Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

nieuw paspoort voor Belgen in Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

nieuw paspoort voor Belgen in Amerika

Bericht door kastelke »

Voor de Belgen die in de US verblijven, en die een nieuw paspoort nodig hebben: deze regels zijn geldig vanaf februari 2012:
Als u in het buitenland verblijft, kan het zijn dat er met de invoering van het biometrische paspoort heel wat verandert. In een aantal gevallen zal u zich inderdaad ver moeten verplaatsen om uw paspoortaanvraag te kunnen indienen
(vanaf 6 jaar).

Er zijn speciale regels voor kinderen tot 12 jaar.

Meer info is hier te lezen:
http://diplomatie.belgium.be/nl/Dienste ... uitenland/

En lees vooral http://diplomatie.belgium.be/nl/Dienste ... lijkheden/ als je echt heel ver van jouw consulaire dienst woont! Er zijn alternatieven (al zal je nog steeds moeten reizen).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bennogr
Amerika-expert

Re: nieuw paspoort voor Belgen in Amerika

Bericht door Bennogr »

Belgie loopt weer eens voorop met deze regeling!

Overigens, zou men niet gebruik kunnen maken van Amerikaanse instanties? Ik heb bijvoorbeeld ooit mijn vingerafdrukken moeten laten besnuffelen door de FBI voor een 'clearance' om kleine geheimpjes te mogen inzien van het Amerikaanse Ministerie van Justitie. En ook een keer om goedkeuring te krijgen van de Secret Service om redelijk dichtbij presidentskandidaten te mogen komen. Dat ging gewoon bij de plaatselijke politie (in Minneapolis, MN, en New York indertijd) en die stuurden die vingerafdrukken dan door.

Als dat goed genoeg is voor de FBI en de Secret Service, waarom zou dat dan niet goed genoeg zijn voor een Nederlands/Belgisch paspoort?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Bennogr schreef:Belgie loopt weer eens voorop met deze regeling!
Ik neem aan dat dit een sarcastische opmerking is?

En ik denk, als ik de uitzonderingen bekijk (de alternatieve mogelijkheden), dat FBI of CIA of wat dan ook niet in aanmerking komt. Wat ik goed aan kan nemen. Als land lijkt met mij logisch dat je dergelijke belangrijke dingen vooral binnen je eigen land wilt houden. Het gaat tenslotte om je eigen burgers.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik kan niet eens een aardige opmerking maken zonder dat dit als sarcastisch beschouwd wordt?!

Belgie bewijst dat het om zijn burgers geeft en meedenkt. Nederland: niet zo veel.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar wat doet Belgie dan dat Nederland niet doet? Want ik dacht dat deze regel voor jullie al langer in voege was (dus Belgie loopt achter), en dat jullie ook tijdens een trip naar Nederland al aan de slag kunnen)
Elke
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Alleen al dit zinnetje: 'Het departement Buitenlandse Zaken beseft dat het voor sommige Belgen in het buitenland niet gemakkelijk zal zijn om persoonlijk langs te komen. Daarom stelt het alles in het werk om de overlast zoveel mogelijk te beperken.' zie ik persoonlijk in de houding van NLse buitenlandse zaken dus echt niet. En voorzover ik weet, kunnen NLers niet op voorhand hun vingerafdrukken en fotos laten opslaan en dan binnen een jaar schriftelijk een nieuw paspoort aanvragen. Maar goed, misschien dat die Commissie geen goedkeuring geeft.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Mij is op het consulaat verteld dat Ned. bezig is de geldigheidsduur van het paspoort van vijf naar tien jaar te brengen. Dat zou helpen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik denk dat Belgie gezien heeft welke heibel die nieuwe procedure veroorzaakt heeft bij Nederlanders in het buitenland, en daardoor misschien heeft bekeken wat ze kunnen doen om dat een beetje op te vangen?
Voor ons maakt het niet zoveel uit, wij moeten naar Toronto dus dat is maar een half uurtje. Maar er zijn er anderen die 3000 km of meer moeten gaan reizen hier...
Elke
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Ik laat jullie wel weten hoe nieuwe procedure verloopt want mijn paspoort is ondertussen vol gestempeld, ondanks global entry program waar ik bij aangesloten ben.
Ga ergens mid maart nieuw paspoort aanvragen en laat jullie wel weten hoe dit verlopen is

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
coukie
Amerikafan
Partner van: Erwin

Bericht door coukie »

Onze passen vervallen maar volgend jaar dus hebben we wel nog effe de tijd :D ,
Nu, als het paspoort in Belgie word aangevraagd kun je dit na ongeveer 5 dagen ophalen in het gemeentehuis, Ik begrijp dat je dus hier in de US ook persoonlijk de aanvraag moet gaan doen ( in ons geval word dit Atlanta) maar het is me niet echt duidelijk op de website of we de passen dus ook persoonlijk moeten ophalen? Ik veronderstel dat ze deze hier wel zullen opsturen al weet je dus nooit :roll:
Zou wel een dure pas worden als je die zelf moet gaan ophalen na 5 dagen! aan $ 785 per tiketje heen en terug p/p x 2 + $ 110.60 voor de pas x2 kijken we dus tegen een prijskaartje aan van ongeveer $ 1792 om het ding te gaan aanvragen, als we die dan ook nog es gaan moeten gaan ophalen dan mogen we der nog eens $1570 tegenaan gooien totaal prijskaartje voor 2 passen..............3362 dollar :shock:
Of we kunnen der ook een uitstapje van maken en een paar dagen in Atlanta blijven :lol:
Received Green Card Jan 2014
Became US citizen Nov 2019
# finally home!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

coukie schreef:Of we kunnen der ook een uitstapje van maken en een paar dagen in Atlanta blijven :lol:
Dan zullen ze de procedure toch echt wel moeten versnellen, want dit lees ik hier op het consulaat van Toronto:
De afgifte van een nieuw paspoort neemt ongeveer 4 weken in beslag
Gelukkig staat er ook
Indien u wenst dat uw paspoort u met de post wordt toegezonden, voeg een Xpresspost enveloppe toe (Xpresspost regional als u in Ontario woont of Xpresspost national als u in een andere provincie woont).
Al heb ik wel de indruk dat het daarbij niet om de nieuwe procedure gaat, die hier 1 april van start gaat, maar nog over de oude procedure.
In ieder geval denk ik niet dat je persoonlijk moet langsgaan om je paspoort ook terug op te halen. Op jouw kosten (en verantwoordelijkheid) zullen ze dat wel opsturen zeker?
Elke
coukie
Amerikafan
Partner van: Erwin

Bericht door coukie »

De afgifte van een nieuw paspoort neemt ongeveer 4 weken in beslag
Ja lap haha
Gelukkig staat er ook
Indien u wenst dat uw paspoort u met de post wordt toegezonden, voeg een Xpresspost enveloppe toe (Xpresspost regional als u in Ontario woont of Xpresspost national als u in een andere provincie woont).
Klinkt al beter :)

Al heb ik wel de indruk dat het daarbij niet om de nieuwe procedure gaat, die hier 1 april van start gaat, maar nog over de oude procedure.
In ieder geval denk ik niet dat je persoonlijk moet langsgaan om je paspoort ook terug op te halen. Op jouw kosten (en verantwoordelijkheid) zullen ze dat wel opsturen zeker?

Ik hoop maar dat ze het gaan opsturen want amai mijne portomonee hihi
Received Green Card Jan 2014
Became US citizen Nov 2019
# finally home!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer