Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Barrie: rondreis in 2013
Reis Barrie: rondreis in 2013
Hallo,
mijn vorige reis naar Amerika was een voltreffer en het begon al te kriebelen om terug te keren. In 2013 (wel nog lang) gaan we terug naar Amerika. Deze keer gaan we het zuidwesten verkennen.
Ik heb al een planning opgemaakt. We zouden een auto huren. Er ligt nog niets vast.
planning:
Dag 1: vlucht naar SF
Dag 2: SF
Dag 3: SF
Dag 4: SF
Dag 5: van SF naar Yosemite (auto ophalen)
Dag 6: Yosemite
Dag 7: van Yosemite naar death valley (ergens tussenin overnachten)
Dag 8: van Yosemite naar death valley
Dag 9: death valley (de moeite om hier een volledige dag te blijven ?)
Dag 10: death valley naar LV
Dag 11: LV
Dag 12: van LV naar zion park (onderweg stoppen bij Sand hallow state park)
Dag 13: zion park
Dag 14: zion park naar bryce canyon national park
Dag 15: bryce canyon national park (shuttle tour)
Dag 16: bryce canyon national park naar page (horsesshoe bend)
Dag 17: page naar grand canyon
Dag 18: grand canyon
Dag 19: grand canyon naar mojave national preserve
Dag 20: mojave national preserve naar LA
Dag 21: LA
Dag 22: LA
Dag 23: naar huis
Is dit haalbaar?
zijn er zaken die echt de moeite waard zijn en niet in de planning staat?
Zijn er bepaalde plekken waar we geen volledige dag moeten zijn en dus ergens anders meer tijd in kunnen besteden?
al advies is welkom.
Alvast bedankt
Bart
mijn vorige reis naar Amerika was een voltreffer en het begon al te kriebelen om terug te keren. In 2013 (wel nog lang) gaan we terug naar Amerika. Deze keer gaan we het zuidwesten verkennen.
Ik heb al een planning opgemaakt. We zouden een auto huren. Er ligt nog niets vast.
planning:
Dag 1: vlucht naar SF
Dag 2: SF
Dag 3: SF
Dag 4: SF
Dag 5: van SF naar Yosemite (auto ophalen)
Dag 6: Yosemite
Dag 7: van Yosemite naar death valley (ergens tussenin overnachten)
Dag 8: van Yosemite naar death valley
Dag 9: death valley (de moeite om hier een volledige dag te blijven ?)
Dag 10: death valley naar LV
Dag 11: LV
Dag 12: van LV naar zion park (onderweg stoppen bij Sand hallow state park)
Dag 13: zion park
Dag 14: zion park naar bryce canyon national park
Dag 15: bryce canyon national park (shuttle tour)
Dag 16: bryce canyon national park naar page (horsesshoe bend)
Dag 17: page naar grand canyon
Dag 18: grand canyon
Dag 19: grand canyon naar mojave national preserve
Dag 20: mojave national preserve naar LA
Dag 21: LA
Dag 22: LA
Dag 23: naar huis
Is dit haalbaar?
zijn er zaken die echt de moeite waard zijn en niet in de planning staat?
Zijn er bepaalde plekken waar we geen volledige dag moeten zijn en dus ergens anders meer tijd in kunnen besteden?
al advies is welkom.
Alvast bedankt
Bart
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Reis Barrie: rondreis in 2013
Gaat allemaal prima hoor, even wat meer info wanneer je gaat, samenstelling van gezelschap. Voor half juni kan het zijn dat de Tioga pass Van Yosemite - DV nog dicht is.
Ik zou wat langer in Yosemite plannen 2 volle dagen. Misschien ten koste van een dag SF. Er is veel te zien hoor maar in 2 dagen kun je echt al veel zien.
Of Death Valley een dag leuk is hangt van het seizoen af, in voorjaar (Tioga dicht) is het vast mooi en prima uit te houden maar in zomer ben je wellicht blij als je na halve dag weg mag... Gleuknie weet er veel van.
Tussen LV en Zion is ook Valley of Fire State Park de moeite waard.
Zion volle dag is heel fijn hier moet je wel met de shuttle naar het eindpunt. Onderweg zijn allerlei mogelijkheden voor wandelingen.
Bryce Canyon shuttle bus.. kan ook met auto/ camper hoor. Dan bepaal je zelf je tempo. Volle dag daar hoeft niet is wel mooi. Wij liepen een hele ochtend in Bryce (Queens Garden trail- Navajo Loop - Wall Street).
Je zou in Page een dagje kunnen blijven en daar Lake Powell bezoeken en zwemmen (lekker water).
Horseshoe Bend kun je doen onderweg van Page naar Grand Canyon; je komt er bijna langs wel pittige korte wandeling door zand. Wel mooi uitzicht.
Je kunt een volle dag in Grand Canyon besteden maar 2 halve dagen kan ook. Ik vond wel relaxed om volle dag er te zijn.. Gaf ook gelegenheid om te vliegen aldaar.
Mojave NR kan ik niks over zeggen... Joshua Tree NP kan ook. Maar dna in 3 etappes naar LA.
Ik zou wat langer in Yosemite plannen 2 volle dagen. Misschien ten koste van een dag SF. Er is veel te zien hoor maar in 2 dagen kun je echt al veel zien.
Of Death Valley een dag leuk is hangt van het seizoen af, in voorjaar (Tioga dicht) is het vast mooi en prima uit te houden maar in zomer ben je wellicht blij als je na halve dag weg mag... Gleuknie weet er veel van.
Tussen LV en Zion is ook Valley of Fire State Park de moeite waard.
Zion volle dag is heel fijn hier moet je wel met de shuttle naar het eindpunt. Onderweg zijn allerlei mogelijkheden voor wandelingen.
Bryce Canyon shuttle bus.. kan ook met auto/ camper hoor. Dan bepaal je zelf je tempo. Volle dag daar hoeft niet is wel mooi. Wij liepen een hele ochtend in Bryce (Queens Garden trail- Navajo Loop - Wall Street).
Je zou in Page een dagje kunnen blijven en daar Lake Powell bezoeken en zwemmen (lekker water).
Horseshoe Bend kun je doen onderweg van Page naar Grand Canyon; je komt er bijna langs wel pittige korte wandeling door zand. Wel mooi uitzicht.
Je kunt een volle dag in Grand Canyon besteden maar 2 halve dagen kan ook. Ik vond wel relaxed om volle dag er te zijn.. Gaf ook gelegenheid om te vliegen aldaar.
Mojave NR kan ik niks over zeggen... Joshua Tree NP kan ook. Maar dna in 3 etappes naar LA.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Ik ga samen met mijn partner en waarschijnlijk gaan we in mei/juni 2013. Dus die tioga pass zal dus nog gesloten zijn. Welke weg kun je dan best nemen (iemand ervaring mee?). In death valley zal het dan wss al warm zijn. Dus inderdaad daar mss niet overnachten.
Alvast bedankt voor de informatie.
Alvast bedankt voor de informatie.
- Nordschleife
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
En vergeet Antelope Canyon niet bij Page.
Zelf zou ik 1 dag minder doen bij Bryce zoals Isis al zei en deze bij Zion extra doen, maar daar zijn de meningen nogal over verdeeld hier op het forum.
En idd. wat van dagen van SF afsnoepen om ergens anders in te delen.
Death Valley in mei is best te doen overigens.
Zelf zou ik 1 dag minder doen bij Bryce zoals Isis al zei en deze bij Zion extra doen, maar daar zijn de meningen nogal over verdeeld hier op het forum.
En idd. wat van dagen van SF afsnoepen om ergens anders in te delen.
Death Valley in mei is best te doen overigens.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Reisverslag ZW-USA 2014
Ooit in mei hadden we al 116F in Death Valley maar je kan wel veel langer in het park blijven dan 2 nachten. Er is genoeg te zien. 2 nachten zijn dus aanbevolen. Er zijn geen hotels in Mojave Nationa Preserve en je komt er eigenlijk ook niet door tussen GC en LA. Wat je wel kan doen is van GC naar bv 29Palms of Palm Springs rijden en daarna naar LA. GC naar Palm Springs is ook nog een hele rit. Je komt dan ook Joshua Tree NP nog tegen dus bv GC-29 Palms en daarna via Joshua Tree NP naar LA.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De pas hoeft niet gesloten te zijn, zeker niet als je er eind mei/begin juni bent. Ik zou een extra dag Yosemite doen, zodat je ook ruim de tijd hebt om om te rijden (kan via een noordelijke pas, of via Bakersfield). En is de pas wel open dan heb je die extra tijd echt nodig voor de watervallen in de vallei, Glacier Point, de Mariposa Grove en de Tioga Road. Hetch Hetchy is dan ook mooi. Dus misschien wel 3 volle dagen Yosemite?Barrie schreef:Ik ga samen met mijn partner en waarschijnlijk gaan we in mei/juni 2013. Dus die tioga pass zal dus nog gesloten zijn. Welke weg kun je dan best nemen (iemand ervaring mee?). In death valley zal het dan wss al warm zijn. Dus inderdaad daar mss niet overnachten.
Marianne
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yosemite reserveren: Als het anders wordt kun je annuleren en veranderen... als vol is dan wordt het lastiger.
De periode ligt nog niet vast. Hangt nog van verschillende factoren af (werk van mijn vriendin en in welke periode ik verlof kan krijgen). Maar eind mei/ begin juni 2013 vertrekken lijkt mij een mooie periode (nog niet te warm en niet tijdens schoolvakantie).
Ik hou zeker rekening met de gegeven tips. Ik kijk er al verschrikkelijk naar uit om te vertrekken (maar het is nog zo lang
). Maar ik hou er evenveel van om alles te plannen en er al over te dromen
.
Ik heb mijn reisdagen al wat aangepast aan de hand van de gegeven tips, dus alvast bedankt.
groetjes
Bart
Ik hou zeker rekening met de gegeven tips. Ik kijk er al verschrikkelijk naar uit om te vertrekken (maar het is nog zo lang
Ik heb mijn reisdagen al wat aangepast aan de hand van de gegeven tips, dus alvast bedankt.
groetjes
Bart
Laatst gewijzigd door Barrie op 02 feb 2012, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je vind het nog ver weg maar het si al heel snel mei... hopelijk wete je snel wanneer je gaat want accommodatie is snel vol.
er zijn mensen die al voor 2013 aan het plannen zijn.. dat is pas ver weg 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 7326 Weergaves
-
Laatste bericht door bigoak
-
- 8 Reacties