De sfeer van de Nederlandse stadswijken (gezellige oude huisjes met leuke kroegjes op de hoek en winkels in de buurt) in combinatie met het huizenaanbod van de VS (leuke townhomes/loftst/bungalows mét tuin en misschien zelfs een zwembad erbij?
De Nederlandse moderne meubelen in die leuke Amerikaanse stadswoningen.
Daar komt 'ie weer: Het Nederlandse zorgstelsel in Amerika (heb nog nooit iets gemerkt van wachtlijsten en heb al heel wat zorg-ellende meegemaakt in mijn leven).
Wonen in het prachtige Amerika met het aantal vakantiedagen van Nederland (wat zou ik er vaak op uit trekken met de auto!).
Mijn vrienden en familie in Amerika
Wonen in Amerika maar dan wel een makkelijk uitstapje kunnen maken naar Berlijn, Parijs, Barcelona of Rome (ik zou die prachtige oude steden ontzettend missen als ik in Amerika zou wonen!)
De geweldige Amerikaanse supermarkten in Nederland (wanneer beseft Whole Food nu eens dat ze naar Nederland moeten komen???)
Eigenlijk zou Nederland perfect zijn als Yosemite NP tussen Rotterdam en Amsterdam lag, Zion NP een stukje verderop, de woestijnen van Arizona en Utah in het oosten, de Rockies in het noorden en Zeeland iets meer weg had van de Californische kusten. Dan nog een beetje een beter klimaat en wat van die Amerikaanse supermarkten en vriendelijkheid en ik zou nooit meer weg gaan