Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Extreme Couponing tv-serie
Re: Extreme Couponing tv-serie
Wat je met die hoeveelheid moet doen? Zou voor mij niet zo moeilijk zijn....... doorverkopen...
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Extreme Couponing tv-serie
Het is al een oud topic, maar ik kwam onderstaande blog post tegen:
http://blogs.smartmoney.com/paydirt/201 ... M_hp_spend
Het ziet er naar uit dat de populariteit van het tv programma gaat resulteren in wijzigingen in de coupon voorwaarden.
http://blogs.smartmoney.com/paydirt/201 ... M_hp_spend
Het ziet er naar uit dat de populariteit van het tv programma gaat resulteren in wijzigingen in de coupon voorwaarden.
-
PeterNY
Re: Extreme Couponing tv-serie
Hier kun je mijn kortingsbonnenervaringen lezen: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=6&t=38795.
Inmiddels zijn de regels aangescherpt:
1: Winkels accepteren minder snel kortingsbonnen van een product binnen dezelfde productcategorie (dat kon eerst wel en daar is ook een schandaal over geweest vanwege een televisie-uitzending).
2: Winkels verdubbelen hier op Lange Eiland, NY bijvoorbeeld nog maar en beperkt aantal bonnen voor verdubbeling (voorheen was dat onbeperkt). Dat is erg belangrijk voor bulk-aankopen. $ 0,50 gaat dan naar $ 1 bijvoorbeeld.
3: Kortingsbonnen vervallen veel sneller (dat hebben de fabrikanten gedaan in verband met de levendige handel die op internet ontstaan is naar aanleiding van het TV-programma).
4: Kortingsbonnen hebben strengere voorwaarden: 1 bon per voorwerp en steeds vaker: beperkt aantal producten per klant per afrekening (gemakkelijk te omzeilen: zelf-afrekenen kan dit niet herkennen of je neemt oma & opa alsook tante Bep en alle neefjes mee op sleeptouw).
5: Combineren van kortingsbonnen komt minder vaak voor: voorheen had bijvoorbeeld Target / Riteaid / CVS / Walgreens hun eigen kortingsbon voor een product die dan kon worden gecombineerd met een fabrikantenkortingsbon: er zijn veel minder winkelkortingsbonnen nu.
6: Het minimale volume van een product is hoger waardoor je dus niet langer een proefversie van een product voor niets kan meenemen.
7: Veel winkels geven geen geld meer terug zodra een kortingsbon meer waard is dan de aanbieding. Dat kon voorheen wel bij veel winkels (ook logisch: ze krijgen de nominale waarde van de kortingsbon + $ 0,08 terug van de fabrikant).
Desalniettemin is het nog steeds lachen geblazen met kortingsbonnen!
Het mooie van waar ik woon is dat er zo ontzettend veel van dezelfde winkels op korte reisafstand te vinden zijn. Zo zijn er 7 CVS winkels beschikbaar binnen een straal van 5 KM vanaf mijn huis. Dus in een uurtje heb ik bijvoorbeeld eergisteren 15 dozen mineraalwater bij 2 CVS winkels binnengetikt.
Walmart heeft weinig te bieden waar ik woon: er zijn er niet zoveel en ze hebben meestal grote verpakkingen dus dan schieten kortingsbonnen niet op. Hoe kleiner de verpakking (binnen de voorwaarden van de kortingsbon) hoe beter. Ook hebben ze meestal te weinig voorraad. Zo was er laatst een $ 1 kortingsbon van "Duck brand" plakband maar vervelend genoeg had Walmart nog maar 1 rol van $ 1 liggen toen ik er tijdens de middagpauze heen ging. Dat was dus geen succes.
eBay heeft de regels ook aangescherpt: in een veiling mogen maar 20 kortingsbonnen van hetzelfde product worden verkocht. Dus je moet meerdere kavels aanschaffen als je bijvoorbeeld 100 $ 1 kortingsbonnen voor mineraalwater wil hebben.
Dit weekeinde / volgende week ga ik (als het goed is, mits de kortingsbonnen binnenkomen):
18 rollen Scotch verpakkingsplakband halen: 2 halen, 2e 50% korting, $ 1 korting per rol.
21 dozen Hefty vuilniszakken, $ 1 korting per doos (even kijken waar ik ze in de aanbieding kan vinden, de kortingsbonnen vervallen 31/21/2012 dus ik heb even de tijd).
Inmiddels zijn de regels aangescherpt:
1: Winkels accepteren minder snel kortingsbonnen van een product binnen dezelfde productcategorie (dat kon eerst wel en daar is ook een schandaal over geweest vanwege een televisie-uitzending).
2: Winkels verdubbelen hier op Lange Eiland, NY bijvoorbeeld nog maar en beperkt aantal bonnen voor verdubbeling (voorheen was dat onbeperkt). Dat is erg belangrijk voor bulk-aankopen. $ 0,50 gaat dan naar $ 1 bijvoorbeeld.
3: Kortingsbonnen vervallen veel sneller (dat hebben de fabrikanten gedaan in verband met de levendige handel die op internet ontstaan is naar aanleiding van het TV-programma).
4: Kortingsbonnen hebben strengere voorwaarden: 1 bon per voorwerp en steeds vaker: beperkt aantal producten per klant per afrekening (gemakkelijk te omzeilen: zelf-afrekenen kan dit niet herkennen of je neemt oma & opa alsook tante Bep en alle neefjes mee op sleeptouw).
5: Combineren van kortingsbonnen komt minder vaak voor: voorheen had bijvoorbeeld Target / Riteaid / CVS / Walgreens hun eigen kortingsbon voor een product die dan kon worden gecombineerd met een fabrikantenkortingsbon: er zijn veel minder winkelkortingsbonnen nu.
6: Het minimale volume van een product is hoger waardoor je dus niet langer een proefversie van een product voor niets kan meenemen.
7: Veel winkels geven geen geld meer terug zodra een kortingsbon meer waard is dan de aanbieding. Dat kon voorheen wel bij veel winkels (ook logisch: ze krijgen de nominale waarde van de kortingsbon + $ 0,08 terug van de fabrikant).
Desalniettemin is het nog steeds lachen geblazen met kortingsbonnen!
Walmart heeft weinig te bieden waar ik woon: er zijn er niet zoveel en ze hebben meestal grote verpakkingen dus dan schieten kortingsbonnen niet op. Hoe kleiner de verpakking (binnen de voorwaarden van de kortingsbon) hoe beter. Ook hebben ze meestal te weinig voorraad. Zo was er laatst een $ 1 kortingsbon van "Duck brand" plakband maar vervelend genoeg had Walmart nog maar 1 rol van $ 1 liggen toen ik er tijdens de middagpauze heen ging. Dat was dus geen succes.
eBay heeft de regels ook aangescherpt: in een veiling mogen maar 20 kortingsbonnen van hetzelfde product worden verkocht. Dus je moet meerdere kavels aanschaffen als je bijvoorbeeld 100 $ 1 kortingsbonnen voor mineraalwater wil hebben.
Dit weekeinde / volgende week ga ik (als het goed is, mits de kortingsbonnen binnenkomen):
18 rollen Scotch verpakkingsplakband halen: 2 halen, 2e 50% korting, $ 1 korting per rol.
21 dozen Hefty vuilniszakken, $ 1 korting per doos (even kijken waar ik ze in de aanbieding kan vinden, de kortingsbonnen vervallen 31/21/2012 dus ik heb even de tijd).
-
PeterNY
Re: Extreme Couponing tv-serie
Hier kun je mijn kortingsbonnenervaringen lezen: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=6&t=38795.
Inmiddels zijn de regels aangescherpt:
1: Winkels accepteren minder snel kortingsbonnen van een product binnen dezelfde productcategorie (dat kon eerst wel en daar is ook een schandaal over geweest vanwege een televisie-uitzending).
2: Winkels verdubbelen hier op Lange Eiland, NY bijvoorbeeld nog maar en beperkt aantal bonnen voor verdubbeling (voorheen was dat onbeperkt). Dat is erg belangrijk voor bulk-aankopen. $ 0,50 gaat dan naar $ 1 bijvoorbeeld.
3: Kortingsbonnen vervallen veel sneller (dat hebben de fabrikanten gedaan in verband met de levendige handel die op internet ontstaan is naar aanleiding van het TV-programma).
4: Kortingsbonnen hebben strengere voorwaarden: 1 bon per voorwerp en steeds vaker: beperkt aantal producten per klant per afrekening (gemakkelijk te omzeilen: zelf-afrekenen kan dit niet herkennen of je neemt oma & opa alsook tante Bep en alle neefjes mee op sleeptouw).
5: Combineren van kortingsbonnen komt minder vaak voor: voorheen had bijvoorbeeld Target / Riteaid / CVS / Walgreens hun eigen kortingsbon voor een product die dan kon worden gecombineerd met een fabrikantenkortingsbon: er zijn veel minder winkelkortingsbonnen nu.
6: Het minimale volume van een product is hoger waardoor je dus niet langer een proefversie van een product voor niets kan meenemen.
7: Veel winkels geven geen geld meer terug zodra een kortingsbon meer waard is dan de aanbieding. Dat kon voorheen wel bij veel winkels (ook logisch: ze krijgen de nominale waarde van de kortingsbon + $ 0,08 terug van de fabrikant).
Desalniettemin is het nog steeds lachen geblazen met kortingsbonnen!
Het mooie van waar ik woon is dat er zo ontzettend veel van dezelfde winkels op korte reisafstand te vinden zijn. Zo zijn er 7 CVS winkels beschikbaar binnen een straal van 5 KM vanaf mijn huis. Dus in een uurtje heb ik bijvoorbeeld eergisteren 15 dozen mineraalwater bij 2 CVS winkels binnengetikt.
Walmart heeft weinig te bieden waar ik woon: er zijn er niet zoveel en ze hebben meestal grote verpakkingen dus dan schieten kortingsbonnen niet op. Hoe kleiner de verpakking (binnen de voorwaarden van de kortingsbon) hoe beter. Ook hebben ze meestal te weinig voorraad. Zo was er laatst een $ 1 kortingsbon van "Duck brand" plakband maar vervelend genoeg had Walmart nog maar 1 rol van $ 1 liggen toen ik er tijdens de middagpauze heen ging. Dat was dus geen succes.
eBay heeft de regels ook aangescherpt: in een veiling mogen maar 20 kortingsbonnen van hetzelfde product worden verkocht. Dus je moet meerdere kavels aanschaffen als je bijvoorbeeld 100 $ 1 kortingsbonnen voor mineraalwater wil hebben.
Deze week ga ik (als het goed is, mits de kortingsbonnen binnenkomen):
18 rollen Scotch verpakkingsplakband halen: 2 halen, 2e 50% korting, $ 1 korting per rol bij CVS (geen idee wat ze daar kosten, moet ik nog nakijken) of bij Staples = $2 - $1 = $1 netto.
21 dozen Hefty vuilniszakken, $ 1 korting per doos (even kijken waar ik ze in de aanbieding kan vinden, de kortingsbonnen vervallen 31/21/2012 dus ik heb even de tijd): in de aanbieding voor $3,88 bij Shoprite -$1 is $ 2,88.
36 dozen Canada Dry mineraalwater bij CVS: 3 dozen voor $11, $2 korting per 3 dozen, $10 terug op $30 aanschaf.
Ik heb ook nog $1 korting op Scotch scharen bonnen dus zodra die ergens in de aanbieding gaan voor weinig (het liefste voor $1) dan koop ik er 10. Altijd handig.
Inmiddels zijn de regels aangescherpt:
1: Winkels accepteren minder snel kortingsbonnen van een product binnen dezelfde productcategorie (dat kon eerst wel en daar is ook een schandaal over geweest vanwege een televisie-uitzending).
2: Winkels verdubbelen hier op Lange Eiland, NY bijvoorbeeld nog maar en beperkt aantal bonnen voor verdubbeling (voorheen was dat onbeperkt). Dat is erg belangrijk voor bulk-aankopen. $ 0,50 gaat dan naar $ 1 bijvoorbeeld.
3: Kortingsbonnen vervallen veel sneller (dat hebben de fabrikanten gedaan in verband met de levendige handel die op internet ontstaan is naar aanleiding van het TV-programma).
4: Kortingsbonnen hebben strengere voorwaarden: 1 bon per voorwerp en steeds vaker: beperkt aantal producten per klant per afrekening (gemakkelijk te omzeilen: zelf-afrekenen kan dit niet herkennen of je neemt oma & opa alsook tante Bep en alle neefjes mee op sleeptouw).
5: Combineren van kortingsbonnen komt minder vaak voor: voorheen had bijvoorbeeld Target / Riteaid / CVS / Walgreens hun eigen kortingsbon voor een product die dan kon worden gecombineerd met een fabrikantenkortingsbon: er zijn veel minder winkelkortingsbonnen nu.
6: Het minimale volume van een product is hoger waardoor je dus niet langer een proefversie van een product voor niets kan meenemen.
7: Veel winkels geven geen geld meer terug zodra een kortingsbon meer waard is dan de aanbieding. Dat kon voorheen wel bij veel winkels (ook logisch: ze krijgen de nominale waarde van de kortingsbon + $ 0,08 terug van de fabrikant).
Desalniettemin is het nog steeds lachen geblazen met kortingsbonnen!
Walmart heeft weinig te bieden waar ik woon: er zijn er niet zoveel en ze hebben meestal grote verpakkingen dus dan schieten kortingsbonnen niet op. Hoe kleiner de verpakking (binnen de voorwaarden van de kortingsbon) hoe beter. Ook hebben ze meestal te weinig voorraad. Zo was er laatst een $ 1 kortingsbon van "Duck brand" plakband maar vervelend genoeg had Walmart nog maar 1 rol van $ 1 liggen toen ik er tijdens de middagpauze heen ging. Dat was dus geen succes.
eBay heeft de regels ook aangescherpt: in een veiling mogen maar 20 kortingsbonnen van hetzelfde product worden verkocht. Dus je moet meerdere kavels aanschaffen als je bijvoorbeeld 100 $ 1 kortingsbonnen voor mineraalwater wil hebben.
Deze week ga ik (als het goed is, mits de kortingsbonnen binnenkomen):
18 rollen Scotch verpakkingsplakband halen: 2 halen, 2e 50% korting, $ 1 korting per rol bij CVS (geen idee wat ze daar kosten, moet ik nog nakijken) of bij Staples = $2 - $1 = $1 netto.
21 dozen Hefty vuilniszakken, $ 1 korting per doos (even kijken waar ik ze in de aanbieding kan vinden, de kortingsbonnen vervallen 31/21/2012 dus ik heb even de tijd): in de aanbieding voor $3,88 bij Shoprite -$1 is $ 2,88.
36 dozen Canada Dry mineraalwater bij CVS: 3 dozen voor $11, $2 korting per 3 dozen, $10 terug op $30 aanschaf.
Ik heb ook nog $1 korting op Scotch scharen bonnen dus zodra die ergens in de aanbieding gaan voor weinig (het liefste voor $1) dan koop ik er 10. Altijd handig.
Re: Extreme Couponing tv-serie
Hoeveel tijd kost dat couponing eigenlijk? Als je het tv programma ziet dan lijkt het wel alsof mensen er een complete werkweek mee bezig zijn. Dat lijkt me nauwelijks mogelijk naast een normale baan.
-
PeterNY
Re: Extreme Couponing tv-serie
Mij kost het een paar uur per week als ik er mee bezig ben. Er zijn ook weken bij dat ik helemaal niets doe (geen zin, genoeg voorraad, op reis: ik heb in september 100 flessen mineraalwater gekocht en daar was ik bijna doorheen, 8 a 10 flessen per week, dus ik ben nu weer een nieuwe voorraad aan het aanleggen). Vuilniszakken/soep/tandpasta/mondwater/scheermesjes/scheerschuim/luiers/natte doekjes/zakdoeken/toiletpapier/papieren handdoeken heb ik nu voldoende voor de komende 2 tot 10 jaar.Hockey schreef:Hoeveel tijd kost dat couponing eigenlijk? Als je het tv programma ziet dan lijkt het wel alsof mensen er een complete werkweek mee bezig zijn. Dat lijkt me nauwelijks mogelijk naast een normale baan.
1: Beslissen waar ik voorraad voor nodig heb.
2: De winkelkrantjes nalezen op internet voor de wekelijkse aanbiedingen: http://www.cvs.com, http://www.stopandshop.com, http://www.staples.com, http://www.waldbaums.com, http://www.shoprite.com.
3: De kortingsbonnen aanschaffen: http://www.ebay.com, http://www.thecouponclippers.com.
4: Gaan winkelen (moet je toch dus of dit nu tijd kost is een discussiepunt: misschien net wat langer omdat bulk inkopen vaak gefaseerd moet).
Mijn vrouw gaat door de zondagskrant heen voor de dagelijkse boodschappen: salade, fruit enzo. Ik koop alleen bulk in.
Wat je op TV ziet is onzinnig: die mensen eten/drinken heel veel frisdrank, pizza's, maisvlokken, tomatensaus, pasta enzo. En ze willen alles 100% gratis of geld erop verdienen: daar begin ik niet aan: per uur verdien je dan erg weinig. De meeste van die figuren zijn er inderdaad voltijds mee bezig en hebben dan een voorraad van $15 - 20.000 maar je verdient meer met werken. Ook hebben bepaalde zaken een beperkte houdbaarheid: frisdrank, sauzen enzovoorts.
-
Frikandel
Re: Extreme Couponing tv-serie
Er is inmiddels weer een nieuw seizoen van dit programma bezig: http://tlc.howstuffworks.com/tv/extreme-couponing.
En inmiddels is er veel veranderd in kortingsbonnenland:
- Kortingsbonnen vervallen veel sneller (P&G bijvoorbeeld al na 30 dagen tegenwoordig).
- Kortingsbonnen mogen maar met 4 tegelijk in een transactie worden gebruikt (P&G doet dit, Hefty ook).
- Kortingsbonnen hebben een lagere inruilwaarde (P&G doet dit).
- Kortingsbonnen zijn vaker digitaal (http://www.coupons.com / http://www.couponnetwork.com / http://www.redplum.com) waardoor je een stapel PC's nodig hebt om in volume af te drukken.
- Kortingsbonnen worden niet meer zo vaak verdubbeld door winkels.
- Kortingsbonnen worden niet meer in grote aantallen geaccepteerd door winkels per klant per dag.
- Restaurants geven ook minder kortingsbonnen uit en laten deze sneller vervallen (Ruby Tuesday heeft enorm de rem op kortingsbonnen gezet en ook TGI Friday's doet er minder aan. Outback is de laatste tijd wel agressiever bezig met kortingsbonnen).
Interessant leesvoer:
http://www.dailyfinance.com/2012/03/03/ ... ning-trend
http://articles.chicagotribune.com/2012 ... fessionals
En inmiddels is er veel veranderd in kortingsbonnenland:
- Kortingsbonnen vervallen veel sneller (P&G bijvoorbeeld al na 30 dagen tegenwoordig).
- Kortingsbonnen mogen maar met 4 tegelijk in een transactie worden gebruikt (P&G doet dit, Hefty ook).
- Kortingsbonnen hebben een lagere inruilwaarde (P&G doet dit).
- Kortingsbonnen zijn vaker digitaal (http://www.coupons.com / http://www.couponnetwork.com / http://www.redplum.com) waardoor je een stapel PC's nodig hebt om in volume af te drukken.
- Kortingsbonnen worden niet meer zo vaak verdubbeld door winkels.
- Kortingsbonnen worden niet meer in grote aantallen geaccepteerd door winkels per klant per dag.
- Restaurants geven ook minder kortingsbonnen uit en laten deze sneller vervallen (Ruby Tuesday heeft enorm de rem op kortingsbonnen gezet en ook TGI Friday's doet er minder aan. Outback is de laatste tijd wel agressiever bezig met kortingsbonnen).
Interessant leesvoer:
http://www.dailyfinance.com/2012/03/03/ ... ning-trend
http://articles.chicagotribune.com/2012 ... fessionals