Wij vonden het noordelijke gedeelte het mooiste. Wij zijn bij de West Entrance het park binnen gereden en hebben toen een wandeling bij Hidden Valley gedaan. Duurde ongeveer een uurtje. Dit was een hele mooie wandeling alleen erg heet. Wij hadden deze wandeling om 2 uur 's middags gedaan en dat was duidelijk een foutje in de planning
Toen naar het uitkijkpunt bij Keys View. Heel mooi om een stop te maken.
Toen zijn we verder naar het zuiden gereden met nog een stop in Cholla Cactus Garden. Wel mooi maar erg "aangelegd" met wandelpadjes tussen de cactussen. Verder naar het zuiden was verder niet zo veel meer te zien.
Vooral de Joshua Tree's zie je in het noorden en niet meer in het zuiden.
Kamperen hebben we niet in het park gedaan dus daar hebben we geen ervaring mee. Ik denk dat het wel heet zal zijn met een tentje (je gaat toch met een tentje?).
Vooral vanwege het budget maar afgewisseld met hier en daar een hotel/motel ook erg leuk (hopen we...). Misschien beter om in die hitte iets te zoeken met airco?
Wij hadden vorig jaar ook een aantal keer gekampeerd, maar in de buurt van Joshua Tree vonden wij het toch echt te heet. Bovendien zijn de hotelprijzen (tenminste in Palm Springs) dan laag omdat het laagseizoen is.
Wij vonden het ook wel fijn om even wat verkoeling in het zwembad te vinden en airco is eigenlijk dan onmisbaar.
Ingrid schreef:Laagseizoen? Is dat vanwege de hitte?
Ik denk het wel.
Ingrid schreef:En hebben jullie in Palm Springs zelf overnacht (hoeveel nachten?) of meer richting het Park?
Wij hebben 1 nacht in Palm Springs overnacht. Dit was achteraf niet zo handig omdat we eerst naar Joshua Tree zijn gegaan en daarna weer terug naar Palm Springs. (we hadden vooraf geboekt)
Ingrid schreef:Heeft iemand nog tips voor (betaalbare) hotels / motels daar in de omgeving?
Ingrid schreef:Heeft iemand nog tips voor (betaalbare) hotels / motels daar in de omgeving?
In de plaats Yucca Valley, niet ver van de noordwest ingang van Joshua Tree NP zijn meerdere h(m)otels. Ook van de bekende ketens.
Daar is ook een grote supermarkt en er zijn restaurants.
Ingrid schreef:Ja, ik zie net dat Best Western ook in Twentynine Palms zit. Blijkbaar is daar wel wat keus. Zal ik de gok wagen en niet reserveren?
In Palm Springs was volgens mij nog plaats genoeg. Twentynine Palms weet ik niet. Wij vinden het fijner om vooraf alles te reserveren maar dat is een persoonlijke keuze. Ik denk dat je de gok wel kunt wagen zeker in de zomer als het niet zo druk is hier.
Ingrid schreef:Ja, ik zie net dat Best Western ook in Twentynine Palms zit. Blijkbaar is daar wel wat keus. Zal ik de gok wagen en niet reserveren?
Wij zijn in de Best Western in Twentynine Palms geweest. We waren er in oktober (niet in een weekend) en er was nog ruim plaats. Wel moet je er rekening mee houden dat er ook een basis is in Twentynine Palms, ik meen van de marine. Dat wil nog wel eens schelen in de bezettingsgraad vertelde de balie-medewerker van de BW mij.
Wij hebben met de camper op een campground in Joshua Tree gestaan. Wij vonden het helemaal geweldig, super rustig en in the middle of nowhere, maar goed; wij hadden dan ook onze eigen voorzieningen bij ons. Het koelt snachts best goed af hoor, dus wat dat betreft hoef je niet echt airco te zoeken. Wel zijn het echt mega basic campgrounds, geen douches en vaak alleen maar chemische toiletten.
Het zou best eens kunnen zijn dat we na een flink aantal nachten kamperen een lekker bed en douche wel heel erg waarderen! Zal dan toch wel een motel worden, denk ik.
Dat geeft ook weer wat tijdwinst voor het bekijken van het park (hoeven we even niet de hele zaak weer op te bouwen en af te breken).
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.