Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Geschiere: Eerste reisopzet Phx - LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Geschiere
Amerika-ontdekker

Reis Geschiere: Eerste reisopzet Phx - LA

Bericht door Geschiere »

Het is erg jammer dat ik moet werken anders zat ik hele dagen alleen maar routes te bekijken en verhalen te lezen. Maar helaas. Ik heb een voorlopige eerste opzet gemaakt met vertrek vanaf Phoenix (vlucht vanaf NY moet ik nog boeken). Twijfel nog of ik moet starten in Phx of Denver. Ik hoor graag van de ervaren Amerika reizigers of dit te ambitieus is. We reizen met twee dochters maar die zijn wel 20 en 17 en het een en ander gewend. De laatste week is nog wat onduidelijk. We vliegen terug vanaf LA en willen de laastse dagen wat relaxen aan het strand en de meiden willen erg graag gaan surfen enzo. Maar ik ben er nog niet uit waar we dan het beste kunnen gaan zitten. Dat komt nog wel. Begin met een beetje zorgen te maken over hotelboekingen in en rondom de parken. Ik lees overal in allerlei verslagen dat het al vol zit en erg druk zal zijn.

20-jul Brussel - New Yok
21-jul New York
22-jul New York
23-jul New York - Phoenix
24-jul Phoenix – Grand Canyon
25-jul Grand Canyon
26-jul Grand Canyon - Page
27-jul Page
28-jul Page - Moab
29-jul Moab
30-jul Moab
31-jul Moab - Bryce
1-aug Bryce
2-aug Bryce - Zion
3-aug Zion
4-aug Zion – Las Vegas
5-aug Las Vegas
6-aug Las Vegas – Mammoth Lakes
7-aug Mammoth Lakes - Yoshemite
8-aug Yoshemite
9-aug Yoshemite - SanFrancisco
10-aug San Francisco
11-aug San Francisco – richting LA
12-aug ergens aan het strand
13-aug ergens aan het strand
14-aug Los Angeles
15-aug Los Angeles
16-aug Los Angeles - New York

Ik hoor graag jullie adviezen. Alvast bedankt.

Elma
Hockey
Amerika-expert

Re: Eerste reisopzet Phx - LA

Bericht door Hockey »

Je neemt heel weinig tijd voor San Francisco. De stad verdient meer dan 1 dag.
Op 11 augustus heb je gepland van SF naar LA. Wil je dit via de snelweg doen? Dan lukt het in 1 dag, maar dan mis je wel de mooie kustroute.
Geschiere
Amerika-ontdekker

Bericht door Geschiere »

nee il wil dan ergens halverwege gaan. Niet meteen door, maar dat ligt nog open. Het is zo lastig om te kiezen. Want als ik een dag langer SF doe moet ik ergens wat weghalen. Ik heb zelfs overwogen om Yoshemite helemaal over te slaan maar als ik zo lees is dat ook gaaf. Wij zelf zijn al wel eens in SF geweest 10 jaar geleden (niet eerlijk natuurlijk naar de meiden toe) MAar misschien moet er een dag LA af en een dag SF bij.
Ik zit ook te kijken vanaf Denver (qua vliegen vanaf NY het gunstigste). Maar wat is dan handig?
Denver - Moab
Moab - Page
Page - Bryce
Bryce - Zion
Zion - LV
Of zou je een andere volgorde doen. Uiteraard qua dagen hetzelfde als het vorige schema.
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Je zou bij je 1e opzet dagen kunnen winnen met Grand Canyon en Bryce Canyon. Voor beide is één overnachting voldoende, tenzij je van plan bent om lange wandelingen te maken.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Tussen Moab en Bryce zou een overnachting in Torrey niet misstaan; je hebt dan tijd om Capitol Reef en www.scenicbyway12.com te doen. Voor de rest is alles al gezegd door anderen. :wink:
Geschiere
Amerika-ontdekker

Bericht door Geschiere »

Maar dat wandelen vinden we nou net wel leuk. Maar nachtje minder grand canyon is dan het beste denk ik.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wat zijn jullie bij Page van plan? Misschien kan dat ook met een nacht minder. Zeker als je wel 2 nachten GC hebt, dan kun je 's morgensvroeg al naar Page om Horseshoe Bend te bekijken. 's Midags LAke Powel of de Glen Canyon dam. De volgende ochtend kun je dan Antelope Canyon bezoeken. O, ik zie nu dat je in 1 keer naar Moab wilt rijdne. DAt is wel jammer, een voernachting bij Monument valley zou wel aardig zijn.
Voor bryce ozu ik inderdaad een nacht minder nemen en in plaats daarvan een nacht Torrey doen. Zelfs met een lange wandeling is 1 overnachting bij Bryce voldoende.
In Yosemite kun je veel meer wandelen, kijk eens naar mijn wandelsite.

Marianne
Geschiere
Amerika-ontdekker

Re: Reis Geschiere: Eerste reisopzet Phx - LA

Bericht door Geschiere »

Met manlief net eens naar het schema gekeken en beiden geconstateerd dat dit teveel is. We willen gewoon niet overal voorbij scheuren en dag in dag uit in de auto zitten. Als we vanaf Denver vliegen lijkt het gevoelsmatig dat je een omweg moet maken voor de grand canyon en dan kom je toch langs page. Maar om de GC nu te schrappen gaat toch ook wel ver. Als jullie zouden moeten kiezen dat er een park moest afvallen welke zou je dan laten afvallen. Het moge duidelijk zijn dat we in elk geval 1 dag langer in SF willen hebben en mogelijk zelfs een dag extra in LV om even bij te komen bij een zwembad ofzo.
Als ik op google de reis uitstippel is het gunstiger om vanaf Phoenix te vliegen en niet vanaf Denver.
Als ik de parken bekijk hebben ze allemaal wel iets wat je niet wilt missen, maar vinden de meiden dat ook. Ik vraag me af of die als we park na park "afwerken" niet zoiets gaan krijgen van " alweer zo´n zelfde park". Maar dat kan meevallen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Phoenix is handiger dan Denver lijkt me. En op zich kan de route zo wel. Als jullie wat meer tijd willen overal zou je Moab kunnen laten vallen (misschien iets voor een volgende keer met Yellowstone en Denver?). Je hebt dan de tijd voor een dag extra SF, en een stop in death valley - het is nu een erg lange dag van Las Vegas naar Mammoth Lakes. Een extra dag Yosemite is ook niet verkeerd, ook daar kun je lekker relaxen, zwemmen, fietsen, picknicken, wandelen, paardrijden, etc.

Marianne
Geschiere
Amerika-ontdekker

Bericht door Geschiere »

Dank je. Daar had ik zelf ook al over zitten denken. Ik heb al veel aan jouw blogs gehad, leuk hoor.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Zo druk vind ik die route van jullie helemaal niet. Als je het nog rustiger aan wil doen zou je Moab en omgeving kunnen schrappen en dan bv extra nachten plannen in Sedona, Monument Valley, Death Valley en San Francisco.
Cristobal
Amerikafan

Bericht door Cristobal »

Ik vind het ook niet te druk. Met hier en daar wat geschuif met de dagen, kom je al een eind.

Misschien ook een idee is niet tot LA te rijden. (spreek tegen mijn eigen winkel, want ik houd van de stad). In de buurt van San Francisco kun je immers ook heerlijk surfen, dan kun je terugvliegen vanuit SF.
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Misschien kan je ook tijd winnen door op LV te vliegen, rondje naar Moab te doen en dan van Zion naar Death valley te rijden. Lijkt me wel leuk om in LV aan te komen. En auto huren kan zonder dropoff-kosten (ik weet niet hoe dat zit als je in Phoebix aankomt, vanuit Denver is het 250 usd).

Zoiets, al zou ik misschien er een dagje strand afpitsen en dagje Moab in de plaats.

23-jul New York – Las Vegas
24-jul Las Vegas
25-jul Las Vegas- Grand Canyon
27-jul Page
28-jul Page – Monument Valley
29-jul Monument Valley - Moab
30-jul Moab
31-jul Moab - Torrey
1-aug torrey-Bryce
2-aug Bryce - Zion
3-aug Zion
4-aug Zion – Death valley
5-aug Death Valley-Lee Vining
6-aug Lee Vining - Yosemite
7-aug Yoshemite
8-aug Yoshemite – San Francisco
9-aug San Francisco
10-aug San Francisco
11-aug San Francisco – richting LA
Geschiere
Amerika-ontdekker

Bericht door Geschiere »

Mmm ook wel een idee. Op zich hoef ik niet perse naar La maar ik meen dat de temperatuur in SF niet zo hoog is en is het dan lekker om te surfen?
jerommeke10
Amerikakenner

Het strand van LA zal veel warmer zijn, maar het water? Dat zal niet veel verschil maken. In SF is het water ijskoud. Je hebt in elk geval (goede) wetsuits nodig, en botjes.
MaJa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door MaJa »

Wij waren in 2010 ook begin augustus in SF en LA.
In SF was het toen 16 graden en in LA 21 graden. :shock:
Veeeel te koud om te zwemmen.
Surfen :?:
Ik hen nog truien en vesten bijgekocht in SF.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Om te surfen heb je goede golven nodig. Tussen Morro Bay en Malibu zijn daar een aantal uitstekende stranden voor. Gaan jullie trouwens per auto of camper reizen?

20-jul Brussel - New Yok
21-jul New York
22-jul New York
23-jul New York - Phoenix
24-jul Phoenix –sedona - Grand Canyon
25-jul Grand Canyon
27-jul Page - Monument valley
28-jul Monument Valley - capitol reef (arches)
29-jul capitol reef, overnachten in torrey
30-jul torrey - Bryce Canyon
31-jul Bryce
1-aug Bryce - Zion
2-aug Zion
3-aug Zion - Las Vegas
4-aug Las Vegas
5-aug Las Vegas - Death Valley
6-aug Death Valley - Mammoth Lakes
7-aug Yosemite
8-aug Yosemite
9-aug Yosemite - San Francisco
10-aug San Francisco
11-aug San Francisco
12-aug San Francisco - Morro Bay
13-aug Morro Bay - Malibu (Malibu is hét surfstrand van california)
14-aug 's ochtends nog even lekker aan het strand en dan naar Los Angeles
15-aug Los Angeles
16-aug Los Angeles - New York

voor het surfen : http://www.surfingcal.com/popular-surf-spots.html

Je zou ervoor kunnen kiezen om vanuit de Phoenix naar Sedona te gaan en de dag erna van Sedona naar de Grand Canyon, ligt eraan wat je aan de rim wilt doen (helicopter/vliegtuigvlucht en of wandelingen) hoeveel tijd je ervoor kwijt bent natuurlijk.

Andere optie (staat er tussen haakjes achter) is om evt van monument valley naar arches te gaan en de dag daarna naar capitol reef voor bv de scenic drive en de dag daarna naar bryce. Al die afstanden zijn tussen de 2.5 en 4 uur rijden, maar dan is het aan jullie de keuze of je er genoeg tijd voor denkt te hebben.

Ik denk dat je zowieso altijd een mooie route hebt en je achteraf altijd stukjes opnieuw of langer had willen bekijken. Mocht het nou het stuk tussen Page en Zion zijn dan kun je die een andere keer opnieuw meepakken met bv Yellowstone en andere parken, want waarschijnlijk wil je nog wel een keer terug na de fantastische rondrit die je gaat maken ;)

ps. Ik zie wel 1 ding waar je misschien budgettechnisch nog op moet letten. Je zit in je eigen route op zaterdag en zondag in Las Vegas en in mijn route op vrijdag en zaterdag en in het weekend kost het allemaal een stukkie meer dan op weekdagen!
jerommeke10
Amerikakenner

Ik zie wel 1 ding waar je misschien budgettechnisch nog op moet letten. Je zit in je eigen route op zaterdag en zondag in Las Vegas en in mijn route op vrijdag en zaterdag en in het weekend kost het allemaal een stukkie meer dan op weekdagen
... nog een goede reden om op LV te vliegen
Geschiere
Amerika-ontdekker

Bericht door Geschiere »

Nou het is toch Denver- Los angeles geworden. Puur omdat het vliegen een stuk goedkoper was dan naar phx of lv, geen overstap en gunstige vluchttijden. Geen dropoff kosten bij usareisen. De planning is nu Denver-moab-page-bryce-grand canyon north rim-zion-Lv-death valley-yoshemite-SF-Iets tussen SF en la-La. We zijn nu in Las Vegas door de week.

Nu kan is dus helaas al niets meer boeken voor Bryce onder de 238$. We hebben de afgelopen jaren in Azië gereisd en moet ernstig wennen aan de hotel prijzen. Wat is de beste oplossing buiten het park? Hetzelfde geldt dus voor yoshemite helaas, alles vol. Waar kun je dan het beste overnachten buiten het park.

Gr. Elma
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hallo Elma,
Hebben jullie voor Bryce alleen in het park gekeken, of ook daarbuiten? Én kijk je rechtstreeks bij de hotels of via een boekingssite? Er zijn twee BestWesterns vlak buiten het park, en ook nog de Bryce View Lodge. Verder heeft Tropic ook prima mogelijkheden, en goedkoper dan vlakbij Bryce.
Yosemite is vaak erg vol, maar er komt in het park ook regematig weer iets vrij. Kwestie van regelmatig kijken. Alvast iets boeken - wat je kunt annuleren - buiten het park is wel verstandig. Buiten het park ligt El Portal het gunstigste.
Schrijf de route eens van dag tot dag uit, dan kunnen we eens kijken of een beetje schuiven meer mogelijkheden biedt om accommodatie te vinden.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer