Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Niagara falls of Washington DC?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Michel92
Amerika-newbie

Niagara falls of Washington DC?

Bericht door Michel92 »

Hallo,

Eind augustus ga ik voor de tweede keer naar New York City toe, in een tijdsbestek van 7 dagen. Na in 2011 alleen te zijn afgereisd zal ik deze keer met meerdere mensen gaan. Doordat ik al 8 dagen in New York heb gezeten zal ik met probleem zitten(voor je zover het een probleem wil noemen in zo'n geweldige stad!) dat ik dit jaar dezelfde dingen ga zien die ik al heb gezien. Dit aangezien mijn familie nog nooit in NYC zijn geweest.

Als alternatief zou ik graag 2 dagen ergens anders naar toe gaan, in mijn eentje. Klinkt misschien gek, maar ik vind het zonde als ik weer dezelfde dingen ga doen. In die tijd wil ik graag iets nieuws ontdekken. Hier heb ik twee leuke alternatieven voor bedacht, namelijk:

- Niagara Falls
- Washington DC

Niagara Falls lijkt me geweldig om te bezoeken qua natuurgeweld. Bijkomstig voordeel is dat ik Canada ook van mijn lijstje kan afstrepen van mijn 'bezochte landen' :lol:. Echter, is het wel een stukje verder weg als Washington, daarnaast zijn er alleen watervallen, voor de rest heb je weinig bezienswaardigheden in de buurt (toch?). Mijn plan is om, mits het NF wordt, te vliegen naar Buffalo vanaf NYC om vanaf Buffalo met de bus te gaan. Vliegtickets kosten geen drol en zo bespaar ik wel wat tijd.

Tweede alternatief is Washington DC. Het is natuurlijk the Capital of the States, alleen hoor ik er niet zulke hele denderende verhalen over. Als ik er ben, zou ik graag wel het Witte Huis bezoeken, hiervoor is bij mij bekend dat je een willekeurige senator een mailtje moet sturen (iemand nog tips voor een senator?). Voordeel is is dat het relatief dichtbij is, daarnaast valt er wel wat meer te zien als bij Niagara Falls (denk ik?).

Zoals jullie merken zit ik nog wel erg te twijfelen, de keuze is nog lang niet gemaakt. Als iemand een mooi derde alternatief heeft hoor ik dat ook graag. Het staat iig wel vast dat ik een 2 daagse trip ga maken!

Alvast bedankt voor de reacties :thumbup:.
tosca
Amerika-expert

Re: Niagara falls of Washington DC?

Bericht door tosca »

Naast de watervallen kun je natuurlijk wel Toronto ook bezoeken, een erg leuke stad.

Maar.. Lang niet zo leuk als DC. Ik ben er zelf slechts 1 dag geweest en zou graag nog een keer langer terug gaan. Wanneer je bijvoorbeeld vroege trein heen en een late trein terug neemt, kun je twee dagen besteden in de stad (wat eigenlijk nog steeds te kort is).

Ik zou zelf voor DC kiezen, omdat je die 2 dagen echt gemakkelijk kunt vullen met allerlei leuke dingen. Wanneer je naar Toronto / Niagara gaat zul je het grootste gedeelte van de tijd kwijt zijn met reizen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Michel92 schreef:Tweede alternatief is Washington DC. Het is natuurlijk the Capital of the States, alleen hoor ik er niet zulke hele denderende verhalen over. Alvast bedankt voor de reacties :thumbup:.
Wat voor "niet denderende" verhalen hoor je dan? Ik zou legio manieren weten hoe je twee dagen in Washington met allerlei interessants kunt vullen. Onderaan dit berichtje staat een link naar mijn blog, klik op de label "Washington" (of "Rondleidingen", die gaan specifiek over het meest toeristische gedeelte van de stad) en je krijgt een hele reeks blogs over dingen, die er in de stad te doen zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Ik kan me bijna niet voorstellen dat de 'niet denderende verhalen' komen van mensen die daadwerkelijk in D.C. zijn geweest.
De falls zijn heel spectaculair, maar Washington is dat ook absoluut. Het nadeel van de falls is dat je het na een uurtje of 2 wel weer gezien hebt, en je in D.C. twee dagen met gemak kan volbrengen.

Als je toch voor NF kiest dan is het vliegen op Buffalo een handige keus. Het is slechts 20 min rijden, en er zijn nooit files in deze regio. Heel gemakkelijk dus. Je zou er ook voor kunnen kiezen om in Buffalo zelf te blijven en vanuit daar de falls te bezoeken. Buffalo heeft heel veel te bieden, vooral in de zomer. Er zijn bijna elke dag wel gratis concerten, toneelstukken, andere festiviteiten. Daarnaast ligt het heel mooi aan het water en zou je gerust al een hele dag daar rond kunnen brengen. Veel gezelliger dan Niagara falls, NY, dat staat vast. De Canadese kant is echter totaal anders, heel toeristisch. Het ligt er maar net aan waar je naar op zoek bent.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als de Falls je eerste en enige kennismaking met Canada zijn, ga dan aub naar DC! ;-)
The Falls zijn leuk om te bezoeken als je er toch in de buurt bent omdat je op weg bent naar andere plaatsen in Canada. Maar zonder dat doel, zou ik nooit de moeite doen om van NY city tot aan de Falls te rijden (tenzij je al heel erg vaak in die buurt op vakantie bent geweest, en nu eens iets anders wilt zien).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Dat zou voor mij geen moeilijke keuze zijn: DC. Daar zou ik me wel een week kunnen vermaken, en dan heb je nog niet alles gezien. Het zou qua bezienswaardigheden in mijn top 5 van Amerikaanse grote steden staan, naast NYC, Boston, Chicago en San Francisco. Als je van mooie architectuur, kunst, geschiedenis, cultuur en lekker eten houdt, kom je in DC ruimschoots aan je trekken. Het is bovendien ook heel goed te voet of per fiets (die kun je daar heel gemakkelijk huren) te doen.

Niagara Falls is wel heel erg mooi, maar voor de rest is er inderdaad niet zoveel. Het is wat ik "oud toerisme" noem: veel gokken, neon en toch wel wat vervallen. Ik vond het er niet gezellig. En de watervallen zelf zijn zoals ik al zei wel echt spectaculair, maar je hebt ze in een middagje ook wel gezien. En het is ook niet een hele goede eerste kennismaking met Canada, dat zou ik liever op een andere gelegenheid dan doen.
"Keep Georgia On Your Mind"
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Natuurlijk ben ik een beetje bevoorrecht, maar ook ik zou er niet over na hoeven denken. Niagara Falls is mooi, maar DC is veeel leuker, diverser en bovendien veel makkelijk te bezoeken vanuit NY (en per OV). Om eerlijk te zijn zou ik zelfs ervoor kiezen om de hele familie mee te nemen zodat zij ook met DC kennis kunnen maken.
Afbeelding
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik ben ook wel benieuwd naar de niet zo denderende verhalen. Er is ontzettend veel te zien in DC, maar het is natuurlijk maar waar je van houdt. Wat trouwens ook leuk is, is om onderweg van NYC naar DC door Amish country te rijden. Vooral op zondagen is daar veel te zien. En verder DC, tsja, daar ben ik zelf nog steeds niet op uitgekeken en dan woon ik op amper een uur rijden.
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Ik vond DC "gewoon" een leuke stad. Ik ben blij dat ik er geweest ben, maar zou er niet zo snel weer heen gaan. Misschien scheelt het dat wij net een paar dagen New York achter de rug hadden en dit de volgende stad was. Als er een stukje natuur tussen had gezeten, had ik het misschien meer kunnen waarderen. Ik zou daarom ook kiezen voor de Niagara. Vooral omdat je al een paar dagen in de stad bent.
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Washington +1
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
emporionelis
Amerika-ontdekker

Bericht door emporionelis »

Wij zijn vorig jaar naar de DC en NF geweest en hoewel ik NF welmooi vond zou ik zonder twijfel naar DC gaan als ik jou was.
De Falls zijn leuk maar dat is het ook, het is en blijft gewoon een waterval. Het stadje (Canadese kant)is te erg voor woorden (soort van kermis) en daarbij ben je behoorlijk aan het reizen voor die 2 dagen.
In DC kun je heel veel zien en bezoeken en je hebt niet het gevoel dat je in een mega stad bent.
Als je iets anders wilt doen zou je ook om NY kunnen kijken, bijvoorbeeld de Hamptons, Philly of misschien zelfs Amish country bezoeken (bijv:Lancaster).
Wat je ook doet! Het zal wel leuk zijn!! :thumbup:
Afbeelding
Dreamz
Amerikafan

Bericht door Dreamz »

Okay, keuze; keuze en nog eens keuzes...

Wij hebben vorig jaar Niagara Falls aan de Candaese kant bezocht omdat we vanaf Toronto kwamen per trein en vervolgens door gingen per trein naar NY; Philly & DC.

Het is inderdaad heel super toerisitsch (maar dat is elke plaats waar je heen gaat als niet inwoner in mijn optiek) maar wel een geweldige ervaring om daar 2 dagen te zijn, 1,5 dag heb je meer dan zat aan en dan heb je het stadje echt wel gezien, maar wel heel gaaf om de waterval van heel dichtbij te bewonderen, het water stroomt zo ontzettend snel..
(las ergens dat er een koortdanser toestemming heeft gekregen om de NF over te steken, spannend...)

DC is absoluut niet saai, we hadden 3 dagen en ik had er nog zo 2 aan vast kunnen plakken, mits het niet dat we deze stad gingen inruilen voor Atlanta...
We hebben heerlijk gewandeld, tourtje gedaan 's avonds van Oldsmobile om de gebouwen verlicht te zien, Arlington Cemetery, musea; FBI building en winkelen, daar had nog rustig een tour door het Capitool gepast als we nog een dagje langer hadden, dan hadden we ook zeker nog het Pentagon gedaan, maar ja, we hebben nu nog een reden om weer terug te gaan hoor!

Kijk, je kunt beiden doen, maar geloof niet alles wat andere mensen zeggen, DC & NF zijn beiden heel bijzonder en ik raad je aan om beiden te bezoeken!
Vlieg bijvoorbeeld op Toronto, reis per trein naar NF; steek de brug per voet over of ga verder per trein naar Buffalo en vlieg dan vanaf daar naar NY of DC!
Groetjes,
Jolanda

Onze website: http://www.onzeavonturen.nl met onze reisavonturen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer