Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van Seattle naar Yellowstone, wat is beste optie en reistijd

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
mirke
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Van Seattle naar Yellowstone, wat is beste optie en reistijd

Bericht door mirke »

Als voorbereiding voor onze reis in 2012 richting Yellowstone kan ik wel een aantal tips gebruiken.
Eind mei/begin juni 2012 willen wij (4 volwassenen) naar Yellowstone. We willen vliegen op Seattle, aangezien dit een rechtstreekse vlucht is. We verplaatsen ons per auto, geen camper.
Voor deze reis hebben we 21/22 dagen de tijd.
Wie kan mij hiervoor de ideale route geven. Veel zien en toch ook rust.
Wat we in ieder geval graag zouden zien?
Glacier NP
Yellowstone NP
Twinn Falls
Veel natuur dus om dayhikes te maken. Verder is het natuurlijk af en toe nodig om een aantal km's te maken, maar het zou fijn zijn als we, daar waar het de moeite waard is, meerdere overnachtingen zouden hebben. Dit ook om rustig de tijd te hebben om hikes te maken.
Wij dachten zelf aan minimaal 4 of 5 dagen, misschien zelfs een week Yellowstone.

Wel begin ik steeds meer te twijfelen aan de periode eind mei/begin juni.
Is deze periode wel geschikt qua weersomstandigheden om richting Yellowstone en Glacier te gaan, zeker omdat wij veel willen wandelen.
We hebben eventueel de mogelijkheid om de vakantie begin juni te laten aanvangen.

Alle tips zijn welkom :wink:
Laatst gewijzigd door mirke op 25 okt 2011, 20:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Van Seattle naar Yellowstone, wat is beste optie?

Bericht door Jasmino »

Wij hebben die afstand ook overbrugd dit jaar, misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Verder stuur ik je graag ons roadbook van dit jaar, met daarin een heleboel informatie over de bezienswaardigheden die we onderweg zijn tegengekomen, met kaartjes en links. Daarvoor moet je in een PB wel even je mailadres doorgeven!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
mirke
Amerika-ontdekker

Re: Van Seattle naar Yellowstone, wat is beste optie?

Bericht door mirke »

Super!
Ik heb je al een PB gestuurd met mijn mailadres.
Laatst gewijzigd door Rob op 24 okt 2011, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Emma58
Amerika-newbie

Re: Van Seattle naar Yellowstone, wat is beste optie en reis

Bericht door Emma58 »

Hallo,

Wij vliegen ook begin juni naar Seattle en van daaruit via Teton naar Yellowstone, ben wel benieuwd naar het roadbook van Jasmino.
we hebben al n aardig idee van de route maar tips zijn altijd welkom.

1. Seattle -> Wenatchee -> Coeur d'Alene -> Missoula -> Challis -> Jackson -> Cody -> West Yellowstone

na een paar dagen Yellowstone gaan we omhoog naar Canada.
2012: WA ID WY MT SK AB BC
2011: CA NV AZ UT CO
2010: CA NV AZ UT CO
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Als je geïnteresseerd bent in mijn roadbook, zul je me toch echt je e-mail adres moeten doorgeven in een pb! Ik stuur het je graag toe.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
mirke
Amerika-ontdekker

Bericht door mirke »

Jasmino, op 24 oktober jl stuurde ik je een pb met mijn mailadres, en ik heb daarop ook je roadboek ontvangen, waarvoor nogmaals dank. :thumbup:
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Ben niet erg bekend met de route die jullie van plan zijn te doen maar denk dat mei / juni aan de vroege kant is, vooral voor Glacier NP. Tenminste als ik de reisverhalen van anderen lees. In 2009 waren wij half juni Yellowstone en de sneeuw was toen net weg. Het ene jaar is natuurlijk het andere niet. Denk dat anderen je daar meer over kunnen vertellen. Jullie schrijven dat je ook graag mag lopen en dan zou het mooi zijn als de meeste sneeuw weg is. Misschien kun je nog een beetje schuiven met de datum, eind juni begin juli. Trouwens waar eindigen jullie, in Salt Lake City? Succes met de planning, Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Yellowstone, The Tetons en Glacier zijn prachtige wandelgebieden. Maar eind mei/begin juni kun je daar geen dayhikes doen: de wandelpaden zijn dan nog niet beloopbaar vanwege sneeuw/ijs/modder. Als je veel wilt wandelen, probeer dan in het hoogseizoen of eind augustus of september te gaan.

Wij waren afgelopen zomer (in augustus) 2 weken in Yellowstone en 1 week in Grand Teton, juist om te bergwandelen. Zeer geslaagd geweest, veel gelopen en wildlife gezien (o.a. 15 wolven, 20 grizzlies, 5 zwarte beren, 5 elanden, zeearenden, veel bizons en wapiti-herten en nog meer moois). Augustus is perfect, juli vaak ook nog te vroeg, september is ook een geschikte maand (rustiger, wel frisser).

Op onze website vind je in ieder geval een overzicht van al onze wandelingen in de Rockies, met oa Yellowstone, The Tetons, Glacier en de Canadese parken als Waterton Lakes, Banff, Jasper, Yoho:
http://home.kpn.nl/marqu042/Canada%2020 ... andelingen_" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet,
Ferry
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer