Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite-activiteiten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
KimDaanUSA
Amerikafan

Yosemite-activiteiten

Bericht door KimDaanUSA »

Hallootjes!

Hierbij een vraagje:

Wij vertrekken 's ochtends (rond 7:00) uit Bishop om vanuit daar in de ochtend Bodie te bezoeken. Als ik 1-2 uur in het park reken zouden wij rond 13:30-14:00 aankomen in Yosemite. Aangezien wij maar 2 halve dagen hebben in Yosemite willen we hier natuurlijk zo optimaal gebruik van maken. Is het te doen om vanaf een uur of 2 Glacier Point te bezoeken? (panorama trail bij zonsondergang?)

Verder gaan we de volgende dag alweer op doorreis naar San Francisco (4,5 a 5 uur rijden). Wat kunnen we op deze dag nog doen? Bijv. een bezoek aan Mariposa Grove?

Groetjes, Daan en Kim
Onze reisverslagensite: http://kimendaan.wordpress.com
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
tnc0503
Amerikafan

Re: Yosemite-activiteiten

Bericht door tnc0503 »

Hallo,
Op dit moment circuleren er al een paar topics over "wat te doen in Yosemite?" op dit forum , misschien kun je daar wat info uit halen?
Claudia
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Wellicht dat je hier een paar tips kunt vinden: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=39454

Jammer dat je maar 2 halve dagen in Yosemite hebt. Kun je Bodie niet gewoon links (of liever gezegd rechts) laten liggen :wink:

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
KimDaanUSA
Amerikafan

Bedankt voor de snelle reacties!

We hebben al erg veel gelezen over Yosemite, maar kunnen niet echt goed beoordelen hoe lang we overal mee bezig zullen zijn, vandaar de vraag :wink:

Als we Bodie niet doen zullen we rond half 10 in het park zijn, dus dan hebben we wel een 'volwaardige dag'. Toch lijkt het me jammer om Bodie niet te doen :?
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

KimDaanUSA schreef:Is het te doen om vanaf een uur of 2 Glacier Point te bezoeken? (panorama trail bij zonsondergang?)
Je kunt het beste eens kijken wat je wilt doen. Je kunt kiezen om 1 deel uitgebreid te bekijken, met een of meerdere wandelingen, of je kunt proberen zovele mogelijk van het park te zien, maar dan zul je vooral in de auto zitten.
De Panorama Trail is een wandeling van Glacier Point naar de vallei. Als je die wilt lopen moet je met de bus naar Glacier Point. dit is een ri van ruim ene uur van yosemite vilalge, zie http://www.yosemitepark.com voor de tijden, kosten, etc. Ik denk niet dat het handig is om de PT te doen, daavoor zijn jullie te laat n het park.

KimDaanUSA schreef:Verder gaan we de volgende dag alweer op doorreis naar San Francisco (4,5 a 5 uur rijden). Wat kunnen we op deze dag nog doen? Bijv. een bezoek aan Mariposa Grove?
Voor een goed advies, ook voor de eerste vraag, is het handig om te vermelden in welke tijd van het jaar je er bent. En waar jullie overnachten.

Marianne
KimDaanUSA
Amerikafan

@ Marianne, wij zijn op 9 en 10 augustus in Yosemite. Is het wel te doen om de Glacier bus te nemen en de panorama trail te doen als wij om half 10 in het park zijn? (waarschijnlijk is het dan te heet). Wij zijn wel wandelaars, en vinden het lopen van trails geweldig. Ik neem aan dat het ook niet handig is om op dag 2 vroeg op te staan en de Glacier bus te nemen en panorama trail te doen en vervolgens een lange autoreis te maken? (of kan dat prima?)

Daarnaast overnachten we in een tent cabin in Yosemite's Curry Village.

Het gaat ons er niet om om puur ALLES te zien, houden wel van een beetje relaxt-heid, en daarnaast ben je er ook 'geweest' als je een gedeelte hebt gezien :D
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
KimDaanUSA
Amerikafan

Ik heb even gekeken wat de mogelijkheden zijn en denk dat dit wellicht het 'beste' plan is:

dag 1:
7:00 vertrek vanuit Bishop
9:00 aankomst Bodie
10:30 vertrek Bodie (zo ongeveer)
13:00-14:00 aankomst Yosemite
Yosemite > activiteit?

dag 2:
7:00 opstaan
8:00 met de auto naar Glacier Point
9:00 combi trail Sentinel Dome en Taft Point (duur ong. 5 uur > verslag Michelly)
15:00 vertrek richting SF
19:30 aankomst SF (san bruno super 8 )
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt het over aankomst Yosemite, bedoel je daarmee Yosemite Village? Je bent al eerder in Yosemite, en ook langs de Tioga Raod is het de moeite waard om rond te kijken. Kijk daarvoor eens in ons 2004- en 2006-verslag.
Met een middag in de vallei zou je de Mist Trail kunnen gaan lopen. Of door de vallei wandelen. Of fietsen. Kijk voor wandelmogelijkheden op http://www.yosemitehikes.com of op mijn wandelsite.
Als je de volgende dag niet beide trails doet, maar 1 van beide (5 uur lijkt me wat veel), heb je ook nog tijd om naar de Mariposa grove te gaan.

Kunnen jullie niet een dag meer voor dit deel uittrekken?

Marianne
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Als alles vast ligt, zou ik doen:

dag 1: naar Bodie (reken op minstens 2u30 rijtijd, dus vertrekken rond 6u30), picnic Mono Lake Park rond 11u30. Tioga Road naar Yosemite. Verschillende stop Tioga Road? Even langs Bridalveil falls. Aankomst Curry Village rond 17u00. Mist trail.

dag 2: vroeger uit de veren. Rond 7u00 vertrekken naar Mariposa. Stop tunnel view. Aankomst Mariposa 8u30?. Wandeling 3 à 4uur Mariposa. Dan wandeling Taft Point of Sentinel Dome, één van beide. Dan naar Glacier point. Even bekijken en naar SF. Reken op een rit de duisternis naar SF.
KimDaanUSA
Amerikafan

@ Marianne, nee alles ligt al vast, hotels etc. zijn al geboekt. Het is inderdaad een strakke planning, maar het zij zo.

@Jerommeke > dat lijkt me een erg leuke planning, maar is het niet handiger om 's ochtends Glacier Point te doen (bij zonsopkomst) en dan daarna Mariposa Grove (via Oakhurst richting SF) ?
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
jerommeke10
Amerikakenner

@Jerommeke > dat lijkt me een erg leuke planning, maar is het niet handiger om 's ochtends Glacier Point te doen (bij zonsopkomst) en dan daarna Mariposa Grove (via Oakhurst richting SF) ?
Misschien volgens de kaart wel, heb het niet nagekeken.. Voordeel van te beginnen in Mariposa is dat het dan nog zeer rustig is. Wij kwamen aan rond 8u00 (in augustus), en er was ongeveer niemand. We hebben er 4 uur gewandeld (helemaal tot boven) en we vonden elke seconde fantastisch. We waren er echt helemaal alleen. En dan klaagt iedereen dat Yosemite zo druk is :wink: Ook in Taft Point waren we helemaal alleen, eveneens een onvergetelijke ervaring. Glacier point was druk, maar dat was voor ons een uitzichtpunt, dan stoort dat niet zo.

Als je erg vroeg Glacier Point kan doen, nadien wandeling Sentinel Dome en/of Taft point en dan Mariposa grove, lijkt me dat evenwaardig. Wandel in Mariposa asap de eerste bomen voorbij dan zal het vermoedelijk snel veel rustiger worden.

Dus eigenlijk dank ik dat je gelijk hebt :wink: Vooral vroeg opstaan, dat verdien je dubbel en dik terug.
KimDaanUSA
Amerikafan

@ Jerommeke, het scheelt een uur qua reistijd, dus we houden die planning dan aan, heel erg bedankt voor de tips! :thumbup:
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
jerommeke10
Amerikakenner

Doen. Vooral vroeg vertrekken. Er wordt veel geklaagd over de drukte in Yosemite, maar de meeste Amerikanen boeken volgens mij een hele week In Yosemite. Je moet dan echt wel vroeg opstaan om ze "voor" te zijn.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

KimDaanUSA schreef: 9:00 combi trail Sentinel Dome en Taft Point (duur ong. 5 uur > verslag Michelly)
Wij hebben er toen wel uitgebreid de tijd voor genomen. Dit kan veel sneller hoor :wink:
Heb je ook al 'ns ons 2005 verslag bekeken? Toen kwamen wij ook van Bishop. We deden toen Bodie en Mono Lake en de Tioga Pass uitgebreid. De volgende dag een wandeling naar de Vernal Falls (Mist Trail) en dan nog een stukje verder en dan terug via de John Muir Trail. 's Middags bezochten we nog Glacier Point http://michelly.nl/USA_2005/dag%2021.htm

Elly
KimDaanUSA
Amerikafan

Om even hierop terug te komen, we zijn nu namelijk nu onze route aan het optimaliseren ;) Ik heb nu in het roadbook deze planning opgenomen a.d.hv. jullie tips.

Bishop-Yosemite Village
6:30 opstaan
7:00 vertrekken
9:30 aankomst Bodie
11:00 vertrek uit Bodie
11:30 picknick Mono Lake
13:30-17:00 stops maken op Tioga Road (Tanaya Lake, Olmstedt Point, Bridalveil Falls)
na 17:00 inchecken tent cabin Curry Village
avond: Mist trail

Yosemite Village - SF
6:00 opstaan
6:30 vertrek naar Glacier Point met de auto
7:30 wandeling Sentinel Dome
11:00 richting Mariposa Grove
14:00/15:00 vertrek richting SF

De vraag hierbij, is deze planning haalbaar?? (Oja en even ter informatie, de rest van onze vakantie is totaal niet strak gepland, maar omdat we zo weinig tijd hebben in Yosemite willen we daar optimaal gebruik van maken)
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De planning in Yosemite is in principe goed te doen. Het kan wel eens tegenvallen, bijvoorbeeld als er wegwerkzaamhden zijn, of als je een beer ziet lopen, of als je geen parkeerplaats kunt vinden, etc.
De wandeling naar Sentinel Dome begint iets onder Glacier Point. De parkeerplaats bij de trailhead is niet heel groot. Als je er langs rijdt en er is nog plaats, dan zou je ook eerst naar Sentinel dome kunnen gaan en daarna naar Glacier Point. Daar kan het ook druk zijn, maar er is een groot parkeerterrein en de meeste mensen blijven er niet heel lang.
Langs de Tioga Road is een wandeling over Tuolumne Meadows ook leuk om even te doen. Ook heel geschikt om te picknicken, want dat lijkt me bij Mono Lake niet zo geslaagd.
Bridalveil Fall ligt niet aan de Tioga Road maar in de vallei. Voordat je daar bent kun je nog even stoppen bij Tunnel View.

Marianne
jerommeke10
Amerikakenner

Ook heel geschikt om te picknicken, want dat lijkt me bij Mono Lake niet zo geslaagd.
"Mono lake county park", aan de noordkant van het meer, is een prima stopplaats om te picknicken. Het is een kleine groene oase met houten tafels, speeltuintje, toiletten en drinkwater. Je kan er ook nog even naar enkele tufa's lopen, over houten vlonders. Het ligt heel handig op de weg van Bodie naar Yosemite.
Al is Tulomne meadows ook niet mis natuurlijk :wink:

@KimDaan, de beste plaats om de tufa's te bezoeken ligt aan de zuidkant, ik zou die ook even bezoeken voor je naar Bodie rijdt. kost je 30 tot 45 minuutjes, schat ik.
Deze website maakt veel duidelijk:

http://www.monolake.org/visit/countypark
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Goede aanvulling, dat wist ik niet. Wij hebben Mono Lake van de zuidkant bezocht en ik kon me daar geen geschikte picknickplaats voorstellen.

Marianne
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

Goede tip, voor Mono lake! Wij komen vanuit Death Valley naar Lee Vinig gereden en willen die middag/avond een bezoek brengen aan Mono lake. De dag daarna via de tioga pass Yosemite intrekken om weer te overnachten in Oakhurst. Ik ga jouw planning grotendeels volgen want die is voor ons ook haalbaar. Na Oakhurst volgt voor ons ook SF!
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
Obi1
Amerika-ontdekker

Bericht door Obi1 »

Ander vraagje: wij zijn waarschijnlijk van 21 tot 23 oktober a.s. in Yosemite.
Als we een tent kunnen huren in bijv. Curryvillage, is een non-heated tent dan nog wel een optie, of liggen we dan te klappertanden?
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer