Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

6 personen rondreis. Welke auto?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Purga
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

6 personen rondreis. Welke auto?

Bericht door Purga »

Hoi,

Iemand ervaring met 6 volwassenen in 1 wagen?
Zou een Full Size SUV groot genoeg zijn? Volgens bvb. Alamo kunnen er 7 personen in, maar heb je dan nog plaats voor bagage?
Aangezien we dirtroads zouden inplannen, is een minivan eigenlijk een noodoplossing.

Alvast bedankt :)
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: 6 personen rondreis. Welke auto?

Bericht door DVDGuy »

Ik zou zelf met niet meer dan 5 personen in een Full-size SUV willen rondreizen enerzijds vanwege het zitcomfort en anderzijds vanwege de bagage.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Voor geen goud met 7 volwassenen in een Full Size SUV stappen. Dat past niet met al je meegebrachte bagage (en wat je nog gaat kopen) en hou je geen drie weken vol. Van enig " rijcomfort" is dan geen sprake meer. Huur lekker 2 (Mid Size) SUV's.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij zijn afgelopen zomer met 5 op pad geweest met een Fullsize SUV. Wij kozen ervoor om een roofbag te kopen bij de Walmart om alle bagage kwijt te kunnen. Alle kampeerspullen zaten in die zak. Hier een foto http://www.michelly.nl/USA_2011/layer2/ ... 41_72.html
Dat werkte perfect. Komende zomer gaan wij ook met 6 en dan kiezen we toch weer voor een minivan. In combinatie met die roofbag moet dat volgens ons wel te doen zijn.

Elly
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Als je een suburban (geen tahoe) of een expedition EL (extra long) hebt heb je genoeg bagageruimte.Neem geen koffers meer maar tassen. Die stouwen veel economischer weg. Dan heb je geen problemen denk ik.
In Nederland vouwt men zich met 4 man in een panda voor een reis naar
frankrijk. DAn is met 6 man in een suburban toch heel wat beter

Hier de ruimte voor bagage die over is
http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqFHJB8E8fMw-NvNBPH59-Cgfw~~_4.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Purga
Amerika-ontdekker

Bericht door Purga »

ned in MO schreef:Als je een suburban (geen tahoe) of een expedition EL (extra long) hebt heb je genoeg bagageruimte.Neem geen koffers meer maar tassen. Die stouwen veel economischer weg. Dan heb je geen problemen denk ik.
In Nederland vouwt men zich met 4 man in een panda voor een reis naar
frankrijk. DAn is met 6 man in een suburban toch heel wat beter

Hier de ruimte voor bagage die over is
http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqFHJB8E8fMw-NvNBPH59-Cgfw~~_4.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan je een specifiek model aanvragen? Heb al overal gelezen dat je ter plaatse kan kiezen uit de beschikbare wagens, als deze modellen er dan niet bij zijn zullen we daar moeten een 2e wagen bijhuren veronderstel ik?

Het is een twijfelgeval; 6 personen is naar mijn gevoel te weinig om 2 auto's te huren, maar ook wel krap om in 1 te passen.
Radiowood
Amerika-ontdekker

Bericht door Radiowood »

De Suburban en Yukon XL (50 cm langer/groter) vallen bij Alamo onder de Premium SUV klasse. Bij Full Size- en Premium SUV kun je naar mijn weten op geen vliegveld zelf uitzoeken (zoals bij de andere modellen): deze worden altijd voorgereden. Als je niet tevreden bent, of je op zoek bent naar een bepaald model (die in die klasse zit ;)) kun je dit altijd kenbaar maken. Of je kunt nog upgraden naar een Navigator/Escalade.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Purga schreef:Het is een twijfelgeval; 6 personen is naar mijn gevoel te weinig om 2 auto's te huren, maar ook wel krap om in 1 te passen.
Dit was ook mijn gedachte.
ermers1973
Amerika-ontdekker

Bericht door ermers1973 »

Bij 'n FULL SUV is de 3e zitrij alleen geschikt voor kinderen.
6 personen Incl. Bagage ga je denk ik niet redden.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Wij zijn drie keer met ons zessen (ouders met vier 18+ kinderen) op rondreis geweest. Drie keer een minivan gehuurd en dat ging prima. We hadden ieder een roltas met bagage, dus dat voegt en stapelt makkelijk. We hebben toen geen dirtroads gereden, m.u.v. de weg naar Bodie en de dirtroad door Monument Valley. De meest royale auto was de Toyota Sienna. Maar ook in een Kia Sedona paste het allemaal prima. De zevende zitplaats heb je nodig voor de koelbox. Wij zijn natuurlijk wel één gezin en gewend om met ons zessen bij elkaar in de auto te zitten, dat helpt wel.
Deze hoeveelheid bagage past ongeveer in een Toyota Sienna. Zoiets zal ook wel in de Suburban passen en dan heb je wel een SUV.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Een Toyota Sienna (8 personen) is wel een iets grotere minivan dan een Dodge Caravan (7 personen).
Purga
Amerika-ontdekker

Bericht door Purga »

We zullen wel niet meer bagage hebben dan op die foto, dus ik denk dat we voor een Premium SUV zullen gaan dan.

Bedankt allemaal!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer