Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vraag over overstap luchthaven
Vraag over overstap luchthaven
Hallo allemaal, even een vraag: wat gebeurd er als je door omstandigheden de overstap mist?
Wij vliegen van AMS naar Washington: en van Washington naar SF.
Zelfde maatschappij, ook als 1 vlucht geboekt.
Stel: de eerste vlucht heeft vertraging. Regelt de vliegmaatschappij (in dit geval Continental / United Airlines) dan een nieuwe vlucht?
Misschien een ietwat domme vraag, maar heb nog nooit gevolgen met een overstap.
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Stel: de eerste vlucht heeft vertraging. Regelt de vliegmaatschappij (in dit geval Continental / United Airlines) dan een nieuwe vlucht?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Re: Vraag over overstap luchthaven
De keren (4 keer) dat ik een overstap miste, werd ik op een latere vlucht gezet.
Hoefde er weinig aan te regelen zelf.
Hoefde er weinig aan te regelen zelf.
- Arlette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4

Wij hebben ook nog nooit met een overstap gevlogen en vermits ik ook hier een vraagje bij stel zal het allicht geen domme vraag zijn. Maar als jullie dan een latere vlucht kregen, hoe regelden jullie dit dan met het hotel? Kom je dan toch op dezelfde dag normaal gezien aan op je bestemming of kan het ook gebeuren dat je dan een dag later pas vertrekt ... en zo dan een nacht minder hebt en misschien zelfs een no-show. Is dan de hele kamer ge-annuleerd of staat de kamer nog steeds ter uwer beschikking voor de volgende nachten. En in welke gevallen moet je dan het hotel ook verwittigen?
En soms heb je dan bv toch een shuttle gereserveerd of al iets anders geregeld (ik zou zo meteen niet weten wat), wat dan met die mensen? Zij kunnen ook denken dat je niet meer komt opdagen.
Dus wanneer moet je wie verwittigen bij een gemiste overstap????

In principe wordt er een andere vlucht voor je geregeld. Dus is jouw eerdere vlucht vertraagd, dan wordt er een andere vlucht geregeld.
Let wel op, de kosten van het eventueel annuleren van een hotelkamer krijg je niet vergoed.
Je dient pas anderen te verwittigen indien je echt niet meer je volgende "stop" gaat halen. Als je al een hotel geboekt hebt, en je blijkt die dag daar niet meer aan te komen, dan dien je ze dit te melden. Maar kom je een uur later aan, gewoon zo laten.Arlette schreef:Dus wanneer moet je wie verwittigen bij een gemiste overstap????![]()
Let wel op, de kosten van het eventueel annuleren van een hotelkamer krijg je niet vergoed.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Maar stel dat je zo je vlucht mist dat je moet overnachten om de volgende dag pas verder te vliegen dan regelen en betalen ze wel je hotel, een diner en de taxi van en naar het hotel. Zelf zal je dan je hotel en eventueel vervoer moeten afzeggen en dat kan je dan niet verhalen.
Als je om wat voor reden dan ook je aansluiting mist dan zorgt in de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt dat jullie op de eerstvolgende beschikbare vlucht worden geplaatst. Ik neem altijd zelf contact op met de luchtvaarmaatschappij om dit te regelen. In negen van de tien gevallen hebben ze alles als voor me aangepast en hoef ik alleen even de nieuwe vluchtnummers te noteren. Mocht je niet meer op de geplande dag aankomen dan is het handig om dit even te melden bij het hotel en het autoverhuurbedrijf. Afhankelijk van de wijze waarop je hebt geboekt kun je het hotel wel/niet kosteloos annuleren. De reservering voor de huurauto kun je meestal gewoon laten aanpassen.Moniek88 schreef:Hallo allemaal, even een vraag: wat gebeurd er als je door omstandigheden de overstap mist?
In hoeverre je luchtvaartmaatschappij de overnachting, diner en taxikosten voor haar rekening neemt hangt af van de oorzaak van de vertraging. Indien de vertraging verwijtbaar is (b.v. door technische problemen) dan doen ze dit wel. In alle andere gevallen dien je dit zelf te regelen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht