Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Moab - Denver

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Baseleg
Amerika-ontdekker

Moab - Denver

Bericht door Baseleg »

Ik ben op zoek naar een mooie route tussen Moab en Denver. We gaan 9 april vanuit Moab, om 12 april in Denver te eindigen. Hoe kunnen wij deze drie dagen tevvolle benutten om al het moois dat Colorado te bieden heeft te kunnen bewonderen? We zijn niet echt hikers, zeker ook niet omdat we met onze zoon van 1,5 reizen. Wel zijn we erg verknocht aan mooie bergdorpjes. Zelf zat ik te denken om eerst richting Glenwood Springs te rijden, daar te overnachten en vervolgens via Aspen de bergen in te rijden richting Colorado Springs, om daar eventueel (weersafhankelijk) Pikes Peak te bezoeken.
Wie kan ons hiermee op weg helpen?
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Moab - Denver

Bericht door Felicitas »

In dit recente topic komen routes tussen Denver en Moab aan de orde. Hou er rekening mee dat in april de Independence Pass bij Aspen nog gesloten is. Deze gaat pas eind mei open.
Baseleg
Amerika-ontdekker

Bericht door Baseleg »

Dank je voor je reactie. Ik heb het andere topic even doorgelezen, maar daar gaat het toch al gauw over andere dingen :)
Anyway, ik ben nogal wispelturig wat planning betreft en zit er nu aan te denken om 2 dagen in Vail te verblijven. Vandaar uit kan ik dan Leadville en Breckenridge bezoeken. Dat lijken me wel leuke plaatsjes. Dan zit ik er nog aan te twijfelen om naar Colorado Springs te rijden voor 1 dag, of toch maar wat noordelijker te blijven en aan de west kan van Denver nog een nachtje te verblijven, dan heb ik wat minder auto kilometer (miles) en dat is misschien wel prettig. Of drie nachten Vail....keuzes, keuzes...:) Iemand die me hier nog wat ik kan sturen :)
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Je kunt ook via Rocky Mountian NP rijden en dan de I-70 te nemen. De I-70 heeft hier en daar parallel wegen die erg mooi liggen. Georgetown heeft een stoomtrein en is een aardig stadje en je komt na Grand Junction bij Colorado NM langs.. uitzichtpunten geen wandelingen. Je kun tdan via UT-128 naar Moab. Zo omzeil je misschien een stuk bergen. Dit zou ik niet in 1 dag rijden ... maar in een dag of 2-3. Zoner RMNP kan het in 2 dagen op je gemak.
De bergen bij Aspen enzo zullen misschien nog wel problemen geven met sneeuw in die tijd.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Vandaar uit kan ik dan Leadville en Breckenridge bezoeken.
Leadville en Georgetown zijn een leuk historische mijnwerkers plaatsjes. Wij zijn daar afgelopen zomer geweest. Leadville ligt wel op 3000m hoogte. Vail, Breckenridge en Colorado Springs ken ik niet. Black Canyon of the Gunnison N.P. is ook zeer de moeite waard, evenals het Colorado National Monument. Afgelopen zomer hebben we ook erg genoten van een wandeling in Professor Valley gelegen aan de US128 nabij Moab. Het hele Professor Valley - Fisher Towers gebied is prachtig en erg rustig vergeleken bij de dichtbij gelegen Nationale Parken (Arches en Canyonlands).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer