Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Bicky1984: reis LAX-SF 03/07-18-09
Re: Reis Bicky1984: reis LAX-SF 03/07-18-09
Heb nog wat vraagjes over de tijdsverschillen.
In mijn Trotterreisgids lees ik dat er een tijdsverschil is van -9 h op Californie en Nevada.
Utah valt onder de Mountain Time maar Arizona juist niet in de zomerperiode omdat het daar geen DST is maar gewoon standaard time.
Is het dan zo als je in californie 15 h hebt , het in de zomerperiode ook 15 h is in Arizona .En dan ook in monument valley?
En page?Als je naar bryce gaan is het dan een uur door draaien ofzo?
Mvg
In mijn Trotterreisgids lees ik dat er een tijdsverschil is van -9 h op Californie en Nevada.
Utah valt onder de Mountain Time maar Arizona juist niet in de zomerperiode omdat het daar geen DST is maar gewoon standaard time.
Is het dan zo als je in californie 15 h hebt , het in de zomerperiode ook 15 h is in Arizona .En dan ook in monument valley?
En page?Als je naar bryce gaan is het dan een uur door draaien ofzo?
Mvg
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
In de zomer zitten California, Nevada en Arizona (met uitzondering van Navajo gebied) in dezelfde tijdzone. Doorgaans moet je dus enkel je klok verzetten als je van Utah komt (een uurtje terugdraaien) of naar Utah gaat (klok uurtje vooruit). Uitzondering is dus Navajo gebied, die doen wel mee aan DST en zitten dus een uur vooruit op de rest van Arizona.
Page zou dus Arizona-time zijn, zonder DST. Als ik me niet vergis houden ze bij Antelope Canyon bvb. ook de tijd van Page aan (dus Arizona). Om het wat eenvoudiger te houden, gok ik
Monument Valley is volgens mij wel met DST en zit dus een uur verder. Van Page naar MV moet je de klok dus een uur vooruit draaien. En Bryce is dan weer Utah, dus als je van Page komt, moet je ook hier de klok een uur vooruit zetten.
Page zou dus Arizona-time zijn, zonder DST. Als ik me niet vergis houden ze bij Antelope Canyon bvb. ook de tijd van Page aan (dus Arizona). Om het wat eenvoudiger te houden, gok ik
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Valt dan toch nog mee voor onze route.
We komen van Palm Springs naar de south rim en dacht dat het een uur doordraaien was.Dus gewoon zelfde tijd.
Dan gaan we van de south rim naar monument valley .Dus bij aankomst monument valley een uurtje later dan.
Dan naar gaan we naar page en de antilope.Dan is dat een uurtje terug draaien met dezelfde tijd van California , nevada en arizona.
Dan gaan we naar Bryce en moeten we terug een uurtje bijdoen om dan de volgende dag naar Las Vegas te gaan en weer uurtje terug te keren.
Dan winnen we een uur zodat we mss uit bryce nog zion kunnen doen
We komen van Palm Springs naar de south rim en dacht dat het een uur doordraaien was.Dus gewoon zelfde tijd.
Dan gaan we van de south rim naar monument valley .Dus bij aankomst monument valley een uurtje later dan.
Dan naar gaan we naar page en de antilope.Dan is dat een uurtje terug draaien met dezelfde tijd van California , nevada en arizona.
Dan gaan we naar Bryce en moeten we terug een uurtje bijdoen om dan de volgende dag naar Las Vegas te gaan en weer uurtje terug te keren.
Dan winnen we een uur zodat we mss uit bryce nog zion kunnen doen
- Doockles
- Amerika-expert
Volgens mij volledig correct zo. 
Onze reisverslagen:
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 29
- Contacteer:
Omdat wij komen en gaan vanaf Las Vegas laat ik mijn horloge altijd gewoon op de Pacific Time staan, en zolang je geen afspraken hebt op een bepaalde tijd dan stoort dit helemaal niet
We vertrekken nooit laat en komen nooit ergens vroeg aan dus dat is nooit een probleem met in en uitchecken en als ik op vakantie ben leef ik toch niet op de klok.
Thx
Heb jij nog wat tips voor mijn dag indeling LA?
We komen aan om 3 juli at night.
4 of july volledige dag.
5 juli tot de middag om dan naar Palm Springs te gaan.
We willen de klassieke toeristische bezienswaardigheden zien.
Universal studios , hollywood sign op n beachwooddrive , hollywoodboulevard met signs en chinese theatre.
Mulholland drive , en venice beach.
Wat valt er volgens jou het beste te combineren als je vanuit downtown komt cecil hotel?
Heb jij nog wat tips voor mijn dag indeling LA?
We komen aan om 3 juli at night.
4 of july volledige dag.
5 juli tot de middag om dan naar Palm Springs te gaan.
We willen de klassieke toeristische bezienswaardigheden zien.
Universal studios , hollywood sign op n beachwooddrive , hollywoodboulevard met signs en chinese theatre.
Mulholland drive , en venice beach.
Wat valt er volgens jou het beste te combineren als je vanuit downtown komt cecil hotel?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die vraag heb je ergens anders al gesteld, het is wel zo handig (en volgens de regels) om het bij één LA-topic te houden.
Marianne
Marianne
PS-GC
Hallo iedereen
Heeft er iemand ervaringen met rechtstreekse rit van Palm Springs - Grand Canyon ?
Eventueel met tussenstop van Seligman of Oatman?
gr
* Note Mod (Marco):
Bericht samengevoegd met eerdere post van de topicstarter, om het een beetje overzichtelijk te houden.
Verzoek om niet iedere keer een nieuwe draad te openen. Door alles in één draad te houden, gaan de al gegeven tips niet verloren en wordt het dubbel antwoorden voorkomen.
Heeft er iemand ervaringen met rechtstreekse rit van Palm Springs - Grand Canyon ?
Eventueel met tussenstop van Seligman of Oatman?
gr
* Note Mod (Marco):
Bericht samengevoegd met eerdere post van de topicstarter, om het een beetje overzichtelijk te houden.
Verzoek om niet iedere keer een nieuwe draad te openen. Door alles in één draad te houden, gaan de al gegeven tips niet verloren en wordt het dubbel antwoorden voorkomen.
Palm Springs - Grand Canyon via Oatman en Route 66 is zonder stops meer dan 8 uur. Een beetje van het goede te veel denk ik.
Als je van LA komt, zou ik niet in Palm Springs overnachten, maar al een stuk verder.
Bezoek je Joshua Tree of niet? Zo ja: hoe belangrijk is dit.
Waarom Palm Springs?
Als je van LA komt, zou ik niet in Palm Springs overnachten, maar al een stuk verder.
Bezoek je Joshua Tree of niet? Zo ja: hoe belangrijk is dit.
Waarom Palm Springs?
Omdat we graag nog een voormiddag in LA kunnen blijven , of om nog een namiddagje zwembad te hebben bij Palm Springs, rustig boodschappen doen , s'avonds lijkt de aerial Tramway leuk te doen.En omdat we voor 40 Dollar per kamer een leuk resort gevonden hebben.en natuurlijk omdat we maar 15 dagen hebben en toch ergens eens een extreem zware rit te moeten rijden om ergens een nacht extra te kunnen hebben.
Lukt dit niet als je om 7u30 kan vertrekken.4h tot 4u30 rijden waar we rond 12-13 h aankomen in oatman .Stadje bezoeken , wat eten, en dan nog een rit van 3u30 tot Tusayan?
We zijn met 2 chauffeurs.Als we naar Kroatie rijden doen we 15 uur aan 1 stuk vanuit Belgie?
Ik weet het niet maar een dag kunnen we niet bijnemen
alvast bedankt voor hulp en reactie
gr
Lukt dit niet als je om 7u30 kan vertrekken.4h tot 4u30 rijden waar we rond 12-13 h aankomen in oatman .Stadje bezoeken , wat eten, en dan nog een rit van 3u30 tot Tusayan?
We zijn met 2 chauffeurs.Als we naar Kroatie rijden doen we 15 uur aan 1 stuk vanuit Belgie?
Ik weet het niet maar een dag kunnen we niet bijnemen
alvast bedankt voor hulp en reactie
gr
Uiteraard kan het. Er zijn 24 uur in een dag.
Vergis je alleen niet. Je zegt naar Kroatië rijden we 15 uur aan één stuk. Perfect doenbaar. Doen wij bijvoorbeeld ook naar Spanje. Maar wat doe je dan de dagen erna in Kroatië? Je neemt wellicht niet de volgende dag de auto om nog eens 4 uur te rijden om de dag erna nog eens hetzelfde te doen ... dit gewoon om aan te geven dat je je er niet op mag blindstaren.
Rijden in Amerika is heel anders dan hier. Je rijdt vaak niet op een snelweg en komt soms onverwacht op mooie plaatsen waar je even halt wil houden. Met het strakke schema dat je nu hebt, moet je opletten dat je niet gefrustreerd geraakt. (We moeten nu echt weg of we halen het nooit).
Dit gezegd zijnde: maak er gewoon het beste van. Het wordt sowieso een prachtvakantie. Zoals jezelf al aangeeft, probeer vaak zo vroeg mogelijk te vertrekken. Zo kun je regelmatiger stoppen en lange ritten onderbreken. Ga bijvoorbeeld op lange reisdagen 's middags nergens uitgebreid lunchen, maar koop een broodje en eet dat op op een mooie plaats die je tegenkomt, ...
Vergis je alleen niet. Je zegt naar Kroatië rijden we 15 uur aan één stuk. Perfect doenbaar. Doen wij bijvoorbeeld ook naar Spanje. Maar wat doe je dan de dagen erna in Kroatië? Je neemt wellicht niet de volgende dag de auto om nog eens 4 uur te rijden om de dag erna nog eens hetzelfde te doen ... dit gewoon om aan te geven dat je je er niet op mag blindstaren.
Rijden in Amerika is heel anders dan hier. Je rijdt vaak niet op een snelweg en komt soms onverwacht op mooie plaatsen waar je even halt wil houden. Met het strakke schema dat je nu hebt, moet je opletten dat je niet gefrustreerd geraakt. (We moeten nu echt weg of we halen het nooit).
Dit gezegd zijnde: maak er gewoon het beste van. Het wordt sowieso een prachtvakantie. Zoals jezelf al aangeeft, probeer vaak zo vroeg mogelijk te vertrekken. Zo kun je regelmatiger stoppen en lange ritten onderbreken. Ga bijvoorbeeld op lange reisdagen 's middags nergens uitgebreid lunchen, maar koop een broodje en eet dat op op een mooie plaats die je tegenkomt, ...
Ja dat is waar.Maar door al de mooie reisverslagen en foto's te bekijken van reizen vanaf 20 dagen raken we nu al gefrustreerd dat we met onze beperkte tijd niet alles kunnen zien wat we willen zien.Helaas.
We gaan dag per dag uitschrijven in een mapje van rijtijden , vertrektijden , stopplaatsen , hoeveel tijd we daar kunnen spenderen.Het is vakantie maar kan niet anders om een beetje een schema te hebben anders loopt het helemaal int honderd.Om dat maar niet te spreken van de onvoorziene omstandigheden zoals werken , file's , autopech , ...
Het word zo een beetje een autocar reis maar dan met eigen auto.
Moeilijk moet ook gaan zeker?
We gaan dag per dag uitschrijven in een mapje van rijtijden , vertrektijden , stopplaatsen , hoeveel tijd we daar kunnen spenderen.Het is vakantie maar kan niet anders om een beetje een schema te hebben anders loopt het helemaal int honderd.Om dat maar niet te spreken van de onvoorziene omstandigheden zoals werken , file's , autopech , ...
Het word zo een beetje een autocar reis maar dan met eigen auto.
Moeilijk moet ook gaan zeker?
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Vluchten staan vast en hotels ook echtre vaak kunnen hotels best gewijzigd... dat willen ze liever niet natuurlijk kost tijd en gedoe. Ik zou er even naar vragen of er iets gewijzigd kan worden. Op sommige plekken heb je prima lokaties maar Yosemite kan beter.
Als je voor tips en ideeën komt is dat prima maar als we eigenlijk niks mogen wijzigen kunnen we soms wat minder met je reis aanvangen.. ... enfin ik bedoel dit netjes en niet om je te pesten. Op forum zijn veel mensen met veeeeel ervaring (ik wel iets maar minder dan velen) en als eigenlijk zegt alles ligt vast is er weinig te doen/bieden.
Ik had gelijk als idee om LA of SF te schrappen zodat je meer tijd hebt voor de natuur de zo bijzonder is.
Tips ter plekke kan natuurlijk wel.
Wandel toch een stukje Bryce in.. het geeft meer belevenis dan alleen erop kijken. 's MOrgens vroeg en 's avonds tegen sunset is het op veel plekken supermooi... het licht is dan zachter en warmer van kleur.
Wat betreft rijden... het rijden is in USA anders veel wegen zijn gewoon 2-baans dus niet 120km p u of harder. Top speed is meestal 55 miles soms harder. Veel wegen zijn niet zo best van kwaliteit dus en je wilt vast geen politie achter je aan... Verder is het rijden in donker al aangeroerd en ook niet aan te raden. Door de parken rijd je soeiso minder hard en stop je vaak... dat kost tijd. En eigenlijk is het rijden niet een middel maar een doel op zich; het is al een beleving om door de verschillende landschappen te rijden.
Ten slotte ga je in de USA vakantie niet elke dag 10 uur rijden.... (puur rijden) hoogstens een keer een dag. Uitschrijven en tips erin die je kunt doen en zou wilen doen er ook bij zetten ... dat maakt het straks makkelijk om te kiezen.
En maak je niet te druk om wat je niet kan zien je komt vast nog een keer als je nu al zoveel wilt zien.........
Nara Grand Canyon rijden zou ik vanuit Kingman of Needles doen. Dat hotel is vast om te boeken. Hotels en reisbureaus mogen blij zijn dat mensen nog komen.. zelf regelen is zoveel makkelijker aan te passen en erg gemakkelijk ook.
Horloge kun je best laten staan maar zorg dat je wel een klokje aan past dan heb je geen gedoe als je naar bv Antelope Canyon gaat en op een tijd reserveert... Gewoon om te weten hoe laat het nu echt is.
Overigens is het bij beiden (lower en Upper Antelope Canyon) druk als je pech hebt. Bij de Lower is meer kans op rust als je vroeg komt dan is het licht er ook mooier voro foto's. Vele mensen komen niet zo vroeg
Tenslotte (ik was al aan het typen toen ik zag dat er net iemand voor me postte over rijden in USA..)
Zoals Christobal zegt je gata er sowieso van genieten wij proberen je hierbij nog wat extra handvatten te geven.. profiteer van dit gratig reisbureau
!!!! Geniet ervan ENJOY en RELAX. Het is een prachtig land om te reizen en rijden.
Als je voor tips en ideeën komt is dat prima maar als we eigenlijk niks mogen wijzigen kunnen we soms wat minder met je reis aanvangen.. ... enfin ik bedoel dit netjes en niet om je te pesten. Op forum zijn veel mensen met veeeeel ervaring (ik wel iets maar minder dan velen) en als eigenlijk zegt alles ligt vast is er weinig te doen/bieden.
Ik had gelijk als idee om LA of SF te schrappen zodat je meer tijd hebt voor de natuur de zo bijzonder is.
Tips ter plekke kan natuurlijk wel.
Wandel toch een stukje Bryce in.. het geeft meer belevenis dan alleen erop kijken. 's MOrgens vroeg en 's avonds tegen sunset is het op veel plekken supermooi... het licht is dan zachter en warmer van kleur.
Wat betreft rijden... het rijden is in USA anders veel wegen zijn gewoon 2-baans dus niet 120km p u of harder. Top speed is meestal 55 miles soms harder. Veel wegen zijn niet zo best van kwaliteit dus en je wilt vast geen politie achter je aan... Verder is het rijden in donker al aangeroerd en ook niet aan te raden. Door de parken rijd je soeiso minder hard en stop je vaak... dat kost tijd. En eigenlijk is het rijden niet een middel maar een doel op zich; het is al een beleving om door de verschillende landschappen te rijden.
Ten slotte ga je in de USA vakantie niet elke dag 10 uur rijden.... (puur rijden) hoogstens een keer een dag. Uitschrijven en tips erin die je kunt doen en zou wilen doen er ook bij zetten ... dat maakt het straks makkelijk om te kiezen.
En maak je niet te druk om wat je niet kan zien je komt vast nog een keer als je nu al zoveel wilt zien.........
Nara Grand Canyon rijden zou ik vanuit Kingman of Needles doen. Dat hotel is vast om te boeken. Hotels en reisbureaus mogen blij zijn dat mensen nog komen.. zelf regelen is zoveel makkelijker aan te passen en erg gemakkelijk ook.
Horloge kun je best laten staan maar zorg dat je wel een klokje aan past dan heb je geen gedoe als je naar bv Antelope Canyon gaat en op een tijd reserveert... Gewoon om te weten hoe laat het nu echt is.
Overigens is het bij beiden (lower en Upper Antelope Canyon) druk als je pech hebt. Bij de Lower is meer kans op rust als je vroeg komt dan is het licht er ook mooier voro foto's. Vele mensen komen niet zo vroeg
Tenslotte (ik was al aan het typen toen ik zag dat er net iemand voor me postte over rijden in USA..)
Zoals Christobal zegt je gata er sowieso van genieten wij proberen je hierbij nog wat extra handvatten te geven.. profiteer van dit gratig reisbureau
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Hartelijk bedankt allemaal.Wij weten dat jullie ons willen helpen .Ik vraag aan reisbureau of we kunnen de nacht van Palm Springs kunnen wijzigen naar Kingman of ergens in de buurt.Dan kunnen we inderdaad veel rustiger de 66 doen met een treffelijk uur aankomen bij Grand Canyon.Ook zal ik vragen of we bv onze nacht in Mammoth lakes kunnen verzetten naar lone pine.Of zouden jullie eerder Oakhurst verzetten naar andere overnachting bv el portal?Is glacier point niet dicht naar Oakhurst toe?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
- jvandijk65
- Amerikafan
Prima idee om de nacht in Palm Springs om te zetten naar Kingman, dan heb je op de route Kingman - Grand Canyon wat meer tijd. Maar.....de rit Los Angeles - Kingman is dan wel een lange. De ochtend nog in LA doorbrengen, en Joshua Tree bezoeken en door Oatman is waarschijnlijk te veel. Wil je deze plaatsen onderweg bezoeken dat zul je vroeg uit LA moeten vertrekken. Wij vertrokken redelijk op tijd, maar hadden toch geen tijd voor Oatman. Moet er wel bij zeggen dat we in LA een hotel bij het vliegveld hadden, dus een heel stuk moesten rijden voor we echt de stad uit waren. Kan wel schelen waar je vandaan moet komen. Maar oh, die keuzes maken.....
Josua Three staat niet op ons verlanglijstje.
Dus dit kunnen we overslaan.
Omdat we op onze enige volle dag in LA op 4 juli verblijven hebben we schrik niet "alles"te kunnen doen in 1 dag.Daarom Palm Springs genomen om nog redelijk laat naar daar te kunnen vertrekken.
Het word kiezen tussen: LA-PS : Late middag aankomen om nog wat uit te rusten aan zwembad voor de grote dag.
PS-GC : Heel vroeg vertrekken en veel veel rijden , enkel seligman doen .
of LA vroeg vertrekken naar Kingman en meer rust onderweg ,toch 5 uur rijden
Kingman -Grand Canyon
We zijn met 2 koppels en de ene heeft voorkeur op steden en route 66
Dus dit kunnen we overslaan.
Omdat we op onze enige volle dag in LA op 4 juli verblijven hebben we schrik niet "alles"te kunnen doen in 1 dag.Daarom Palm Springs genomen om nog redelijk laat naar daar te kunnen vertrekken.
Het word kiezen tussen: LA-PS : Late middag aankomen om nog wat uit te rusten aan zwembad voor de grote dag.
PS-GC : Heel vroeg vertrekken en veel veel rijden , enkel seligman doen .
of LA vroeg vertrekken naar Kingman en meer rust onderweg ,toch 5 uur rijden
Kingman -Grand Canyon
We zijn met 2 koppels en de ene heeft voorkeur op steden en route 66
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Goed dat je het toch gata vragen de ervaring leert dat reisbureau's best wel wat willen veranderen als jij daar blij van wordt.
Al eerder waren er mensen die zeiden alles staat vast want geboekt ... enfin veranderren kon wel.
Voor Yosemite: Niet Oakhurst niet El POrtal.. maar Yosemite Valley zelf! Maar als moet dan EL Portal (30 - 45min bij drukte) dat is dichterbij de vallei... dat heen en weer rijden is zonde van je tijd en energie.
Zoek even met de zoekfunctie naar topic All about LA. Voor ideeën en tips.
Voor Yosemite: Niet Oakhurst niet El POrtal.. maar Yosemite Valley zelf! Maar als moet dan EL Portal (30 - 45min bij drukte) dat is dichterbij de vallei... dat heen en weer rijden is zonde van je tijd en energie.
Zoek even met de zoekfunctie naar topic All about LA. Voor ideeën en tips.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Doockles
- Amerika-expert
Ja maar, ja maar,... Zo niet beginnen he!Bicky1984 schreef:Maar door al de mooie reisverslagen en foto's te bekijken van reizen vanaf 20 dagen raken we nu al gefrustreerd dat we met onze beperkte tijd niet alles kunnen zien wat we willen zien.Helaas.?
Onze reisverslagen:
Hey Doockles
Kan ik een reisverslag van jullie eerste reis ergens bekijken?Op jullie reisverslagenpagina vind ik het nergens terug?
Gr
Kan ik een reisverslag van jullie eerste reis ergens bekijken?Op jullie reisverslagenpagina vind ik het nergens terug?
Gr
- Doockles
- Amerika-expert
Als je op de link hieronder klikt en dan bovenaan bij Reisverslagen staan er 2 links naar onze verslagen. Ze staan gewoon op AllesAmerika.com dus als je hierboven op het forum op de link naar de reisverslagen klikt kom je er ook wel. 
Het verslag van onze eerste reis staat wel nergens online, maar dat wil ik je altijd wel eens mailen als je interesse hebt.
Het verslag van onze eerste reis staat wel nergens online, maar dat wil ik je altijd wel eens mailen als je interesse hebt.
Onze reisverslagen:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties