Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Parkenpas (genaamd: America the Beautiful - pass)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
NoraL
Amerika-ontdekker

Re: Parkenpas (genaamd: America the Beautiful - pass)

Bericht door NoraL »

Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar twee jaar geleden was het toch nog zo: als je alle parken de gewone toegang betaald en je komt boven de 80 euro uit, dat je dan - op voorwaarde dat je nog alle ticketjes hebt - de america the beatiful pass krijgt.
Ik heb dit gevonden op de site

12.If I visited a Federal recreation site and paid the entrance or use fee and I have the receipt, can I trade in the receipt and pay the difference to upgrade to an Annual Pass?
Generally, no. When you are making your purchase, you should carefully consider which one of the fee and pass options best suits your needs.

National Parks will ONLY upgrade entrance or use receipts from National Parks to an Annual Pass, and will NOT UPGRADE entrance or use receipts from other land management agencies. Any upgrades must be done IN PERSON AT A NATIONAL PARK, within 7 days of the original entry receipt purchase date.

Currently, the other four land management agencies (USDA FS, BLM, FWS, Reclamation) do not upgrade day-use entrance receipts to Annual passes.

maar kan niet goed achterhalen of dit nu op hetzelfde neerkomt of niet...
Alleszins, 80 dollar is echt niet veel voor zoveel moois!
@dream2014
Amerika-ontdekker

Bericht door @dream2014 »

Mijn vriendin heeft een US paspoort, ik lees op de website van hun dat je deze pas dan gratis kan krijgen.

Weet iemand hoe je dit het makkelijkst kan aanvragen?
De Bakkertjes
Amerikafan

Bericht door De Bakkertjes »

Ik ben benieuwd op welke site je dit gelezen hebt. De pas is niet gratis, ook niet voor mensen met een US paspoort.
Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, alleen voor gehandicapten en militairen en hun families is de pas gratis. En senioren betalen $10. Verder kost hij voor iedereen $80.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
parure
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door parure »

Geldt dat dan ook voor Nederlanders? Mijn moeder is senior en gehandicapte inclusief een kaart.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Nee, alleen voor U.S. staatsburgers en permanent residents (green card holders).

http://www.nps.gov/findapark/passes.htm
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
aniko
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door aniko »

Ik dacht dat je die pas binnen een jaar nog kon uitlenen aan iemand anders. Dus, m.a.w. Je kunt in twee verschillende periodes gebruik maken van een pas. Wij hebben er nl. Een die nog geldig is tot september en mijn zoon gaat in juni naar Amerika. Dacht dat hij die dan ook kan gebruiken door zijn handtekening ernaast te plaatsen. Is dat in de afgelopen jaren veranderd?
USAInsider

Bericht door USAInsider »

De website lijkt mij duidelijk:

Valid for one full year from month of purchase (through last day of that month).
Allows pass owner and accompanying passengers in a single, private, non-commercial vehicle to enter Federally operated recreation sites across the country.
Covers the pass owner and three (3) accompanying adults age 16 and older at sites where per person entrance fees are charged. No entry fee charged for children 15 and under.
Photo identification will be required to verify ownership.
Passes are non-refundable, non-transferable and cannot be replaced if lost or stolen.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

aniko schreef:Ik dacht dat je die pas binnen een jaar nog kon uitlenen aan iemand anders. Dus, m.a.w. Je kunt in twee verschillende periodes gebruik maken van een pas. Wij hebben er nl. Een die nog geldig is tot september en mijn zoon gaat in juni naar Amerika. Dacht dat hij die dan ook kan gebruiken door zijn handtekening ernaast te plaatsen. Is dat in de afgelopen jaren veranderd?
Daar is niets aan veranderd. Het kan nog steeds; er zal geen ranger je zoon tegenhouden.
Of het mag is meer een etische vraag. Je pas verhandelen (verkopen/doorgeven) aan anderen is niet toegestaan en ook niet erg supportive naar de NPS (die erg veel goed werk doet), maar binnen het eigen gezin....
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
aniko
Amerikafan

Bericht door aniko »

Ach we gaan zelf ook nog begin mei, zal het eens aan een parkranger vragen of het mogelijk is. En zo niet, nou dan betalen ze toch gewoon zelf ( mijn zoon en vriend). Ik meen me toch echt te herinneren dat het een aantal jaren geleden wel kon, al heb ik het nooit zelf gedaan.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Er mogen 2 handtekeningen op de pass.
Als er maar 1 handtekening op je pas staat, kan je zoon gewoon aftekenen bij Passholder Two.
Dan kan hij ook gebruik maken van de pas.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, inderdaad. Ik vind het wat anders als je de pas door gaat verkopen, maar uitlenen aan je zoon moet gewoon kunnen. Inderdaad wel tekenen op de tweede plek daarvoor, want bij sommige parken willen ze legitimatie zien.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
avsboz
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Deze zomer wil ik in Zion naar Angles Landing of Observation Point. Een hike welke véél te zwaar is voor mijn vrouw (loopt nog moeilijk vanwege gebroken heub). Ik zou s ochtends vroeg een van deze hikes willen doen, waarna mijn vrouw later komt en we elkaar bijvoorbeeld bij Zion Lodge in het midden van het park ontmoeten. Probleem is dan dat we één pass hebben en dus eigenlijk niet onafhankelijk van elkaar het park in kunnen.

Moet ik dan (met pass) weer het park uit en haar bij het hotel weer ophalen en samen het park weer in ? Of is er iets wat we zouden kunnen regelen bij visitorscenter of rangers ?
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dat is wel een interessant probleem. Misschien 's morgens eerst beiden naar de ingang en vragen hoe je dat kunt doen? Misschien kan je vrouw dan een dagkaart of nader bewijs krijgen waarmee ze het park binnen kan?
Vergeet in elk geval je legitimatie niet, daar deden ze bij ons eens moeilijk over toen wij met de bus naar Zion gingen (normaal hadden we altijd alle papieren bij ons in de auto en werd er nooit naar gevraagd).

Marianne
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Of je vrouw koopt gewoon een dagpas van $ 12 (€8,80) Scheelt een hoop toestanden met heen en weer rijden en /of eerst samen naar de ingang.
Stephen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Stephen »

ingrid14 schreef:Er mogen 2 handtekeningen op de pass.
Als er maar 1 handtekening op je pas staat, kan je zoon gewoon aftekenen bij Passholder Two.
Dan kan hij ook gebruik maken van de pas.

Groetjes,

Ingrid
Per handtekening is het dus een auto/3-personen
Niet dat als ik en mijn vriendin gaan we elk moeten tekenen.
Zodus als je op 2de lijn je naam en handtekening zet, maakt het niet uit wie de eerste was?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Om echt in orde te zijn zou mijn vrouw ook getekent moeten hebben. Als ik alleen teken en bv een eindje alleen ga wandelen of foto's maken, en ze krijgt juist controle van een ranger is ze dus in de fout omdat zij niet kan laten zien dat ze 'legaal' in het park is. Zolang ik erbij ben was dat geen probleem en was ik diegene met het pasje en de legale toegang, inclusief diegene die in mijn auto zitten.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Petra/VS schreef:Ja, inderdaad. Ik vind het wat anders als je de pas door gaat verkopen, maar uitlenen aan je zoon moet gewoon kunnen.
En uitlenen aan een willekeurig persoon? Je kent hem/haar dus niet, maar je verkoopt hem dus ook niet door... Gewoon gratis weggeven? :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Stephen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Stephen »

Dude schreef:Om echt in orde te zijn zou mijn vrouw ook getekent moeten hebben. Als ik alleen teken en bv een eindje alleen ga wandelen of foto's maken, en ze krijgt juist controle van een ranger is ze dus in de fout omdat zij niet kan laten zien dat ze 'legaal' in het park is. Zolang ik erbij ben was dat geen probleem en was ik diegene met het pasje en de legale toegang, inclusief diegene die in mijn auto zitten.
Dan moet je gezelschap ten alle tijden bij u aanwezig zijn? Als je dan met 3 bent(het maximum per pas zeker hé)
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

ik heb nog nooit mijn pas bij mij gehouden als we gaan hiken in een park. Trouwens, met de nieuwe spiegelhouders die ze nu sinds dit jaar geven blijft de pas sowieso aan de spiegel hangen op de parking.
Ik vraag mij trouwens af in hoeverre een Ranger in het park nog naar jouw pas zal vragen, vermits je, normalerwijze, het park niet inkomt zonder geldig toegangsbewijs.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer