Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis christa&john: Zuid West met de kids en opa & oma

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
iertje007
Amerikakenner

Re: Reis christa&john: Zuid West met de kids en opa & oma

Bericht door iertje007 »

Wat een leuke tip over Bearizona. Past ook perfect in ons schema als onderbreking van de reis tussen Grand Canyon en Kingman. Bedankt, T1m!
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Graag gedaan. Veel plezier! Kijk even of je kortingsbonnen kan vinden voor Bearizona. Volgensmij worden ze in die lokale folders verspreid.
christa&john
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door christa&john »

Deze namiddag zitten we dus klaar voor een plaatsje in Yosemite !! In de streek van Sedona overweeg ik Lolo mai Spring te boeken (campground). Iemand daar ervaring mee ? Zou het nodig zijn op voorhand te boeken ?
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij zijn hier afgelopen zomer met de tent 3 nachten geweest. Hele mooie camping gelegen aan een riviertje. Er was plek genoeg, tenminste op het tentgedeelte. Je kunt er in de rivier zwemmen en er is ook een zwembad. 's Avonds worden de wasbeertjes en stinkdieren gevoerd, erg leuk om te zien. Onze ervaringen kun je hier lezen http://michelly.nl/USA_2011/dag04.htm

Elly
christa&john
Amerikakenner

Ik denk ook dat het met onze kinderen wel een leuk plekje is om met de camper 1 of 2 nachten te verblijven. Ik denk dat ik 1 nacht vastleg, valt het goed mee - en zo ziet het er wel uit - dan kunnen we nog een extra nacht ginder boeken als er plaats is. Ik heb in de omgeving van Sedona toch 2 overnachtingen voorzien.
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
christa&john
Amerikakenner

Gelukt !! Een plaatsje voor 2 nachten op de Upper Pines !! Het gaat inderdaad zéér snel :shock:
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

:thumbup: :thumbup:
christa&john
Amerikakenner

Ik heb je verslag zonet zitten lezen. Zeer ontspannend geschreven en veel info ! Vind je Mesa Verde wel een aanrader met kinderen van 3 jaar en 6 jaar ? De Balcony Tour doen we sowieso niet. Maar is de Mesa Top Loop wel de moeite ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mesa Verde doe je niet voor de kinderen als ze zo jong zijn lijkt me. Zeker zo'n tour zal niet geslaagd zijn als een ranger een uur lang iets staat te vertellen. Je kunt ook op eigen gelegenheid een van de houses bekijken. Wij bezochten Spruce Tree House. Zie voor foto's en het verlsag van de andere tours ons 2008-verslag.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hebben in 2005 ook Spruce Tree bezocht. Een tour lijkt me inderdaad een beetje lang luisteren voor de kinderen. Ik denk ook dat Mesa Verde minder geschikt is voor kleine kinderen maar als jullie het graag willen zien dan zou ik gewoon de loop rijden en Spruce Tree bezoeken.
christa&john
Amerikakenner

Een guided tour was ik ook niet van plan om te doen hoor, niet alleen voor de kinderen maar met mijn ouders gaan we ook niet die hoge trappen en klauteren op handen en knieen door tunnels :wink: We zijn al tevreden als we al wat dingen van verderaf kunnen bekijken, dat lukt via de Mesa Top Loop wel dacht ik ?
christa&john
Amerikakenner

@ Marianne : is de Upper Pines goed gelegen om dingen te bekijken in Yosemite ? Met een shutlle of te voet te doen ?
SteViS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door SteViS »

Uit de voorgaande planningen leid ik af dat jullie 17 en 18 juni op Upper Pines overnachten, klopt dat?
Zo ja, dan zitten wij er ook :thumbup:. Wij hebben uiteindelijk plekje 5 kunnen bemachtigen.

En ben je al uit de rest van de reis? Wij hebben toch nog wel wat dingen aangepast om wat meer rust in de route aan te brengen. Wij verblijven dus op minder plaatsen, maar wel vaak meerdere nachten.
De hoek met Moab laten we vallen; daar moet je meerdere dagen voor uit trekken om het goed te willen zien en dan moesten we er toch een drukke route van maken. Dus we hebben lekker zitten schrappen.

Voordat we de camper inleveren verblijven we in Hollister. Dat is ruim een uur rijden van SF, maar wel een leuke plek voor kinderen. De dag erna is het camper inleveren en naar SF.

Succes nog met de laatste voorbereidingen, want ik zie aan de berichten in het topic dat je er nog niet helemaal uit bent :wink:
christa&john
Amerikakenner

Neen, de route kan nog altijd wat wijzigen onderweg natuurlijk en. We zien gewoon dat we op tijd op de gereserveerde plekjes zijn. Denk dat de versie van de route die hier staat nog niet geupdated is. Nu ja, wij houden er meer van om toch meer van de ene naar de andere plaats te rijden af en toe 2 en moab 3 nachten.
Hollister had ik ook al genoteerd, op de Casa de Fruita Camprground ! Leek me ook zeer leuk. Maar toen kwam opa op de proppen met de vraag of we ook eens gingen walvissen ed zien op zee ? En dan zouden we Monterey nog moeten inplannen. Dus de laatste dagen van de reis zal het wat puzzelen worden vrees ik. En zie hoe het zit qua resterende tijd.
Zo :P dan zitten we inderdaad naast elkaar op de Upper Pines, da's ook wel héél toevallig. :clap:
Onze 3 jarigen zullen dat misschien nog leuk vinden :P
christa&john
Amerikakenner

Mesa Verde : het blijft een moeilijke beslissing. We zijn in de buurt en kunnen het meepikken maar toch geen uitgebreid bezoek. Zoals hier reeds aangegeven gewoon de Mesa Top Loop en Spruce House. Hoeveel tijd moeten we hiervoor incalculeren 1/2 dag ? Volle dag ? We kunnen als we het echt interessant vinden dit park nog in een volgende reis eens opnemen als de kinderen groter zijn. Ik lees hier nogal wat verschillende meningen over MV.

Verder blijf ik nog steeds verder uitdiepen. VAnuit Mesa Verde via Durango & Ouray naar Moab (eventueel 1 nacht minder in Moab) of vanuit Mesa Verde via Montecelli naar Moab (zo zijn we vorige reis gereden vanuit Bluff naar Moab) ?

Meningen ?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Beetje late inkomst van mij maar is het geen mogelijkheid voor jullie om de grootouders en de kinderen af te zetten bij Spruce House en het museum en dat jullie zelf een guided tour doen? Zo hebben jullie toch één van de tours gedaan.
Wij deden de Cliff Palace tour en vonden het echt interessant.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
christa&john
Amerikakenner

@ Dude : Dat is een mogelijkheid die we in het achterhoofd kunnen houden. Maar zelf heb ik het niet zo voor nauwe doorgangen waar je op handen en voeten doorheen moet :oops: Misschien moeten mijn man en opa dan gaan en de vrouwen achterlaten :-)
Wat betreft je tip van DV (US trucks forum). Ik had het zo ingepland om vanuit Zion naar Death Valley (Furnace Creek) te rijden dus komen we daar in de late namiddag aan.In eerste instantie had ik daar VoF State Park tussen gedaan maar om een extra dag in Yosemite te hebben doen we dus Zion - DV. Daar overnachten op Furnace Creek Campgroud, maar die blijkt gesloten te zijn voor herstellingen tot nader bericht. Of het tegen half juni weer open is, is de vraag waar ik geen antwoord op heb. Dan zijn we verplicht om een andere campground in de buurt te zoeken of voor de Furnace Creek Ranch Resort te kijken of er nog plaats is? De volgende morgen zouden we dan vroeg vertrekken uit DV. Wat zou een andere optie zijn gegeven dat we vanuit DV-Lee Vining ingepland hadden. Daar overnachten en dan de volgende voormiddag Bodie bezoeken, na de middag dan over Tioga Pass naar Yosemite Valley waar we geboekt hebben op de Upper Pines voor 18.06 tem 20.06.
Ik heb trouwens nog een andere vraag over de outlets in Las Vegas. Kan je daar met openbaar vervoer naartoe ? Metro ? Bus ? ...
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Dat was ik niet wat dat zei over DV. Ik ben een grote DV-fan !!!
Maar in juni, met twee kinderen is het mssn wel heet. Een overnachting is wel prachtig en smorgens is het lekker koel (naar DV normen)
Als je van Zion naar DV rijdt win je ook nog een uur dus wellicht kan VoF wel nog ingepast worden, kort maar krachtig :)

De outlets zijn wel bereikbaar met de bus maar hou rekening met een lange rijtijd (veel stops)
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

christa&john schreef:@ Dude : Dat is een mogelijkheid die we in het achterhoofd kunnen houden. Maar zelf heb ik het niet zo voor nauwe doorgangen waar je op handen en voeten doorheen moet :oops: Misschien moeten mijn man en opa dan gaan en de vrouwen achterlaten :-)
Bij de twee tours die wij bezocht hebben was er geen sprake van nauwe doorgangen waar je op handen en voeten doorheen moet. Je moet wel langs een redelijk steile ladder afdalen bij Cliff Palace, maar echt moeilijk of eng is dat niet.

Als je niet in death Valley overnacht wordt het wat lastig omdat je helemaal uit Zion komt. Verder rijden wordt dan wel erg veel. Pahrump zou een mogelijkheid zijn, daar is geloof ik wel een mooie camping. Je hebt dan ook tijd voor VoF. Overnachten bij Furnace creek Ranch is ook wel mooi.
Als je Bodie in de ochtend doet heb je niet heel veel tijd voor het oostelijk deel van Yosemite, maar het is maar net wat je wilt doen. Tenaya Lake is wel een heerlijke stop, met het strand, en eventueel een wandeling om het meer heen.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Het is de Balcony Tour waar je op je knieën door een tunneltje gaat.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer