Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Subsilver vs Prosilver
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Adverteren op het forum
Zou het gewoon doen Stan 

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als jij dat als argument gebruikt is het dus wél belangrijk. Bij een forum is het meestal zo dan 10% van de leden 90% van de inhoud schrijven. Met het huidige ledenaantal van 11697 zouden dat dus 1169 zijn.Stan.Gobien schreef:En van die 150 zijn er misschien ook een hoop die al jaren geen actief lid meer zijn.
Het is ook niet zo belangrijk wat de juiste percentages zijn.
De top 1% zijn 117 leden. Dat zijn op dit forum allemaal leden met 1000 of meer berichten.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel % van die top 1% nog Subsilver gebruikt. Want dat is de kern van je forum.
Jij bekijkt het vanuit een technische kant. Maar daar heb je als gebruiker geen boodschap aan

- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat was mijn punt ook, Martijn! En Marco vraag op de vorige pagina hetzelfde. Je kunt niet eert het argument aandragen en daarna zeggen dat het eigenlijk niet belangrijk is....
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Maar het is toch simpel, wanneer Stan om technische redenen naar een nieuwe versie van phpBB moet
overschakelen dat het verouderde subsilver thema niet meer ondersteund dan moet je wel
naar een nieuwer thema overschakelen.
Is toch simpel, niemand kan het van Stan verlangen dat
hij naast het onderhoud van het forum ook nog eens een oude thema gaat ondersteunen in een
versie die dit niet meer heeft.
Een beetje flexibiliteit is toch wel mogelijk denk ik.
Het is even wennen en je weet niet anders meer.
Trouwens zelf gebruik ik al jaren het prosilver thema ik vind dat veel overzichtelijker.
Ik heb nog eens omgezet naar subsilver thema, maar heel snel weer teruggezet.
overschakelen dat het verouderde subsilver thema niet meer ondersteund dan moet je wel
naar een nieuwer thema overschakelen.

hij naast het onderhoud van het forum ook nog eens een oude thema gaat ondersteunen in een
versie die dit niet meer heeft.
Een beetje flexibiliteit is toch wel mogelijk denk ik.

Trouwens zelf gebruik ik al jaren het prosilver thema ik vind dat veel overzichtelijker.
Ik heb nog eens omgezet naar subsilver thema, maar heel snel weer teruggezet.
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat argument kan ik ook wel in mee gaan. Maar dat was niet zijn oorspronkelijke argument. En je kan niet eerst een argument gebruiken en het later als 'niet relevant' afdoen.
Laatst gewijzigd door Njit op 20 feb 2012, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Theo, daar heb je helemaal gelijk in, maar Martijn legt precies uit wat ik ook zou willen zeggen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik mag hopen dat subsilver2 zo lang mogelijk blijft draaien hier. Aan prosilver kan ik maar niet wennen (vaak genoeg geprobeerd).
Vind dan ook dat die minderheid niet vergeten mag worden.
Ben het wat dat betreft helemaal eens met Martijn. Kijk aub ook naar de gebruikerskant (de mensen die het forum maken zoals het nu is) dan enkel de technische kant.
Roland
Vind dan ook dat die minderheid niet vergeten mag worden.
Ben het wat dat betreft helemaal eens met Martijn. Kijk aub ook naar de gebruikerskant (de mensen die het forum maken zoals het nu is) dan enkel de technische kant.
Roland
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vanuit technisch oogpunt is Prosilver overigens ook een nachtmerrie. Lees de discussies er maar op na op phpbb.com
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij (top 1% gebruikers
) gebruikten ook nog subsilver2 maar ik heb nav de discussie hier nu toch weer eens prosilver ingesteld. Zoals verwacht ging Martin meteen roepen wat dit nu opeens was, maar ik vind het minder erg dan ik gedacht had. Maar het oogt wel wat onrustiger.
We proberen het nog even uit!
Marianne

We proberen het nog even uit!
Marianne
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Op de laptop kan ik er redelijk aan wennen, maar op mijn monitor van 24" vind ik het verschrikkelijk. Dan moet ik telkens behoorlijk met mijn hoofd naar rechts draaien om te kijken wie het nu gepost heeftCoyote schreef:Ik mag hopen dat subsilver2 zo lang mogelijk blijft draaien hier. Aan prosilver kan ik maar niet wennen (vaak genoeg geprobeerd).

Nu in subsilver staan de icoontjes/nicknames links en daar begin ik dan ook te lezen. Dan zie ik in één oogopslag wie het gepost heeft. Daar ligt mijn probleem.
Toch maar weer een kleinere monitor kopen dan, als men uiteindelijk alleen maar prosilver kan kiezen...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik heb hier ook een 24" scherm en zo lastig is dat nu toch niet?
Ik maximize mijn browser zelden op zo'n groot scherm, want dat is gewoon niet handig vind ik. En je ziet toch onmiddellijk wie het bericht gepost heeft zonder dat je daarvoor je hoofd moet draaien. 't Is gewoon allemaal een kwestie van gewoonte. Jaren geleden gebruikte ik ook subsilver, maar met dit forum stond het gewoon van in het begin op prosilver, en eigenlijk heb ik daar nooit problemen mee gehad.
Misschien moet iemand dit topic toch maar even afsplitsen?

Misschien moet iemand dit topic toch maar even afsplitsen?

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Precies ook mijn probleem bij prosilver. Je begint links te lezen en je moet letterlijk je hoofd naar rechts draaien om te zien wie er nu eigenlijk gepost heeft. Bij subsilver2 zie je dat in één oogopslag, nog voordat je begint met lezen. En juist dat vind ik belangrijk bij het lezen van berichten.SpaceAce schreef:Op de laptop kan ik er redelijk aan wennen, maar op mijn monitor van 24" vind ik het verschrikkelijk. Dan moet ik telkens behoorlijk met mijn hoofd naar rechts draaien om te kijken wie het nu gepost heeft
Ander probleem vind ik de kleurstelling. Subsilver2 heeft zachte blauwe kleuren, prosilver is mij veel te fel en dus onrustiger. Dat zou nog op te lossen zijn door andere kleuren hiervoor toe te staan.
Is er geen mod voor prosilver waarbij de nickname ed. links geplaatst wordt? In dat geval zou je volgens mij de huidige subsilver2 gebruikers al een heel eind op weg helpen om over te stappen op prosilver.
Roland
Naar ik begrijp doet Stan dit zonder dat hij ervoor betaald wordt. Als hij veel tijd moet steken in iets met weinig rendement, kan het forum dan nog wel gratis draaien?Coyote schreef:Ben het wat dat betreft helemaal eens met Martijn. Kijk aub ook naar de gebruikerskant (de mensen die het forum maken zoals het nu is) dan enkel de technische kant.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben jaren moderator geweest op dit forum, heb er heel veel energie en tijd in gestoken zonder één cent te krijgen/vragen. Maar daarvoor ben je ook niet mod/techmod. Je doet het voor de mensen die er gebruik van maken en met veel plezier de informatie vergaren. Zelfde geldt voor het organiseren van een meeting. Kost het OT vaak 3x zoveel geld als de meetinggangers zelf, maar je doet het graag voor ze en allemaal belangenloos.Hockey schreef:Naar ik begrijp doet Stan dit zonder dat hij ervoor betaald wordt. Als hij veel tijd moet steken in iets met weinig rendement, kan het forum dan nog wel gratis draaien?
Dus als het in de lucht houden van subsilver2 wat extra werk kost, bedenk dan dat je er heel veel mensen een plezier mee doet. Ook dat is wel wat waard denk ik.
Roland
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een forum is niks zonder zijn/haar gebruikers. Dat zijn de reden dat je bestaat. Gebruikers worden ook niet betaald om te posten en steken er net zoveel tijd in soms..Hockey schreef:Naar ik begrijp doet Stan dit zonder dat hij ervoor betaald wordt. Als hij veel tijd moet steken in iets met weinig rendement, kan het forum dan nog wel gratis draaien?
Er is overigens een Prosilver Left uitleg @ http://www.phpbb.com/kb/article/prosilv ... s-on-left/
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Ik vind dat maximize juist wel handig, anders had ik geen monitor van 24" hoeven te hebbenDoockles schreef:Ik heb hier ook een 24" scherm en zo lastig is dat nu toch niet?Ik maximize mijn browser zelden op zo'n groot scherm, want dat is gewoon niet handig vind ik.

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
De naam staat nochtans gewoon bovenaan het bericht hoor.Coyote schreef:Precies ook mijn probleem bij prosilver. Je begint links te lezen en je moet letterlijk je hoofd naar rechts draaien om te zien wie er nu eigenlijk gepost heeft.

Dat van die felle kleuren begrijp ik niet goed. Veel lichter dan de huidige kleuren hoeft toch echt niet bij prosilver!Coyote schreef:Ander probleem vind ik de kleurstelling. Subsilver2 heeft zachte blauwe kleuren, prosilver is mij veel te fel en dus onrustiger.

Maar je hebt wel een duidelijker verschil tussen twee berichten bij Subsilver2.

Maar nu ga ik toch weer terug naar Prosilver, want die Subsilver2 ziet er niet uit gewoon.

Ieder zijn voorkeur natuurlijk.SpaceAce schreef:Ik vind dat maximize juist wel handig, anders had ik geen monitor van 24" hoeven te hebben

Onze reisverslagen:
Laat ik het dan anders zeggen. Er wordt erg makkelijk beslist over de tijd die Stan wordt geacht in het forum te steken.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat klopt maar ik denk dat ik niet de enige ben die maar naar de avatar hoeft te kijken om te weten wie er post...Doockles schreef:De naam staat nochtans gewoon bovenaan het bericht hoor.![]()

En ja, niet iedereen heeft een avatar maar voor diegene die het wel heeft leest het een stuk prettiger als je dat links van het bericht ziet staan.
Roland