Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite in 1 dag (vanuit San Francisco)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
whang93
Amerika-newbie

Yosemite in 1 dag (vanuit San Francisco)

Bericht door whang93 »

Goedenavond dames en heren,

In Maart ben ik een paar dagen in San Francisco en wil ik graag vanuit SF een dagje naar het Yosemite National Park. Ik ben me ervan bewust dat je voor het park eigenlijk meerdere dagen nodig hebt, desondanks heb ik helaas maar een dag.

Graag verneem ik van jullie of het onderstaande haalbaar is of dat ik het beter anders kan aanpakken (i.v.m. daglicht bijvoorbeeld):

1) SF vertrek met de auto 7/8 uur s'ochtends richting Yosemite (120 mits open, anders de 140)
2) Yosemite Valley (North/Southside drive, Tunnel View etc.)
3) Glacier Point
4) Mariposa Grove (mits de Mariposa Grove Road niet gesloten is)

Mijn grootste zorg is dat ik dalijk in de donker tussen de sequioas rondloop... :D
Alvast bedankt en ben benieuwd naar jullie reacties.

Gr. Gareth
Hockey
Amerika-expert

Re: Yosemite in 1 dag (vanuit San Francisco)

Bericht door Hockey »

Je zal als ik het zo lees wel in het donker terugrijden. Op onverlichte wegen, met het risico op overstekend wild.
whang93
Amerika-newbie

Bericht door whang93 »

Enig idee hoe laat het donker begint te worden in het park? Ik verwacht inderdaad in het donker te moeten terugrijden, echter lijkt mij dat wel minder erg dan in het donker door de bossen te moeten lopen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

In maart mag je rekenen dat om zeven uur wel donker zal zijn. Wellicht al eerder. In december was het om 6 uur al donker.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Je kunt de zonsopgang en -ondergang tijden op internet vinden. Vergeet ook niet dat de zomertijd ingaat op 11 maart...

Je kunt prima een dagje Yosemite doen vanuit SF, dat is best de moeite waard. Langer is altijd beter in dit geval, maar ja... Hoe vroeger je op stap gaat hoe beter (en dan heb je ook minder drukte om SF en de Bay Area uit te komen, zeker als je doordeweeks gaat; je gaat gelukkig wel de goede kant op). Wellicht dat Mariposa Grove wat ambitieus is, maar je kunt terplekke toch kijken hoever je komt? In het donker door het bos dolen is niet zo zinvol, ik zou het laatste daglicht pakken om weer in de bewoonde wereld terecht te komen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De Glacier Point Road zal nog niet open zijn. Dat betekent meer tijd voor de rest.
Ik zou proberen voor het donker het park uit te rijden (via Oakhurst), maar dat laatste stuk zal toch wel te doen zijn in het donker.
En inderdaad, bekijk ter plekke of je nog voldoende tijd hebt voor de sequoia's. Anders is terugrijden via de 140 (heen via de 120) een mooie afsluiting.

Marianne
whang93
Amerika-newbie

Bericht door whang93 »

Bedankt voor jullie reacties!

Laat ik nou net 11 maart aankomen in SF, scheelt weer een uurtje minder jetlag.. :thumbup:
Erg jammer om te horen dat de Glacier Point road waarschijnlijk gesloten zal zijn. Is de enige manier om er dan te komen met de ski's?

Het zien van seqouias is voor ons wel een must. Als Mariposa Grove Road gesloten zou zijn denk ik dat we Tuolumne Grove zullen bekijken.
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

Een dagje op en neer is wel te doen, maar als je de mogelijkheid hebt zou ik toch ergens een overnachting boeken. Al is het maar buiten het park op de dag voor of de avond van je dag in Yosemite. Zodat je niet én helemaal heen hoeft én helemaal terug. Wij hebben namelijk wel 5,5 uur over deze tocht gedaan. Nu moet ik zeggen dat we dit wel op ons gemak gedaan hebben. Je zou op de dag voor je bezoek laat in de middag al weg kunnen rijden vanuit SF en al kom je maar tot de helft, dan heb je de volgende dag meer tijd. Hetzelfde kan natuurlijk ook op de terugweg.
Het bezoeken van het park is in ieder geval zeker de moeite waard.
Ik wens je dan ook veel plezier!

Groetjes Susanne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Lopend door de sneeuw naar GP is niet te doen lijkt me. De Mariposa Grove zal wel te doen zijn hoewel de Mariposa Grove Road gesloten zal zijn, maar de Merced en Tuolumne groves zijn inderdaad ook mogelijkheden.
Je kunt eens in de Yosemite Guide kijken wat er in een bepaalde periode te doen is. De Guide komt meerdere keren per jaar uit. Hier vind je die van feb-april vorig jaar.

Marianne
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Hoi Gareth,

Op zich is het prima te doen natuurlijk, het is een kleine 4 uurtjes rijden als je een beetje door rijdt. Ik zou alleen wel iets eerder vertrekken. Met een tank- en koffiestopje onderweg er bij ben je anders pas om 11 of 12 uur in het park en is de halve dag al voorbij. De wekker twee uurtjes eerder dus zou ik zeggen, dan is het ook meteen weer een stuk rustiger op de weg.

Tja, de terug in het donker opmerkingen zie je hier wel vaker. Nooit gesnapt. 's avonds rijden is juist heerlijk, stuk rustiger meestal ook. Natuurlijk kan er een beest oversteken, dat kan hier op de Veluwe ook. Gewoon normaal rijden. Je bent ook echt niet de enige hoor die daar 's avonds tijdens schemer het park verlaat. Het enige waar je even rekening mee moet houden is dat je nog vier uur terug moet, na een vermoeiende dag. Ik zou dus even een eetstopje inplannen zodra je weer in de bewoonde wereld komt. Maar goed, dat lijkt me common sense.

Waarom wil je trouwens perse naar Yosemite toe? Als je maar een paar dagen in SF bent zijn er misschien wel efficientere dagtrips te verzinnen dan helemaal naar Yosemite te gaan!

Groeten,

Roel.
whang93
Amerika-newbie

Bericht door whang93 »

De Yosemite Guide is inderdaad erg handig, dank daarvoor!
Beste Roel, één van de bekendste natuurparken te wereld moet ik toch echt een keer zelf ervaren! :D
Een eetstop voor de terugweg staat tevens zeker op de planning. Wellicht heb je nog goede eettips voor een wegrestaurant bijv.?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer