Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigreren naar Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Hey Richard,

Sorry te horen dat je reispapieren er nog steeds niet zijn. Hoewel ik moet zeggen dat ik er niet van sta te kijken dat het allemaal zo lang duurt, maar dat wist je wel. Daarnaast kan ook het feit dat je niet de organieke visumweg hebt bewandeld invloed hebben. Ik had in ongeveer 6 weken mijn advance parole papieren binnen in 2002.

Hoewel ik denk dat je op geen enkele wijze je reisdocument op tijd zult kunnen bemachtigen, zou ik toch de moeite nemen om er achterheen te gaan. Al is het alleen maar om zelf het gevoel te hebben dat je er alles aan gedaan hebt.

Suc6!!!

gr. Redneck 8)
Georgia on My Mind
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

muffles schreef:Het emigratieplan is voor mij even in de koelkast gezet. Mijn relatie is nu uit, dus trouwen zit er niet meer in :( 2 jaar down the drain helaas :(
Maar goed.. wie weet in de toekomst ooit...
Jammer voor je, maar je weet nooit wat er nog voor je in het verschiet ligt! :)

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Richard,

Ik heb even nagekeken waar je advance parole (I-131) afgehandeld wordt en dat is in Texas. Dat houdt in dat Birmingham en Atlanta je dus niet verder kunnen helpen!

Een link naar een visa site met verwerkingsdata van het Texas Service Center: http://www.visalaw.com/texas.html

Zoals je kunt zien, hebben ze bij diverse soorten documenten een grote achterstand. :(

gr. Redneck
Georgia on My Mind
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Redneck schreef:Richard,

Ik heb even nagekeken waar je advance parole (I-131) afgehandeld wordt en dat is in Texas. Dat houdt in dat Birmingham en Atlanta je dus niet verder kunnen helpen!

Een link naar een visa site met verwerkingsdata van het Texas Service Center: http://www.visalaw.com/texas.html

Zoals je kunt zien, hebben ze bij diverse soorten documenten een grote achterstand. :(

gr. Redneck
Hoi Redneck, ja ik weet dat Alabama bij het Texas center hoort, maar mijn papieren hebben een MSCxxxxxxx nummer wat betekent dat ze in Missouri behandeld worden, zover ik weet en over de telefoon gehoord heb!

Missouri is het National Benifit Center! een soort nationaal hulp center en die liggen nog verder achter dan Texas :shock:

Maar goed, ga morgen toch even vragen of er wat aan gedaan kan worden! We zien dan wel, misschien moet ik even een vluchtje naar Kansas City boeken voor morgen avond en dan naar Lees Summit gaan, maar dat kost ook allemaal geld, we zijn al aan het kijken of er misschien niet een vriendin van de dochter of een vriend van de zoon mee kan, heeft in ieder geval iemand er plezier van!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

rperre schreef:Hoi Redneck, ja ik weet dat Alabama bij het Texas center hoort, maar mijn papieren hebben een MSCxxxxxxx nummer wat betekent dat ze in Missouri behandeld worden, zover ik weet en over de telefoon gehoord heb!

Missouri is het National Benifit Center! een soort nationaal hulp center en die liggen nog verder achter dan Texas :shock:

Maar goed, ga morgen toch even vragen of er wat aan gedaan kan worden! We zien dan wel, misschien moet ik even een vluchtje naar Kansas City boeken voor morgen avond en dan naar Lees Summit gaan, maar dat kost ook allemaal geld, we zijn al aan het kijken of er misschien niet een vriendin van de dochter of een vriend van de zoon mee kan, heeft in ieder geval iemand er plezier van!

Richard
Hoi Richard,

Waarom zijn jouw papieren naar Missouri gestuurd als die nog verder achterlopen dan Texas? Moet wel ambtelijke logica zijn! :lol:

Ben even gaan zoeken naar info over het NBC in Missouri en dit is een link naar hun "processing dates": https://egov.immigration.gov/cris/jsps/ ... stimes.jsp

Ze vermelden dat je ze kunt bellen en er staat een nummer op die site. Misschien een poging waard? :idea:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Ik heb de laatste keer ook de bewijsstuken voor mijn I-765 zaak naar Missouri moeten sturen. Dit stond op de receipt notice die ik terug had ontvangen.....

Al mijn receiptnotices zijn gemerkt met een MSCxxxxxx nummer.

@Rperre,
Succes morgen met je biometrics!
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Zou je mogen concluderen dat ze "up to their eyeballs" in het werk zitten? :lol:

@Richard: succes morgen!

gr. Redneck
Georgia on My Mind
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Hey,

Ik heb ook geen idee waarom mijn papieren nu in Missouri liggen i.p.v. Texas, maar goed, ze liggen daar dus ala.

Dat nummer is het nationaal service nummer en ik heb daar al meerdere malen naar gebeld om te vragen wat ik kan doen, zei vertelden me een brief te schrijven naar dit service center met all informatie erin om te kijken of ze de boel konden versnellen. Dit heb ik gedaan en next day delivery was daar de volgende dag om 7:30AM een week geleden ----> maar niks gehoord over deze brief of mijn aanvraag!!!

Ik ga morgen wel eens wat vragen stellen, het is namenlijk een ASC (Application Support Center) dus ze moeten daar in ieder geval weten hoe en waar ik heen zou moeten!

Ik houdt jullie op de hoogte en bedankt,

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Hallo Girl 2004,

Je hebt gelijk, je kennissen gaan pas over 10 jaar, heb met een linker oog gelezen terwijl ik met het rechteroog tv keek, sorry. Maar zoals het er nu voorstaat kunnen je kennissen ook 2 jaar touren door de VS wel vergeten. En als ze dit doen en dus illegaal in de VS verblijven dan kunnen ze het van hun pensioen genieten in Florida wel vergeten, ze worden het land uitgezet en komen er de eerste jaren niet meer in. En dat is nu, het wordt denk ik alleen nog moeilijker.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

PBBI schreef:Hallo Girl 2004,

Je hebt gelijk, je kennissen gaan pas over 10 jaar, heb met een linker oog gelezen terwijl ik met het rechteroog tv keek, sorry. Maar zoals het er nu voorstaat kunnen je kennissen ook 2 jaar touren door de VS wel vergeten. En als ze dit doen en dus illegaal in de VS verblijven dan kunnen ze het van hun pensioen genieten in Florida wel vergeten, ze worden het land uitgezet en komen er de eerste jaren niet meer in. En dat is nu, het wordt denk ik alleen nog moeilijker.
Ik wilde de pret voor de kennissen van Girl2004 niet bederven, maar je hebt volkomen gelijk. Je kunt niet zomaar "even" 2 jaar door de V.S. rondtoeren zonder visum. Zelfs pogingen om na een paar weken terug te keren, nadat je het land hebt verlaten na een 90 dagen waiverperiode, kan ook al snel een probleem veroorzaken met als resultaat een lang verbod op inreizen.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

hoi,

nou na 3 uur rijden ben ik dan een uur te vroeg op het ASC in Birmingham, klein kantoortje met twee of drie machines die het werk gaan doen. Er zijn misschien 6 mensen binnen en maar 2 wachtende voor me, dus na 20 min ben ik helemaal klaar om vervolgens weer 3 uur terug te rijden naar Dothan. Maar het is gebeurd, ik hoop alleen niet dat ik voor elk wissewasje op en neer moet!

Heb nog gevraagd of ze iets konden doen voor mijn travel document, maar hij kon daar helemaal niets, hij heeft mij nog opgezocht in hun systeem op Alien nummer en kon me alleen vertellen dat de zaak in Missouri lag (ja vertel mij wat) Hij had ook geen telefoonnummers of een adres van het missouri service center en kon verder niets betekenen voor me. Doordat we alles nog moesten regelen met de cruiseline VOOR vandaag vrijdag 12:00 om een naam te veranderen, hebben we de beslissing maar genomen om een vriend van de zoon mee te nemen, die is natuurlijk heeeeeeeeeeel erg blij met dit aanbod en had binnen 5 minuten al zijn afspraken voor volgende week afgebelt :D haha, nou in ieder geval gaat er iemand mee die er plezier in kan hebben.

Ik ga hier lekker van de rust genieten (hoef niet als taxi te fungeren) en kan mijn tweede jetski eens lekker gaan opknappen! Hij staat al bijna in de grondverf 8) Het zwembad is ook af en misschien ga ik wel zo'n opblaasbare palmboom halen, kan ik me toch een beetje in de caribbean voelen 8) 8) 8)

Als ik nog eens ooit wat meer hoor over de hele afhandeling van mijn zaak horen jullie het wel weer, de groeten voor nu,

Richard

P.S. wel een beetje raar nu, iedereen is aan het inpakken en aan het stressen en ik ben gewoon een beetje aan het relaxen, LOL
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Toch wel balen, Richard! Maar wel goed, dat het geld nu niet weggegooid is. Koop bij je opblaasbare palmboom ook nog zo flamingo, dan ben je helemaal in stijl :D.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

En doe er van ons nog een opblaasbare alligator bij, zo'n lelijke felgroene, en je waant je niet meer in de tropen, je bént in de tropen. :lol:

Sorry te horen dat het allemaal zo is gelopen, Richard. :( Je hebt inmiddels aan den lijve ondervonden dat je bij die instanties geen meter verder komt met vragen naar de status van je andere papieren. Ze weten het gewoon niet. Alles wat ze (kunnen) doen is je betreffende papiertje afhandelen, onafhankelijk van de rest van het verhaal.

Het is frustrerend, maar je komt er wel doorheen. Dat hebben de vele anderen die je vòòrgingen ook meegemaakt. Maak er maar een leuke week van en als je je grieven eens kwijt wilt, dan wil ik je ons telefoonnummer wel PBen. Soms help het om even tegen een lotgenoot aan te praten.

Ik hoop dat je vrouw en de kinderen een leuke trip hebben en dat jij je toch goed zult vermaken. :)

gr. Redneck
Georgia on My Mind
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

bedankt,

ze zullen het wel naar zijn zin hebben en ik ook 8) wat een rust zal het zijn (als de oudste nu maar niet elke dag langskomt :twisted: )

Ik zit nu nog te twijfelen of ik ze weg ga brengen of niet, met zijn vijfen in de auto voor 6 uur is niet bepaald een pretje, en het zijn geen kleine kinderen meer!

maar goed, we spreken mekaar nog,

LATER,

Richard
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

@Rperre -
Heb je al een email notification ontvangen dat je vingerafdrukken ontvangen zijn?

Ik had gehoopt dat ik ondertussen al wat van mijn werkvergunning had gehoord....maar helaas nog niks. Volgens mij kan ik over twee weken weer naar Miami om te proberen of ik daar een tijdelijke werkvergunning kan ophalen. Mijn laatste brief dateert van 2,5 maand geleden en de vorige keer zei de juffrouw van de INS in Miami dat ik na 3 maanden na deze postdatum een tijdelijke werkvergunning op kan halen....

Ze zijn trouwens goed bezig de boel te moderniseren bij de INS en je kan nu weer een paar extra formulieren e-fillen!
Classification-Specific Eligibility
Each form also has eligibility restrictions for E-Filing. Please see each E-filing Forms Entry Page below for detailed eligibility information.

I-90 – Application to Replace Permanent Residence Card

I-129 – Petition for a Nonimmigrant Worker

I-129S – Nonimmigrant Petition Based on Blanket L Petition

I-131 – Application for Travel Document

I-140 – Immigrant Petition for Alien Worker

I-539 – Application to Extend/Change Nonimmigrant Status

I-765 – Application for Employment Authorization

I-821 – Application for Temporary Protected Status
Form I-821 is temporarily unavailable for E-Filing. See the paper-based form instructions for information on how to apply for Temporary Protected Status

I-907 – Request for Premium Processing Service
jvinch
Amerikakenner

Tja

Bericht door jvinch »

Ook ik, dus.

Ik zit hier nu nog op een L1 dat, na verlenging in 2003, nu afloopt in de zomer van 2005. In April van 2002 ben ik getrouwd met een US citizen en, keurig volgens het boekje, heb ik in November 2002 mijn officiele "adjustment of status" procedure gestart.

Je kan dit proces in Chicago starten en volgens de regels mag je je I-130 (petitie van US citizen) en je I-485 (adjustment of status) concurrent filen. Dat hadden we gedacht, dus. Keurig netjes het hele papierpakket terug met de mededeling dat er in Nebraska gefiled moet worden. Dat is niet juist, maar wisten wij veel. Opnieuw het hele pakket ingestuurd, nu naar Nebraska. Vervolgens kwam de I-485 terug met de mededeling dat er in Nebraska niet tegelijkertijd mag worden gefiled. We moesten dus eerst de goedkeuring van de I-130 afwachten.

Inmiddels is het 2004 en werken we met een attorney. De I-130 is teruggetrokken en de I-130 en I-485 zijn opnieuw in Chicago gefiled en nu wel geaccepteerd. Door een fout bij de INS hebben we dus een 2 jaar durende en vrij prijzige omweg genomen. Nu 90 dagen wachten en dan kan ik mijn EAD (Employment Authorization Document) ophalen in Chicago. De attorney gaat dan overigens mee om ervoor te zorgen dat een en ander gladjes verloopt. Ik weet niet hoe gebruikelijk dat is maar ik vond het wel een aardige service. Voorlopig zit ik prima op het L1 maar het is fijn te weten dat ik in ieder geval de optie heb om legaal werk te kunnen accepteren.

Omdat mijn oorspronkelijk I-485 document en bijbehorende medical inmiddels ouder was dan 1 jaar, moest dat Medical ook weer opnieuw gebeuren. Weer enorm veel pret gehad met doktersassistenten die je behandelen of je net van een ezel bent afgesprongen op weg van een derde wereldland naar de VS. Met veel moeite heb ik ze ervan overtuigd dat ik heus alle inentingen had ontvangen, ze wilde de naald er namelijk weer opnieuw inzetten. De schade bleef derhalve beperkt tot een HIV en TB test, de rest is gewoon afgefinkt op het formulier.

Het moet nu goed gaan, verwacht ik. Denk ik. Hoop ik.

Jan
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

he jan,

Sorry omdat allemaal te horen man, maar het gaat de goede kant op hoop ik, ook voor jouw.

daisydog, ik heb inderdaad een bericht ontvangen dat ze de biometrics hebben gehad, alleen voor mijn I-485 en nog niet voor mijn I-765, weet niet of dat allemaal samengaat of wat!
Ook is er blijkbaar iets gebeurd met mijn Reisvergunning maar de teksten zijn nog precies hetzelfde.

Ik wacht af!

BTW ondertussen mijn familie weer opgehaald van de cruise en leuke foto's gezien, wel weer even balen, maar goed ze zijn weer thuis gezond en wel en hebben een goede vakantie gehad voordat ze weer naar school moeten en aan het werk (hehe :wink: ). Oh ja en de rust............................................................................................................................................................die is voorbij!!!!!!!!!!!!!!

Richard
Redneck
Amerikakenner

Re: Tja

Bericht door Redneck »

Wat een horror story... Ik had verwacht dat het, met een L1 visum en getrouwd zijnde met een US citizen, allemaal nogal vlotjes zou verlopen. Blijkbaar is dat een te optimistische veronderstelling.
Jan Visser schreef:Weer enorm veel pret gehad met doktersassistenten die je behandelen of je net van een ezel bent afgesprongen op weg van een derde wereldland naar de VS.
:mrgreen:
Jan Visser schreef:Het moet nu goed gaan, verwacht ik. Denk ik. Hoop ik.
We zullen voor je duimen. Of het veel helpt moeten we maar afwachten. In elk geval veel succes toegewenst. Keep us posted.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

rperre schreef:BTW ondertussen mijn familie weer opgehaald van de cruise en leuke foto's gezien, wel weer even balen, maar goed ze zijn weer thuis gezond en wel en hebben een goede vakantie gehad voordat ze weer naar school moeten en aan het werk (hehe :wink: ). Oh ja en de rust............................................................................................................................................................die is voorbij!!!!!!!!!!!!!!

Richard
Fijn dat alles weer normaal is, toch? :lol: Ze hebben er hopelijk wel aan gedacht om een leuk souvenir voor je mee te nemen? Of is de aanwezigheid van vrouwlief cadeau genoeg voor je? ;)

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Tja

Bericht door Petra/VS »

Jan Visser schreef: De attorney gaat dan overigens mee om ervoor te zorgen dat een en ander gladjes verloopt. Ik weet niet hoe gebruikelijk dat is maar ik vond het wel een aardige service. Voorlopig zit ik prima op het L1 maar het is fijn te weten dat ik in ieder geval de optie heb om legaal werk te kunnen accepteren.
Hopelijk is hij dan beter dan het mens waar ik duizenden dollars aan heb besteed! Die deed sowieso helemaal niets, maar toen ze er zogenaamd voor mijn interview zou zijn, speelde ze het klaar laat te komen ("want je staat toch in een ellenlange rij"). Nou, die dag dus niet en madam was er nog niet toen ik allang weer klaar was met het interview :x . Ook met de attorneys is het niet altijd waar voor je geld!
Omdat mijn oorspronkelijk I-485 document en bijbehorende medical inmiddels ouder was dan 1 jaar, moest dat Medical ook weer opnieuw gebeuren. Weer enorm veel pret gehad met doktersassistenten die je behandelen of je net van een ezel bent afgesprongen op weg van een derde wereldland naar de VS. Met veel moeite heb ik ze ervan overtuigd dat ik heus alle inentingen had ontvangen, ze wilde de naald er namelijk weer opnieuw inzetten. De schade bleef derhalve beperkt tot een HIV en TB test, de rest is gewoon afgefinkt op het formulier.
Mede dankzij die fantastische lawyer heb ik die medische keuring ook twee keer moeten doen. Lots of fun, not! Je zou toch denken, dat je, als je een keer voor HIV bent gecheckt je een 1 jaar later ook nog good to go bent. Als je het wel hebt, heb je het in de VS gekregen (zou in mijn geval toch al zo geweest zijn trouwens).
Het moet nu goed gaan, verwacht ik. Denk ik. Hoop ik.

Jan
Ik hoop met je mee voor je! Succes!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer