Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zion, Bryce, Page en/of Monument valley?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Victoria
Amerikafan

Zion, Bryce, Page en/of Monument valley?

Bericht door Victoria »

Ik loop even vast in mijn route en zou graag jullie raad hierbij willen roepen.

op 07-06-2012 vertrekken we vanuit Las Vegas om op 13-06-2012 uit de Grand Canyon te vertrekken.
Hoe deze dagen in te delen?
We zijn geen echte hikers, een stuk lopen hebben we echter geen bezwaar tegen, maar het moeten geen uren zijn.
Aanvankelijk dacht ik het zo te doen:

07-06-12 | Las Vegas - Zion
08-06-12 | Zion - Page
09-06-12 | Page
10-06-12 | Page - Monument Valley
11-06-12 | Monument Valley - Grand Canyon
12-06-12 | Grand Canyon
13-06-12 | Grand Canyon - Needles

Nu lees ik echter ook dat Bryce Canyon echt een must see is.
Verder heb ik begrepen dat je echt stukken moet lopen om het moois van Zion te kunnen zien.
Zoals je ziet weet ik dus gewoon niet echt meer waar we goed aan doen.
Mijn mede reisgenoten (2) willen waarschijnlijk (nog niet zeker) een helikopter vlucht doen in Grand Canyon dus vandaar de gehele dag Grand Canyon erin. De 13e vertrekken we erg vroeg vanuit Grand canyon, er is die dag namelijk een hoop wat we willen zien.

Wat raden jullie ons aan?

07-06-12 | Las Vegas - ???
08-06-12 | ??? - ???
09-06-12 | ??? - ???
10-06-12 | ??? - ???
11-06-12 | ??? - ???
12-06-12 | ??? - ???
13-06-12 | Grand canyon - Needles
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Zion, Bryce, Page en/of Monument valley?

Bericht door thebruins »

Wat ga je die volle dag in Page doen?

Misschien in dat geval Zion laten schieten, Bryce leent zich beter voor een kort bezoekje.
Victoria
Amerikafan

Bericht door Victoria »

We willen sowieso naar de Lower Antelope Canyon en de Hoeseshoe Bend.
Mocht er daarna nog tijd over zijn even relaxen bij Lake Powell.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Als je s'morgens op tijd naar Lower antelope gaat, dan naar Horse shoe bend, kan je daarna doorrijden naar Monument valley, je zou zelfs nog even kunnen relaxen bij Lake Powel, zonsondergang bekijken bij MV, volgende ochtend voor je naar Grand Canyon gaat kan je nog de 17 miles drive doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De Grand Canyon kan ook met een nacht minder als jullie niet veel willen wandelen.
Als ik moest kiezen tussen Bryce en Monument valley zou ik Bryce kiezen.
Ga in zion wel even wat korte wandelingen doen, dat maakt het echt veel leuker! Zie mijn 2011-verslag voor wat ideeën, of mijn wandelsite.

Marianne
renejansen111
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door renejansen111 »

Wij zijn vorig jaar vroeg vanuit Las Vegas vertrokken naar Zion. Daar met de bus het hele park bekeken en toen door naar Bryce voor een overnachting. De volgende ochtend vroeg eruit om zonsopgang te zien en heel bryce te bekijken. Toen vanuit Bryce naar Page gereden waar we Lake Powell hebben bekeken en de Lower Antilope Canyon en Horseshoe Bend. Daarna overnacht in Page. De volgende dag rustig aan ontbeten en daarna door gereden naar monument valley. Daar nog een stuk gereden om de grote rotsen heen. Vanuit daar verder gereden naar Grand Canyon waar we overnacht hebben. De volgende ochtend vroeg eruit om de Grand Canyon te bekijken. Dit neemt wel aardig tijd in beslag, maar we waren toch voor t donker alweer in Sedona.

Het zijn wel einden rijden, maar dat vind ik persoonlijk geen probleem. We hebben wel veel dingen bekeken en een aantal Hikes gemaakt tussendoor, dus het is niet zo dat je alles in sneltrein vaart ziet.

Rene
1995: Ontario-Quebec-New York
2008: British Columbia
2008: Florida
2010: British Columbia - Alberta
2011: California - Utah - Arizona - Nevada
2012: Florida
Cristobal
Amerikafan

Bericht door Cristobal »

Wat wil je juist allemaal doen tussen Grand Canyon en Needles? Buiten een stuk Route 66 weet ik niet echt waar je op doelt?

Hieronder mijn planning:

07-06-12 | Las Vegas - Zion
08-06-12 | Zion
09-06-12 | Zion - Bryce
10-06-12 | Bryce - Page (Horseshoe Bend)
11-06-12 | Page - Monument Valley (vm Antelope Canyon, dan naar MV en bij valavond de loop rijden)
12-06-12 | Monument Valley - Grand Canyon (tegen de middag kun je bij GC zijn)
13-06-12 | Grand canyon - Needles (in de voormiddag de helikoptervlucht en dan via route 66 (oatman) naar Needles.

Als je niet veel wil wandelen, kun je de extra nacht Zion ook inwisselen tegen Page (vertrek dan vroeg uit Las Vegas naar Zion)

Ik zou Monument Valley niet willen missen. Maar ben dan ook fan. Ik vond de dirtroad rijden een fantastische ervaring en het was voor ons "Amerika".
VanAatjes
Amerika-ontdekker

Bericht door VanAatjes »

@ ina

Ik ben even zo vrij om wat te vragen over Monument Valley: Is deze 17 mile drive goed te doen met een gewone middenklasse personenauto?
En hoe lang duurt deze 17 mile drive als je rustig rijdt en diverse stops maakt om foto's te maken? Wij plannen in onze reis om dit (na de overnachting in The View Hotel) 's morgens deze route te rijden en dan door te rijden naar de Grand Canyon (en onderweg Coal Mine Canyon te bekijken). Zou dat goed te doen zijn?

Groetjes,
De VanAatjes
MaJa
Amerikafan

Bericht door MaJa »

Wij hebben in 2010 ook 's morgens de 17 mijl drive zelf gereden. Maar wel met een midsize SUV met 4-wheel drive.
Dit laatste hadden we aan het einde van de rondrit dan ook echt wel nodig om weer boven te komen!
Zelf zou ik deze rit niet met een 'gewone' auto maken.
Hoe lang we er over hebben gedaan weet ik niet meer.
Wel veel foto's gemaakt. :D
Hierna door gereden naar Page.
Lukte prima.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij hebben er ongeveer 2 uur over gedaan, we reden met een minivan, hobbelde in het begin wel wat maar was verder goed te doen, we zijn daarna doorgereden naar Moab, zie ons reisverslag 2007 dag 18, Goulding-Moab. Ik denk dat het zeker te doen is, wij zijn nooit zo vroeg weg en hebben ook nog rustig de souvenirswinkel bekeken voor we de 17 miles drive reden. Moab is iets korter rijden dan GC, dus iets vroeger weg dan wij. 17 miles drive, als het met een minivan kan, kan het na mijn idee zeker met een gewone personenwagen.
Cristobal
Amerikafan

Bericht door Cristobal »

wij deden het afgelopen mei met het kleinste formaat huurauto. het kan, maar vooral het laatste stuk bergop was even hart vasthouden. We hebben het gehaald, maar met een betere auto, had het fijner geweest.

Als je snel stress heb, zou ik het afraden. Maar ik had het niet willen missen.
Victoria
Amerikafan

Bericht door Victoria »

@ allen, bedankt voor de reacties!!

@ Cristobal
1 van me mede reisgenoten wilde op die dag ook een uurtje of 2 naar Slide Rock State Park.
Waarschijnlijk laten we dit nu vallen.

Dat houd in dat we niet 2 nachten maar nu 1 nacht in de Grand Canyon blijven om ook wat tijd voor Bryce en toch een beetje tijd voor Zion te hebben.
We vertrekken die morgen gewoon vroeg uit Monument Valley, dat we toch nog een goede dag in de Grand Canyon hebben.

Heb ik nog een vraag wat betreft de Lower Antelope Canyon.
Ik weet dat het smal kan zijn daar, maar wat moet ik me hierbij voorstellen?
Ik ben zelf niet de slankste namelijk, kan altijd erg goed meekomen met dingen, dus op dat gebied maak ik me geen zorgen.
Maar hier begin ik wel over te twijfelen.
sandra_R
Amerikafan

Bericht door sandra_R »

Victoria,

Wij zijn er in 2010 geweest en hebben toen meerdere zeer fors gebouwde families gezien. Allen kwamen er zonder problemen door. Ik vond het zelf heel erg meevallen hoe smal het is, het lijkt op de plaatjes veel erger.

Absoluut een hoogtepunt van onze vakantie geweest, dus doen!

Gr,
Sandra
Victoria
Amerikafan

Bericht door Victoria »

Sandra,

Pff dat is wel een hele opluchting om te horen! Het lijkt me een genot om daar te fotograferen namelijk!
Geeft meteen weer wat moed!!
UtopiaX
Amerikafan

Bericht door UtopiaX »

Je kan eventueel ook Valley of the gods doen ipv monument valley, gelijkaardig maar beter toegankelijk met de wagen (al is het nog altijd wat stofrijden).

Lower antelope canyon is breed genoeg, ik denk niet dat er daar mensen zijn die komen vast te zitten.
Sofie Creemers
Amerikafan

Bericht door Sofie Creemers »

Victoria schreef:We willen sowieso naar de Lower Antelope Canyon en de Hoeseshoe Bend.
Mocht er daarna nog tijd over zijn even relaxen bij Lake Powell.

Een kleine tip die wij kregen van onze poetsvrouw op de kamer. Als je van pagecentrum komt gereden kan je juist voor de dam naar recht op een onverharde weg. rijd deze helemaal af tot je op een soort van parking komt. Je kan hier gewoon naar het meer wandelen waar je zalig kan zwemmen zonder last te hebben van toeristen. Er zaten alleen enkele natives.
juli '08 NY en ZW Amerika
http://www.everyoneweb.be/usatrip2008/
sept '09 denver - denver
Sofie Creemers
Amerikafan

Bericht door Sofie Creemers »

Zion zou ik zeker je tijd voor nemen, ik vond dit een van de mooiste parken. De narrows is een zeer toffe wandeling doorheen een rivier (tof met schoon weer) ja bepaald zelf hoelang je wandeld want het is heen en terug.

Iets pittiger maar super bevredigend is de hike naar angel's landing. Machtig gewoon
juli '08 NY en ZW Amerika
http://www.everyoneweb.be/usatrip2008/
sept '09 denver - denver
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer