Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Antelope Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ajb1973
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Antelope Canyon

Bericht door ajb1973 »

Yeehaw schreef:Lopen-foto's- lopen? Ongeveer 45 minuten. Neem een camera met een groothoeklens mee. En water, en een petje. Als je familie de foto's later ziet zullen ze niet blij zijn er zelf niet geweest te zijn.
Da's dus nog wel een aardige tippel...
Mijn kids zal het niet zoveel uitmaken...zijn 5 en 8 dan...
En ik vind het zelf al redelijk spannend ( :shock: ), maar zou echt niet rustig foto's maken met mijn kindjes naast een ravijn...
Martin & Marianne schreef:Het is ook geen pretje om een uur bij de auto te moeten wachten. Misschien overslaan? Het is toch wel een pittige wandeling als het heet is, en je hebt een heel lange dag. De uitzichten bij de GC langs de east rim zijn ook de moeite waard. Waar overnacht je bij de GC en hoeveel tijd heb je daar? En in welke tijd van het jaar ben je er?
Marianne
Misschien idd overslaan, een uur in de hitte wachten (eind juli) is ook niet fijn.
We overnachten in Maswik Lodge, slechts 1 nacht. De dag erna vertrekken we naar Vegas.
1997:NYC-WAS-DEN-SFO-LAX|1998:NY|2001:Denver/Chicago|2003:Noordoost|2005:CO|2007:FL|2009:FL|2010:FL|2011: FL|2012: Zuidwest|2013:Florida|2014:Noordwest|2017:FL|2019:CO/CA.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij waren in september al bijna een volle dag kwijt met Antelope Canyon, Horseshoe bend en de east rim, zie mijn 2011-verslag.

Je kunt altijd ter plekke nog kijken wat je doet, afhankelijk van tijd, zin, het weer, ...

Marianne
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Hoe is Antilope Canyon te fotograferen? Ik heb geen spiegelreflex maar een SRL (SR-like) van Olympus. Ik lees dat het erg donker is om te fotograferen zonder statief.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Voor de mooiste foto's moet je de flits afzetten. De gidsen helpen je zowel voor camera instellingen als voor de beste plaatsen om fóto's te maken.
jvandijk65
Amerikafan

Bericht door jvandijk65 »

Hoe is Antilope Canyon te fotograferen?
Het ligt er maar aan wat voor soort foto's je wilt maken. Is het puur als vakantieherinnering, dan voldoet een normale camera zonder statief prima. Is fotograferen een hobby van je, dan is een wat betere camera met statief wel aan te raden. Inderdaad zonder flitser en proberen om er geen direct daglicht op te krijgen, dat was het advies van onze gids. Wij hebben prima foto's gemaakt, maar met betere apparatuur, krijg je waarschijnlijk mooiere foto's. Voor ons voldeed dit prima. Natuurlijk blijft het ook afhankelijk van degene die de foto maakt!
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

en...goed oppassen dat je geen zandkorreltjes in je toestel krijgt. Wij waren in de upper toen het behoorlijk waaide en in de canyon was veel opvliegend zand. Ik heb de camera aan gelaten en niet gezoomd, maar had later toch een korreltje zand binnengekregen waardoor de lens niet wilde "zoomen" en niet meer wilde inklappen. Heb het er met veel geduld wel weer uitgekregen, maar we hoorden van Terry, onze gids naar White Pocket, dat hij een leuke boterham had aan toeristen met zand uit de Antelope Canyon in hun camera!
Phillostar
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Phillostar »

In de lower canyon is er voldoende licht inval om zonder statief nog redelijke foto's te maken.
Ik had geen zin om met een statief door de kronkelende en smalle gang te lopen en heb uit de hand foto's gemaakt.

Als je een (beetje) weet hoe je de camera in manual stand kan gebruiken en je hebt een steady hand dan moet je spelen met de ISO, sluitertijd en witbalans.

Afbeelding
_DSC5106 by Phillostar Gone Ballistic, on Flickr

Afbeelding
Lower_Antelope_Canyon_DSC5257 by Phillostar Gone Ballistic, on Flickr
2023 - Phoenix roundtrip via LA - Yosemite - Bryce - Colorado Springs - Santa Fe - Phoenix
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Dus als je witbalans insteld worden de kleuren mooier, ik heb op mijn toesteldat je dan een soort rood of groen in kan stellen daar worden de foto's niet echt mooier van zoals die van jouw hierboven, daar zijn de kleuren echt heel mooi!
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

ik begrijp eigenlijk niet goed dat er altijd gebabbeld wordt over de troep in de lower, wij waren er met een groepje van om en bij de tien mensen, de gids ging mee, heel op het gemak en we mochten zo lang blijven als we wilden, wou je terug door de kloof, dan konden we dat op eigen houtje doen

ik was eigenlijk wel blij dat ik mijn statief niet meegenomen had, met het klauteren was het vaak al grabbelen om kodak en bril weg te houden van de rotsen (wat bij beiden niet lukte toen mijn voet net iets verder doorschoof dan de bedoeling was)

en ja, ik was de dag nadien ook wel stijfjes, waar de mamsie (desperate housewife) klein is, ben ik net groot en was het dus wringen om overal tussen te raken :oops:

maar wat een dolle dag was het

dus ik zou gaan voor de Lower!!! :thumbup:
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Ik zou toch een statief meenemen als je Lower Antelope Canyon in gaat. De kans dat je foto's bewogen zijn als je uit de hand gaat schieten is toch wel groot.

Als je geen zin hebt in een statief mee te nemen neem dan als de mogelijkheid er is een lichtsterke (prime) lens mee van f1.8, 35mm bv. en zet de camera zoals hierboven al wordt aangeraden op een hogere iso waarde. Bij de meer recente camera's kan dat zonder al te veel kwaliteitsverlies. Kies een niet al te hoog diafragma (beperk de scherptediepte) dat scheelt ook weer 1 of 2 stops. op die manier kun je best een aardig eind komen.

Ik heb zelf afgelopen nov met statief rondgelopen en rustig de tijd genomen om foto's te maken. Alles met 100 iso geschoten en diafragma f8 of f9. Op de Nikon D5100 die ik heb zit ook een HDR functie die ik ook een aantal keer gebruikt heb. Als je de tijd hebt doe rustig aan. Als je met de groep mee moet moet je er naar omstandigheden het beste van maken. Als je het niet weet gewoon de automatische stand gebruiken.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Bedankt voor de tips, ik ga voor de komende vakantie maar een dagje Lower Canyon en Horseshoe Bend inplannen, denk ik. Alsof de planning nog niet vol genoeg zat :roll:
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Phillostar
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Phillostar »

ina schreef:Dus als je witbalans insteld worden de kleuren mooier, ik heb op mijn toesteldat je dan een soort rood of groen in kan stellen daar worden de foto's niet echt mooier van zoals die van jouw hierboven, daar zijn de kleuren echt heel mooi!
Meestal als je de camera op "Auto" laat staan of de witbalans laat regelen dan kunnen de foto´s er anders uitzien qua kleur dan je zelf met je ogen ziet.
Voordelen van je camera in (semi)manual mode bedienen is dat je zelf de kleur kan aanpassen naar voorkeur en 99% van de foto´s er het zelfde uitzien.

Een kort tutorial filmpje over kleurfiter gebruik in je camera.
[youtube]ZoUXazvnHb0[/youtube]
" onclick="window.open(this.href);return false;

En op je computer kan je ook nog altijd creatief met de fotos aan de gang :)

Afbeelding
Lower_Antelope_Canyon_DSC5049 by Phillostar Gone Ballistic, on Flickr

Afbeelding
Lower_Antelope_Canyon_DSC5194 by Phillostar Gone Ballistic, on Flickr
Laatst gewijzigd door Phillostar op 26 jan 2012, 13:55, 2 keer totaal gewijzigd.
2023 - Phoenix roundtrip via LA - Yosemite - Bryce - Colorado Springs - Santa Fe - Phoenix
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dat aanpassen kan tot op een bepaalde hoogte. Met compact camera roepen ze meestal zet m op landschap.
Ik heb in RAW gewoon op auto gefotografeerd maar het was supermooi.
Als je wel kunt instellen en statief hebt... diafragma tussen 8-11, niet te hoge ISO (ivm ruis), sluitertijd laat je camera instellen en dan 1/3 -2/3 onderbelichten.
Lower Antelope Canyon
Lower Antelope Canyon
Lower Antelope Canyon 2
Lower Antelope Canyon 2
Lower Antelope Canyon 3
Lower Antelope Canyon 3
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is maar net hoe kritisch je bent. Ik had geen statief bij me en heb in de Lower de meeste foto's gemaakt op 1/30 s of nog langzamer en de bewegingsonscherpte viel mij mee, maar waarschijnljik zullen anderen daar heel anders tegenaan kijken. Wel was de scherptediepte vaak wat minder, maar dat kan ook mooi zijn.
Je kunt prima de automatische stand gebruiken, maar experimenteer eens met iets over- of onderbelichten.
Let er vooral op dat je niet te grote contrasten hebt in licht/donker, daarom is de upper ook tot een uur of 11 het mooiste.
Wij waren er tegen 12 uur. Op onderstaande foto is het contrast al behoorlijk groot, en veel formaties waren eigenljik al niet meer goed te fotograferen.

Afbeelding

Marianne
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Die van contrasten is wel belangrijk.. onze ogen kunnen namelijk zeg maar 10 stops diafragma aan maar een camera max 5. Dus dan wordt licht overbelicht of donker onderbelicht. Zorg dat je geen direct zonlicht in je camera krijgt. Soms kan je dat bewust doen maar zonder is beter.. dus alleen gereflecteerd licht zeg maar.
Niks mis mee Marianne uit de hand! Prima foto
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij hebben een Olympus E420, digitale spiegelreflex, mijn man heeft hem gekocht maar niet echt een fotograaf. Ik maak meestal de foto's met mijn canon Ixus 85is
of met mijn sony cybershot DSC H55, beiden veel functies maar wil ik zulke mooie foto's maken zal ik me toch moeten verdiepen in die Olympus??
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Met elk toestel kan je mooie foto's maken en de mooisten zijn allang gemaakt en kunnen gekocht worden in Page ;)
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Haha, ik wil; een prijs winnen bij dat andere topic!! :wink:
Turbotrent
Amerikafan

Bericht door Turbotrent »

Hoi iedereen,

Wij zijn van plan begin oktober de lower canyon te bezoeken tijdens onze trip. Het plan was om 's morgens te vertrekken vanuit Grand Canyon Village (toch een 3u rijden) zodat we pas rond de middag daar aankomen. Maar nu lees ik hier dat het licht beter is (zachter) in de voormiddag, dus zouden we het bezoek dan toch beter uitstellen tot de volgende dag (we overnachten in Page)? Of zouden er ook mooie foto's rond 12u-13u gemaakt kunnen worden?

Alvast bedankt voor het advies!
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Ik was in november afgelopen jaar in Antelope (lower) van 10 tot 12 en vond het licht heel mooi. Denk dat als je iets eerder komt en een tour doet bv rond 11.30 uur dat je heel wat moois zult zien. Het maakt natuurlijk ook uit in welke tijd van het jaar je er komt. In juli staat de zon sneller hoog als in oktober. Het is naar mijn mening zeker de moeite waard ! :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer