Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Orlando -> Miami / April -> Mei
Orlando -> Miami / April -> Mei
Halloa,
Ik ben al geruime tijd bezig met onze toch naar Amerika te plannen, inmiddels hebben wij tickets geboekt.
Nu wordt het tijd om alle gevonden informatie om te gieten naar een planning, graag zou ik jullie advies willen over de volgende route:
Vrijdag 20 april
Vertrek Nederland, Aankomst Orlando
Zaterdag 21 april
Orlando relaxen,
s' avonds naar Old Town (Kissimmee) om de auto show te bekijken
Zondag 22 april
Orlando, Discovery Cove
Maandag 23 april
Orlando, shoppen, International Dr. Premium Outlets
Dinsdag 24 april
Orlando, Magic Kingdom
Woensdag 25 april
Orlando, shoppen, Florida Mall,
Donderdag 26 april
Orlando, Typhoon Lagoon
Vrijdag 27 april
Vertrek Orlando, via Celebration, via Tampa, aankomst St. Petersburg & Clearwater
Zaterdag 28 april
St. Petersburg & Clearwater, relaxen
Zondag 29 april
Sarasota, Fort Myers, Sanibel en Captiva Islands, Naples, Marco Island (waar overnachten ??)
Maandag 30 april
Sarasota, Fort Myers, Sanibel en Captiva Islands, Naples, Marco Island (waar overnachten ??)
Dinsdag 1 mei
Everglades
Woensdag 2 mei
Aankomst The Key's
Donderdag 3 mei
Key West
Vrijdag 4 april
Vertrek The Key's
Zaterdag 5 april
Vertrek Bahama's
Zondag 6 april
Bahama's
Maandag 7 april
Bahama's
Dinsdag 8 april
Miami
Woensdag 9 april
Miami
Donderdag 10 april
Miami
Vrijdag 11 april
Vertrek Miami
Zaterdag 12 mei
Aankomst Nederland
Ik ben al geruime tijd bezig met onze toch naar Amerika te plannen, inmiddels hebben wij tickets geboekt.
Nu wordt het tijd om alle gevonden informatie om te gieten naar een planning, graag zou ik jullie advies willen over de volgende route:
Vrijdag 20 april
Zaterdag 21 april
Orlando relaxen,
Zondag 22 april
Orlando, Discovery Cove
Maandag 23 april
Dinsdag 24 april
Orlando, Magic Kingdom
Woensdag 25 april
Donderdag 26 april
Orlando, Typhoon Lagoon
Vrijdag 27 april
Vertrek Orlando, via Celebration, via Tampa, aankomst St. Petersburg & Clearwater
Zaterdag 28 april
Zondag 29 april
Maandag 30 april
Dinsdag 1 mei
Everglades
Woensdag 2 mei
Aankomst The Key's
Donderdag 3 mei
Key West
Vrijdag 4 april
Vertrek The Key's
Zaterdag 5 april
Vertrek Bahama's
Zondag 6 april
Bahama's
Maandag 7 april
Bahama's
Dinsdag 8 april
Miami
Woensdag 9 april
Miami
Donderdag 10 april
Miami
Vrijdag 11 april
Vertrek Miami
Zaterdag 12 mei
Aankomst Nederland
Re: Orlando -> Miami / April -> Mei
Ik zit nog een beetje met zondag 29 april en maandag 30 april....
Waar is het meest handige om te stoppen met rijden...
Het liefst natuurlijk een leuke plaats voor de avond en ochtend uren...
Waar is het meest handige om te stoppen met rijden...
Het liefst natuurlijk een leuke plaats voor de avond en ochtend uren...
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
29 en 30 april overnachten in http://www.lq.com/lq/properties/propert ... ropId=2039 Wij hebben hier afgelopen zomer overnacht en is werkelijk een prima hotel (rustig, schoon met prima ontbijt) met een perfect zwembad. Ligging is goed (op de toerit naar Sanibel) en vlakbij Ft Myers. Outletmall op 5 min rijden.
