Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Onze voorlopige route

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Pukkie
Amerika-ontdekker

Onze voorlopige route

Bericht door Pukkie »

Routevoorstel

01 oktober - Amsterdam --> Las Vegas
02 oktober - Las Vegas (Mardi Grass Hotel)
03 oktober - Las Vegas (Mardi Grass Hotel)
04 oktober - Las Vegas - TROUWEN! - (Mardi Grass Hotel)
05 oktober - Camper ophalen --> naar de Grand Canyon
06 oktober - Grand Canyon
07 oktober - Page (Lake Powell + Antelope Canyon jeeptour)
08 oktober - Monument Valley (jeeptour)
09 oktober - Arches
10 oktober - Arches
11 oktober - Capitol Reef
12 oktober - Bryce Canyon
13 oktober - Bryce Canyon
14 oktober - Zion
15 oktober - Death Valley
16 oktober - Mono Lake
17 oktober - Yosemite
18 oktober - Yosemite
19 oktober - Yosemite
20 oktober - San Simeon
21 oktober - San Francisco (camping)
22 oktober - San Francisco (camping)
23 oktober - San Francisco (camper inleveren + Good Nite Inn op intern. airport)
24 oktober - San Francisco --> Amsterdam
25 oktober - Aankomst Amsterdam

Alle tips en/of aanvullingen zijn welkom. Wat zijn de absolute do's and don'ts in de parken, steden, onderweg enzovoort.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hoewel Bryce een heel mooi park is, is het wel redelijk klein (vooral voor amerikaanse begrippen). Jullie komen van Capitol Reef, dus de rit is ook niet zo lang. Ik zou daarom niet 2 dagen blijven in Bryce, 1 dag is volgens mij genoeg, zelfs als je ook een wandeling wil maken! Ik zou wel proberen om er een overnachting te plannen, zodat je ook een zonsondergang en een zonsopgang kunt meemaken hier, dat is wel bijzonder.

Die extra dag zou ik toevoegen aan Moab. Je hebt waarschijnlijk geen 2 dagen nodig voor Arches, maar Moab is wel het middelpunt van Adventure. Ik zou zeker ook een bezoekje plannen aan Canyonlands NP, dat is zo ontzettend mooi! En daarnaast zou ik ook de route langs de Colorado River vanuit Moab niet vergeten, ook die is erg mooi!

Daarnaast vraag ik me af of de afstand Zion - Death Valley niet te veel is voor 1 dag?

Veel succes met de planning.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Pukkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Pukkie »

Jasmino schreef:Daarnaast vraag ik me af of de afstand Zion - Death Valley niet te veel is voor 1 dag?
Hoeveel kilometer is dat dan? En hoe lang doe je daar dan over met een camper?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Pukkie schreef:
Jasmino schreef:Daarnaast vraag ik me af of de afstand Zion - Death Valley niet te veel is voor 1 dag?
Hoeveel kilometer is dat dan? En hoe lang doe je daar dan over met een camper?
Deze afstand is een kleine 500 km met een reistijd van bijna vijf en een half uur (zonder stops). Dit is dus op één dag best te doen, ook met een camper.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

markro schreef:
Pukkie schreef: Hoeveel kilometer is dat dan? En hoe lang doe je daar dan over met een camper?
Deze afstand is een kleine 500 km met een reistijd van bijna vijf en een half uur (zonder stops). Dit is dus op één dag best te doen, ook met een camper.
Ja, oké, maar wanneer rijd je die dan? Ze zijn op 14 oktober in Zion, en op 15 oktober in Death Valley. Dat betekent dat die reistijd dus ofwel de bezoektijd van Zion of wel de bezoektijd van Death Valley inneemt, toch? Dan blijft voor 1 van deze parken maar heel weinig tijd over. Zion kun je wel doen in een halve dag, maar dan heb je geen tijd voor wandelingen, dat is toch wel jammer. Death Valley is een groot park, dat redt je volgens mij niet in een halve dag.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben het met Jaqueline eens dat 1 dag genoeg is voor Bryce. Wat ik echter onduidelijk vind is hoe jullie planning is opgebouwd, misschien is het handig om aan te geven waar je gaat overnachten en wat reisdagen zijn.
Zo heb je bijvoorbeeld ook geen hele dag nodig voor Mono Lake maar dat zal ook wel niet de bedoeling zijn.
Hou er rekening mee dat de Tioga Pass al afgesloten kan zijn in oktober. Via de officiële site van de NPS kun je zien wat normaal gesproken de sluitingsdatum is (http://www.nps.gov/yose).

Marianne
Pukkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Pukkie »

Normaal gesproken gaat de Tiogapass dicht in oktober/november volgens de site. Gelet op de sneeuwval van de afgelopen jaren daar, (en met een beetje geluk :wink:) kunnen wij er op 15 oktober nog door. Zo niet, dan moeten we 200 mijl omrijden naar de andere ingang van het park.

Sandra

P.S. Dit routevoorstel is op advies van het reisbureau. We hebben er geen ervaring mee dus we zijn er vanuit gegaan dat hun inschattingen kloppen.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Pukkie schreef:P.S. Dit routevoorstel is op advies van het reisbureau. We hebben er geen ervaring mee dus we zijn er vanuit gegaan dat hun inschattingen kloppen.
Welk reisburo?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

11 oktober - Capitol Reef
12 oktober - Bryce Canyon
13 oktober - Bryce Canyon
van capitol reef naar bryce rijdt je op de prachtige scenic byway 12 waar je verschillende stops kunt maken. het zou zonde zijn zomaar die byway 12 voorbij te vliegen. in de omgeving van bryce heb je ook nog grosvenor arch, kodachrome bassin, slotcanyons, red rock canyon.
zie http://www.so-utah.com/hwy12/homepage.html
die eerste dag ,,bryce" is er mogelijk eentje ,,buiten" het park, dan heb je nog 1 avond ( 12 oktober) en 1 dag (13) voor bryce zelf. de USA is niet alleen maar prachtig in zijn nationale parken/monumenten....

jacques
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Hoewel Bryce een heel mooi park is, is het wel redelijk klein
bryce is in oppervlakte inderdaad redelijk klein maar het is wel een smal ,,lang" park met een rim road van 29 km. De japanners geraken meestal niet verder dan kilometer 2 of 3 en stoppen aan het amphitheater, wie bryce volledig wil zien heeft wat extra ,,werk".

jacques
Pukkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Pukkie »

Njit schreef:
Pukkie schreef:P.S. Dit routevoorstel is op advies van het reisbureau. We hebben er geen ervaring mee dus we zijn er vanuit gegaan dat hun inschattingen kloppen.
Welk reisburo?
Tioga Tours in Sint Jansklooster
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer