Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Naar New York in februari 2012? Twijfel!

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Naar New York in februari 2012? Twijfel! + Planning

Bericht door Hans_Belgium »

Eliza schreef:Dag allemaal,

Hier zijn we terug! Ondertussen is het bijna zo ver...vrijdag vertrekken we naar New York!

Hieronder onze globale planning:

Dag 1: Brussel - NY
- We landen om 15u30
- Times square verkennen en nog iets eten (hotel 'the Yotel' ligt er maar enkele minuutjes van)

Dag 2: NY
- Metrokaartjes gaan halen en met de metro naar Battery Park gaan
- daar de boot nemen naar Ellis Island en Liberty Island
- erna wandelen: Financial District, Broadway, enz
- 14u30 Ground zero bezoeken
- als we nog tijd/zin hebben: Empire State Building: voor zonsondergang naar boven gaan en zonsondergang daar meemaken

Dag 3: NY
- Met de metro naar de eerste halte over the Brooklyn Bridge gaan en daar wandelen: Brooklyn Heigts Promenade enzo
- Dan over de brug wandelen richting Manhatten
- Wandeling SOHO/Little Italy/Chinatown
- Indien nog tijd: wat winkelen...

Dag 4: NY
- Een dag Midtown West: beginnen met top of the rock
- Shoppen: Macy’s + 5th avenue + nog?
- En terug wandelen: Rockefeller Center, Saint Patricks Cathedral, Grand Central Terminal, Chryssler Building, New York Public Library, Waldorf Astoria, enz.

Dag 5: NY
- Central Park: fietsen huren?
- High Line
- en voor de rest dingen die we op de vorige dagen niet konden doen...

Dag 6: NY - Brussel
- We hebben nog een halve dag...om 14u moeten we vertrekken naar de luchthaven. Iemand nog een leuk ideetje?

Schaatsen gaan we misschien ook doen, maar dat zien we dan wel weer wanneer!

Indien jullie opmerkingen/aanvullingen hebben, laat maar komen :D !
We zoeken ook nog leuke plekjes om te ontbijten of om in de namiddag een koffietje/chocomelkske te drinken...

Alvast bedankt!

Elisa en Tim
Misschien een voormiddag naar the Brooklynn Heights?
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Naar New York in februari 2012? Twijfel!

Bericht door Elisa »

@analogkid,

Ja, inderdaad, een museum is 'nog' niet opgenomen. Dat houden we achter de hand voor als het echt slecht weer is...maar ik verwacht niet dat ik té koud ofzo ga hebben. (alle temperaturen warmer dan het hier nu is, vind ik al goed ;))! Het is de eerste keer dat we naar New York gaan en dan genieten we altijd meer als we de stad van buitenaf opsnuiven...rondwandelen, alles in je opnemen, snap je? We zullen wellicht nog wel eens die kant opgaan en dan springen we wel een aantal museums binnen.
Bedankt voor de info rond de fietsenverhuur! Het zal dan wandelen i.p.v. fietsen worden! En dan kunnen we misschien ook nog naar het Museum Of Natural History daar in de buurt...
Een musical is ook niet opgenomen...omdat we niet echt houden van de combinatie acteren/zingen. Of is een musical op Broadway echt veel unieker dan de musicals hier?
En we houden inderdaad een blog bij, ik zal hem hier dan ook posten, zodat je al met één been in de vakantiestemming staat vooraleer je de week na ons vertrekt... :)!

@Tosca: ik heb eens gekeken op google maps naar Pier 17 en we gaan er zeker langs passeren want het ziet er wel leuk uit!

@Hans: goed idee ;): kijk eens bij dag 3 :)!

Elisa
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Hans_Belgium »

Sorry
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Hier nog een linkje met wat info: http://www.southstreetseaport.com/
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Hier nog een linkje naar een aantal wandelingen in NYC: http://www.galttech.com/research/travel ... g-tour.php
Elisa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Bedankt voor de links! Ga het eens rustig bekijken :thumbup: !

Hier ook de link naar onze blog voor diegenen die ons willen volgen: http://timenelisany.wordpress.com/

Groetjes,

Elisa en Tim
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Susie one
Amerikakenner

Bericht door Susie one »

Ik heb me al aan gemeld als volger.
Op deze manier heb ik alvast wat voorpret voor onze trip in september naar New York.
Heel veel plezier
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
iceman
Amerika-ontdekker

Bericht door iceman »

Hey Elisa ,
Niet twijfelen zunne , sparen is voor later. NU GENIETEN want als je oud bent gaat het niet meer.
En je niet schuldig voelen dat is voor niets nodig. Geniet van je bezoek aan de stad die heel nauw aan ons hartje ligt. :thumbup:
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Eliza schreef: Een musical is ook niet opgenomen...omdat we niet echt houden van de combinatie acteren/zingen. Of is een musical op Broadway echt veel unieker dan de musicals hier?
Als je niet van de combi acteren/zingen houdt dan zal een musical op Broadway (hoe uniek dan ook) je niet bekoren. Als je alleen maar niet van musicals houdt maar wel toneel dan is het misschien wel leuk te gaan naar een stuk waar ook een bekende acteur/actrice in speelt.
http://www.broadway.com/shows/tickets/? ... lebs-stage

Heel veel plezier in NY :thumbup:
Elisa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Elisa »

@Dikkie,
Ik heb eens gekeken naar andere shows en dat spreekt me al meer aan! Ben er nog niet uit, maar ik kan ter plaatse ook nog ticketjes kopen he! Bedankt voor de tip!

Ik heb nog een ander vraagje: ik zou heel graag een mooie foto maken van The Brooklyn Bridge met op de achtergrond de skyline van Manhatten. Zou ik dat het beste doen bij zonsopgang of zonsondergang? Ik heb een compacte digitale camera met statief... Ik ben tevreden van mijn toestel, maar ik twijfel of ik wel scherpe foto's kan trekken als het helemaal donker is. Iemand die ik ken, heeft een spiegelreflexcamera die ik eventueel zou mogen gebruiken. Zou dat dan een heel groot verschil zijn, denken jullie? Of moet je hiervoor eerst van alles en nog wat instellen op het toestel? (ik weet er dus niet veel van :oops: )

Maar alvast bedankt he!

Groetjes,

Elisa
Elisa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Joehoee! Morgen zijn we weg! Lang naar uitgekeken en heel blij dat het eindelijk zover is! :D
We houden jullie op de hoogte via onze blog!

Alvast bedankt voor alle tips!

Groetjes,

Elisa en Tim
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

hele fijne reis!!
Ik ga jullie blog volgen, dat is ook een beetje reizen... :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

Met een compactcamera met statief moet je toch een goede foto kunnen maken. Desnoods maak je bij zonsop en zonsondergang een foto.

Anyway, veel plezier!
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

ik vind het altijd zo vreemd als mensen zeggen dat je moet "sparen voor later" en dat reizen geldverkwisting is.
Dan zitten zij straks met een grote spaarpot aan het einde van hun leven en hebben niks van de wereld gezien?

Groot gelijk dus dat je lekker gaat! NY kan echt heel koud zijn in de winter, daar moet ik je wel voor waarschuwen
En de lente en herfst zijn ook zeker weten de twee betere seizoen voor NYC, maar aan de andere kant is NY áltijd leuk en geweldig en wie weet heb je prachtige zonnige dagen!
Heel veel plezier!!
Jeroen87
Amerika-newbie

Bericht door Jeroen87 »

Laat eens weten hoe het in het yotel geweest is?
Ik ga er namelijk in maart ook logeren voor een week :)
Afbeelding
Elisa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Elisa »

@Jeroen87:

Hotel Yotel is heel goed gelegen. Het is zo'n 5-10min stappen tot Times Square en enkele belangrijke metrolijnen.
Zoals je waarschijnlijk wel al weet is het een wat 'speciaal' hotel gebaseerd op een Japans concept.
Inchecken doen je zelf aan een computer (wij kregen wat hulp omdat we toch de enigen waren maar het is eigenlijk doodeenvoudig). Het enige waarop je moet letten is dat indien je achternaam uit 2 woorden bestaat je ze aan elkaar zet (dus zonder spatie).
Vanuit de 'lobby' kan je dan de lift nemen naar het 4e verdiep vanwaar het eigenlijk hotel begint en waar de ontbijtruimte enzo is... Van hier kan je dan andere liften nemen naar de andere verdiepingen.
De kamer is aan de kleine kant maar is wel proper en modern. Een nadeel is wel dat er geen echte scheiding is tussen 'slaapkamer' en 'badkamer' (enkel een gordijn) waardoor wij dit hotel niet zouden aanraden aan gewoon 'vrienden', tenzij je natuurlijk niet erg op je privacy gesteld bent :wink: . Als koppel kan dit natuurlijk geen kwaad.
Bij ons was het ontbijt inbegrepen (maar dat zal wel voor iedereen zo zijn aangezien wij nog nooit iets hebben moeten tonen bij het ontbijt). Het enige wat je (gratis) krijgt is koffie, thee en melk en 6 soorten muffins. Voor een uitgebreider ontbijt moet je bijbetalen. Recht tegenover het hotel is wel een CVS dus daar kan je ook altijd nog wat aanvullend ontbijt gaan halen.
Internet werkt ook heel vlot op de kamer en op elke verdieping is een keukentje waar je gratis water, koffie, chocomelk kan gaan halen en waar ook een ijskast staat (die je dus niet hebt in je eigen kamer).

Als je nog vragen hebt: ask me :wink:
Elisa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Ondertussen zijn we al een paar uurtjes thuis en hebben we, na ons dutje :wink: , onze blog aangevuld!

Groetjes,

Elisa en Tim
Sibi
Amerikafan

Bericht door Sibi »

Mijn complimenten voor je enorm leuke blog. Bedankt dat ik er ook van heb mogen genieten.
Erg leuk om zo al in de stemming te komen!
:clap: :clap: :clap:
2017 Florida Passe a Grill & New York
2016 Florida Tampa bay Area & New York
2015 St Pete Beach Treasure Island Orlando en New York
eind april 2014 Florida en dan New York
april 2013 San Francisco , Las Vegas New York
2012 New York !!
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Welkom thuis....veels te snel, toch?
en Sibi, ik ga ook eind april....komt al lekker dichtbij, he?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Sibi
Amerikafan

Bericht door Sibi »

Ja super hebben er mega veel zin in en wordt alleen maar meer door de enthousiaste verhalen hier !

Ben erg benieuwd!
2017 Florida Passe a Grill & New York
2016 Florida Tampa bay Area & New York
2015 St Pete Beach Treasure Island Orlando en New York
eind april 2014 Florida en dan New York
april 2013 San Francisco , Las Vegas New York
2012 New York !!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht