Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Ans en Frank: 21 Juli 2011 4 wkn Las Vegas - San Diego
Reis Ans en Frank: 21 Juli 2011 4 wkn Las Vegas - San Diego
Hallo,
Met alle tips van jullie zijn we tot het volgende schema gekomen:
Dag Datum Van Naar Afstand (km)
1 za 21-07 Amsterdam - Phoenix/Scottsdale
2 zo 22-07 Phoenix/Scottsdale - Grand Canyon 372
3 ma 23-07 Grand Canyon - Page/Lake Powell 223
4 di 24-07 Page/Lake Powell
5 wo 25-07 Page/Lake Powell - Monument Valley 195
6 do 26-07 Monument Valley - Moab 239
7 vr 27-07 Moab
8 za 28-07 Moab
9 zo 29-07 Moab - Capitol Reef NP 256
10 ma 30-07 Capitol Reef NP - Bryce Canyon NP 178
11 di 31-07 Bryce Canyon NP - Zion 138
12 wo 01-08 Zion
13 do 02-08 Zion - Las Vegas 265
14 vr 03-08 Las Vegas
15 za 04-08 Las Vegas - Death Valley 191
16 zo 05-08 Death Valley - Lee Vining/Mammoth Lakes 365
17 ma 06-08 Lee Vining/Mammoth Lakes - Yosemite Oakhurst 181
18 di 07-08 Yosemite Oakhurst
19 wo 08-08 Yosemite Oakhurst - San Francisco 334
20 do 09-08 San Francisco
21 vr 10-08 San Francisco - Carmel/Monterey 192
22 za 11-08 Carmel/Monterey - Pismo Beach 237
23 zo 12-08 Pismo Beach - Los Angeles 303
24 ma 13-08 Los Angeles
25 di 14-08 Los Angeles - San Diego 194
26 wo 15-08 San Diego (strand)
27 do 16-08 San Diego (strand)
28 vr 17-08 San Diego - Amsterdam
29 za 18-08 Amsterdam
Totaal 3863
Met alle tips van jullie zijn we tot het volgende schema gekomen:
Dag Datum Van Naar Afstand (km)
1 za 21-07 Amsterdam - Phoenix/Scottsdale
2 zo 22-07 Phoenix/Scottsdale - Grand Canyon 372
3 ma 23-07 Grand Canyon - Page/Lake Powell 223
4 di 24-07 Page/Lake Powell
5 wo 25-07 Page/Lake Powell - Monument Valley 195
6 do 26-07 Monument Valley - Moab 239
7 vr 27-07 Moab
8 za 28-07 Moab
9 zo 29-07 Moab - Capitol Reef NP 256
10 ma 30-07 Capitol Reef NP - Bryce Canyon NP 178
11 di 31-07 Bryce Canyon NP - Zion 138
12 wo 01-08 Zion
13 do 02-08 Zion - Las Vegas 265
14 vr 03-08 Las Vegas
15 za 04-08 Las Vegas - Death Valley 191
16 zo 05-08 Death Valley - Lee Vining/Mammoth Lakes 365
17 ma 06-08 Lee Vining/Mammoth Lakes - Yosemite Oakhurst 181
18 di 07-08 Yosemite Oakhurst
19 wo 08-08 Yosemite Oakhurst - San Francisco 334
20 do 09-08 San Francisco
21 vr 10-08 San Francisco - Carmel/Monterey 192
22 za 11-08 Carmel/Monterey - Pismo Beach 237
23 zo 12-08 Pismo Beach - Los Angeles 303
24 ma 13-08 Los Angeles
25 di 14-08 Los Angeles - San Diego 194
26 wo 15-08 San Diego (strand)
27 do 16-08 San Diego (strand)
28 vr 17-08 San Diego - Amsterdam
29 za 18-08 Amsterdam
Totaal 3863
Laatst gewijzigd door Ans_frank op 28 jan 2012, 19:06, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Ans en Frank 21 Juli 2011 4 weken Las Vegas - San Diego
Hoi, en welkom op het forum.....
Even een paar korte reacties....l
Grand canyon vind ik persoonlijk genoeg met een zonsondergang en een zonsopgang....tenzij je lang wil wandelen...
Zion zou ik liever een dagje meer blijven, net als in sequioa en kings canyon national park, wellicht ook in yosemite....
Ik ben een grote fan van las vegas, en verblijf hier zelf minstens drie dagen , ben hier inmiddels vier keer geweest en ga het elke keer leuker vinden, maar smaken verschillen.... Kan dit niet ergens midden ind e route met andere start en eindpunten, bijvoorbeeld las vegas als eindpunten, vind ik persoonlijk heerlijk, even een beetje outket shoppen, lekker eten en bij het zwembad hangen, en heel veel meer.....
Voor tickets kun je ook eens op britisch airways kijken, die hebben vaak wel goede aanbiedingen voor multi city.....en overstappen in london vind ik persoonlijk makkelijker dan inderdaad usa....
Ja, my general impression is dat je vrij gehaast door de natuur jaagt,en veel verblijft in bijvoorbeeld la en san diego....
Een ander ding is misschien yellowstone ipv wat andere dingen......maar dan zou je andere dingen moeten laten vervallen......
Duiken weet ik te weinig vanaf.......
Even een paar korte reacties....l
Grand canyon vind ik persoonlijk genoeg met een zonsondergang en een zonsopgang....tenzij je lang wil wandelen...
Zion zou ik liever een dagje meer blijven, net als in sequioa en kings canyon national park, wellicht ook in yosemite....
Ik ben een grote fan van las vegas, en verblijf hier zelf minstens drie dagen , ben hier inmiddels vier keer geweest en ga het elke keer leuker vinden, maar smaken verschillen.... Kan dit niet ergens midden ind e route met andere start en eindpunten, bijvoorbeeld las vegas als eindpunten, vind ik persoonlijk heerlijk, even een beetje outket shoppen, lekker eten en bij het zwembad hangen, en heel veel meer.....
Voor tickets kun je ook eens op britisch airways kijken, die hebben vaak wel goede aanbiedingen voor multi city.....en overstappen in london vind ik persoonlijk makkelijker dan inderdaad usa....
Ja, my general impression is dat je vrij gehaast door de natuur jaagt,en veel verblijft in bijvoorbeeld la en san diego....
Een ander ding is misschien yellowstone ipv wat andere dingen......maar dan zou je andere dingen moeten laten vervallen......
Duiken weet ik te weinig vanaf.......
Laatst gewijzigd door RoyBergen op 26 jan 2012, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
Dat is al de derde keert vandaag
iedereen raadt aan om eerder 2 dagen Zion dan 2 dagen Bryce te doen, daar zou ik dus niet over twijfelen.
Heel opvallend is ook dat je van DV via Sequoia naar Yosemite zou gaan . Geboekt via een reisbureau wellicht? DV-Lee Vining-Tioga RoasdYosemite is hier aangewezen.
Alles bij elkaar zou ik
- 1 dag Bryce schrappen
- 1 dag GC schrappen
- 1 dag LV schrappen
En
- 1 dag Zion bijvoegen
- 1 dag Yosemite bijvoegen,
- 1 dag SF OF MOAB bijvoegen.
En Sequoia vervangen door Lee Vining

Heel opvallend is ook dat je van DV via Sequoia naar Yosemite zou gaan . Geboekt via een reisbureau wellicht? DV-Lee Vining-Tioga RoasdYosemite is hier aangewezen.
Alles bij elkaar zou ik
- 1 dag Bryce schrappen
- 1 dag GC schrappen
- 1 dag LV schrappen
En
- 1 dag Zion bijvoegen
- 1 dag Yosemite bijvoegen,
- 1 dag SF OF MOAB bijvoegen.
En Sequoia vervangen door Lee Vining
Waarom een stop in Santa Maria, er is weinig toeristisch aan. Ik zou dan kiezen voor Morro Bay of Pismo Beach.
-
- Amerika-expert
Jerommeke heeft gelijk mer de tiogapass pass, dat is een meer logische route. Persoonlijk vind ik sequioa en kings canyon een prachtig park...
Wat betreft bryce of zion....zijn allebij mooi, al genieten zion mijn voorkeur.....
Wat betreft bryce of zion....zijn allebij mooi, al genieten zion mijn voorkeur.....
-
- Amerika-expert
Of santa barbara !Hockey schreef:Waarom een stop in Santa Maria, er is weinig toeristisch aan. Ik zou dan kiezen voor Morro Bay of Pismo Beach.
Santa Barbara juist niet. Het is misschien een mooi plaatsje, maar locatietechnisch niet handig. Te dicht bij LA en te ver weg vergeleken met Santa Maria als dat vanwege de locatie gekozen is.
Lijkt me in het algemeen rustig schema, met juist wel veel tijd voor natuur.... Ik ga er vanuit dat jullie ook veel wandelen? Dan is twee nachten in GC de moeite, anders niet. Dan zou je evt Sedona kunnen invoegen. Of een extra dag in Moab, daar is vrij veel in de buurt te zien (Arches, Canyonlands)
Een nacht in Bryce is echt wel genoeg, als je uit Capitol Reef komt is de afstand niet zo ver, en de volgende dag, naar Zion, is ook maar een paar uur rijden, dus je hebt een middag + ochtend om daar rond te lopen, wandeling langs de rim, volgende ochtend zon zien opkomen en langs de Hoodoos naar beneden lopen. Dan inderdaad extra dag Zion. Inderdaad via Tiogapas naar Yosemite.
Zelf vond ik een dag in Las Vegas ook wel genoeg. Als je naar Universal of naar Disney wilt kun je beter een dag extra in LA plannen.
groet Alje
Een nacht in Bryce is echt wel genoeg, als je uit Capitol Reef komt is de afstand niet zo ver, en de volgende dag, naar Zion, is ook maar een paar uur rijden, dus je hebt een middag + ochtend om daar rond te lopen, wandeling langs de rim, volgende ochtend zon zien opkomen en langs de Hoodoos naar beneden lopen. Dan inderdaad extra dag Zion. Inderdaad via Tiogapas naar Yosemite.
Zelf vond ik een dag in Las Vegas ook wel genoeg. Als je naar Universal of naar Disney wilt kun je beter een dag extra in LA plannen.
groet Alje
Als er niets geboekt is, zou je tickets kunnen nemen naar Phoenix. Van daaruit ben je snel bij grand canyon en volg je dezelfde route. Las Vegas plaats je dan tussen Zion en Death Valley. Zo rijd je geen stukken dubbel.
Nacht extra Moab is zeker welkom. Die kun je van Grand Canyon of Page halen.
Ik zou ook sequoia eruit halen en van Death valley via mono lake en tioga pass naar yosemite rijden.
De tijd die je hebt van SF tot San Diego zou ik persoonlijk anders indelen. Meer SF en LA en minder San Diego, maar uiteraard zul je wel weten waarom je het zo indeelt.
Succes! En Genieten wordt het zeker
Nacht extra Moab is zeker welkom. Die kun je van Grand Canyon of Page halen.
Ik zou ook sequoia eruit halen en van Death valley via mono lake en tioga pass naar yosemite rijden.
De tijd die je hebt van SF tot San Diego zou ik persoonlijk anders indelen. Meer SF en LA en minder San Diego, maar uiteraard zul je wel weten waarom je het zo indeelt.
Succes! En Genieten wordt het zeker
Re: Reis Ans en Frank: 21 Juli 2011 4 wkn Las Vegas - San Di
Dank voor jullie tips zover. We hebben het schema op de volgende punten aangepast
- Grand Cayon 1 dag minder en MOAb 1 dag extra
- De route van Deat Valley naar Yosemite gaat niet meer via Sequoia maar via de oost zijde van Yosimite met vooralsnog een overnachting in Lee vining of Mamoth Lakes
- Santa maria wordt Morro Bay of Pismo Beach
Het schema in het eerste bercicht is aangepast
Raden jullie een overnachting aan in Lee Vining of Mamoth Lakes of eventueel meteen door richting Oakhurst.
- Grand Cayon 1 dag minder en MOAb 1 dag extra
- De route van Deat Valley naar Yosemite gaat niet meer via Sequoia maar via de oost zijde van Yosimite met vooralsnog een overnachting in Lee vining of Mamoth Lakes
- Santa maria wordt Morro Bay of Pismo Beach
Het schema in het eerste bercicht is aangepast
Raden jullie een overnachting aan in Lee Vining of Mamoth Lakes of eventueel meteen door richting Oakhurst.
Laatst gewijzigd door Ans_frank op 28 jan 2012, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind starten in Phoenix een goed voorstel. Dan kun je tussen Zion en Death Valley een paar dagen Las Vegas doen. Mooie onderbreking van de natuurparken.
Waarom wil je naar Oakhurst? Deaht Valley-Yosemite Valley is al ver, maar DV - Oakhurst is helemaal te ver dus ik zou zeker een stop in Lee Vining of Mammoth Lakes aanraden.
Marianne
Waarom wil je naar Oakhurst? Deaht Valley-Yosemite Valley is al ver, maar DV - Oakhurst is helemaal te ver dus ik zou zeker een stop in Lee Vining of Mammoth Lakes aanraden.
Marianne
De tip om in Phoemix te starten hebben we ter harte genomen. Las Vegas is halverwege de parken een mooie break. Het schema in het eerste brecht is aangepast.
Hallo Ans & Frank,
Het is een prachtige route en door in Phoenix te starten is Las Vegas inderdaad een mooie afwisseling tussen de prachtige natuur.
Ik zie dat jullie nu Oakhurst hebben staan bij Yosemite. Oakhurst staat vaak in brochures om Yosemite te bezoeken, maar ligt nog wel een eind van Yosemite. Ideaal is om te reserveren in Yosemite Valley (Curry Village). Dan zit je echt in het park en kun je met volle teugen genieten van die prachtige, uitgestrekte park (het kan er wel druk zijn in augustus).
Mocht je bewust kiezen om te overnachten buiten het park (extra kilometers malen, maar vaak goedkoper) dan zie ik vaak El Portal verschijnen als meer gunstige plaats. Zelf geen ervaring mee, maar het ligt wel dichter bij de vallei van Yosemite.
Het is een prachtige route en door in Phoenix te starten is Las Vegas inderdaad een mooie afwisseling tussen de prachtige natuur.
Ik zie dat jullie nu Oakhurst hebben staan bij Yosemite. Oakhurst staat vaak in brochures om Yosemite te bezoeken, maar ligt nog wel een eind van Yosemite. Ideaal is om te reserveren in Yosemite Valley (Curry Village). Dan zit je echt in het park en kun je met volle teugen genieten van die prachtige, uitgestrekte park (het kan er wel druk zijn in augustus).
Mocht je bewust kiezen om te overnachten buiten het park (extra kilometers malen, maar vaak goedkoper) dan zie ik vaak El Portal verschijnen als meer gunstige plaats. Zelf geen ervaring mee, maar het ligt wel dichter bij de vallei van Yosemite.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht