Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Capitol Reef - Fruita Campground

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Capitol Reef - Fruita Campground

Bericht door Sassya »

Hoi, Fruita Campground is op basis van first come-first serve. Nu lees ik steeds op het forum dat je er op tijd moet zijn, logischnop zich. Maar over wat voor tijden heb je het dan? Moet je er om 10 uur al voor de hekken staan bijvoorbeeld? Of is begin middagook nog op tijd? Ik probeer in inschatting te maken hoe vroeg we vanuit Moab moeten vertrekken en of Fruita uberhaupt wel haalbaar is. We komen op 1 juni aan.

Groet,
Saskia
Mrs.Bean
Amerika-expert

Re: Capitol Reef - Fruita Campground

Bericht door Mrs.Bean »

dat ligt er natuurlijk ook aan hoe groot je camper is, of dat je een tentje hebt. Voor laatste zal wat langer plek zijn.
En hoe het weer is zal ook wel van invloed zijn. Wil je daar wat uitgebreider in de omgeving wandelen of met een 4x4 op stap moet er geen flasfloodrisico zijn bv. Kan me voorstellen dat mensen dan sneller doortrekken.

Half mei konden we 5 jaar geleden en nog gewoon om 1600uur op. Maar half september 2 jaar geleden was het om 11 uur al vol.
Dus tja
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

We hebben een 23 ft camper. De invloed van temperatuur en flashfloods is een goeie, had ik niet zo bedacht. Het is dus niet te zeggen. Geldt voor campings in de omgeving ook dat ze rond 1 juni snel vol zijn of hebben we daar meer kans als we wat later komen, bv. loop van de middag?
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

sorry weet ik niet. We hebben Torrey niet bereikt de tweede keer.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Saskia, het is beslist niet te zeggen of en hoe laat Fruita campground vol zal zijn. E.e.a. is sterk afhankelijk van bepaalde factoren zoals bijvoorbeeld het weer, de periode en of het in het weekend valt. Wij hebben in de loop der jaren al zo vaak op die campground gestaan en het tijdstip van volle bezetting is sterk wisselend. Afgelopen jaar waren wij daar op 2 juni, dat is dezelfde vrijdag als jij nu wilt aankomen en dus in een weekend. Toen was de camping al vroeg op de dag vol. Het stond met borden al aangegeven aan het begin van het park. Ook wij moesten toen uitwijken naar een andere campground. Er is er o.a. eentje bij Torrey op de driesprong van de SR24 en de UT12. Op deze camping kun je nog wel later op de middag terecht en is $ 12 duurder dan Fruita maar een prima overnachtingsplaats en het dichtst bij het park (kwartiertje rijden). Verderop in Torrey zijn echter nog meer campgrounds.

De rit van Moab naar Fruita (via Green River) is 147 mijl en qua zuivere reistijd 2,5 uur (dus zonder stops), en vertrek je vroeg uit Moab, kom je daar zeker op tijd aan. Maar het hangt er dus ook vanaf wat jullie nog meer onderweg willen zien (bijv. Goblin Valley) en dan ben je veel meer tijd kwijt.

Hopelijk heb je zo een beetje een beeld van de (wisselende) situatie daar. Het is dus op voorhand moeilijk te zeggen hoe de bezetting op jullie aankomstdag zal zijn.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

Bedankt voor jullie reacties! Heb inderdaad nu beter beeld van wat te verwachten. Zal zorgen dat ik de adressen/telnrs van aantal andere campings in de omgeving bij me heb. Dan moet het goed komen. Maar op Fruita staan blijft een wens, dus misschien inderdaad gewoon vroeg vertrekken. Moeten maar kijken hoe die dag loopt.

Gr. Saskia
hostewim
Amerikafan

Bericht door hostewim »

ik heb ook al meerdere keren daar op de camping gestaan en meerdere keren was die ook al in de voormiddag vol.
wanneer de camping vol was heeft de trotter reisgids ons handig geholpen met telefoonnrs en adressen, als je deze gids niet kent, het overwegen waard om deze aan te schaffen!

greetz Wim
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

Laat de Trotter nou het eerste boek zijn dat ik kocht toen ik erover nadacht om naar Amerika te gaan :D .
hostewim
Amerikafan

Bericht door hostewim »

dit boek heeft mij dikwijls uit de nood geholpen toen ik ergens aankwam waar nog moeilijk een slaapplaats te vinden was. normaal vind je altijd wel een alternatief met dit boek.
Habi
Amerikafan

Bericht door Habi »

wij vertrokken op do. 30 juni uit Moab om 10.30 uur en om 14.00 uur was er nog veel plek op Fruita maar daarna liep het toch wel redelijk snel vol.

maar als gezegd is het altijd weer anders
2010: CA - AZ - UT - NV
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD

http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
xlies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door xlies »

Iemand enig idee hoe dit tegenwoordig is? Hoe laat moet je er ongeveer zijn voor een plekje? Wij reizen met een tent..
Rondreis zuid-west 2017: http://www.rovitravels.nl
MrJavier
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MrJavier »

Wij komen er ook maar 's middags toe, dit rond 22 mei. Er zijn nog andere campings beschikbaar in de buurt, zoals bijvoorbeeld Sleepy Hollow.

Wouter
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat het onmogelijk is om te zeggen hoe laat je er moet zijn voor een plekje. Je bent er in de zomer? Weekend of door de week?
Toen wij waren in 2013 en 2015 zag het er vol uit (dat was eind mei/begin juni).
Wij willen er deze zomer ook graag staan maar komen van Monument Valley en met de plannen voor onderweg zal het niet vroeg zijn als we er aankomen. Ik vind Thousand Lakes een mooi alternatief. Of een motel. Ik denk dat we kijken hoe snel de motels vollopen in Torrey. Als dat snel lijk te gaan boeken we iets, zo niet dan nemen we de gok.

Marianne
Volucris
Amerikafan

Bericht door Volucris »

Toen wij vorig jaar september net na de middag naar Fruita wilden stond al bij de splitsing in Torrey aangegeven dat de camping al vol was. We hebben toen een plekje in Torrey gereserveerd en zijn naar Capitol Reef gegaan. Daar was overigens plaats genoeg. Er zijn voldoende campings in Torrey en op de weg van Torrey naar Capitol Reef is ook nog een plek waar je gratis mag staan.
Karin611
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Karin611 »

Wij vonden 1000 Lakes RV Park een prima camping in Torrey. Wij vertrokken 's morgens uit Moab en bezochten onderweg nog de Goblin Valley wat een absolute aanrader is. Ook hadden we nog voldoende tijd om Capitol Reef te bezoeken.
1994 - Washington - Disney Orlando
2013 - Rondreis Zuidwest USA: https://gjkant.wordpress.com/
2016 - West Canada: https://goedekant.wordpress.com/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Was daar nog voldoende plaats of hadden jullie gereserveerd?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer