of the street parking" niet. Let goed op de borden die weergeven wanneer je er niet mag parkeren.
http://wiki.answers.com/Q/What_is_alter ... de_parking
http://wiki.answers.com/Q/What_is_alter ... de_parking
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Toevallig bij USAreisen geboekt? In dat geval kan je nog kostenloos annuleren en een nieuwe boeking maken.DVDGuy schreef:@Robert-Jan: de auto is al vast gelegd voor die maand en ik heb eigenlijk geen idee of ik daar nog onderuit kan, maar een mailtje sturen kan natuurlijk altijd.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Het is wellicht wel de moeite waard.DVDGuy schreef:@Robert-Jan: de auto is al vast gelegd voor die maand en ik heb eigenlijk geen idee of ik daar nog onderuit kan, maar een mailtje sturen kan natuurlijk altijd.
Zo niet, kijk eens bij Icon parking. Die hebben een flink aantal lots in Manhattan. Maar reken voor een weekje parkeren wel op een bedrag tussen de $200 en $400, afhankelijk van de locatie. Aan de andere kant, als je de auto inlevert en daarna weer een nieuwe huurperiode start vanuit NYC betaal je ook de toeslagen die in New York gelden, en die zijn ook hoog. Dus wat goedkoper is zul je zelf even moeten uitzoeken.
Roel.
Wij sliepen in het Skyline hotel in Manhattan. Er ligt een (openbare) parkeergarage onder het hotel, waar gasten van het hotel korting krijgen.
Maar wat betaalde je dan na die korting?dimona schreef:waar gasten van het hotel korting krijgen.
10 dollar per nacht
Nice. En wat waren de kosten overdag?
Niks, dat was het, 10 dollar per overnachting. Op de dag van uitchecken moest je wel voor een bepaalde tijd weg zijn (ik dacht 15u ofzo) daarna ging het gewone parkeertarief lopen. Het is trouwens zo'n parkeergarage waar je van te voren moet melden wanneer je je auto nodig hebt, omdat ze hem helemaal voor je inparkeren. Letterlijk dus.
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Dat geldt volgens mij voor alle parkeergarages op Manhattan, tenminste (ik heb ze niet allemaal gechecked) degene die ik gezien heb 
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 5352 Weergaves
-
Laatste bericht door robert_2310