Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Liveverslag Coyote: 8 juni t/m 8 juli Zuidwesten
Tja, en k neem de mijne dan weer wel mee, maar als ik hier die verslagen zo bijhoud, dan denk ik dikwijls: " Man die mensen hebben nog moed 's avonds om dat nog allemaal bij te houden!"
Ik denk van mezelf dat ik 1. De moed niet zou hebben om dat dagelijks bij te houden, 2. Laat staan nog de tijd zou vinden.
Toch sta ik nog in dubio en overweeg ik toch om alsnog een blog op te starten, alleen heb ik dit nog nooit gedaan en zou ik niet weten hoe er aan te beginnen. Wij houden anders natuurlijk ook wel een verslagje bij om zo naderhand nog te weten wat waar was enz... En tenslotte doe ik dat ook altijd nog in een doods moment en op mijn laptop. Het enige verschil zou dan zijn dat het verhaal nu onlin komt en er andere mensen hopelijk ook van zouden kunnen genieten.
Ik denk dat ik straks maar eens aan de oudste dochter vraag om mij in gang te zetten en deze newby een spoedcursus te geven.
Ik vind het zelf ook leuk om de verhalen en belevenissen te lezen, en zeker zo net nog alvorens zelf te vertrekken.
Ik laat het wel weten, als ik het niet te moeilijk vind ( technisch gesproken dan) wel dan overweeg ik om het toch te doen, dan kunnen de thuisbljvers ons alsnog ook nog volgen.
Erik
Mijn kinderen zijn daar beter in, de jongste had nog geen 14 jaar of ze had al haar blogje met vriendjes etc... En den ouwe hier, ja die kan wel op internet enz... maar een online blog???? LOL
Ik denk van mezelf dat ik 1. De moed niet zou hebben om dat dagelijks bij te houden, 2. Laat staan nog de tijd zou vinden.
Toch sta ik nog in dubio en overweeg ik toch om alsnog een blog op te starten, alleen heb ik dit nog nooit gedaan en zou ik niet weten hoe er aan te beginnen. Wij houden anders natuurlijk ook wel een verslagje bij om zo naderhand nog te weten wat waar was enz... En tenslotte doe ik dat ook altijd nog in een doods moment en op mijn laptop. Het enige verschil zou dan zijn dat het verhaal nu onlin komt en er andere mensen hopelijk ook van zouden kunnen genieten.
Ik denk dat ik straks maar eens aan de oudste dochter vraag om mij in gang te zetten en deze newby een spoedcursus te geven.
Ik vind het zelf ook leuk om de verhalen en belevenissen te lezen, en zeker zo net nog alvorens zelf te vertrekken.
Ik laat het wel weten, als ik het niet te moeilijk vind ( technisch gesproken dan) wel dan overweeg ik om het toch te doen, dan kunnen de thuisbljvers ons alsnog ook nog volgen.
Erik
Mijn kinderen zijn daar beter in, de jongste had nog geen 14 jaar of ze had al haar blogje met vriendjes etc... En den ouwe hier, ja die kan wel op internet enz... maar een online blog???? LOL
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hadden de laptop ook mee. Meestal reed Linda 's ochtends en ik 's avonds. Omdat we vaak lange stukken reden had ze onderweg mooi de tijd om het verslag te tikken. Koop dan wel een adapter voor in de auto anders is je laptop zo leegRikky schreef:Tja, en k neem de mijne dan weer wel mee, maar als ik hier die verslagen zo bijhoud, dan denk ik dikwijls: " Man die mensen hebben nog moed 's avonds om dat nog allemaal bij te houden!"
Op je hotelkamer is dat inderdaad wat lastiger omdat je dan snel afgeleid bent door de TV etc.
Wij deden meestal eens in de 3 dagen een update. Dan heb je ook gelijk wat meer te lezen..
Als eenmaal alles ingesteld staat bestaan de handelingen uit niet veel meer dan knippen en plakken uit je Word documentje. Valt allemaal wel mee. Web-log.nl en punt.nl zijn compleet in het nederlands. Blogger is in het Engels maar werkt ook best makkelijk.Rikky schreef:Ik denk dat ik straks maar eens aan de oudste dochter vraag om mij in gang te zetten en deze newby een spoedcursus te geven.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Tot mijn grote spijt moet ik zeggen, dat Web-log.nl er niet vriendelijker en makkelijker op is geworden, sinds Ilse Media waar dit gehost is, de weblog's op een andere server heeft overgezet en alles in HTML-taal heeft geschreven.Njit schreef: Als eenmaal alles ingesteld staat bestaan de handelingen uit niet veel meer dan knippen en plakken uit je Word documentje. Valt allemaal wel mee. Web-log.nl en punt.nl zijn compleet in het nederlands. Blogger is in het Engels maar werkt ook best makkelijk.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb nog geen gebruik gemaakt van de nieuwe mogelijkheden. Punt.nl gebruikt volgens mij ook HTML. Ik vond de oude BBcode ook handiger maar ja, soms is vernieuwing niet altijd verbetering.markro schreef:Tot mijn grote spijt moet ik zeggen, dat Web-log.nl er niet vriendelijker en makkelijker op is geworden, sinds Ilse Media waar dit gehost is, de weblog's op een andere server heeft overgezet en alles in HTML-taal heeft geschreven.Njit schreef: Als eenmaal alles ingesteld staat bestaan de handelingen uit niet veel meer dan knippen en plakken uit je Word documentje. Valt allemaal wel mee. Web-log.nl en punt.nl zijn compleet in het nederlands. Blogger is in het Engels maar werkt ook best makkelijk.
HTML bied wel meer mogelijkheden maar voor de meeste mensen is dit allemaal teveel werk om het uit te zoeken..
- markro
- Moderator
- Contacteer:
Bij de oude web-log.nl-versie kon je makkelijk en direct een berichtje plaatsen, het had een heel duidelijke structuur en je was meteen op de plaats waar je wilde zijn. Erg overzichtelijk en een fluitje van een cent als je een bericht wilde plaatsen.Njit schreef:HTML bied wel meer mogelijkheden maar voor de meeste mensen is dit allemaal teveel werk om het uit te zoeken..
Nu heeft men in de nieuwe versie een structuur, die erg ondoorzichtig is en waar nauwelijks een touw aan vast te knopen is. Het is een wir-war van tabbladen, onduidelijkheden, tabs die niet overeenkomen met de bestanddelen die er onder zitten, enz. Er is wel een helpfunctie en dat is zo'n uitgebreide handleiding geworden, dat het onoverzichtelijk is, je geen idee hebt waar je jouw vraag/probleem moet zoeken, enz. Er zijn zelfs al weer meerdere help-web-log's gemaakt om problemen te tackelen.
Erg veel web-log.nl'ers zijn overgestapt naar Punt.nl.
Ik moet je zeggen, daar heb ik geen ervaring mee.
Het is wel zo, dat door de overzetting naar de HTML-taal ik wel getriggerd ben om nu voor mijzelf een echte HTML-website te maken voor mijn reisverslagen. Hartstikke leuk puzzelwerk, kost vele uren. Mijn drie web-logreisverslagen zijn dermate misvormd uit de web-log-verhuizing gekomen, dat dit mij ook nog vele dagen zou kosten, om deze weer functioneel te krijgen. Ik heb een beginnetje daaraan gemaakt, zodat ze nog enigszins bruikbaar zijn, maar zoals de opzet was, is het niet meer.
Het houd mij van de straat en ik heb er reuze veel lol in.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Persoonlijk vind ik Blogspot/Blogger voor een reisverslag meer dan genoeg functionaliteit hebben. De structuur is heel helder. De site kan ook in het nederlands maar dit is nog niet in te stellen maar wordt op basis van bepaalde criteria automagisch geregeld (wat nog niet echt werkt). Wel is het zo dat je wat HTML kennis nodig hebt om lijstjes in de sidebar te plaatsen.markro schreef:Nu heeft men in de nieuwe versie een structuur, die erg ondoorzichtig is en waar nauwelijks een touw aan vast te knopen is. Het is een wir-war van tabbladen, onduidelijkheden, tabs die niet overeenkomen met de bestanddelen die er onder zitten, enz. Er is wel een helpfunctie en dat is zo'n uitgebreide handleiding geworden, dat het onoverzichtelijk is, je geen idee hebt waar je jouw vraag/probleem moet zoeken, enz. Er zijn zelfs al weer meerdere help-web-log's gemaakt om problemen te tackelen.
Erg veel web-log.nl'ers zijn overgestapt naar Punt.nl.
Ik moet je zeggen, daar heb ik geen ervaring mee.
Kost veel tijd maar dan heb je het ook zoals jij wilt. Ik heb net voor de vakantie ook onze oude verslagen allemaal omgezet samen met het fotoboek. Nieuwe verslagen kan ik nu makkelijk toevoegen.markro schreef:Het is wel zo, dat door de overzetting naar de HTML-taal ik wel getriggerd ben om nu voor mijzelf een echte HTML-website te maken voor mijn reisverslagen. Hartstikke leuk puzzelwerk, kost vele uren.
Ik merkte het ja. Als je een bericht opent in de Editor klopt er weinig meer vanmarkro schreef:Mijn drie web-logreisverslagen zijn dermate misvormd uit de web-log-verhuizing gekomen, dat dit mij ook nog vele dagen zou kosten, om deze weer functioneel te krijgen. Ik heb een beginnetje daaraan gemaakt, zodat ze nog enigszins bruikbaar zijn, maar zoals de opzet was, is het niet meer.
Man man man, als ik dit hier al lees durf ik er straks al niet meer aan beginnen, hahahhahaa.
Ik vraag dat hier straks wel aan mijn dochter, ik vermoed dat zij al een pagina-indeling per reisdag zal kunnen opstellen en mij gewoon tonen hoe ik er de tekst en foto's kan in toevoegen. Meer hoeft dat eigenlijk niet te zijn hé.
Wordt vervolgd, lol
Erik
Ik vraag dat hier straks wel aan mijn dochter, ik vermoed dat zij al een pagina-indeling per reisdag zal kunnen opstellen en mij gewoon tonen hoe ik er de tekst en foto's kan in toevoegen. Meer hoeft dat eigenlijk niet te zijn hé.
Wordt vervolgd, lol
Erik
- markro
- Moderator
- Contacteer:
Het bijhouden van een live-reisverslag kost ook best wat tijd hoor. Ik heb tijdens twee reizen een live-verslag bijgehouden en ik zei na de laatste tegen mijn vrouw, dat ik dat toch niet weer zou doen. Zo nu en dan ga je bijvoorbeeld 's avonds bij het motel niet even zwemmen, want je moet (doe ik zelf, ik weet hetRikky schreef:Ik denk van mezelf dat ik 1. De moed niet zou hebben om dat dagelijks bij te houden, 2. Laat staan nog de tijd zou vinden.
Ik heb niet zo veel slaap nodig en ik typte de verslagen 's avonds als mijn vrouw al in bed lag, of 's morgens als zij nog in bed lag. Het is toch een belasting, die je jezelf oplegt, terwijl je vakantie hebt.
Ik zeg daarbij wel meteen, dat ik het heel leuk vond om te doen, zowel het schrijven van het verslag, als de foto's online zetten, als het webloggen.
Heeeeeel misschien, als wij weer eens zo'n reis mochten maken, dan doe ik het heeeeel misschien toch wel weer.
Ik heb het afgelopen vakantie ook gedaan en heb trouw iedere avond mijn verslag online gezet.
Een of twee keer is dat niet gelukt vanwege geen internet op de kamer, maar voor de rest had ik toch aardig het ritme te pakken.
Om te zeggen dat ik het als een belasting heb ervaren is teveel gezegd, maar toch zijn er momenten dat je er even he-le-maal geen zin in hebt.
Om de draad niet kwijt te raken tikte ik in de avonduren er dan maar weer vrolijk op los terwijl mijn man lekker lag te relaxen of televisie lag te kijken.
Concluderend: ik ben er nog niet uit of ik bij een volgende Amerika reis de laptop weer mee zal sjouwen. Het heeft natuurlijk ook wel het voordeel dat je meteen al je digifoto's op kunt slaan en je memorystick weer kunt wissen.
En natuurlijk kun je ook nog even lekker online wat dingetjes doen en je email checken.
Maar toen ik nog geen laptop had kon ik dat ook niet en toen was het leven ook goed
Zorg er in ieder geval voor dat die laptop niet je reis en vakantie gaat bepalen.
Ik werkte er misschien 1 á 1½ uur per dag aan en dat is meer dan genoeg.
Een of twee keer is dat niet gelukt vanwege geen internet op de kamer, maar voor de rest had ik toch aardig het ritme te pakken.
Om te zeggen dat ik het als een belasting heb ervaren is teveel gezegd, maar toch zijn er momenten dat je er even he-le-maal geen zin in hebt.
Om de draad niet kwijt te raken tikte ik in de avonduren er dan maar weer vrolijk op los terwijl mijn man lekker lag te relaxen of televisie lag te kijken.
Concluderend: ik ben er nog niet uit of ik bij een volgende Amerika reis de laptop weer mee zal sjouwen. Het heeft natuurlijk ook wel het voordeel dat je meteen al je digifoto's op kunt slaan en je memorystick weer kunt wissen.
En natuurlijk kun je ook nog even lekker online wat dingetjes doen en je email checken.
Maar toen ik nog geen laptop had kon ik dat ook niet en toen was het leven ook goed
Zorg er in ieder geval voor dat die laptop niet je reis en vakantie gaat bepalen.
Ik werkte er misschien 1 á 1½ uur per dag aan en dat is meer dan genoeg.
16x USA / 30 staten
Ja ook hier gaat hij dus vooral mee om de foto's op te slaan van twee verwoede "fotografen", lol en verder om te mailen en te MSN-nen met het thuisfront alsook te skypen. Verder staan er heel wat gegevens, boekingen etc... opgeslagen.
Ik denk dat ik met het ordenen en hernemen van de foto's zo al mijn handen al zal vol hebben met het beetje vrije tijd dat ik 's avonds zal hebben vermoedelijk. We gaan 's avonds al graag een hapje eten en een stapje zetten, en als je dan weet dat je voor je schema 's morgens er al weer uit "moet", dan schieten er niet meer vrije momenten over om eigenlijk iets te doen dat niet echt nodig is. Dilemma, we zien wel ter plaatse. Eerst uitpluizen dat we er wel aan uit geraken en dan ...
Erik
Ik denk dat ik met het ordenen en hernemen van de foto's zo al mijn handen al zal vol hebben met het beetje vrije tijd dat ik 's avonds zal hebben vermoedelijk. We gaan 's avonds al graag een hapje eten en een stapje zetten, en als je dan weet dat je voor je schema 's morgens er al weer uit "moet", dan schieten er niet meer vrije momenten over om eigenlijk iets te doen dat niet echt nodig is. Dilemma, we zien wel ter plaatse. Eerst uitpluizen dat we er wel aan uit geraken en dan ...
Erik
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Merk inmiddels wel dat het topic een beetje afgedwaald is van het oorspronkelijke onderwerp. Misschien dat een moderator het kan splitsen?
-
Gast
Hey Roland,
Ik ben ook weer helemaal bij gelezen.
Je hebt echt weer schitterende dingen gedaan.
Ik ben stikjaloers.
Ik zou zeker ook volgende keer naar een baseballgame willen gaan.
Het moet ook leuk zijn om familie in de States te hebben.
Tot de volgende update.
Greetz
Bjorn
Ik ben ook weer helemaal bij gelezen.
Je hebt echt weer schitterende dingen gedaan.
Ik ben stikjaloers.
Ik zou zeker ook volgende keer naar een baseballgame willen gaan.
Het moet ook leuk zijn om familie in de States te hebben.
Tot de volgende update.
Greetz
Bjorn
Je kan het verslag van mijn 1e Amerikareis lezen op volgende link....
http://bjornenelsieinamerika.web-log.nl
http://bjornenelsieinamerika.web-log.nl
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Ja, de vakantie zit er (helaas) alweer op!lelie schreef:En welkom weer thuis!
Ik zie dat jullie weer thuis zijn (msn), ik zal je nog even niet storen, je zult wel moe zijn zo na de reis.
Het waren vier onvergetelijke weken!
Enneh...moe?? Ben alweer druk aan het moderaten...
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht