Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Carmen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
carmen
Amerika-ontdekker

Reis Carmen

Bericht door carmen »

Hierbij de geplande reis, een aantal data van hotels zijn geboekt, tevens zijn alle vluchten geboekt.
Auto's moet ik nog boeken.

5-5 Ams -Phoenix auto ophalen op PHX overnachting in Phoenix (geboekt)
6-5 Tusuyan (geboekt)
7-5 Tusuyan bezoek GC (geboekt) helikopter vlucht
8-5 Tusuyan naar Lake powell(boottochtje ) door naar Panguitch
9-5 Panguitch naar Bryce Canyon naar Las Vegas
10-5 Las Vegas - Las Vegas (bezoek hoover dam)
11-5 Las Vegas naar Yosemite via Death Valley
12-5 Yosemite bezoek park
13-5 Yosemite naar Oakland
14-5 Oakland - Hawaii kona big island (geboekt vlucht en hotel Sheraton Keauhou Bay Resort & Spa ) auto inleveren in oakland en bij aankomst in kona auto ophalen.
21-5 Hawaii naar Oakland bij aankomst in Oakland auto ophalen en overnachten in SF
22-5 SF-SF
23-5 SF-SF
24-5 SF- naar Santa Barbara via highway 1
25-5 Santa Barbara (strand)
26-5 Sante Barbara naar LA
27-5 LA (bezoek studios)
28-5 LA naar Phoenix
29-5 Vertrek PHX naar AMS, inleveren auto

Totaal aantal km circa 2700 (plaats naar plaats komt nog e.e.a. bij zeg 3000 km.
Nog te boeken auto's mid side suv via usareisen.de (is dacht ik wel de voordeligste).
Graag advies over overnachting ter hoogte van Yosemite, eventueel de trip van LA naar Phoenix in tweeen splitsen, waar dan overnachten en wat nog te doen/zien, word dan een nacht minder in Santa Barbara.
Zo ie zo is alle "opbouwende" kritiek / advies welkom.

Groet Carmen.
Laatst gewijzigd door carmen op 21 jan 2012, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisverslag http://www.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; dan bij zoeken hugoencarmen
Afbeelding
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis Carmen

Bericht door Yeehaw »

Als je een dam wil bezoeken zou ik naar Glen Canyon Dam in Page gaan. je rijd over de brug bij de dam op weg naar Bryce. Maar je raast wel overal heel snel voorbij en je hebt geen tijd voor Zion. En waarom ga je niet overnachten in Bryce ipv Panquitch.
Raften in de GC zal er niet bij zijn (raft trips vertrekken heel ergens anders en duren temninste 3 dagen tot 2 weken). Ik zou in jouw reis niet 2 nachten in Tusayan blijven maar hier een nacht skippen en dan in Page of in Zion gaan logeren.
Las Vegas naar Yosemite via Death Valley NP is nauwelijks een dagtrip te noemen. Er is veel te zien onderweg in DV en langs us395 maar daar zal je geen tijd voor hebben. In Page is wel een rafttrip maar die duurt een halve dag. Ook geen tijd voor.
SF naar Santa Barbara neemt ook een volle dag langs hw1. Ik zou direct van LA naar Phoenix rijden tenzij je een bezoek wil brengen aan Joshua Tree NP. Voor strand kan je ook in bv Cambria (Moonstone beach) of Pismo Beach overnachten.
Yeehaw
carmen
Amerika-ontdekker

Bericht door carmen »

De overnachtingen in Tusuyan zijn al geboekt , we verblijven hier twee nachten om rustig een volle dag te gebruiken voor de GC.
Dat raften is eigenlijk in combinatie met een helicopter vlucht en is eigenlijk geen raften want gebeurt op rustig water en neemt circa 6 uurv in beslag.
Denk ook wel dat enkel de hp vlucht wel genoeg is.
Panguitch of bryce kan ik nog aanpassen de reis van las vegas naar yosemite is dus beter te splitsen ? eventueel een 250km voor yosemite overnachten of zo?
Houden dan in ieder geval de twee overnachtingen in de trip van SF nar LA .
Vind zelf de km over het aantal dagen nog wel gaan , circa 260 km op een dag gemiddeld dan over 16 dagen dan en we kunnen een week uitrusten tussendoor op hawaii.
Afgelopen zomer naar italie geweest (toscane ,rome etc) veel gezien was in 10 dagen 4100 km .
Alvast bedankt
Reisverslag http://www.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; dan bij zoeken hugoencarmen
Afbeelding
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dat raften zal niet in het National Park zijn maar in Grand Canyon West. Velen vinden dat een dure tourist trap met de Skywalk etc.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou toch echt overwegen om een nacht Tusayan minder te doen. Ik zie niet waar je anders de tijd vandaan kunt halen om de reis van Las Vegas naar Yosemite op te splitsen. Een overnachting in Death valley is mooi, maar dan nog heb je een lange rijdag van DV naar Yosemite. Lone Pine ligt meer halverwege. Voor Yosemite zie http://www.yosemitepark.com . Of probeer iets in El Portal.
Ik weet niet hoe je die kilometers berekent, maar het eerste deel is echt alleen maar rijden en weinig zien.

Marianne
carmen
Amerika-ontdekker

Bericht door carmen »

Oke ik zal s kijken of tusayan is te annuleren 1 nachtje dan , is geboekt via usareisende en betaald met cc
Ga eens kijken in death valley/lonepine of elportal
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

carmen schreef:Ga eens kijken in death valley/lonepine of elportal
Even voor de duidelijkheid: het is niet "of", maar "en". El Portal is bij Yosemite, Lone Pine/DV is bedoeld als tussenstop.

Marianne
carmen
Amerika-ontdekker

Bericht door carmen »

Ja begrijp het :D
Afbeelding
carmen
Amerika-ontdekker

Bericht door carmen »

Overwegen nu om bryce te skippen om tijd te winnen.
Als je in Lone pine gaat overnachten , wat is dan de beste route om naar yosemite te komen ?
Via de Tioga pas zal niet lukken als ik naar de openingstijden van de weg kijkt in voorgaande jaren.
Zou ook de Sequoia bomen wel willen zien.
gr Carmen
Afbeelding
carmen
Amerika-ontdekker

Bericht door carmen »

Zo de reis inmiddels wat aangepast , naar aanleiding van gegeven feedback hiervoor dank.
Bryce canyon en Lake powell geschrapt , scheelt behoorlijk wat km.
Eerste acht dagen komt nu ongeveer uit op 2000km.
Gaan op big island NP vulcanoes bezoeken ter compensatie van bryce en lake powell.

5-5 Ams -Phoenix auto ophalen op PHX overnachting in Phoenix (geboekt)
6-5 Tusuyan (geboekt)
7-5 Tusuyan bezoek GC (geboekt) helikopter vlucht
8-5 Tusuyan naar LV
9-5 LV-LV
10-5 LV -Lone pine (via death valley)
11-5 Lone pine -Yosemite (geboekt) via bakersfield
12-5 Yosemite bezoek park(geboekt
13-5 Yosemite naar Oakland(geboekt)
14-5 Oakland - Hawaii kona big island (geboekt vlucht en hotel Sheraton Keauhou Bay Resort & Spa ) auto inleveren in oakland en bij aankomst in kona auto ophalen.
21-5 Hawaii naar Oakland bij aankomst in Oakland auto ophalen en overnachten in SF/ oakland
22-5 SF-SF
23-5 SF-SF
24-5 SF- naar Santa Barbara via highway 1
25-5 Santa Barbara (strand)
26-5 Sante Barbara naar LA
27-5 LA (bezoek studios)
28-5 LA naar Phoenix
29-5 Vertrek PHX naar AMS, inleveren auto

In het eerste gedeelte alleen nog LV boeken en Lone pine, verder de laatste week nog de overnachtingen, ben me nog aan het inlezen over de hotels .
Eventuele adviezen ,opmerkingen wederom welkom

gr. Carmen
Laatst gewijzigd door carmen op 29 jan 2012, 22:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Los Angeles naar Lone Pine via Death Valley is geen dagtocht. Ook San Francisco naar Santa Barbara via hw1 zal je niet meevallen omdat er zo veel te zien is onderweg. Van Lone Pine naar Yosemite via us395 zal je hoogwaarschijnlijk voor gesloten passes komen te staan.
carmen
Amerika-ontdekker

Bericht door carmen »

Oeps :oops: foutje LA is LV
De tocht naar sante barbara kan ik nog in tween splitsen omdat er nog niets geboekt is

gr. carmen
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

10-5 LV -Lone pine (via death valley)
Ik zou toch al proberen om richting ridgecrest of bv kernville te rijden. Anders is de dag erna Lone Pine - Yosemite via bakersfield een hele grote rit.
carmen
Amerika-ontdekker

Bericht door carmen »

Zo reis is compleet , avondtour alcrataz gaat kan pas per 24 mei geboekt worden dit word dus dag tour.
Ook maar smart parking geboekt op schiphol .
Groen gemarkeerde bedragen , zijn reeds afgeboekt.
Zie bijlage voor reis http://imageshack.us/photo/my-images/69 ... 01usa.jpg/
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zit te kijken naar je vertrektijd vanuit Yosemite terug naar Mariposa. Het is niet zeker natuurlijk of je dan in de buurt van yosemite village bent, maar om 19u is het volgens mij in mei nog redelijk optijd donker, het kan nog sneeuwen ed. Let wel op dat het niet fijn rijden is in het donker op die bergwegen die helemaal NIET verlicht zijn. Is wel iets anders dan hier in Nederland in het donker rijden. Verder denk ik dat het een goede keus is geweest om alles ten noorden van de GC eruit te halen, want dan was je alleen maar aan het rijden geweest om heel even iets te zien.

Op 6 mei heb je alleen de rit Phoenix - Tusayan staan. Ik zou zeker een stop maken in Sedona en ook die dag al wel even aan de rim staan, bij zonsondergang bijvoorbeeld.

24 Mei, waarom overnacht je niet aan de kust in Morro Bay of Pismo Beach? Paso Robles ligt niet aan de kustweg namelijk.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Zoals PSVWally al vroeg, waarom Paso Robles? Je moet nu van de kustroute af naar de 101 voor je overnachting. Zou je in Morro Bay overnachten dan is dit korter qua reistijd, zuidelijker dan Paso Robles en ook nog eens een mooi plaatsje.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Waarom kopieer je de route niet even hiernaartoe? Dat bespaart je het opladen en wij hoeven geen moeite te doen om het te bekijken.
Ik heb er niet naar gekeken nu, maar in mei is het al aardig lang licht (er zijn sites waar je dat op kunt zoeken).

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Paso Robles is vermoedelijk het gevolg van het gebruik van een routeplanner. Die stuurt je niet langs de kust. Zoals gezegd, Cambria en Morro Bay liggen meer voor de hand.
carmen
Amerika-ontdekker

Bericht door carmen »

Paso Robles is het gevolg van Price line , had te snel een zone toegevoegd , maar ja al doende leert men .
Moeten nu wel ff stukje van de kust af , maar hebben de tijd.
Heb geprobeerd om route te plaatsen , maar het excel bestand is dan bijna niet meer leesbaar
Bij deze zal wel iets niet helemaal goed doen denk
CCI15032012_00001usa.jpg
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hallo Carmen,
Ik bedoelde gewoon even de eerste 3 kolommen (dag, van, naar) in je bericht kopieren. Dat gaat prima hoor, alleen blijven de kolommen niet recht onderelkaar staan, maar dat is niet erg. Ik kan het zo niet lezen, en ik heb er een hekel aan om iets open te klikken want er komt dan altijd reclame tevoorschijn.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer