Ik heb geen voorkeursstoelen gereserveerd. Domweg onnodig en te duur.... vind ik.
Als er tijdens het online inchecken geen normale stoelen meer te verkrijgen zijn.... hoe lost de KLM dit op?? Heeft iemand hier al ervaring mee?
Ze kunnen niet van me verwachten dat ik extra ga betalen.... toch??
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada: http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Als er geen gewone stoelen meer voorhanden zijn dan kan je niet meer online inchecken maar alleen nog maar op de luchthaven. De maatschappij besluit dan wie op de voorkeursstoelen geplaatst gaan worden die niet verkocht zijn. Het is dan maar hopen dat je de stoel krijgt die je graag wilt hebben. Je hoeft dan niet te betalen voor de voorkeursstoelen of economy comfort plaatsen.
Je kan bij de klm 90 dagen van te voren je stoelen vastleggen. Het maaktd an niet uit of het een voorkeursstoel of een gewone stoel is. Wanneer de vluchten door Delta worden uitgevoerd kan dat gelijk na het boeken al. Je moet dan wel de Delta boekingscode hebben.
jolanxyz schreef:En je hebt natuurlijk het risico dat je niet meer naast of bij elkaar kunt zitten.
Daar ben ik niet zo bang dat we niet naast elkaar kunnen zitten. Dat hebben we al een keer meegemaakt en met behulp van de cabincrew is het wel goed gekomen. Ze gaan opzoek naar mensen die alleen reizen en wel willen ruilen.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada: http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ebelix schreef:Je kan bij de klm 90 dagen van te voren je stoelen vastleggen. Het maaktd an niet uit of het een voorkeursstoel of een gewone stoel is. Wanneer de vluchten door Delta worden uitgevoerd kan dat gelijk na het boeken al. Je moet dan wel de Delta boekingscode hebben.
Ik neem aan dat hij met voorkeursstoel bedoeld dat je extra beenruimte hebt of in een rij van 2 zit. Want dan betaal je inderdaad meer! Wij moesten voor een rij van 2 nu 30 euro per persoon meer betalen. Vorig jaar was t nog gratis.
Rene
1995: Ontario-Quebec-New York
2008: British Columbia
2008: Florida
2010: British Columbia - Alberta
2011: California - Utah - Arizona - Nevada
2012: Florida
Maar de gewone economy class stoelen zonder toeslag kun je toch ook reserveren? Als het goed is kun je met het PNR zelf je boeking in en 2 stoelen zonder betaling vastleggen. Je betaald alleen extra als je stoelen bij de nooduitgang of vooraan wenst of in de comfort zone....
Gewone economy kan je bij de KLM gratis zelf selecteren, mits de stoelen nog niet allemaal bezet zijn. Economy comfort, met meer beenruimte kost extra geld. Afgelopen december vroeg de KLM daar 140 per stoel per vlucht voor. Voor de stoelen bij de nooduitgang vroeg men 70 euro.
Ebelix schreef:Je kan bij de klm 90 dagen van te voren je stoelen vastleggen. Het maaktd an niet uit of het een voorkeursstoel of een gewone stoel is. Wanneer de vluchten door Delta worden uitgevoerd kan dat gelijk na het boeken al. Je moet dan wel de Delta boekingscode hebben.
Ik neem aan dat hij met voorkeursstoel bedoeld dat je extra beenruimte hebt of in een rij van 2 zit. Want dan betaal je inderdaad meer! Wij moesten voor een rij van 2 nu 30 euro per persoon meer betalen. Vorig jaar was t nog gratis.
Rene
Dat bedoel ik inderdaad met voorkeursstoelen. Ze willen tegenwoordig overal geld voor zien.
Hockey schreef:Gewone economy kan je bij de KLM gratis zelf selecteren, mits de stoelen nog niet allemaal bezet zijn. Economy comfort, met meer beenruimte kost extra geld. Afgelopen december vroeg de KLM daar 140 per stoel per vlucht voor. Voor de stoelen bij de nooduitgang vroeg men 70 euro.
Je kan bij de KLM alleen vanaf 90 dagen voor vertrek stoelen reserveren.
Vraag me met die stoelen met extra beenruimte af vanaf wanneer je dat ongeveer wel "nodig" hebt.
Als je erg lang bent of lange benen hebt kan ik me voorstellen dat 11 uur in een stoel met weinig beenruimte erg ongemakkelijk zit.
Ik zelf ben 1.65 ongeveer en man 1.84. Denk dat extra beenruimte dan niet echt nodig is, wat denken jullie?
Wij vertrekken volgende maand naar New York en konden bij het boeken (in december) al onze plaatsen op de vlucht naar NY laten vastleggen (KLM). Bij de terugvlucht (Delta) was dat nog niet mogelijk. Vorige week mij ingelogd via de Delta website en daar al mijn vluchtgegevens teruggevonden maar de stoelen kon ik daar nog niet kiezen (wat ik eigenlijk wel zou willen want het een 2-3-2 configuratie en zou met de vriend alleen zitten). Waarschijnlijk kan ik dit wel vanaf 24u op voorhand doen maar heeft iemand een idee hoe ik dit toch nu al (4 weken voor de eigenlijke terugvlucht) zou kunnen vastleggen?
In dit soort gevallen kan je telefonisch contact opnemen met Delta om je stoelen vast te leggen. Je kan het ook proberen bij de KLM. Je hebt wel het Delta boekingscode nodig. Die heb je al in bezit anders kan je niet inloggen op de Delta site.
Inchecken voor de vlucht zelf kan 24 uur voor vertrek. Dan kan je zeker je stoelen kiezen. Ik hoop wel dat je dan 2 stoelen nog naast elkaar kan vinden. Ik ga daar wel vanuit. Uit ervaring weet ik dat Amerikanen doorgaans laat inhecken en niet altijd een stoel van te voren vastleggen.
Eliza, ik heb contact gehad met Delta, maar je moet daar idd de customer service in de US voor bellen. Ik heb zojuist Economy Comfort vastgelegd voor de transantlantische vluchten. Op de een of andere manier kun je dat niet regelen via 'My trip'' bij Delta. Dat kostte voor 2 personen nog $360,- in totaal.
Bedankt!
Ik heb de Delta websupport een mail gestuurd en had 2 dagen later een mailtje terug met een telefoonnummer in Nederland waarnaar ik kon bellen om onze stoelen vast te leggen (voor de geïnteresseerden: For assistance with reserving your seat, please contact the Delta Air Lines Reservations Office at +31 (0)20 721 9128 (Mon.-Fri. 8:00 a.m.-8:00 p.m., Sat. 9:00 a.m.-5:30 p.m.)).
Vervolgens vriendelijke Nederlander aan de lijn gehad en we hebben onze voorkeur stoelen (2 stoelen naast elkaar in een 2-3-2 configuratie)
Kan vanaf vandaag mijn stoelen reserveren bij KLM.
Iemand een tip voor een goede plek? We willen niet bijbetalen dus de groene stoelen vallen af.
We vliegen met de 747.
Voor mijn werk vliegen we altijd in Economy Comfort (rij 9-17) kost wat extra maar dan heb je meer beenruimte en je rugleuning kan verder naar achter.
Komende vakantie hebben mijn vriendin en ik rij 65 gekozen omdat we dan alleen zitten, maar ik heb nog geen idee of dat fijne plekjes zijn.
Het maakt niet zo heel veel uit als je niet bij wilt betalen of economy comfort zit, ik probeer altijd zo ver mogelijk naar voren te Zitten, hoe verder naar voren hoe minder lawaai. (Bovenin de 747 hoor je echt weinig van de motoren, maar dat is wel duur )
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.