Je wil wel veel plaatsen aandoen op deze dagen
Je wil wel veel plaatsen aandoen op deze dagen

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Ik twijfel ook nog waar ik ga overnachten tussen Tampa en Naples. Ga even naar bovenstaand hotel kijken.. klinkt goed!
Wij gaan trouwens precies dezelfde route doen (buiten de bahama's helaas
) Wij gaan alleen 2 weekjes later!
Wij gaan trouwens precies dezelfde route doen (buiten de bahama's helaas

- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Verleden jaar deze trip gemaakt misschien heb je er wat aan.
http://www.usa4every1.nl/usa/index.php/ ... 011-deel-1
Op 12 mei 2012 komen wij aan in Miami om wederom een dergelijk rondje te maken.
http://www.usa4every1.nl/usa/index.php/ ... 011-deel-1
Op 12 mei 2012 komen wij aan in Miami om wederom een dergelijk rondje te maken.
@ Ruud2004 -> Bedankt voor de TIP mbt hotel !! Ik zou nog kunnen schuiven in dagen zodat ik wat langer over dit stuk zou kunnen doen, wat adviseer je ?
@ E-line -> Hebben jullie ook ergens jullie route staan op het forum ? Hebben jullie al besloten wat jullie allemaal willen doen/bekijken ? Hebben jullie al hotels uitgezocht ?
@ hdeweert -> ik zie wel plaatjes van de route maar geen tekst ?! Kun je me verder helpen ?
@ E-line -> Hebben jullie ook ergens jullie route staan op het forum ? Hebben jullie al besloten wat jullie allemaal willen doen/bekijken ? Hebben jullie al hotels uitgezocht ?
@ hdeweert -> ik zie wel plaatjes van de route maar geen tekst ?! Kun je me verder helpen ?
Volgens mij heb ik onze uiteindelijke route niet op het forum staan, dus hierbij;
1. NL – NYC (vertrek 6 mei)
2. NYC
3. NYC
4. NYC
5. NYC - Orlando
6. Orlando
7. Orlando
8. Orlando
9. Orlando
10. Orlando
11. Orlando
12. Orlando - Tampa
13. Tampa - Fort myers
14. Fort myers - Naples
15. Naples - Florida City
16. Florida City - Key West
17. Key west
18. Key west - Key Largo
19 Key Largo - Miami
20. Miami - Fort Lauderdale
21. Fort Lauderdale
22. Fort Lauderdale - Miami - NL (27 mei)
Ik heb zojuist ons laatste hotel geboekt, het hotel wat Ruud hierboven aangaf, zag er goed uit, prima locatie, en heb er op hotels.com maar 45 euro voor betaald!
Heb alleen nog geen hotel in NYC, maar vind het echt bizar prijzig allemaal, dus probeer het zo nu en dan via Priceline, ik neem aan dat ik voordat we gaan wel iest ga 'winnen'.
Daarnaast hebben wij 2 nachten in Fort Lauderdale geboekt, omdat het dan memorial weekend is en het schijnt nogal een gekkenhuis te zijn dan in miami, dus ik hoop dat Fort Lauderdale een beetje rustiger is
En ik heb wel al een flinke lijst met dingen die we willen gaan doen.. Maar veel dingen beslissen we daar. Sommige dingen ga ik boeken.. vind het heerlijk om daar mee bezig te zijn
1. NL – NYC (vertrek 6 mei)
2. NYC
3. NYC
4. NYC
5. NYC - Orlando
6. Orlando
7. Orlando
8. Orlando
9. Orlando
10. Orlando
11. Orlando
12. Orlando - Tampa
13. Tampa - Fort myers
14. Fort myers - Naples
15. Naples - Florida City
16. Florida City - Key West
17. Key west
18. Key west - Key Largo
19 Key Largo - Miami
20. Miami - Fort Lauderdale
21. Fort Lauderdale
22. Fort Lauderdale - Miami - NL (27 mei)
Ik heb zojuist ons laatste hotel geboekt, het hotel wat Ruud hierboven aangaf, zag er goed uit, prima locatie, en heb er op hotels.com maar 45 euro voor betaald!
Heb alleen nog geen hotel in NYC, maar vind het echt bizar prijzig allemaal, dus probeer het zo nu en dan via Priceline, ik neem aan dat ik voordat we gaan wel iest ga 'winnen'.
Daarnaast hebben wij 2 nachten in Fort Lauderdale geboekt, omdat het dan memorial weekend is en het schijnt nogal een gekkenhuis te zijn dan in miami, dus ik hoop dat Fort Lauderdale een beetje rustiger is

En ik heb wel al een flinke lijst met dingen die we willen gaan doen.. Maar veel dingen beslissen we daar. Sommige dingen ga ik boeken.. vind het heerlijk om daar mee bezig te zijn

- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hallo Buup
Klik op in de linker kolom voor de reisverslagen per dag, en in de linker kolom op het plaatje voor de bijbehorende plaatjes.
Klik op in de linker kolom voor de reisverslagen per dag, en in de linker kolom op het plaatje voor de bijbehorende plaatjes.
- Ruud2004
- Amerika-expert
Die La Quinta is een van de betere waar wij in hebben overnacht. Van Tampa tot aan Naples is best nog een heel stuk en er is veel te zien. Ik zou het splitsen, dus overnachten in deze La Quinta en ook overnachten in Naples. Daarna de Everglades in en vooral door. Ik zou een Airboattour doen in Everglades City (voor de brug links bij de 3e boattour) En dan door naar de http://www.nps.gov/ever/planyourvisit/anhinga-trail.htm Lopend de Everglades in is toch heel anders. Verder mijn advies om niet te overnachten in Florida City, maar direct door naar de Key's en door te rijden tot Marathon. Overnachten in het http://www.seadellmotel.com/ is dan een optie. Niet goedkoop, maar wel erg leuk en schoon.Buup schreef:@ Ruud2004 -> Bedankt voor de TIP mbt hotel !! Ik zou nog kunnen schuiven in dagen zodat ik wat langer over dit stuk zou kunnen doen, wat adviseer je ?
Nog een tip: Snorkelen op Key West is mooi, maar ook erg prijzig. Snorkelen in het John Pennekamp State Park is misschien wel mooier en kost de helft. Overnachten op Key West ? http://book.bestwestern.com/bestwestern ... ew.do?prop
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
@ E-line -> NY, ben ik 10 jaar geleden geweest, ik sliep toen in een jeugdherberg, dat was heel betaalbaar maar ik zou er nu ook niet meer voor kiezen hoor. Hotels in grote steden zijn idd een stuk prijziger dan in kleine plaatsjes. Wel heel gaaf hoor NY en idd de voorpret vind ik ook echt SUPER !! Wanner is het memorial weekend ?
@ hdeweert -> ik heb hem nu door !!
@ Ruud2004 -> bedankt voor de tips ik ga ze opslaan in mijn excel bestand en zal ze vanavond eens gaan bekijken.
Maar als ik nu zo kijk dan zit La Quinta vrij dicht bij St. Petersburg & Clearwater
Ik had natuurlijk bedacht om ergens tussen St. Petersburg & Clearwater te overnachten, zodat we wat tijd hebben om dit stuk op ons gemak te bekijken...maar raadt jij anders aan of snap ik jou bericht niet ?
We hebben inmiddels besloten om het dagje discovery cove te laten vallen, de kosten vonden we bij nader inzien toch wel erg hoog...
Hierdoor hebben we nu extra tijd om het stuk Sarasota, Fort Myers, Sanibel en Captiva Islands, Naples, Marco Island te bekijken.
Tevens heb ik Miami en de Bahama's omgegooit zodat we hier tussen geen "nutteloze" dag hebben.
Wellicht kunnen we vanaf the keys, gelijk door de boot op, maar dit ligt natuurlijk aan de aan de reistijd en vertrek tijd van de boot...dit moet ik nog uitzoeken...
Hij ziet er nu zo uit:
Vrijdag 20 april
Zaterdag 21 april
Orlando relaxen,
Zondag 22 april
Orlando, Magic Kingdom
Maandag 23 april
Dinsdag 24 april
Orlando, Typhoon Lagoon
Woensdag 25 april
Donderdag 26 april
Vrijdag 27 april
Zaterdag 28 april
Zondag 29 april
Maandag 30 april
Everglades
Dinsdag 1 mei
Aankomst The Key's
Woensdag 2 mei
Key West
Donderdag 3 mei
Vertrek The Key's
Aankomst Miami
Vrijdag 4 mei
Miami
Zaterdag 5 mei
Miami
Zondag 6 mei
Miami
Maandag 7 mei
Miami
Dinsdag 8 mei
Bahama’s
Woensdag 9 mei
Bahama’s
Donderdag 10 mei
Bahama's
Vrijdag 11 mei
Vertrek Miami
Zaterdag 12 mei
Aankomst Nederland
@ hdeweert -> ik heb hem nu door !!
@ Ruud2004 -> bedankt voor de tips ik ga ze opslaan in mijn excel bestand en zal ze vanavond eens gaan bekijken.
Maar als ik nu zo kijk dan zit La Quinta vrij dicht bij St. Petersburg & Clearwater
Ik had natuurlijk bedacht om ergens tussen St. Petersburg & Clearwater te overnachten, zodat we wat tijd hebben om dit stuk op ons gemak te bekijken...maar raadt jij anders aan of snap ik jou bericht niet ?
We hebben inmiddels besloten om het dagje discovery cove te laten vallen, de kosten vonden we bij nader inzien toch wel erg hoog...
Hierdoor hebben we nu extra tijd om het stuk Sarasota, Fort Myers, Sanibel en Captiva Islands, Naples, Marco Island te bekijken.
Tevens heb ik Miami en de Bahama's omgegooit zodat we hier tussen geen "nutteloze" dag hebben.
Wellicht kunnen we vanaf the keys, gelijk door de boot op, maar dit ligt natuurlijk aan de aan de reistijd en vertrek tijd van de boot...dit moet ik nog uitzoeken...
Hij ziet er nu zo uit:
Vrijdag 20 april
Zaterdag 21 april
Orlando relaxen,
Zondag 22 april
Orlando, Magic Kingdom
Maandag 23 april
Dinsdag 24 april
Orlando, Typhoon Lagoon
Woensdag 25 april
Donderdag 26 april
Vrijdag 27 april
Zaterdag 28 april
Zondag 29 april
Maandag 30 april
Everglades
Dinsdag 1 mei
Aankomst The Key's
Woensdag 2 mei
Key West
Donderdag 3 mei
Vertrek The Key's
Aankomst Miami
Vrijdag 4 mei
Miami
Zaterdag 5 mei
Miami
Zondag 6 mei
Miami
Maandag 7 mei
Miami
Dinsdag 8 mei
Bahama’s
Woensdag 9 mei
Bahama’s
Donderdag 10 mei
Bahama's
Vrijdag 11 mei
Vertrek Miami
Zaterdag 12 mei
Aankomst Nederland
@buup;
NYC is zeker leuk!! Ik ben er 2x eerder geweest, maar het hostel waar ik een paar jaar geleden verbleef is gesloten, en het hotel van 2 jaar geleden is opeens 2x zo duur geworden! Maargoed, ik ga er wel uitkomen met Priceline denk ik zo, moet gewoon een beetje geduld hebben.
Wij hebben trouwens Discovery Cove ook uit onze planning gehaald na lang wikken en wegen. We kunnen voor dat geld zoveel andere leuke dingen doen, en over 1,5 jaar willen we naar Hawaii, wie weet kunnen we de dolfijnen daar in het wild begroeten.
En memorail weekend is za 26/ zo 27 / ma 28 mei (28 mei is memorial day). Is opzich niet erg, maar er schijnt op Miami beach een gigantisch urban festival te zijn, met elk jaar gezeur en zelfs schietpartijen, daar heb ik niet veel zin in, dus we gaan een stukje verderop zitten. We hebben nu Sawgrass mills mall gepland op de zaterdag in het memorail day weekend, haha wordt hell denk ik, maar het is niet anders
Nou, succes verder met de planning!!
NYC is zeker leuk!! Ik ben er 2x eerder geweest, maar het hostel waar ik een paar jaar geleden verbleef is gesloten, en het hotel van 2 jaar geleden is opeens 2x zo duur geworden! Maargoed, ik ga er wel uitkomen met Priceline denk ik zo, moet gewoon een beetje geduld hebben.
Wij hebben trouwens Discovery Cove ook uit onze planning gehaald na lang wikken en wegen. We kunnen voor dat geld zoveel andere leuke dingen doen, en over 1,5 jaar willen we naar Hawaii, wie weet kunnen we de dolfijnen daar in het wild begroeten.
En memorail weekend is za 26/ zo 27 / ma 28 mei (28 mei is memorial day). Is opzich niet erg, maar er schijnt op Miami beach een gigantisch urban festival te zijn, met elk jaar gezeur en zelfs schietpartijen, daar heb ik niet veel zin in, dus we gaan een stukje verderop zitten. We hebben nu Sawgrass mills mall gepland op de zaterdag in het memorail day weekend, haha wordt hell denk ik, maar het is niet anders

Nou, succes verder met de planning!!
- Ruud2004
- Amerika-expert
Ik bedoel: Sarasota, Fort Myers, Sanibel en Captiva Islands, Naples, Marco Island (waar overnachten ??) is niet in één dag te doen, er is te veel te zien en te doen. Als je ergens overnacht in Clearwater/St. Pete dan kan je via de kustweg op je gemak naar de Sanibel Causeway. (Toch zo'n 135 ml) Daar twee overnachtingen met een dagje Sanibel/Captiva (heerlijke stranden, maar waardeloos parkeren) en dan verder naar Naples om daar te overnachten. Dan heb je overal de tijd voor. Na Naples de Everglades door naar de Key's.
Suc6 met plannen
Suc6 met plannen

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
1e hotel via priceline geboekt !!
La Quinta Inn & Suites
Naples Downtown1555 5th Ave South
Naples, FL 34102
Van dezelfde keten als de tip van Ruud2004 maar dan een andere vestiging, 40 dollar per nacht !!
Route is nu ook redelijk zeker...zodra ik deze op orde heb zal ik hem posten !!
La Quinta Inn & Suites
Naples Downtown1555 5th Ave South
Naples, FL 34102
Van dezelfde keten als de tip van Ruud2004 maar dan een andere vestiging, 40 dollar per nacht !!
Route is nu ook redelijk zeker...zodra ik deze op orde heb zal ik hem posten !!
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Je zou voor NY een back up hotel kunnen boeken dat je gratis kunt annuleren. Zo heb je in ieder geval iets als het onverhoopt met priceline niet zou lukken.
Aan de overkant van de Hudson zijn de hotels een stuk goedkoper en je schijnt zo in Manhattan te zijn met het OV.
Aan de overkant van de Hudson zijn de hotels een stuk goedkoper en je schijnt zo in Manhattan te zijn met het OV.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Misschien een beetje een vreemde vraag, maar waarom wil je naar Magic Kingdom? Dat is bijna hetzelfde als in Parijs? Ik zou als ik daar toch ben kiezen voor een ander park. Misschien zelfs een magic your way ticket voor 2 disneyparken op 1 dag, maar ik weet even niet meer wat dat kost, maar dan zou je bv epcot of animal kingdom erbij kunnen pakken.
Verder? Heel veel mensen overnachten niet in Orlando, maar in Kissimmee om vanuit daar de bekende attractieparken in de omgeving van orlando te bekijken. Als ik het goed zie overnacht je 6 dagen in die buurt. Ik zou als ik jou was een kijken wat het verschil is tussen 6 overnachtingen in een hotel of evt het huren van een huisje daar! Op de West Bronson Irlo Memorial Highway stikt het van de hotels en motels. Vooral het stuk tussen zeg Celebration en highway 6(429) is een grote strip van overnachtingplaatsen!
Ik zat zelf in het champions resort en voor 25 dollar per nacht was het niet bepaald een resort te noemen integendeel, maar er liggen zeer goede hotels aan die straat. Er gaan ook (hele vroege) bussen via die hotels naar de diverse parken.
---------------------------------------------------------
Van Orlando naar Clearwater is niet zo heel erg ver. Ik ben via highway 4 door Tampa (niet veel aan die stad, dus op de snelweg blijven) naar st Petersburg gereden. Ik ben de afslag voor de skywaybridge, volgens mij pinella's, eraf gegaan en heb een paar uur op st Pete's beach gelegen. Er zijn verschillende gedeeltes daar. Er is een stuk waar restanten van een fort staan en kanonnen ed en een stuk dat meer gericht is op het strand. Wel even opletten voor de roggen
Ik ben toen via de skywaybridge naar Braderton beach gereden en zo via de kust naar Sarasota. Ze waren wel (2010) met wegwerkzaamheden bezig, maar schitterend en persoonlijk vond ik het veel mooier dan de oostkant van Florida. En hoe zuidelijker je daar gaat hoe mooier het wordt.
Ik heb overnacht in Port Charlotte en hoe goed dat dat hotel ook was en hoe vriendelijk de mensen, het is dat het een vooropgezette reis was, want het ligt niet lekker op de route!
Verder? Heel veel mensen overnachten niet in Orlando, maar in Kissimmee om vanuit daar de bekende attractieparken in de omgeving van orlando te bekijken. Als ik het goed zie overnacht je 6 dagen in die buurt. Ik zou als ik jou was een kijken wat het verschil is tussen 6 overnachtingen in een hotel of evt het huren van een huisje daar! Op de West Bronson Irlo Memorial Highway stikt het van de hotels en motels. Vooral het stuk tussen zeg Celebration en highway 6(429) is een grote strip van overnachtingplaatsen!
Ik zat zelf in het champions resort en voor 25 dollar per nacht was het niet bepaald een resort te noemen integendeel, maar er liggen zeer goede hotels aan die straat. Er gaan ook (hele vroege) bussen via die hotels naar de diverse parken.
---------------------------------------------------------
Van Orlando naar Clearwater is niet zo heel erg ver. Ik ben via highway 4 door Tampa (niet veel aan die stad, dus op de snelweg blijven) naar st Petersburg gereden. Ik ben de afslag voor de skywaybridge, volgens mij pinella's, eraf gegaan en heb een paar uur op st Pete's beach gelegen. Er zijn verschillende gedeeltes daar. Er is een stuk waar restanten van een fort staan en kanonnen ed en een stuk dat meer gericht is op het strand. Wel even opletten voor de roggen

Ik ben toen via de skywaybridge naar Braderton beach gereden en zo via de kust naar Sarasota. Ze waren wel (2010) met wegwerkzaamheden bezig, maar schitterend en persoonlijk vond ik het veel mooier dan de oostkant van Florida. En hoe zuidelijker je daar gaat hoe mooier het wordt.
Ik heb overnacht in Port Charlotte en hoe goed dat dat hotel ook was en hoe vriendelijk de mensen, het is dat het een vooropgezette reis was, want het ligt niet lekker op de route!
Beste PSVwally, bedankt voor al je tips...Magic Kingdom zat ik inderdaad ook al over te twijfelen, ik ga er nog even voor zitten om op alles te reageren !!
Vrijdag 20 april
Vertrek Nederland 16:55
Aankomst Orlando 00:16
Ophalen huurauto
Overnachting: Nog boeken Orlando
Zaterdag 21 april
Verkennen & Relaxen (Orlando)
Target & Walmart (grote winkel uitzoeken)
Zondag 22 april
Pretpark bezoeken (nog beslissen welke)
Maandag 23 april
Shoppen, International Dr. Premium Outlets
Dinsdag 24 april
Waterpark, Typhoon Lagoon
Woensdag 25 april
Shoppen, Florida Mall,
Donderdag 26 april
Vertrek Orlando,
via Celebration, (wandel route uitzoeken)
via Tampa, John's Pass (wellicht nog meer bezienswaardigheden)
via Sunshine Skyway Bridge
Aankomst St. Petersburg & Clearwater
Overnachting: Nog boeken St. Petersburg of Clearwater (uitzoeken welk gebied)
Vrijdag 27 april
Verkennen & Relaxen (St. Petersburg & Clearwater)
Bezienswaardigheden nog uitzoeken
Zaterdag 28 april
Saturday Morning Market, St. Petersburg
Vertrek St. Petersburg & Clearwater
Via Sarasota, (welke bezienswaardigheden)
Via Fort Myers, (welke bezienswaardigheden)
Via Sanibel en Captiva Islands, Shell Museum
Marco Island, (welke bezienswaardigheden)
Aankomst Naples, overnachting La Quinta Inn, Naples
Zondag 29 april
Verkennen & Relaxen (Naples)
Tin City
Overnachting, La Quinta Inn, Naples
Maandag 30 april
Vertrek Naples
Everglades
Airboat tour (tip van ruud2004 Everglades City voor de brug links bij de 3e boattour)
Overnachting: Nog boeken begin van The Keys (tip van ruud2004)
Dinsdag 1 mei
Vertrek Keys
Onderweg Snorkelen
Aankomst Key West
Verkennen Key West (welke bezienswaardigheden)
Eten bij Morabay
Overnachting: Nog boeken Key West
Woensdag 2 mei
Vertrek Key West
Aankomst Miami
Overnachting: Nog boeken Miami
Donderdag 3 mei
Verkennen Miami
Vrijdag 4 mei
Venetian pool
Zaterdag 5 mei
Art Deco Tour
Eten bij Jerry's Famous Deli
Zondag 6 mei
Sawgrass Mills
Maandag 7 mei
Vertrek Miami
Aankomst Bahama’s
Cruise nog boeken
Dinsdag 8 mei
Bahama’s
Woensdag 9 mei
Bahama’s
Donderdag 10 mei
Bahama's
Vrijdag 11 mei
Vertrek Miami
Zaterdag 12 mei
Aankomst Nederland
Pff... te veel...te weinig...mis ik nog dingen ?
Vertrek Nederland 16:55
Aankomst Orlando 00:16
Ophalen huurauto
Zaterdag 21 april
Verkennen & Relaxen (Orlando)
Target & Walmart (grote winkel uitzoeken)
Zondag 22 april
Pretpark bezoeken (nog beslissen welke)
Maandag 23 april
Shoppen, International Dr. Premium Outlets
Dinsdag 24 april
Waterpark, Typhoon Lagoon
Woensdag 25 april
Shoppen, Florida Mall,
Donderdag 26 april
Vertrek Orlando,
via Celebration, (wandel route uitzoeken)
via Tampa, John's Pass (wellicht nog meer bezienswaardigheden)
via Sunshine Skyway Bridge
Aankomst St. Petersburg & Clearwater
Vrijdag 27 april
Verkennen & Relaxen (St. Petersburg & Clearwater)
Zaterdag 28 april
Saturday Morning Market, St. Petersburg
Vertrek St. Petersburg & Clearwater
Via Sanibel en Captiva Islands, Shell Museum
Marco Island, (welke bezienswaardigheden)
Aankomst Naples, overnachting La Quinta Inn, Naples
Zondag 29 april
Verkennen & Relaxen (Naples)
Tin City
Overnachting, La Quinta Inn, Naples
Maandag 30 april
Vertrek Naples
Everglades
Airboat tour (tip van ruud2004 Everglades City voor de brug links bij de 3e boattour)
Overnachting: Nog boeken begin van The Keys (tip van ruud2004)
Dinsdag 1 mei
Vertrek Keys
Onderweg Snorkelen
Aankomst Key West
Eten bij Morabay
Overnachting: Nog boeken Key West
Woensdag 2 mei
Vertrek Key West
Aankomst Miami
Donderdag 3 mei
Verkennen Miami
Vrijdag 4 mei
Venetian pool
Zaterdag 5 mei
Art Deco Tour
Eten bij Jerry's Famous Deli
Zondag 6 mei
Sawgrass Mills
Maandag 7 mei
Vertrek Miami
Aankomst Bahama’s
Cruise nog boeken
Dinsdag 8 mei
Bahama’s
Woensdag 9 mei
Bahama’s
Donderdag 10 mei
Bahama's
Vrijdag 11 mei
Vertrek Miami
Zaterdag 12 mei
Aankomst Nederland
Pff... te veel...te weinig...mis ik nog dingen ?
- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Op 1 mei zeg je te gaan eten bij Morabay. Bedoel je Morada Bay? Dit ligt op Key Largo en doe je dus niet even 's avonds vanuit Key West! Wellicht wel lunchen als je vanuit de Upper Keys richting key West rijdt? Of daar in de buurt overnachten na de Everglades?
Ik zou trouwens persoonlijk een nachtje Miami inruilen voor een nachtje Keys.
Ik zou trouwens persoonlijk een nachtje Miami inruilen voor een nachtje Keys.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Ow, stom...aangepast in me eigen planning...BEDANKT !!
Ook bij Celebration heb ik nu het volgende gevonden:
http://www.zetours.com/Home_Page.html
een georganiseerde tour op een segway door celebration:)
zo das 1 gat minder !!
Ook bij Celebration heb ik nu het volgende gevonden:
http://www.zetours.com/Home_Page.html
een georganiseerde tour op een segway door celebration:)
zo das 1 gat minder !!
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Contacteer:
Dacht zelf eigenlijk dat dit altijd alleen op de vrijdagavond was, maar ik kan me natuurlijk vergissen. Ben zelf nog nooit bij de autoshow in Old Town geweest (wel in Old Town, maar niet tijdens die show dus). Dus wellicht weet jij dat beter dan ikBuup schreef:Zaterdag 21 april

Hier alvast een lijstje (sommige heb je al op je to-do lijstje, zie ik)Buup schreef: Verkennen & Relaxen (St. Petersburg & Clearwater)

- Fort DeSoto Park
- Het Salvador Dali Museum
- St Pete Pier
- Myakka River State Park
- Het Ringling Museum
- de pier
- Lekker eten en drinken op fifth avenue in Naples
- Miromar Outlet bij Estero
- Sanibel en Captiva
- Big Cypress National Preserve
- Shark Valley
- Een Airboat Tour bij één van de vele aanbieders langs de Tamiami Trail
- Everglades National Park
Als eerste: als je gaat dineren bij Morada Bay Café, zul je wellicht pas laat in Key West aankomen. Is toch nog een goed twee uur rijden (overdag in het licht) naar Key West vanuit daar. Ik zou er dan lunchen, dat kan natuurlijk ook... oh wacht eens... je plant dit op een dinsdag. Hmz, dan is het Morada Bay Café helaas gesloten... (althans, de laatste paar dinsdagen. Geen idee of dat in april nog steeds zo is).Buup schreef:Aankomst Key West
Eten bij Morabay
Dikke Edit: zie inmiddels dat Jostravels hier ook iets over gezegd heeft en dat je daarop je planning ook aangepast hebt

En verder een lijstje voor Key West:
- Duvalstreet
– Southern Most Point
– The Key West Butterfly & Nature Conservatory
– Mallory Square (net voor en tijdens zonsondergang)
- mocht je van sushi houden: Oragami op Duval Square, de beste Sushi in Key West
- andere tip om te eten: NY Pasta Garden, op dezelfde Duval Square.
En een lijstje voor Miami:
- Miami South Beach & Ocean Drive: genieten van de gepimpte auto's en de bitches die daarbij horen, heerlijk eten & drinken en vergeet de Art Deco Hotels niet
- Holocaust Memorial (***absoluut niet overslaan!)
- Bayside Marketplace
- Cocowalk
- Boottocht langs de villa's van de 'sterren'
- Rondje Coral Gables, met o.a. Fairchild Tropical Botanic Garden, Biltmore Hotel, Venetian Pool en verder nog Chinese Village van George Merrick, The Mircale Mile, Granada Entrance, Alhambra Water Tower, Coral Way
- Little Havana
- Seqwayen bij Bike and Roll
- Vizcaya Museum & Gardens
- Miami Metrozoo
- Monkey Jungle
- Dineren bij restaurant Rusty Pelican tijdens zonsondergang (mooie Skyline van Miami)
- Parrot Jungle
- Aventura Mall (die is groter dan de Sawgrass Mills)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 5413 Weergaves
-
Laatste bericht door sunshine state
-
- 1 Reacties