Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Isis: Rondje met Yellowstone

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Reis Isis: Rondje met Yellowstone

Bericht door Isis »

Mooi dank je voor dit duwtje.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ko-Mar schreef:Je kan als Willow flat vol is bij Horse thief campground gaan staan. Prima campground, zonder voorzieningen. Wij hebben daar vorig jaar gestaan.
Dat is een van de BLM campgrounds in de link en ligt het dichts bij Canyonlands.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Gewoon over je blog heen gelezen, ga meteen ff kijken.

Naam aangepast :wink:
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

CORONA ARCH
Mochten we zin/tijd hebben, zouden we de wandeling naar Corona Arch kunnen doen maar mijn vraag is: die 279 is dat met camper te rijden? Ofwel is het geasfalteerd?
De parkeerplaats nabij het begin van de trail ligt aan de rechterkant van de weg voor de bocht TOCH? De rivier ligt aan de linkerkant. Klopt dat?

WANDELEN TIP YELLOWSTONE
Afgezien van de wandelingen over de boardwalks, bij de Lower en Upper falls en die naar bovenzijde van Grand Pristmatic Spr. IS er iets dat je eigenlijk niet mag missen in Yellowstone??? Een gouden wandeling???
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Isis schreef:CORONA ARCH
Mochten we zin/tijd hebben, zouden we de wandeling naar Corona Arch kunnen doen maar mijn vraag is: die 279 is dat met camper te rijden? Ofwel is het geasfalteerd?
De parkeerplaats nabij het begin van de trail ligt aan de rechterkant van de weg voor de bocht TOCH? De rivier ligt aan de linkerkant. Klopt dat?
Klopt helemaal. De weg van Moab naar de trailhead is een gewone geasfalteerde weg en de parking ligt er net naast, dus geen probleem voor een camper.
Hier een foto van de parkeerplaats:

Afbeelding

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Corona Arch: drie x ja.

Yellowstone: de wandelingen door de diverse modderpotten- en geisergebieden zijn allemaal verschillend, ieder heeft wel iets unieks.
Maar de wandeling door het Upper Geyser Basin, waar ook de Old Faithful geiser is, is een uniek gebied vanwege de grote hoeveelheid geisers. Daar is een wandeling te maken langs veel geisers en heetwaterbronnen.
En bezoek de Old Faithful Inn met zijn prachtige architektuur en haal een lekker schepijsje. Eet dat op, op het terras op de eerste verdieping terwijl je uitkijkt op de spuitende Old Faithfulgeiser (wel even de tijd in de gaten houden, kan je zien op de klok bij de entree van de Inn).
Zie: http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/noldfaith.htm en http://www.yellowstonenationalpark.com/uppergeyser.htm

Maar de Grand Prismatic Spring (Midway Geyser Basin) moet je ook zeker bezoeken en daar over de vlonders lopen. Dan zie je de prachtige kleuren van dichtbij.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dank Marko, we zijn dat allemaal zeker van plan. Ons eerste bezoek in 1993 waren we bijna een hele dag bij Old Faithful, maar dat ijsje wist ik niet. Leuke tip ook voor de kids!
Misschien zijn er nog meer wandelingen die niet te missen zijn.. andere waterval??
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Waterwordl in Denver (bij Denver)http://www.themeparkreview.com/denver20 ... world1.htm
http://www.waterworldcolorado.com/

Als we Black Canyon en Colorado NM overslaan en rechtstreeks van Moab naar Great Sand Dunes rijden hebben we wel tijd. We zullen zien hoe de zin is in mooie rotsen enzo. Misschien alleen Colorado NM overslaan. Dan win je een dag.... dat zou kunnen. Voor kids is dat wel erg leuk natuurlijk. Het is het overwegen waard als de zin minder is en het heet is an de spons van dingen opnemen verminderd.
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Kende je deze site al, met alle watervallen in Yellowstone? En hier staat een online boek van de watervallen.

Ik heb voor mezelf overigens Mystic waterfall opgeschreven in mijn roadbook, weet alleen nu even niet meer waarom deze precies... :oops:
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dank je Nici, haha dat van
Ik heb voor mezelf overigens Mystic waterfall opgeschreven in mijn roadbook, weet alleen nu even niet meer waarom deze precies...

ken ik wel een beetje soms heb je dat weleens. Of iets heb ik gelezen maar waar was het ook alweer. Gelukkig heb ik maar 1 topic. :P
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Nici schreef: Ik heb voor mezelf overigens Mystic waterfall opgeschreven in mijn roadbook, weet alleen nu even niet meer waarom deze precies... :oops:
Omdat dat een hele mooie wandeling is en je hebt een prachtig uitzicht op de Old Faithful :mrgreen: :mrgreen:
Wel met de klok meelopen anders heb je het eerste gedeelte een steil stuk. http://michelly.nl/USA_2009/dag21.htm

Elly
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik zal het noteren in het roadbook.
Tja en waterworld we zien wel., misschien een middag ...?
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Nou weer wat gelezen in folders van AA meeting.

:?: :?: Wyoming (tussen Cheyenne en Badlands)
Nabij Fort Laramie is ook een ijzeren brug 1875 ron Army Bridge Kent iemand deze en waar ie precies ligt? Is het leuk om daar even te gana kijken na / voor het fort Laramie

:!: :!: wyoming - Utah (Van Jackson naar Flaming Gorge)
Ik zie dat er een paar mile ten Noorden van Rock springs (wy) (nabij Green River (WY)) ook een 'zandbak' is.. het heet Killerpeck Sand Dunes en zijn de grootste duinen na de sahara.... De grootste oppervlakte van sand op het Noordamerikaanse continent!!! Het van onder BLM.
:idea: Misschien nog wat voor andere reizigers dit jaar!

Verder vraag: :?:
Route Black Canyon of Gunnisson - Great Sand Dunes lijkt ons google maps via Gunnisson zelf en dan naar beneden. Dat lijkt me prima de dag erna gaan we van Great San Dunes naar Colorado Springs. Is het leuekr om via Poncha Springs en Cañon City te gaan? Of is de doorgaande weg via Pueblo (I25) ook goed?

Lollig we zijn in Cody met de STAMPEDE... kaatrjes kosten $ 20. Ik moet ze misschien nu wel reserveren omdat met stampede het snel vol is???
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Isis schreef:.

:?: :?: Wyoming (tussen Cheyenne en Badlands)
Nabij Fort Laramie is ook een ijzeren brug 1875 ron Army Bridge Kent iemand deze en waar ie precies ligt? Is het leuk om daar even te gana kijken na / voor het fort Laramie

Die brug ligt bij de ingang van Fort Laramie. Het stelt niet veel voor, zie onze foto's
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

ik had het al gelezen Vana maar alsnog bedankt.

Ik zoek nog de tweede plek in Yellowstone waar je kunt zwemmen. De eerste is tussen Gardiner en Mammoth Hpt Springs dat is Boiling River. Maar er schijnt nog een plek te zijn.
Vlg mij moet Michelly het weten.

Kunnen we daar met een RV komen... ik vin dnamelijk net iets.
Our favorite is the Firehole Falls swimming area. It is located on the Firehole Canyon Drive, off the Grand Loop Road just south of Madison Junction. At a point where thermal heated water mixes with frigid mountain runoff the result is a nearly perfect spot to cool off on a warm afternoon.
Driving down the narrow one-way road (too narrow for RVs) you begin to wonder if you missed the swimming area. Never fear, you can’t miss it at the top of a steep cliff where you’ll see outhouses and a trail leading down to the swimming area.
Misschien iets voor anderen... Katrien?? oh nee die van jouw willen niet zwemmen he? :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt zwemmen in de Firehole River; langs de Firehole Canyon Drive. Toen wij er in 2008 waren konden we er helaas niet zwemmen omdat het water te hoog was.
Misschien heb je iets aan de planning van onze 2008-reis (wij plannen altijd meer dan we uiteindelijk doen.)

Marianne
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dank Marianne
Maar kunnen we er komen met de Camper? Zie boven nog de quote.

Ik kwam ook dit tegen en daar staat niks over Rv's die er niet kunnen komen.
Firehole Canyon Drive & Firehole Lake Drive Description
Firehole Canyon Drive is a pleasant, one-way, two-mile detour off the Grand Loop Road just south of Madison Junction. There's a popular swimming area near Firehole Falls along the way. About seven miles south is Firehole Lake Drive, a five-mile, one-way road with several geysers to see en route. The most prominent is Great Fountain Geyser. Park in the designated parking area to see if she's ready to put on a show.
Dat van teveel plannen ken ik wel.. 8) ik plan ook dingen waar we misschien gewoon ff geen zin in hebben. :mrgreen:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je kan er gemakkelijk komen met een camper we zijn er al verschillende keren geweest, probleem is meestal het parkeren er is niet zo heel veel plaats dus mogelijk vroeg gaan zodat je een plekje hebt.
Let op deze weg is oneway je moet er vanaf Madison in.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Je parkeert idd langs de weg en wij hebben ook iedere keer moeite moeten doen om een plaatsje te vinden. Dat is met een RV natuurlijk lastiger. Misschien net als Rob zegt heel vroeg gaan. Het is wel voor de kinderen een heel mooi zwemplekje. Een soort wildwaterbaan maar dan net wat heftiger :wink: .

Afbeelding
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Het is niet zo ver van Madison cg toch? Dus misschien ook later op de dag .. desnoods kids afzetten en nog rondje rijden... :mrgreen:

Ik zag Mystic Falls ow super dat wordt wel wat. Mooie waterval!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer