lsl schreef:En neen hoor, je krijgt enkel de "secret map" en foto's van de heenweg, de terugweg moet je zelf uitdokteren.
Zelf ga ik in eenzame gebieden nooit zonder GPS en kompas op pad.
Voor 90 euro (of 90 dollar in de Bass Pro in de VS), heb je bvb een Garmin eTrex H die zowat alles kan wat je nodig hebt.
Ik heb een beschrijving van zowel de heen- als terugweg gekregen. Wel met het advies om ook GPS en kompas mee te nemen.
Reken op 45 minuten rijden en zorg dat je er om 8u50-8u55 bent om je gegevens in te vullen.
Om 9u stipt begint de trekking, als je niet wordt uitgeloot kan je om 9u10 terug weg, anders heb je nog 10-15 minuutjes nodig om af te rekenen.
Wil je de wegbeschrijving horen dan komen er nog 15 minuten bij.
Wij hebben min of meer last minute besloten om in mei weer een rondje Zuid-West te gaan doen, en waren precies (we hadden nog 1 dag) op tijd voor inschrijving voor The Wave! Dus fingers crossed Er zijn voor onze data iets van 188 inschrijvingen, hoop echt dat we erbij zitten. Zijn er hier nog recente winnaars?
Leuk, zo'n last minute! Heerlijk toch om weer te mogen!
Wij gaan ons in februari inschrijven voor hopelijk een bezoek in juni.
Ik vind dat er veel inschrijvingen zijn... het is met recht een loterij. Maar ja, als je niet meedoet, zul je ook nooit winnen
I'll keep my fingers crossed.
Ja, ik zag dat er in juni inderdaad redelijk wat inschrijvingen zijn, maar ach.. de kans is weer veel groter dan dat je de lotto wint en wie niet waagt...! Het zou wel super gaaf zijn, zeg! Jullie ook succes
Vorig jaar waren er in juni, juli en augustus best veel inschrijvingen. Nu zagen we ook wel een verschil tussen begin en eind mei, naarmate je dichter bij de zomer komt wordt het (logisch) wel gewilder!
De loterij zou vandaag om 01:05 pm Mountain Time plaatsvinden, maar nog geen mail gehad. Komt het vaker voor dat die loterij te laat is? Ik ga er van uit dat onze inschrijving goed is aangekomen want heb wel gewoon de aanmeldingsmail ontvangen
Hadden jullie op 1 naam deelgenomen, of het truukje met meerdere cc's ?
Blijkbaar heb je al 'meer' kans als je slechts 1 keer deelneemt aan de loterij (ze halen er blijkbaar de deelnemers uit waarvan ze een sterk vermoeden hebben dat ze dubbel hebben deelgenomen ...en terecht)
Inyaro schreef:Hadden jullie op 1 naam deelgenomen, of het truukje met meerdere cc's ?
Blijkbaar heb je al 'meer' kans als je slechts 1 keer deelneemt aan de loterij (ze halen er blijkbaar de deelnemers uit waarvan ze een sterk vermoeden hebben dat ze dubbel hebben deelgenomen ...en terecht)
Mijn vriend en ik hebben allebei 1 loterijticket gekocht. Geldt dat als dubbel deelnemen? Wij hebben geen truc met meerdere cc's uitgehaald.
LT-- schreef:Helaas zijn wij uitgeloot. We komen toch sowieso langs Page, dus we gaan ter plekke ook nog meedoen aan de loterij
Jammer zeg! Het eerste moment dacht ik noachtans dat je geluk had. Bij ons betekent uitgeloot immers dat jij er bij de loting uitgekomen bent.
Volgens mij moet je tegenwoordig trouwens naar Kanab om ter plaatse een permit te kunnen bemachtigen.
Vanop de site van BLM:
How do I obtain a walk-in permit?
If you missed the lottery or are just in the Southern Utah/Northern Arizona area, you can obtain a walk-in permit at the Grand Staircase-Escalante National Monument Visitor Center in Kanab, Utah.
"Be at the Grand Staircase-Escalante National Monument Visitor Center in Kanab, Utah (745 E. Highway 89 in Kanab Utah across from Walkers gas station and Wendy’s restaurant) before 9am Mountain Standard Time -Utah- (9am Daylight Savings Time in summer)."
Be at the Grand Staircase-Escalante National Monument Visitor Center in Kanab, Utah (745 E. Highway 89 in Kanab Utah across from Walkers gas station and Wendy’s restaurant) before 9am Mountain Standard Time -Utah- (9am Daylight Savings Time in summer).
Oei, dan ben ik mis.
Was gaan zoeken op de website maar heb deze detailbeschrijving niet gezien.
Dan zal het inderdaad naar Kanab verhuisd zijn, dat is wel een eind rijden van Page, niets om enkele dagen na elkaar te moeten doen
Ik heb ook meegedaan aan de loting voor een plekje in juni (19de... dus afblijven aub )
Nu mijn vraag, hoeveel tijd voorzien jullie voor dit te bezoeken vanuit page?
Dus qua reistijd + Hike naar The wave (we hebben goede conditie) + The wave zelf bezichtigen.
Dit alles in de veronderstelling dat ik één van de gelukkige ga zijn
Voor ons was dit een dagtrip, bewust !
Het kan op een halve dag hoor, maar voor ons was dit hét hoogtepunt van onze reis van 2009 en we wilden er dus rustig van genieten. Ook de omgeving rond the wave is prachtig.
Zie ons verslag van 2009
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.